"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, March 06, 2009

Salinan Laporan Polis Sirul Azhar (pembetulan) - malaysiakini

Seseorang yang aku rasa berpengetahuan luas dalam bidang perundangan telah meninggalakn satu komen dalam ruangan komen dibawah. aku quot -
  • Saudara, yang dipostkan itu bukan lapuran polis tetapi "cautioned statement" atau kenyataan beramaran yang Lazim diambil dari saksi seperti diperuntukan dibawah Seksyen 112 AKJ atau dari pesalah dibawah Seksyen 113 AKJ.
  • Dalam lapuran polis seseorang boleh mengatakan apa sahaja akan tetapi kenyataan beramaran diambil oleh polis dan apa sahaja yang dikatakan didalam boleh digunakan sebagai keterangan dalam perbicaraan. Kenyataan dalam Kenyataan beramaran lebih kuat berbandaing lapuran polis.
  • Harap dapat buat pembetulan.
Jadi harap maklum dan maaf atas kesilapan. attachment dibawah ialah "CAUTIONED STATEMENT" atau "KENYATAAN BERAMARAN" yang diambil dari saksi seperti diperuntukan dibawah Seksyen 112 AKJ atau dari pesalah dibawah Seksyen 113 AKJ.

Harap maklum pada semua pembaca.









"I don't need sex... the Government and the Police Fuck's me everyday..!"

41 comments:

Unknown said...

Akhbar: Najib jumpa Altantuya di kelab
Mar 5, 09 3:20pm
Sebuah akhbar Perancis mendakwa timbalan perdana menteri pernah bertemu mangsa bunuh Altantuya Shaariibuu di sebuah kelab di Paris pada 2005 bersama Abdul Razak Abdullah Baginda.

Dalam laporan Liberation hari ini, Datuk Seri Najib Razak didakwa pernah bergambar bersama mereka berdua, yang didakwa pasangan kekasih, bertentangan dengan penafian tokoh politik itu sebelumnya.

Timbalan perdana menteri menafikan pernah mengenali atau bertemu wanita Mongolia itu yang mati dibunuh di sebuah belukar di Shah Alam.

Beliau juga pernah bersumpah mengenali wanita itu sewaktu diserang hebat oleh pembangkang pada pilihanraya kecil Permatang Pauh, Ogos tahun lepas.

Keputusan kes bunuh tersebut yang melibatkan dua anggota pasukan elit Unit Tindakan Khas (UTK) akan diketahui awal bulan depan.

Abdul Razak, yang sebelum ini dituduh bersekongkol dengan anggota polis itu, dibebaskan daripada pertuduhan tersebut.

Selain cerita sensasi ini, wartawan Liberation turut mendedahkan saat-saat akhir kematian Altantuya berdasarkan dokumen yang didakwa diperolehi daripada polis Malaysia.

Arnaud Dubus melaporkan, Altantuya ditembak di sebelah pipi kiri dan kemudian pakaian mangsa ditanggalkan dan kemudian mayatnya dibungkus dalam beg plastik hitam.

Altantuya ditembak sekali lagi apabila tangannya dilihat masih bergerak.

Dubus, wartawan Perancis yang berpangkalan di Bangkok, juga berhasrat mendedahkan pembunuhan wanita itu - berhubung komisyen pembelian kapal selam untuk Kementerian Pertahanan - dalam projek bukunya akan datang.

Dari Malaysiakini.com

Anonymous said...

Mang ai... sadis betul polis kita ni....

Anonymous said...

Mcm ini rupa sebenar bakal presiden pemimpin UMNO...

Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Belum akan terjadinya kiamat sebelum banyak ‘haraj’. Bertanya para sahabat,:”Apakah itu haraj ya Rasulullah?” Jawab baginda,:”Pembunuhan! Pembunuhan!”

(Muslim)

Anonymous said...

takut aku baca benda nih...gile..aku dpt bayangkan dan menghayati macam mana pembunuhan ni berlaku...kejam betul mereka2 nih..

Anonymous said...

ini ka bakal PM yg di agung2kan puak2 amno ni,

hancoq negara macam nih

zali said...

abis tu mana buktinya?

takkan sekadar dengar...
'...mereka mendakwa'
'...mereka berkata' saja?

Anonymous said...

bos, tlg panggil zali komen on this...

Anonymous said...

fuck you zali.. sampai bila mu nak sedar...

Anonymous said...

Kalau dah ada bukti pun nanti dikatanya super-imposed laa.. sengaja diadakan laa..

hmm... payah orang camnie.. hati dah kerasss..

Anonymous said...

dasar hati dah benak...ckap mcm ne pn dah x berguna..tngu la...nti smua ni akan trbongkar juga..Allah 2 maha mgtahui n maha adil...zali ko tggu la...spai bila ko bleh tungkat lngit..spai bila...

Anonymous said...

Hahaha..

Pendek je zali komen... Mesti bergegar jantung tu..

Bila Abg Zali nak jumpa Najib di kelab Paris..

hehehe... Kaki clubing bakal presiden UMNO... Bakal penaung ISLAM Hadhari....

Anonymous said...

Rasakan la Najib..hari tu kau sumpah dgn nama Allah..so,berita ni mcm mana pulak?? kau mempermainkan Allah ke?? Aku tak tuduh, tapi kalau kau menipu,so, sendiri mau ingat la,balasanNya dah semakin dekat..
Btw,seronoknye Pok Lah,KJ dan juak2nye..dapat le terus jadi PM ye..

Anonymous said...

Ahaksss....

Allah S.W.T maha mengetahui atas sesuatu yang terjadi... Andai ada kebenarannya... pasti akan ada pembalasannya... Jangan la sesiapa pon meragui kebesaranNYA...

Setiap yang berlaku ada pengajaran dan ada hikmahnya.. Yang penting setiap satu umat Islam yang kuat imannya akan menerima segala Qada` dan Qadar...

Ahaksss... jauh lagi perjalanannya...

chot said...

tak sabar aku nak baca buku wartawan niiiiii...........

nak komen banyak2 takot...

takot aku kene "jimat" laks

hahahahaaaa

Anonymous said...

Ahaksss...

Master Yoda berkata :
Oleh kerana nila setitik rosak susu sebelanga...

Anonymous said...

jom jimat..bukan tembak mati tp jimat belanja...hehe

Anonymous said...

pak lah jangan turun dulu......yg pasti brg2 pak lah belum di kotakkan lagi dirumah beliau di putrajaya....hehehe jaga2 najib

Anonymous said...

oi zali.. sedarla ayahanda ko tu ade tuduhan bunuh dan meletup orang.. walaupon ko kate tade bukti kukuh ke.. gambar super impose ke.. tapi tuduhan tu berat dan penafian ayahanda ko tu tak kuat + polis tak sisat pon lg tuduhan kat ayahanda ko tu.

sedar la wei.. sampai bile la ko nak memekakkan telinga, membutekan mate, menutup pintu hati..dok sembah ke umno membuta tuli. berfikiran fanatik dan jumud.

Kawan2, same2 la doakan zali ngan kawan2 dia dibuka pintu hati

Anonymous said...

Plusieurs propositions contenues dans une première version du rapport, présentée la semaine dernière, ont provoqué une levée de boucliers. Parmi ces mesures, la création d'un Grand Paris intégrant les départements limitrophes de la capitale, l'attribution de la clause de compétence générale à l'échelon communal seul, la suppression des cantons, l'élection commune des conseillers généraux et régionaux, et la réduction du nombre de régions

Anonymous said...

"I don't need sex... the Government and the Police Fuck's me everyday..!"
wakakkakakakakakakakakakka

Anonymous said...

Foyoo.. Simpan Bahan letupan C4 dalam rumah je...

Saper perempuan Melayu tu yer BIK MAMA ke?

Anonymous said...

aku mushkil 1 benda jer..
bab tarikh dlm report tuh..
memula kat page 1 tu...
dia kata "Pada 19-11-06"
kat page last tuh...
dia tulis "Rakaman percakapan tamat pada tarikh 09-11-06 jam 1635 hrs."

so, si sirul ni bagi keterangan 10 hari lebih awal dari tarikh dia mula2 dapat arahan untuk JIMAT tu....

ada betul ka ini report?

Anonymous said...

Saudara, yang dipostkan iyu bukan lapuran polis tetapi "cautioned statement" atau kenyataan beramaran yang azim diambil dari saksi seperti diperuntukan dibawah Seksyen 112 AKJ atau dari pesalah dibawah Seksyen 113 AKJ.
Dalam lapuran polis seseorang boleh mengatakan apa sahaja akan tetapi kenyataan beramaran diambil oleh polis dan apa sahaja yang dikatakan didalam boleh digunakan sebagai keterangan dalam perbicaraan. Kenyataan dalam Kenyataan beramaran lebih kuat berbandaing lapuran polis.
Harap dapat buat pembetulan.

Anonymous said...

salam,

yela musykil dengan tarikh tu..
takpelah.. kita bagi je la Brader Anwar Bin Ibrahim jadi Agong..

amacam?? ok tak?

Anonymous said...

Mudahnya Bunuh orang, macam sembelih ayam, potong sayur-sayuran jer..!Ajaran dari KITAB mana ya? CIA? ZIONIS? NAZI? SADDAM? ......???

Anonymous said...

huuu....rupenye bunuh orang nie macam hobi je ye bagi UTK bukit aman.

nasib baik kat hotel malaya tue ada cctv...kalau tak maybe satu hotel tue akan dibom oleh UTK azilah & sirul....macam letupan bom kat hotel di mumbai.

aku rasa....kat malaysia nie yg jadi terrorist adalah polis...bukannya orang yg belajar agama....sbb orang yg belajar agama nak dekatkan diri kpd Allah SWT, takut akan hari pembalasan, takut akan ahri akhirat.

yg PDRM UTK nie...perasaan takut pd Allah SWT pun takde...agama lagilah mmg takde....hebat sungguh PDRM training pegawai2 mereka sehingga pegawai2 mereka lupa kpd agama & Allah SWT....memang terrorist betul unit UTK nie.

lepas nie...perlunya ada cctv kat dlm hutan...elak kejadian sama berulang.

Anonymous said...

Yg tanya pasal tarikh tu sahih tak baca betul2.

Kejadian berlaku pada 19/10/06 BUKAN 19/11/06

Sirul dipanggil oleh Azilah pada 5 atau 6 hari sebelum 19/10/06

Insp Nom Phot diminta K/ASP Tonny merakam percakapan Sirul pada 19-11/06 (sepatutnya 09/11/06 silap type ni tapi dia ada tulis di atasnya tarikh rakaman 09/11/06 1307 tengahari)

Rakaman tamat 09-11-06 jam 1635 hrs

ABJ

Anonymous said...

Ni la perangai orang Melayu..pasal tarikh pun nak gaduh ke...cerita laporan tu yang penting...bukan pasal tarikh tu betul ke tak betul..berita tu kena ambil perhatian..siasat Najib AlTantuya supaya kita tahu betul tak betul laporan ini...dok ceghite pasal tarikh buat apa....???Kalau tengok pada laporan ni memang susah nak dinafikan...Woiii...Najiibbbbb jawab jangan tak jawabbbb....ha ha ha....kalau tak cukup Al Quran nak bersumpah ambik buku kamus dewan bahasa dan pustaka tu..ha ha ha ha...

Anonymous said...

ngeri pulak aku baca. kalau aku mau gigil pegi puncak alam waktu malam. pastu diaorang mintak pulak kita punya barang berharga. perempuan pulak tu.nampak pulak senjata...perghhh

Anonymous said...

Ini baru sorang... Yang lain dia orang dah bunuh apa macam?... Senyap... Pulis pun bunuh macam mana penjenayah atas kepentingan peribadi.. Negara ape kita nie...

Bunuh sesuka hati.. adakah ini ISLAM Hadhari..

Anonymous said...

keh keh keh..lu olang baru tau ke pak polisi kita mcm nih...mmg dari dulu2 lagi...

depa ni mmg teruk...

anyone from here yang balaci dan pencacai puak2 umno/bn nak suruh kitaorg tarik statement hantam polis??..ada tak??..ekekekeke

go to the hell laaa....

3viL X eIjI said...

ya Allah ya Tuhan kami. Berilah kami kekuatan untuk menghadapi ancaman insan - insan lahanat yang membuat kerosakan di bumi M'sia ini Ya Allah. Berilah kekuatan pada tumbukan kami, berilah kelajuan pada tendangan kami dan berilah kedamaian dalam hati - hati kami. Sesungguhnya Kau lebih mengetahui..

Anonymous said...

dah x de perasaan ke atau x de agama.. tergamak tembak org camtu je..ya Allah apa nak jadi dgn org kita sekarang..name je melayu Islam..

Anonymous said...

katakan taknak kepada Najisb dan BN...setiap undian membawa jahanam..
aii..sirul..dah terkene dengan najisb monggol dan razak babinegara.. hayokk tak tau,.. nanti salah kene gantung..hayokk..

Anonymous said...

mungkin betul, tapi mana dia datin rosmah dan isteri kol yang di sebut berada masa kejadian. Bukankah RPK ada bersumpah yang mereka mereka ini ada masa kejadian. peliklah.

Anonymous said...

bro...cite ni masih blom tbongkar sepenuhnye...masih ade lg watak2 yg tersembunyi yg undercover. Kite tunggu sape mastermindnye n kite tgk nanti sape yg kena......

Anonymous said...

pelik bila orang jauh lebih dalam tahu ceritanya...kot=kot penulis upahan kottttt....dan time ni pulak nak buat storynye...kot-kot timenya nak convert dari tumpuan rakyat kat story saiful kotttt...lu pikirla sendiri....pakatan tipu rakyat...

Anonymous said...

Sungguh aku mati penasaran.
Aku ingatkan jimat tu, bermakna bercermat dalam belanja...rupe ada lak makna lain.
issshhhh bodoh nya akuuu.

Anonymous said...

bodo ke anon 10.27 tu???

ko x reti baca ke salinan report tu???

benda dah terang2 ada tulis kat situ bkn dr akhbar mana2 pon...tu report polis tuuu....

haizzz...mls nk maki ko,,,harap2 ko tahu la baca yee..


NAJIB PEMBUNUH!!!

UMNO PEMBOHONG!!!

MELAYU makin LAYU!!!

hahahahahahahaha....


PROSES MELAYU:

PAGI LAYU,
PETANG LAYU,
MALAM LAGI LAYU....

wahahahah PROSES MELAYU!!!

Anonymous said...

apa kes? kita tgk sape yg kena?hahaha.. team EOD

Anonymous said...

Tak ada pun sebut nama Najib..

Yang mengaku nembak si Sirul, yang suruh Azilah. Bahan letupan pun amik kat umah budak UTK tu..C4 tu plastic explosive .. mcm bom ikan jer ..hehehehehe

Ada mamat tanya pasal tarikh, ada pulak yang melenting, tapi masa azizan lupa tarikh, satu dunia heboh, isi cerita semua orang dah tak ambik kisah .. macam ada double standard lak si anu tu.

Caution statement ni dah tak laku dah..kes dah tamat tunggu keputusan jer ..

Pemberita perancis tu nama pun macam dubur jer,, muka sebijik macam nyah ..jantan ker tino?? Cerita lama dok recycle .. mat melayu teruja pasal yang nulis bahasa perancis.. alahai..takkan baru tahu..

Apa susah sangat bapak tuya tu nk bawak dan tunjukkan gambar kat mahkamah.. atau kuar kan aja kat paper mongol tu.. sini pun boleh baca ..maklumat hujung jari !!

Siapalah yang berurusan dengan gay perancis tu untuk membuat heboh ttg berita basi??? Aku teruja sangat nak baca coution statement Saiful Bukhari Azlan .. sama sama kita tunggu kita tengok sapa yang kena. Psywar 'divert' ni dah lama orang faham dah .. carilah cara lain..

Ada 'alibi' tapi sorong tarik kat mahkamah session .. takut nak gi mahkamah tinggi .. tak tinggi mana pun..takut tak pasal pasal jer !! Dah ada bukti kukuh, jomlah cepat cepat abiskan cerita mahkamah, pas tu kan nak jadi PM .. katak lam kolam dah bagi makan?? takut nanti tak terlompat ... hehehehehe ..kang aku sebut apa yang mat sabu gelarkan ..ko kata aku ameno lak !!!! hehehehehe ..ngeh ngeh ngeh nganga..nganga ..