"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 14, 2009

ADUN T'ganu Pulau Sidang DUN - malaysiakini

Reactions: 
Cerita menarik dari Negeri Penyu...

10 ADUN UMNO/BN pulau sidang DUN hari ke-2 dalam usaha mendesak Menteri Besar Ahmad Said supaya meletak jawatan.

Kah kah kah kah kah... aku dok Kemaman, Terengganu dari tahun 2002 sampai 2007. Ahmad Said ni aku kenal sangat tahap gedebenya. kalau setakat nak desak Mat Said ni letak jawatan, jangan harap la. silap-silap yang dok desak tu kena lanyak balik...

Susah-susah, pakat je la dengan ADUN-ADUN PAS buat usul undi tak percaya, lepas tu bubar DUN. lepas tu Pilihanraya Kecil Negeri... apa susah?

Lepas tu boleh la kita tengok Mat Said & the Gang buat lagi huru-hara, yang pasti kalau DUN berjaya dibubarkan, Terengganu akan jadi "KUBURAN" pertama UMNO/BN.

Tungguuu...

6 comments:

Anonymous said...

ekekeke, abe mat mmg gedebe la.. Pak Lah dl pn main2 jah dio lwn, ni ADUN.. Jange main2 ngan abe mat, nti kna bedil.. Hahahaha.. Ganu kiter..

Anonymous said...

mung penoh duk kemamang kalu gitu...

khijer mender kat kemamang?...
aku duk Chukai

cencurut said...

gua duduk kemamang la nih... bukit kuang... kerja kat Telok Kalong..

cuping merah said...

aku bulang lepah baru balik dari gannu gi mancing..

mat said kalu tengok dalam youtube huuh gedebe sungguh dio ajok ahli parlimen pas kt bertumbok..

puhh gedebe sungguh..
dia lupo tuhan lagi gedebe

Belalang Tempur said...

Mustahil PAS boleh kat tganu.. kecuali kalau PAS ade banyak duit. Orang tganu miskin2.. sape yg boleh offer lg byk kemewahan.. dia la yang menang.

Aku Yg Pikir Realistik said...

Wahai Belalang Tempur..Kalu nak bg statement tuh pikir2 la dulo..Jgn pikir orang tganu miskin pada hal kemiskinan tuh tdapat d seluruh negeri di Malaysia nih..Ko tgk la ngeri johor yg katanya kubu kuat umno/bn pon masih terdapat orang miskin&golongan tidak terbela..malahan nasib mereka lebih teruk dari orang2 yg ko pikir miskin di tganu tuh...