"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 09, 2009

Macam Ada Persamaan Je...

Komen lah...

59 comments:

Anonymous said...

gle sama..tngkp dia skrg! meh kita sula dia ramai2 pakai buluh.

Anonymous said...

ni muka perogol kanak2.cpt laporkn!

Kapak Batu said...

hehe macam2

Anonymous said...

CIBAI....BETOL SIAL...MCM ADA PERSAMAAN

Anonymous said...

satu tu ahli kongsi gelap.. yang lagi satu tu ahli pukida yang gelap merangkap pecacai MB yang gelap.. berasal dari Bangladesh.. boleh bercakap melayu 3 patah perkataan sahaja.. "jangan sentuh dia".. ayahanda yang ajar..

tok iskandar said...

Hishamudin dah kena tempias GMP(gerakan mansuhkan PPSMI).tak kena gaya berkuburlah impian sepupu Najib ni nak jadi Naib Presiden UMNO.

Ramai pemimpin UMNO tak suka dengan kelakuan menjolok mata Hishamudin yang derhaka pada arahan Pak Lah agar isu PPSMI ini diselesaikan segera.Muhyiddin sendiri sependapat dengan Pak Lah dan hari ini Rais Yatim pula bersetuju Sains dan Matematik diajar dalam Bahasa Melayu.

Dalam seminggu dua ni,tok percaya Hishamudin akan dikritik oleh pemimpin-pemimpin UMNO.Lain kali buat lagi bodoh sombong.Setahu tok Hishamudin ni nenek moyangnya berketurunan Turki.Dia sendiri tak reti cakap Turki.Cubalah fikir,kalau dah sains dan matematik diajar dalam BI,lama-kelamaan generasi akan datang tak reti berbahasa Melayu.bukannya phobia tetapi ketaksuban sebahagian pemimpin UMNO dengan PPSMI menyakitkan hati rakyat semua.

Perancis,Jerman dan Jepun tak ada masalah belajar sains dan matematik dalam bahasa ibunda mereka.tak payah jauh kat sini Thailand dan Indonesia pun tak ada masalah belajar sains dan matematik dalam BI.Di England dan AS berapa ramai yang menganggur,x ada keja dan buta huruf biarpun belajar sains dan matematik dalam BI.

Itulah UMNO.....kehendak bangsa sendiripun tak faham.Dengar lagi cakap mamak Mahathir tu.Dia sendiri tak reti cakap tamil biarpun keturunannya berasal dari India.

Bahasa jiwa bangsa.UMNO bukannya ada perjuangan nak memartabatkan bahasa sendiri.Membakulsampahkan bahasa sendiri adalah.Datuk Dr Hassan Ahmad yang mengetuai GMP bukan calang-calang orangnya.Pernah jadi ketua pengarah DBP dan bekas duta Malaysia ke UNESCO.nama-nama besar seperti sasterawan negara Datuk A.Samad Said dan Profesor Emeritus Nik Safiah karim dan lain-lain lagi.

Kalau cendekiawan dan tokoh bahasa Melayu sanggup turun ke jalan berdemo mempertahankan bahasa Melayu,maknanya masa depan bahasa Melayu semakin tergugat dan kelam.

Apa yang UMNO buat.cakap je perjuangkan nasib Melayu.buat bodo dan buat dono adalah.Kenapa tak yakin dengan bahasa sendiri.Tok tak nampak pun hari tu Pekida,Pewaris atau Perkasa turun berdemo.Mereka ni semua bukannya anak jantan.kalau dah bangga sangat dengan bahasa inggeris,korang mintaklah warganegara Australia,UK atau USA.

Kalau berani,tok nak hishamudin dedahkan segera hasil kajian PPSMI.Jangan lupa juga dedahkan berapa kos perbelanjaan untuk PPSMI.Kroni siapa yang dapat tender bekal cd,laptop,perisian,buku-buku dan macam-macam lagi.benarlah kata Profesor dr khoo kay kim,polisi pelajaran negara ditentukan oleh ahli politik dan bukannya tokoh akademik.

Isu PPSMI menjadi bukti UMNO bukanlah Melayu sebenar tetapi memelayukan bangsa Melayu.UMNO dah jadi haprak dan shit seperti buku yang dikarang sasterawan negara datuk shahnon ahmad.

generasi muda malu melihat UMNO dan malu menjadi ahli UMNO.Tok faham UMNO malu untuk memelayukan parti mereka menjadi pekembar.mana glamor nama tu.wakakakak.pinjam gelak raden jowo

HeroHuruHara said...

budak gelap tu hari-hari dok makan cendol kat tepi simpang tu...

patutlah hari kejadian tu tak nampak muka dia kat gerai cendol tu...rupa rupanya dia mai sini...

rugi la jugak pasai dua mangkuk cendol tak habih dijual...biasanya dah reserve kat buak gelap tu...

...lain kali kalau tak jadi mai makan cendol..calling lah dulu takpun SMS...
dua mangkuk cendol rugi

Anonymous said...

Memang betol ade rupe cam suspek perogol.....kalau tak die sedara mara dia la kot....

Anonymous said...

haha... samala!! bagitau kat rakancop cepat muahaha...


p/s: thanks tok iskandar. saya peminat tulisan tok. welldone.

Anonymous said...

Serope.... bukan sebijik tapi dua bijik serope! Tangkap...! Siasat!

Anonymous said...

aha samalah dia dengan gambar tu.......... cepat laporkan pada Polis.... tapi polos dok sibuk tangkap org yang baik2 pulok sekarang... Malaysia NegaraKUKU

Laksamana Sunan said...

muka banjingan...

Anonymous said...

teman2 semuo org2 tua berpesan tak baik kite mengata orang.Tapi aku terpaksa kata jugak sebab dia ni berpenyakit dan merbahaya kepada rakyat.Jeling konon pirrrrrrah siapa takut.aku dan tampar dua tiga orang spesis macam dia ni tak melawan pun.Memang dahsyat muka macam iblis!!!

pemanduteksi said...

polis pun tak leh nak trace...terror la hang..!! hang lagi cekap dari polis..!! hehehe!!!

Anonymous said...

sebijik sejebon serupa, TANGKAP!!!mana polis?

Anonymous said...

Hehehe.. kome suka sangat menyakat... kalau di bedek lebih kurang srupe.. tapi teman rase suku sakat orang minyak...

~PakKaramu~ said...

Salam

Siapa orang ini, macam orang Papua New Geunie je

Anonymous said...

yalah tangkap dia segera

Anonymous said...

oh polis tunggu apa lagi tangkap dan siasat

Anonymous said...

sialan najib
pkai C4
aram..

Anonymous said...

ni memang jenis mangkuk.bukan mangkuk cendol,,,tapi mangkuk tandas...sial punya pukida,,,

Penggali Kubur said...

nampak macam zambry je...

Anonymous said...

Dia ni bukannya puak-puak pakida tapi puak pukida.......
takkan puak pakida macam ini....

Unknown said...

puak pengkid daaa~!

Anonymous said...

apa lah korang ni bising2...pasal polis.....biarlah penjenayah ni bersepah dinegara ini....nnt org kata aku tak ader keje...hahaha...mcm korang sesekali buat demo tepi jln...ssh skit,dan glamor masuk tv...asyik pegawai aku je yg masuk tv....penat2 aku tangkap diorg yg buat kenyataan kt tv3(999)....
b/p:ketua polis haluan kiri...

R@duan said...

kentut la....dia ni kalau aku dapat, jenuh makan kentut aku !!
samseng kunon...

Anonymous said...

Rasa rasanya sama mcm gambar muka wanted tu.Biasala Pekida.Nama je pertubuhan Islam tapi penujh dgn org org tak sembahyang ,kaki nombor ekor,tidak bertanggungjawab pd keluarga,cakap besar kat kedai kopi.Bila sorang menikus tak berani.beerani bila ramai aje..

Pada sya Pekida ni adalh golongan lelaki yang tak bermaruah dan bangsat

Anonymous said...

woit, sapa tu???

jettlee said...

kulit hitam ke? putih kuning ke? putih merah ke? mata coklat ke? mata biru ke? melayu ke? cina ke? india ke? campuran semua ke? kita hanya rakyat negara ini. kenapa, hendak menghuru-harakan perdamaian itu? keamanan berkekalan (bermakna taiping dlm bahasa cina dulu-dulu)

zali said...

tempang perak memang alert.

betul la tu,iras-iras memang
ada...tapi kalau mamat,ni tiap hari
dia berurusan di balai polis.

kalau dia suspect dah lama kena
cekup dah...

Anonymous said...

aku setuju dengan kulit kome tu tapi kalau kat mata tu aku tak berape setuju le jettlee. Kalau la dia tu campuran olang putih atau olang amerika kan bagus (daripada : umno minum ayor kencing)

Anonymous said...

berbulu jer aku tengok muke ko..dah mmg berbulu pun..jom one by one..kol no ni..kite set time n tempat 012-3294188

jettlee said...

orang melayu dah tak tahu mana melayunya. mungkin yang tinggal masa lahir, akadnikah dan matinya baru kita tahu dianya org melayu. terimakasihlah umno menjadikan melayu glokal. (glokal tu apa yek? kalau lokel atau chookia tu tau la)

Anonymous said...

melamak (melayu+mamak) ni kekasih zali pondan yang slalu komen kat blog ni. geng stesen ketapi Ipoh. cinta gay le katakan, tu yg zali bela sgt...

Anonymous said...

Mintak taukeh funfair mai tengok !kat blog ni ada gambar manusia ajaib kesian kat dia daripada dia buat kerja pukul orang lebih baik hangpa ambik dia buat show lawan dengan babi hutan.

Anonymous said...

korang semo "jangan sentuh dio!" nanti Teman "PEACEEE!!!" kan kome semo. Itu orang suruhan Teman yang baru tu...baru import dari Bangla sempadan Nepal...IC merah lagi tu...tu yang selalu report kat balai tu, kena buang daerah tu...jadi seminggu sekali kena lapor diri... kome semo jangan sentuh dio.!!!

Anonymous said...

dgn terbongkarnya gambar ini...kami berharap pihak KDN ambiklah tindakan segera...kalau libatkan menteri pasola...diharap tangguhkan dulu....hahahha....
orang melayu pikir lah sendiri.....

Anonymous said...

CONFIRM!!! Har..Har..Har...

Pulisss manaaaa....???

Lin said...

salam

apalah pemikiran kamu semua ni.. kalau sah beliau tak terlibat kan fitnah besar dan mengaibkan orang namanya tu...

kamu sekalian tak takut mati ke? lain kali buatlah tajuk yg boleh membangunkan minda anak melayu wahai PR.. janganlah menjadi agen pemusnahan anak bangsa sendiri

salam

Miss-peninG said...

perghh.. sama siol....

mana PRDM nieh??? tanak tangkap ke??

Anonymous said...

harapkan janggut aje panjang...ptuuuiiih!!!!

Anonymous said...

tungaklangit.....muka mcm dia ni....mcm tempayan pecah. patutnya jgn jadi barua umno nak tunjuk kuat. menteri besar nizar tu siapa?....dia ni siapa???...cerminlah muka sikit.tgklah mana yg beriman dan mana yg jahil!!! engko nak cover dia buat apa!!!!.

Anonymous said...

Tungaklangit..

Ko tu yang tak cerdik... ko paham tajuk tak??... tengin...

Tuan rumah laman ni mintak pendapat..

Puak2 UMNO ni berfikiran sempit...

Anonymous said...

sama tapi tak serupa.

nampak macm saya
tapi bukan saya

corret, corret, corret
kes ni bla nak jalan......

Islam Tanpa Sempadan said...

salam... bos, jom g blog saya tentang isu PPSMI..

Anonymous said...

pundek.......woi, jom la 1x1...tarung guna samurai....kalah dam 18000! ada beran?Muka macha ada hati join pekida, blah la! Terpesong ni!

Anonymous said...

tungak langit ni memang bodo...kalau dah bodo jangan dok buat komen..otak sama cam mamat black ni....makan taik..tak paham tajuk..mamat black ni memang bangang....sekolah takat djh 6 jer....pas tu dok masuk pukida...kulum UMNO lahanat..
mat black...lu memang lancau...cibai

Anonymous said...

aku kalau jumpak mat gelap ni....mau aku pulas janggut dia....celaka punya pundek...ramai berani la...
gajah pun mati kalau ramai..
mamat pundek...

Anonymous said...

Gambar photofit yang tertera adalah susek dalan kes Sharlinie Mohd Nashar, jika anda ada maklumat sila hubungi 016-2709096/016-2583450 (Mohd Nashar)

atau 03-79662222 @999, 03-92217055 ext 148/189, 012-7143898 (Polis)

Harap kerjasama semua. Walaupun orang ini selalu berurusan dengan polis, kadang2 polis juga terlepas pandang. tolong bagitau polis jika anda ada maklumat.

Anonymous said...

Ish...bukan senang puak2 bee end nak hapus dia nih...
kalu setakat C4 tu tak lut..
paling kurang bom nuklear.

hahahaa....

Anonymous said...

puak2 ni, elok rejam aje...baru dia org tau!!!. hukum islam x nak ikut, nak ikut kepala dia org aje. kalau nak tunjuk bagus sgt....tunjuklah masa tgh nazak. x tahu bersyukur jadi hamba Allah SWT.

Lin said...

Salam

Saya nak nasihat supaya jangan btindak tanpa ilmu, janganlah menuduh seseorang tanpa terbukti sah orgnya.. bagi mereka yg mempunyai info shahih .. eloklah panjangkan kpd pihak polis.. siasat dan jikalau benar dia yg dicari maka hukum dia ikut undang2 yg ada..

takpayahlah nak maki hamun org.. kita kena pasti kebenaran berita yg disampaikan kalau tidak kita yg bahaya.. cuba renung motto PR

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

Tak gitu PR?

salam

Mohd Arif Juhani Abdul Rahman said...

hahahahhaha

Anonymous said...

assalamuaikum,

tu lah, macam macam yg berlaku, jadi
kalo kite tgk balik semua nya ,

APE YANG SEBENARNYA TERTINGGAL KAT SITU ?

APE YANG SEBENARNYA YANG MEMBUAT KAN MANUSIA INI MELAMPAUI BATAS ?

APE YANG KITE DAH LUPAKAN ?

SEHINGGAKAN YANG MEMBUAT KITE TERSESAT ?

012 - 364 39 69

~rango~

Anonymous said...

parpu kari...ape yg ko merapu tu? Aku dah lama dapat info tu dan aku dah siasat pon...tu pitnah dr amno. Ko sama mcm tungak (tungau) langit...ati gelap.

Anonymous said...

tungaklangit, ngko petik ayat quran baguih le tp ngko tgk pemimpin2 umno dan ngko pun termasuk golongan umno juga jenis yg suka guna quran, pemimpin2 umno yg tengin2 tu dah memang sahih perbuatan mrk yg keji tu. tp apa respond dr pihak polis, bpr dan institusi2 lain?. umno ni x pernah takut pada quran..itu aje yg aku tahu!!!!

Anonymous said...

setiap manusia ada pembawa, tapi tengok muka dia ni, memang pembawa aura jahat lah, lain tak tau nak kata dah, pernah juga saya mendengar dari ustaz2, tengok muka pun dah nampak jahat dah, tapi hati dia kita tak tau lah, mungkin dia org baik2, jadi kita tengok lah pulak, sapa kawan2 dia, geng baik ka, geng jahat ka

Anonymous said...

alahaiiii...
bukan nak fitnah...
klu da photofit tu serupa....
soal siasat jela.....
nk takot ape klu x slah...
janji pembunuh x lah senang2 terlepas...

bertindak kawan2.....
post saje kat surat khabar....

Unknown said...

Poleh kite pun dok cover deme,nak tangkap kejadah ape..kebal dgn 3line mak nenek depa.
PUNA nyer budakkk..