"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, April 01, 2009

Untungnya Bloggawan BPN... - malaysiakini

Reactions: 
Untung sungguh jadik blogger pro Barisan Nasional... datang jauh-jauh, ada yang sediakan bilik hotel...

Untung sungguh jadik blogger pro Barisan Nasional... datang jauh-jauh, dapat tidor dalam Hotel "S"...

Untung sungguh jadik blogger pro Barisan Nasional... datang jauh-jauh, dapat tidor beralaskan tilam empuk Hotel "S"...

Untung sungguh jadik blogger pro Barisan Nasional... datang jauh-jauh, dapat tidor dalam bilik yang ada air-cond...

Untung sungguh jadik blogger pro Barisan Nasional... datang jauh-jauh, tak payah risau pasal perbelanjaan...

Sebab semua "Bos" yang siapkan... untung sungguh kan..?

"Lawan Tetap Lawan..!"

70 comments:

pakabuana said...

soalan yang kerap datang dr blogger BN "Boss, lepas abis pilihanraya ni ada hurrey-hurrey tak".

Boss jawab"tentulah ada, semua termasuk dalam pakej, kalah pun pasti ada hurrey-hurrey, jangan risau.

Melayu Sejati said...

1. Biarkan mereka terus sesat, hanyut dan bersenang-senang dengan SETAN.

2. Mereka itu adalah golongan "...Melayu No Otak".

3. No problem...No money...asalkan kita "....Melayu ada otak".

Harimau-Menaip said...

Bro,

Itu pun nasib baik ada yang pi turun lapangan...kot ada yang tulis blog sambil mengangkang kat rumah...lagi haru.

Dah rezeki dia. Bro punya rezeki, bro tak tahu lagi.

Anonymous said...

memang diorang untung ....pakai duit rakyat kot. Biarkan! kita tunggu dan lihat..

Ummidinni said...

Betui. Cubale tengok logo deme kat perakbangkit. Saling tak tumpah rupa setan. Siap dengan tanduk dan kaki yang tajam. Warne pun gelap je. Guru agama teman kata dajal tulis Allah kat dahi, begitulah ropa logo deme. Cuma deme tambah dengan Muhammad. Astaghfillahalazim!

borhan said...

Nak kutuk pun kena la berpada. Kesian dia orang. Moga Allah bagi petunjuk jalan yang benar.

Anonymous said...

Itu bukan perjuangan namanya.
Itu nak pergi melancong atau terus melencong kutip "politik wang" dari taukeh-taukeh UMNO = SARKIS.

Banyak taukeh-taukeh turun kat 2 bukit 1 batang. Antaranya cucu-cicit taukeh Casino kat Genting yang baru sambut ulangtahun ke 40 semalam.

Lepas kempen 2 bukit 1 batang dapat tiket percuma pergi enjoy kat genting boleh bawa bini no. 1, no. 2, no.3, no.4. dan bini yang tak bersijil nikah.
Jangan risau semua masuk dalam pekej.
Hoi, Kau Ingat Malaysia ni UMNO yang Punya????
Tapi Undi siapa yang punya??? Sudah pasti RAKYAT yang punya.

Anonymous said...

woitt..
Blogger Pencacai Naji* (BPN) bila nak berdebat dengan BlogNet nih ??? Jadi ke tak jadi nie...? Masa makin suntuk, jadi kata jadi - takut kata takut.
Sembang bunyi berdegar2 tapi hampeh..!!
Bak kata orang utara:
'sembang macam kepala but*h'

kah..kah..kah
LawanTetapLawan

chot said...

saudara topeng perak...

snap le 2-3 pic mereka..

amacam?

Anonymous said...

ala...kat dunia nie bleh le tido selesa hotel 5 star...nanti lepas nie terberak2 la menjawab dlm kubur...biar la depa nak senang lenang di dunia nie...

kulatlapok said...

ITULAH NAMANYA PERJUANGAN YANG TAK MENGERTI ERTI KESUSAHAN DA KEPAYAHAN.

Tungaklangit said...

salam

minta maaf menggangu keasyikan sdr semuan mengutuk dan menuduh sesama islam

kamu semua hanya melihat kelemahan dan kesalahan para simpati UMNO yang tiada bukti dan hujah yang kukh..

kamu semua suka menuduh org menerima duit utk membantu UMNO.. apa kamu ingat tak ada ke insan yang benar2 mahukan kemenangan UMNO tanpa mengambil sesen duit..

malanglah pemimpin politik pas terhadap budi perkerti kamu

mereka perlu mendakwahkan kamu semua sebelum mendakwah DAP atau PKR..

kamu guna syaitan sebagai perumpamaan, tuduhan dan caci nista terhadap saudara kamu dalam UMNO

kalau nak berpolitik.. politiklah.. jangan mencerca orang dan menuduh sampai sekali..

sedih melihat dan membaca komen kalian di sini yang bermegah parti kalian dipimpin oleh para ulama..

inikah hasil pimpinan mereka..

janganlah arah saya memberi teguran kerana setiap insan berhak membuat kebaikan terhadap sesama insan...

Anonymous said...

Kepala butuh ni tungaklangit... ko pegi mampos lagi baik laa... puki mak ko laa... mak ko pelacur eh? anak harammm....!!!!!!!!!

Anonymous said...

Anon 11:04

Kau pun hamjadah lagi siot bengong dan bodoh.. Kau caci Tungaklangit macam tu buat.. apa..

Kamu bukan penyokong politik kamu adalah orang yang menyusahkan hidup mak dan bapak kamu.

Baik mak kau tanam hidup hidup..

Tungaklangit said...

salam

masyallah...

apa ni... sumpahan sebegini yang kamu berikan kepada seorg yang hanya memberi teguran dan pandangan...

saya bharap.. kepada semua yg ada dalam blog... kalau tak setuju pun bhujahlah dgn sabar dan ilmiah...

jgn ikut nafsu syaitan

saya sayangkan kamu semua sebab kamu adalah saudara saya

dalam doa saya doakan kamu semua sebab tanpa mendoakan kalian maka doa seorang mukmin taka akan dimakbulkan Allah...

marilah kita saling kasih mengasihani antara Islam...

soal politik tak membawa ke kubur tapi soal silaturahim adalah ikatan kita sehingga ke syurga...

sabar saudara ku... sabarlah

maaf sekiranya teguran saya menguris perasaan saudara

salam

cilipadi said...

Wahai saudaraku tunggak langit...

Saya doakan sdr supaya keluar daripada UMNO masuk PAS...boleh gitu?

Geng, tunggak langit dah insaf...

Anonymous said...

ko pegi la mintak duit pada nik aziz, tiap kali nik aziz dtg mesti penuh duit dlm kupiah. mana gi duit dlm kupiah tu....

sdap2 je molot ko pitnah umno ....sbb tu le puak2 ko ni tak penah dpt printah m'sia. sbb tak berkat.... kuat pitnah.

Papa Chang said...

we do things for greater purpose...

ade orang effort tahap 2 tapi diberikan ganjaran tahap 5.. ini adalah orang2 yang dikategorikan sebagai 'energy manipulation'

ada orang effort tahap 5 tapi ganjaran setakat tahap 2.. ini adalah orang2 yang dikategorikan sebagai 'future energy contribution'

maka beristiqamahlah dalam perjuangan kita insyaAllah

Anonymous said...

malu la skettt woiii ...pakai kupiah atas pala tapi molot berbuih memaki, mencarut. islam apakenama mcm ni. kuat pitnah.

BeliaBenciUMNO said...

guna duit sapa tu agaknye yer ??

chot said...

tungaklagi

macam ni le..

1.bila ko nak citer pasal agama...cuba jadi fair..

lepas ko tarbiah orang2 PR dlm hujah2 agama...toksah le ko bagi contoh yang umno parti yang ulung untuk org islam

2.kalau ko nak citer pasal umno..citer jelah..tp jgn kelirukan dengan agama...makin keliru...aku tak tau ilmu agama ko dan tanak mempersoalkan.
tak manis le kalau google dlm bab agama dan mendabik dada..ni bukan sindiran..aku katakan secara am.

3.apa yang saudara2 sekalian citer mungkin 50-50
tapi sudah menjadi budaya umno berpuluh2 taun..mungkin sukar untuk menghilangkan tengit di ketiak...barangkali...juak2 umno bleh membuktikan sekiranya saudara2 sekalian berjuang demi bangsa dan negara tanpa wang atau kepentingan peribadi.

InsyaAllah kalau niat kamu baik..maka baik le kesudahannya..

menjadi harapan aku untuk melihat umno berubah dari berjuang kerana kedudukan,harta dan pengaruh kepada berjuang untuk rakyat..

buktikan

kafe kenyalang said...

AKU TAU SBB APA TUNGAKLANGIT AND ZALI SOKONG SANGAT BN..


1)NAJIB BERKETURUNAN ULAMA' DAN DIA SENDIRI ADALAH ULAMA' YG TERSOHOR DAN AMAT ALIM DLM BIDANG AGAMA.

2)ISTERI NAJIB,ROSMAH ADALAH LAMBANG WANITA ISLAM SEJATI.SEORANG WANITA YG BERTUDUNG LABUH,SOLEKANNYA NIPIS,DAN SENTIASA MENJAGA TINGKAH LAKUNYA..BELIAU SENTIASA MENJAGA PERGAULANNYA.TIDAK PERNAH BERSENTUH DGN YANG BUKAN MUHRIM..JUGA TERKENAL DGN SIKAP LEMAH LEMBUT

3)ANAK2 MEREKA JUGA TERDIDIK DGN SEMPURNA..MEREKA JUGA TERDIRI DRPD HAFIZ DAN HAFIZAH QUR'AN..

4)NAJIB SEKELUARGA JUGA TNGGAL DI KWASAN YG DIDUDUKI RAKYAT BIASA..TIDAK PERNAH MNGEJAR KEMEWAHAN.HIDUP DLM KEADAAN YG ZUHUD.BELIAU JUGA SERING MNGAJAR DI SURAU2 DAN MASJID2..


INILAH CIRI2 PEMIMPIN ISLAM YG SEJATI..KAMI SOKONG PIMPINAN NAJIB..KAMI SOKONG KEPIMPINAN ULAMA'..UNTUK LEBIH INFO,SILA BERHUBUNG DGN ZALI DAN TUNGAKLANGIT..

cuping merah said...

keh..keh..wa caya lu lah kafe kenyalang
kita harus memuji pemimpin kita..
tentu degan cara begini ZALI dan TUNGAULANGIT akan suka...
apa komen ZALI dan TUGAULANGIT..
komen jangan tak komen..

Anonymous said...

Hoi Bodoh Kenyalang,

Apa sebab mu kutuk Najib, Rosmah dsbg. mu dok ingat Tuhan ke... Mu ni semua tongong bengong.. dok ceta yang tak malu.. Mu Bodoh macam monyet.. kambing pun lebih pandai...

Tungaklangit said...

Sdr chot said:

1.bila ko nak citer pasal agama...cuba jadi fair..


TL reply:


Insyallah saya akan lakukan kerana kamu adalah blogger yang mempunyai pegangan berprinsip.. satu terima nasihat saudara..


Bumi kenyalang said:


NAJIB BERKETURUNAN ULAMA' DAN DIA SENDIRI ADALAH ULAMA' YG TERSOHOR DAN AMAT ALIM DLM BIDANG AGAMA.


TL Reply:


Saya tidak tahu mengenai keturunan DS Najib dari golongan ulama yang tersohor.. setakat alim dan warak mungkin ada. Walau bagaimanapun, sebagai pemimpin beliau mestilah mempunyai pengetahuan duniawi dan akhirat. Kesimbangan ini adalah dituntut dalam Islam..


Bumi kenyalang said:


2)ISTERI NAJIB,ROSMAH ADALAH LAMBANG WANITA ISLAM SEJATI.SEORANG WANITA YG BERTUDUNG LABUH,SOLEKANNYA NIPIS,DAN SENTIASA MENJAGA TINGKAH LAKUNYA..BELIAU SENTIASA MENJAGA PERGAULANNYA.TIDAK PERNAH BERSENTUH DGN YANG BUKAN MUHRIM..JUGA TERKENAL DGN SIKAP LEMAH LEMBUT


TL Reply:


Memang termaktud dalam al quran dan hadith bahawa setiap org Islam mesti menjaga auratnya.. ini tidak boleh ditidakkan... Isyallah saya berdoa semoga Wanita Pertama Malaysia ini akan menukar penampilan dirinya.. bersama-samalah kita mendoakannya tapi bukan menghina dan mengutuk kerana kutukan itu adalah suatu yang keji dalam Islam..


Bumi kenyalang said:


3)ANAK2 MEREKA JUGA TERDIDIK DGN SEMPURNA..MEREKA JUGA TERDIRI DRPD HAFIZ DAN HAFIZAH QUR'AN..

4)NAJIB SEKELUARGA JUGA TNGGAL DI KWASAN YG DIDUDUKI RAKYAT BIASA..TIDAK PERNAH MNGEJAR KEMEWAHAN.HIDUP DLM KEADAAN YG ZUHUD.BELIAU JUGA SERING MNGAJAR DI SURAU2 DAN MASJID2..
INILAH CIRI2 PEMIMPIN ISLAM YG SEJATI..KAMI SOKONG PIMPINAN NAJIB..KAMI SOKONG KEPIMPINAN ULAMA'..UNTUK LEBIH INFO,SILA BERHUBUNG DGN ZALI DAN TUNGAKLANGIT..


TL Reply:


Kenyataan ini kalau orang kampung saya panggil..MENYINDIR, tapi takpa lah, sekali lagi saya memohon kepada bumi kenyalang masukkanlah doa untuk kebaikan DS Najib sekeluarga supaya menjadi pemimpin yang baik dalam doa saudara..


Sebenarnya jalan persamaan boleh dicapai kalau kita mempunyai pendirian yang kuat dan lurus dalam jiwa kita semua...


Sekali lagi saya ingin menyeru kepada semua ahli atau penyokong PAS dan UMNO supaya kita sama-sama menghormati antara satu sama lain.. hindarkan cacian dan fitnah..


Bertempurlah dalam medan politik secara berhemah... insyalah kita akan tetap bersatu melawan musuh dari luar...


Antara kita bukannya musuh.. kita adalah bersaudara seagama...

soklan said...

anon 1:01, mu la bodoh mereput, kenyalang puji najib pun salah ker? puji ader makna tu, aku paham kenyalang.hehe

mana tungau dan zali? tu hah dah ader org puji IMAM BESAR hampa..

Anonymous said...

sebelum najib boleh dimaafkan, dia perlu disiasat dan diberikan hukuman yg setimpal dgn kejahatan yg dilakukannya..baru aku sbg rakyat malaysia boleh memaafkan dia..jgn pulak barua umno kata najib suci bersih, siasat pun tidak dh kata suci bersih..mmg perangai dajal la tu..

Anonymous said...

ha..ha... dua2 pihak berbahas ni.. kalu ditoreh kulit masing2.. dah tentu keluar darah warna hijau dan darah warna biru....

lagi kan.. saidnina abu bakar pun dalam ucapan sulungnya selaku khalifah meminta 'rakyat' menegurnya jika silap..

kpd dua2 pihak ni...terima la mana2
pendapat yg betul... kerana yang benar ..tetap benar.. tanpa kira hujah itu datang dari siapa pun..

alhamdulillah... hari ni anak saya dapat no 1 exam 1th Q .. itu yg lebih penting... pendidikan.

sekian adanya... kullu am wa antum be khier. Jazukumullahu khairan khatira... fahimti ni wa la, la'

PRZ

CYBERCDO said...

Harap Makluma.....Semua yang baik dan bersih itu datangnya dari Allah jua..manakala kata-kata penghinaan dan cercaan itu datangnya dari penyokong-penyokong pas dan keadilan juanya.....Sebab kalau penyokong UMNO dah tentu perisik rakyat tak akan menyiarkanya...begitula adanya....opsss kucing you sehat ke ?

PARPPPP said...

ooo..klu mcm tu komen2 kt blog parpukari,gomo n sbagianye ayat2 org UMNO la ek??ptt laa trok bebenor..btol x??ye la klu x xkanl diorg nk lepaskan..ops..anjing u sehat ke??

tuan-komrad said...

UMNO...United Monopause No Objectve...
tabur la duit banyak mane pon....
bagi la pembagunan yang berjuta2 ringgit...
terangkan lah sebanyak mana pon kat media....

kebanyakan rakyat malaysia dah meluat dan benci kat umno..tak bleh wat ape dah...tunngu je la masa nak ditalkinkan...

p/s - rumah siap pahat berbunyi...kes rasuah umno masa perhimpunan masih tak habis2 lagi...alahai umno...kesian aku tengok nasib ko...

Osama said...

Kalu UMNO silap..... Pakatan kena betulkan....jangan 2 X 5

Ini bila dah perintah kereta sendiri pun jadi kereta rasmi. Senang banyaklah...exp..tak payah tanggung...Nasib baik rumah sendiri tak dijadikan rumah rasmi...renovation rakyat tanggung.

Kalu silap mengaku je lah...atau cari siapa yg nak mengena...

aRoLe said...

nk btol kn mcm mane??UMNO xmo dengar..contoh tungak langit laa..keteghaq nk mampuih,..

kafe kenyalang said...

tungaklangit,


mulut sy x pernah lekang dari mendoakan umat2 islam tanpa mngira parti atau fahaman..

DEMI ALLAH,saya sendiri adalah seorang mu'alaf berbangsa iban.the more i learn about islam,semakin sy faham,smakin kuat jiwa sy mnolak UMNO..ini krana sy x nampak ciri2 islam pada UMNO..saya x nmpak apa2 yg boleh mndorong sy kpd islam dlm UMNO.

apa yg saya lihat,UMNO hanya islam pada nama..ini bukan kenyataan yg bersifat partisan,tp,ini dr hati sy sendiri dan hakikatnya begitu

saya bnyak terlibat dgn aktiviti dakwah bersama jakim dan institusi agama yg lain termasuk NGO,dr survey yg sy buat,bila ustaz2 brcakap soal politik,mrk lebih cenderung kpd PAS..dan ramai yg mngaku mereka mendukung perjuangan PAS..

PERSOALANNYA,ADAKAH USTAZ-USTAZ TERSEBUT BODOH DAN TAK TAHU MENILAI YG MANA HAK DAN YG MANA BATHIL??SEDANGKAN MEREKA ADALAH AHLI DAN FAQIH DLM BIDANG AGAMA..


stakat yg saya jumpa,ustaz2 jakim dan jabatan agama mengiktiraf PAS sbg sebuah parti islam yg memperjuangkan islam dan ulama' dlm PAS adalah ulama'2 yg genuine perjuangannya..

DEMI ALLAH,sy tidak pernah taksub dgn PAS dan ulama'2 PAS,ttp,saya taksub pada islam sbg agama yg suci dan tinggi martabatnya..

tungaklangit,

anda nilai lah sendiri..



salam..

kafe kenyalang said...

kalu sindiran boleh mndatangkan kesedaran apa salahnya??

pada saya kalau hndak melihat pemimpin@ketua@bapa yg baik,isteri dan anak adalah kayu pengukur..kalau dia berjaya memimpin@mendidik isteri dan anak- anaknya seperti kehendak syari'at,itu adalah pemimpin yg baik.

syari'at bukanlah benda yg boleh dibuat gurauan..kalu islam mewajibkan sesuatu hukum,maka wajiblah umat melaksanakannya.saya x nmpak ciri2 pemimpin islam ada pada NAJIB.sy tak nmpak akhlak islam pada najib..sy tidak maksudkan pemimpin islam mesti pakai serban atau jubah,ttp,terang-terangan UMNO yg dipimpin oleh najib menolak islam..

tungaklangit,

bagi saya islam adalah agama yg lengkap.politik@siyasah dan agama tidak boleh dipisahkan.terpisahnya agama dan politik,secara automatik,politik itu dan pengamalnya semakin dkat dgn kekafiran..nau'dzubillah..

saudara tungaklangit,

menolak 1 aliff drpd al-qur'an hukumnya kafir,inikan satu hukum(hukum hudud)..menghalalkan yg haram hukumnya kafir(premis2 perjudian yg diluluskan oleh kerajaan barisan nasional)..renungkanlah..sy tidak bermaksud mengkafirkan umno..na'udzubillah,ttp hukum sudah tersurat dan amat nyata..

Kambing gurun said...

mmbekkkkkk mmmbeekkkkkk beekkkkkk bekkkkkk mmmmmbeekkkkkk beekkkkkk bekkkkkk bekkkkkk

Anonymous said...

Jangan jadi macam bn blogger ... ada duit tanpa maruah ... itulah acuan melayu amno ... suka mintak2 ... malu ... leceh ... cis .... tak akan kemana pun ...

chot said...

itu le ko tungaklangit

selalu nak riak dengan citer berunsur nasihat

aku bukan nak iri hati...tp terdetik di hati aku...engkau memperlihatkan riak dalam tulisan kau...kira dah berdosa le..

sebab 2 aku nasihatkan kau...berdakwah itu bagus...di tuntut...tp tempatnya di persada politik ....
lebey kepada gimik semata2



majoriti kat sini insyaAllah sedia maklum...

sekarang ko jawab le kafe kenyalang..

Sakuragi said...

Berita Terbaru!!!

Sila layari Youtube dan tonton semua vedio milik pihak Pakatan Rakyat seperti TV Antara, TV PAS dan TKO - anda akan mendapati gambar tayangan dan semua tulisan terbalik ke bawah. Ini adalah angkara HACKERS!!!

Berhati-hati, sila arahkan jentera parti untuk menyiasat dan buat aduan kepada youtube, serta laporkan kepada polis antarabangsa.... ini menyalahi undang2 kod ruang siber antarabangsa boleh membawa hukuman penjara oleh interpol.

Sekian.

Sakuragi said...

OH I'm sorry.... <-- gaya macam Amir dalam Raja Lawak...

Nampaknya dah okay semula.... sekian

Anonymous said...

santau jer...

pemandu teksi said...

yer betul tu Tungaklangit... jangan ikut nafsu syaitan tapi ikutlah nafsu Najib.!!! hehehe!

Anonymous said...

Biar la lepa senang lenang, setakat 3 tahun saja tu agaknya. Lepas tu tahu la dia orang langit tu tinggi ke rendah lepas PRU 13 nanti. Jangan kena tidur dalam kandang kuda sudah la macam cerita 3 abdul.

Anonymous said...

AHHH..LANCAU LA ORANG2 HAMPAS NIH. SEMBANG PSL AGAMA MCM DEPA NI NABI. CKP MCM NK RAK PSL AGAMA TP HAKIKAT AGAMA DEPA KOSONG. CKP BERBELIT...PAKAR PUTAR...
KALO LA MUALAF JOIN NGAN PUAK2 PAS NI DEPA BLEH PILIH MASUK BALIK AGAMA ASAL DEPA. X DE SATU PUN YG BAGUS UTK TUNJUK DR PUAK2 HAMPAS NIH. KALO SETAKAT SEMBANG KEDAI KOPI KT KAMPUNG BLEH LA MENANG. SKRG ORG DH BIJAK PANDAI...PIKIR2 LAA...

Anonymous said...

Nak pegi Disney ngan anak Toyo

Khir Toyo, entourage went on RM1.7mil holiday when MB


SHAH ALAM: Permodalan Negeri Selangor Bhd (PNSB) spent about RM1.7mil for former Mentri Besar Datuk Seri Khir Toyo, wife, children, their maid and the company’s official to tour France, Morocco and United States.

PNSB CEO Datin Khairiyah Abu Hassan, who testified before the Selangor State Assemblys Selcat Committee on Competency, Accountability and Transparency Wednesday, said the trips included two study tours to Disneyland in Paris and Orlando.

Close to RM1mil, including expenses for Dr Khir, his wife Datin Seri Zaharah Kechik, their three children, their maid and a groundlaying, was paid for the tour to Morocco and France.

The inquiry also heard that PNSB paid some RM750,000 for the trip to United States, which comprised RM110,000 in suites for Dr Khir and entrance tickets to Disneyland.

solonti said...

Kena tingkatkan lagi kempen di kampung kampung Melayu. Dengar kata agal sukar bagi PAS/Nizar di situ.

Jangan leka.

Berita terbaru, ramai orang kampung dah dapat basikal baru dari Umno.

Anonymous said...

Malah ada orang Kampung dapat pegi Disney HK dan ada juga di Tokyo


Mu semua rugi beso

Anonymous said...

Tu la Tunggak Langit aku dh ckp, hang ni penipu bosar...hang ni ajen UMNO...kunonye hang ni 'nak dakwah' org, padahal sebenornya hang nak bg 'gambaran' bahawa org Pas ni suka kutuk org...supaya org benci kat Pas...tektik hang tu org dah tau...Hang ngaji berkitabkan berita harian,Utusan Malaysia, TV3,TV1 dsbgnya, Ustaz hang ni pemimpin2 UMNO yg rasuah tu.. Aku org UMNO dulu,aku tau lerr UMNO ni mcm mana...money!money!money!mana ada org UMNO nak gantung bendera klu xda moneyyyyyyy!!!Syukur aku Allah beri petunjuk!klu tak, silap2 termasuk dlm golongan memerangi 'wali'2(ulama2) Allah diats muka bumi ni...Orang2 yg mempelajari agama ini dgn benar, pasti sokong PAS punya,tak percaya tanya Kafe Kenyalang tu,...kerana mereka tau hukum...wlupun tak jd ahli PAS & tak pernah pergi program ceramah PAS mcm aku....diorg mesti pangkah PAS punya. Hang je yg x phm..atau buat2 tak fhm...So klau hang ni ikhlas nak dakwah, hang pi masuk Blog2 UMNO tu mcm blog Panglima Siber tu...hari2 carut,maki, fitnah, sampai kempen nak bunuh Nizar lagi....Hukum Islam mana yg korg pakai ni, sampai tahap nak bunuh org ni tonggak langgit? tp tu la yg menghairankan aku, x pernah aku tenggok hang dakwah kat sana tu...so betullah hang ni Penipu, yang menggunakan 'ayat'yg berbau agama utk 'sesatk'kan org...insaf ler!!& pi la ngaji balik semula...lg sekali diigtkan...jangan ngaji kitab berita harian, Metro, Utusan Malaysia,TV3 dsbg serta bergurukan pemimpin UMNO yg rasuah secara terang2an itu....aku tau hang2 ngaji pakai 'kitab2' tu, sbb tu hujah hang sama mcm 'kitab' tu kata...aku pn dulu org UMNO....P Ngaji kitab Faridatul Faraid, ngaji Sabilal Muhtaddin & byk lg kitab2 jawi yg ulama2 Melayu lama krg...Klu tak pandai jawi, marah kt UMNO sbb diorg yg hapuskan jawi 20 thn dulu...jgn marah DAP...Lps ni lg 20 tahun marah kat UMNO plk sekali lg sb hapuskan Bahasa Melayu...Kebenaran itu pasti menang, walaupun Tunggak langit x suka!- Melayu mulia kerana Islamya, bukan kerana UMNOnya...

zali said...

tp unmasked...

saya pemalas.

sila carikan saya peratusan kaum
yang mengundi di 2 bukit 1 batang.

kalau dapat asingkan la peratusan
tu.

cepat sikit ya...

Pejuang Bangsa said...

ada bukit ke ini semua ???? kami geng BPN mempunyai blogger seluruh negara dan semua info kami dpt dr rakan kami di perak ..


jangan dok main tuduh tanpa bukti

perisik rakyat skrg sudah takut dgn BPN !!!!

Anonymous said...

setuju dgn anon 5:24

tungaklangit,

klu p perak bangkit, memg kaw2 carutan yg digunakan ahli2 PB.

ape komen bile org2 bee-end bt cmtu???

mrL

tuan-komrad said...

http://bernama.com/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=400877

3 mangkuk ayuh yang melompat parti diisytiharkan sah sebagi wakil rakyat...

Topeng Perak® Unmasked said...

Pejuang Bangsa - hang tak payah nak loklaq... aku pi ceramah Ezam semalam. tak payah nak kelentong aku.

Nazmi pun ada dgn 2-3 orang geng BPN.

Orang Zambry datang habaq dekat depa "MB suruh lepak Shuen Hotel"...

Tuduh tanpa bukti?

Khak Ptuih...!!!

BPN???

Khak Ptuih...!!!

Hangpa ajak debat, kami sahut, aleh-aleh hangpa kona debat pakai YM.

sape kecut..?

Khak Ptuih...!!!

chot said...

BPN tu siapa?

BPN setakat dok lepak main YM toksah takot...bawak datang jeks...

hahahaaa

Anonymous said...

pemimpin borek, ahli rintik.

pmmpin diorg pon xde egg nk debat.inikan pula pengikut2 yg blaja x smpai kemana...

sokong PPSMI tp rata2 org ammno xpndai ckp BI pon...

mrL

Anonymous said...

ada bukit ke ini semua ???? kami geng BPN mempunyai blogger seluruh negara dan semua info kami dpt dr rakan kami di perak ..

bukan bukit la NGOoook...
bukti lar.

kah..kah..kah..

Anonymous said...

gabra smpai salh taip...

huhuhu

relaks... jgn gabra geng BPN...

mrL

tuan-komrad said...

BPN...ni badan pencacai negarakan???

@ bloggers penjilat najis???

tolong explain???

zali said...

komrad 5:38

awak dah baca berita tu?
awak dah faham berita tu?
awak tau apa maknanya?

maknanya nizar dan pro pr akan
mengadakan pesta berguling atas
jalanraya selama 3 hari 3 malam
pada 7 april nih.

menang yang tidak membawa
erti...itupun kalau menang.

Anonymous said...

org yg xde maruah akan cakap menang atau kalah cde makna.

memg la cmtu, pengyokong bee-end x pk sgt pasal parti samada menang atau kalah. diorg berjuangan tidak dengan hati yg ikhlas... prjuangan berdasarkan duit, nasi lemak, baju free, biskut free, tea o free n macam2 lg free...

ape kisah parti kalah atau menang, yg pnting perut memboyot dapat mkn free dan dpt la ckt duit upah jd pncacai...

mrL

tuan-komrad said...

wah tq zali....terbukti ko memang pencacai dan penjilat..geng bpn kan?

tahniah...amalkan selalu perangai cam tu..teruskan usaha menjadi antara pencacai terulung dimalaysia....syabas bro....wa support lu dengan wang rasuah...rm5 bleh???

cayo2....kekalkan prestasi hingga ke anak cucu...

kafe kenyalang said...

dulu aku tak islam,
alhamdulillah berkat hidayah allah,skrg aku islam..tapi aku pening bila aku tgok perangai org islam dlm UMNO serupa masa aku x islam..insaflah sedara2 umno..tegakkan lah agama ALLAH..apa yg anda dah buat,anda dah rosakkan islam..

Songkok dah tak Tinggi said...

Kafe Kenyalang...
mulai hari ni mu ada sorang kawan yang akan support mu, walaupun aku bukan muallaf tapi aku akan support mu 101%. Selamat datang saudara Islam ku!

sasaudengo said...

TungakLangit...

Saya menanti komen balas dari tuan ke atas komen yg diberikan oleh kafe kenyalang 3.14pm & 3.39pm tersebut. Saya berpendapat komen kafe kenyalang amat bertepatan sekali... dan adalah lebih baik dapat didengar pandangan balas dari pihak yang diulas (TungakLangit)...

Dah lama tunggu... tak kuo-kuo plak!

Pejuang Bangsa said...

datang jg hangpa ceramah ezam ..haha dok risik la tu

aku tau hangpa skrg sudah takut dan gerun dgn BPN !! haha

BPN skrg sudah ramai keanggotaan dan terdapat di seluruh negeri

rakan BPN kami ramai orang Perak ,jgn dok kelentong la . takut ke BPN turun Bukit Gantang ???

lagi satu BPN bukan tajaan BN ke ,BPN terdiri drpd semua latar belakang dan jg ramai ahli UMNO !!

Pejuang Bangsa

BPN Team ...

Shah said...

pejuang bangsa ka pejuang bangsat....hakhak..

Dulu UMNO sekarang Pas said...

Takut apa...hang tu takut pejuang bangsa hoi......apa khabar ,aku mals nak layan blog hang.......nanti la kalu aku lapang....la nie kat bukit antang...tok sah dok kelentong la woiiiii....geng BPN nie ada yang masih belajar....tapi ramai bekas mahasiswa bangang ..pro aspirasi.....pi rah.....takut...takut..apa...suruh debat tak mau...kami ada anak bini la....bila masa hang kawin????bangang sungguh....budak KM pun ada join...BPN..Blogger Pencacai Negara!!!!!!

BPN bab!!!!! said...

kecoh ngan BPN apsal??rmai keanggotaan tp dok garu teloq dpn pc buat pa???gomo kate nk ajak debat 5 april??jadi x??ajak la skali panglima hgpa tu..panglima cyberman tu..

bodik said...

zali bangang...ko dan puak umno israel sama aje...bangang. ko ni mmg pencacai umno. berhentilah dr memfitnah pr...akhlak umno dgn pr x sama ibarat langit dan bumi. pr menggunakan Al Quran dan hadis sbg hujah. umno israel gunakan duit dan fitnah.Takutlah pd Allah!!!.

Anonymous said...

bn dah tenggelam