"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 05, 2009

339: HIDS Koleksi Gambar - malaysiakini

Reactions: 
Untuk thread ni aku tak mau ulas apa-apa... korang tengok gambar je...


















6 comments:

faizsaaid said...

Salam Perisik Rakyat, Ini cuma pendapat saya:

Mengikut cerita Laksamana Do Re Mi, Re berjaya mengesan puteri yang diculik menggunakan "teropong sakti". Do pula dianugerahkan "tikar pandai terbang" boleh ke tempat persembunyian Menteri Pa So La. Manakala semasa bertarung, Puteri Buluh Betung berkata, kelemahan menteri PaSoLa adalah "buluh runcing". Maka Mi menggunakan "bangsi hikmat" untuk mendapatkan "buluh runcing". Maka tamatlah sudah riwayat Menteri PaSoLa, dan keadaan kembali tenteram.

Mengikut pandangan, ada beberapa perkara yang boleh difikirkan bersama:
1. Filem Laksamana Doremi adalah filem terakhir arahan P. Ramlee sebelum beliau meninggal dunia. Adakah ini satu petanda bahawa episod bersidang di bawah pokok adalah "clue" terakhir,maka selepas ni PR akan menjadi kerajaan Malaysia.
2. DO RE MI seperti PKR, DAP dan PAS, manakala PA SO LA, seperti komponen BN, UMNO, MCA dan MIC.
3. Adakah "buluh runcing", "tikar pandai terbang", "teropong sakti" dan "bangsi hikmat" boleh dijadikan sebagai senjata untuk melawan UMNO ? Mungkin P Ramlee sudah memberitahu penyelesaian isu ini dalam filem Laksamana DOREMI.
4. Watak puteri buluh betung , adakah ia wujud di dalam konteks masalah DUN Perak sekarang ?

Berdasarkan pendapat ini, mungkin ia nya ada relevan sedikit, atau saya berimiginasi terlalu tinggi. Mungkinkah senjata -senjata itu ada sebenarnya ? Perkara ini tentu boleh dibongkarkan . Terserah kepada pemikir pemikir blog.

sepat_ronggeng said...

Ahaksss...

Master Yoda nak pinjam `water canon'... nak siram kebun cili kat blakang umah...

Hensem jugak Tuan Kula bila `ngenyit' mcm tu..

Syabas kepada anggota FRU yang bertugas... sesungguhnya anda semua tidak bersalah kerana terpaksa mengikut arahan demi mencari sesuap nasi buat anak dan isteri di rumah... Andai ada pilihan Master Yoda yakin anda anggota FRU juga malas nak campur hal `Orang Melayu Gila Kuasa' ni...

Master Yoda nak pinjam belantan nak ganti dengan `saber sword'...

Songkok Tinggi ayahnda "Mat Bangla" said...

sungguh gagah perkasa sekali Abang2 FRU, Polis kita...walaupun korang semua diarahkan TAPI korang semua kena ingat untuk berbakti kepada Rakyat...bila korang diarahkan pergi, korang pergi jelah TAPI korang kena jaga ketenteraman awam...dalam ramai2 cam tu, korang semua dok sah runsinglah kena perati kat Bos korang...Bos korang tak peduli pun kebajikan korang...yang dia tahu, dia pun dapat arahan (dia pun jadi mangsa jugak macam korang)...TAPI korang semua kena ingat gaji korang dibayar oleh duit rakyat, gaji tu korang bagi makan kat anak bini korang kan? tak pun korang kirim kat mak bapak korang kan? tugas tetap tugas TAPI tugas korang kena jaga keselamatan rakyat bukannya kepentingan setengah pihak...KENA INGAT TU! tak payah nak garang dengan rakyat yang tak bersalah TAPI tegaslah atas prinsip tanggungjawab anda kepada rakyat! KENA INGAT TU!

Anonymous said...

kepala bapak ko la faiz,.

ko ingat filem p.ramlee tu quran ke utk direfer?

jahanam org islam mcm ni

faizsaaid said...

kepada anonymous

saya cuma kata itu imaginasi saya terlampau tinggi.

saya sedar itu cuma kebetulan. Hanya pandangan sahaja. Saya mengakui, kalau mengharapkan filem p ramlee je, leh jadi sesat.

Sekali lagi, itu cuma imaginasi saya sahaja. Yang sebaik sebaiknya adalah merujuk kepada Al-Quran.
Sekian

Anonymous said...

ermmm aku x pikir p. ramlee punye filem tu merupakan "Clue" dlm drama politik malaysia nie..
x slh berimajinasi..
aku pun slalu berimajinasi..
tp jgn la smpai buat andaian sndiri..
kite x tau ape yg jd pd esok hari..
p. ramlee wat crita tu semata2 nk untung..
p. ramlee x tau apa2..
ape yg aku mengarut nih..
heheh, sory..