"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, May 10, 2009

AWAS...!!! Polis Phobia..! - malaysiakini

Reactions: 
Bermula dari 7hb. Mei, 2009 baru-baru ni...

Aku mula mengesan beberapa "penyakit" dalam PDRM.

PDRM telah ditimpa MUSIBAH...

Penyakit PHOBIA...

Berhati-hati dengan gejala ini.

Elakkan perkakas-perkakas ini dari berada berhampiran anda jika anda tidak mahu tertangkap...

1 - Speaker.

2 - Mikrofon.

3 - Pembesar suara.

4 - PS Sistem.

5 - Apa-apa sahaja alatan yang menggunakan atau berkaitan dengan "SPEAKER".

"Sila Ambil Perhatian Wahai Seluruh Rakyat Malaysia..!"

8 comments:

tok iskandar said...

Mau tidaknya keja korang kat Dun Perak 7 Mei lepas telah diketahui umum.
Tok cadangkan peniaga sayur,ikan dan runcit yang cam muka mereka ni...jual mahal sikit biar depa rasa.
Elok dibesarkan gambar mereka ni beri kat golongan peniaga ni dan kedai mamak.
lepas ni nak keluar rumah pun tak berani pasal orang dah meluat.
ada yang tanya UMNO tak nak bagi borang ahli ke kat polis.tak payah kata sorang lagi.Bukak je cawangan UMNO kat balai polis.tak puas hati je kat pembangkang boleh terus buat aduan.
Maruah polis dah tercemar dan persepsi rakyat kat mereka dah jadi negatif.eloklah musa hassan letak jawatan KPN.

Anonymous said...

satu lagi...
warna hitam...
so all black tak bole dtg malaysia la..
tapi si hitam tu polis tak kacau pulak...

hitam la hitam si buah mangis
walaupun hitam orang kuat najis

tok iskandar said...

Kali kedua Adun Sg Rapat,Hamidah bikin kecoh bila kata dia dan rakan-rakan dicabul dalam Dun Perak.Dia ni juga yang pernah buat kecoh dalam dewan bila kata antara India dan ular,kena pukul India dulu.

Marah kaum India se Malaysia dengan komen Hamidah ni.Kalau jadi PRK kat tempatnya,tentu kalah teruk minah ni pasal dulupun menang tipis.Tak ada sapa-sapa nak buat report polis tentang komen Hamidah tu.

ganesanpun nampak seronok bekerjasama dengan hamidah.Ismail Bukit Bendera dan Hamidah antara tokoh politik yang kena jaga mulutnya jangan sampai menyentuh sentimen perkauman.

Ganesan kena jaga-jaga takut nanti Hamidah pukul...

tok iskandar said...

Lain ceritanya kalau pada 7 Mei 2009 ketika Sidang Dun Perak berlangsung.
Mula-mula Raja Nazrin masuk dewan.
Lepas tu Sivakumar arahkan 10 Adun diketuai Zambri keluar dewan.
Mana berani Zambri berlaku biadap depan Raja Nazrin.
Dun Perakpun boleh bersidang dengan baik dan lancar.
Kemudian usul bubarkan dewan,sure PR menang pasal BN tak cukup majoriti dalam dewan.
Pilihanrayapun diadakan di seluruh Perak.
Kejap je kan.UMNO-BN yang buat kecoh dan bukti dalam you tube boleh dilihat atau ditonton rakyat.
Ada yang bertanya mengapa Raja Nazrin tak masuk dulu ke dalam dewan?Sapa yang berani arahkannya menunggu selama 5 jam.
Cuba fikir logik,kalau raja nazrin masuk sapa berani nak buat kecoh.
logiknya,Umno-BN takut hilang kuasa sampai jadi desperado dan bertindak biadap dalam dewan.
Rakyat dah boleh buat persepsi UMNO takut pilihanraya dan konsep One Malaysian retorik semata-mata.sekadar perencah ajinomoto dalam masakan

Naruto sensei said...

Nak faham senang je baca ni sampai habis...

Saturday, May 9, 2009
"Goreng" siKeldai Kurap...


Petikan dari KELDAI KURAP UMNO/BN iaitu Agendadaily 09/05/09.."Apa yang dilaporkan kedengaran di pembesar suara ialah baginda bertitah kepada kedua mereka, “ I don’t want to get involved in this. I just want to give my speech, so respect my speech, when I am giving it. You understand that? If you want to work with me in future, you have to respect my speech. Understand?“So go and tell that …”



Agendadaliy telah mendakwa mendapat satu laporan mengenai apa yg dititahkan oleh Raja Nazrin kepada YB Nizar..perhatikan petikan diatas sekali lagi..



"Apa yang dilaporkan"..:- jelas sekali agendadaily tiada saksi yg berani tampil menunjukan dirinya yg mendengar titah Raja Nazrin melalui pembesar suara....jika ada mana-mana Adun atau makhluk asing/pendatang haram/virus-virus selsema babi yg mendengar melalui sila tampil mempertahankan AGENDADALIY....



Seperkara lagi cuba perhatikan jarak Raja Nazrin dengan microphone ketika membisikan titah baginda kepada YB Nizar..agak-agak boleh dengarkah sekelian manusia didalam dewan tersebut...kalau mahkluk asing mungkin boleh dengar....



Ada lagi..jika "bisikan" boleh didengari oleh sekelian manusia didalam dewan tersebut maka itu bukanlah dinamakan "bisikan"..mesti ubah kepada "laungan"..



Umum memang sudah mengenali siapa YB Nizar baik kawan mahupun lawan..personalitinya yg sudah menyakinkan semua bangsa di Malaysia sudah memperjelaskan identiti YB Nizar...percayakah anda bahawa YB Nizar "berbohong" kepada rakyat Malaysia..?



Utk agendadaily..cuba lagi di masa depan...laporan ada ditertawakan seluruh dunia..cakap-cakap kedai kopi ngan lebai malang dan lebai kadok boleh laaa hang nak goreng depa..



Posted by usinwafer at

Kalau Bn tak gila kuasa tak payah rampas kerusi Speaker pakai polis, tak payah halang Orang nak tengok Sidang tersebut, tak payah takut orang nak solat hajat, Tak perlu guna samseng upahan dalam dewan yang mulia dan kalau betul2 hormat kepada rakyat.. bubarkan DUN serahkan balik kuasa memilih kerajaan kepada Rakyat..

Yang takut sangat Pilihanraya apakehal!! sampai Polis pun langgar Undang2 dan Peraturan dewan bawa masuk senjata api didalam Dewan... Tak ke gila kuasa namanya BN...

Dan satu lagi adakah Speaker yang BN lantik tu sah ? Bila dia angkat sumpah dihadapan Sultan Perak?
So memang haramlah lantikkan Speaker tu tanpa angkat sumpah didepan Sultan menampakkan UMNOlah yang gila kuasa selama ini..
Tak hormat Institusi diRaja..Tergopoh2 nak berkuasa tanpa mengikut saluran yang betul dan bermaruah..

Tiba2 pihak yang dirampas pula yang dikatakan gila kuasa ha ha memang pelik UMNO ni...
Pasal tu Peragut susah sangat nak di tangkap pasal yang disalahkan nanti yang kena ragut pasal tak berhati2 sedangkan yang menuduh itu goyang kaki sambil lewa dengan jenayah tersebut..

Ha ha ha ada sesiapa yang tampil kedepan buktikan tuduhan siasah tu ha ha ha memang telinga gajah tul kalau boleh dengar... kesian2..setakat tudahan UMNO yang berupa Andaian tu tak payah ceritalah ...

Sekarang zaman teknologi..Pemikiran orang bukannya bukan seperti dulu..Orang melihat hujah dan bukti bukan menelan sogokkan dan tuduhan
semata2 zaman dah berubah , manusia pun berubah...

Yang tak berubah pemikiran UMNO yang kelas ketiga tu...


Seperkara lagi cuba perhatikan jarak Raja Nazrin dengan microphone ketika membisikan titah baginda kepada YB Nizar..agak-agak boleh dengarkah sekelian manusia didalam dewan tersebut...kalau mahkluk asing mungkin boleh dengar....

Ada lagi..jika "bisikan" boleh didengari oleh sekelian manusia didalam dewan tersebut maka itu bukanlah dinamakan "bisikan"..mesti ubah kepada "laungan"..

Ha ha ha memang suka fitnah orang dan gila kuasa saja ...itulah UMNO..


Apa yang dilaporkan"..:- jelas sekali agendadaily tiada saksi yg berani tampil menunjukan dirinya yg mendengar titah Raja Nazrin melalui pembesar suara....jika ada mana-mana Adun atau makhluk asing/pendatang haram/virus-virus selsema babi yg mendengar melalui sila tampil mempertahankan AGENDADALIY....


Ha apalagi silalah tampilkan diri yang menuduh tu ... orang dah cabar tu..,

Hati2 jangan salah fitnah nanti Raja Nazrin tengok tak sama denga titahnya kepada Hj Nizar masaklah orang tu...memandai2 buat statement palsu...


Yang best tu bila Haji Nizar Mengadu kepada Raja Nazrin berkenan Speaker Sivakumar yang diseret tu dan kehadiran ramai anggota Polis Raja Nazrin terus je jegil kat Polis suruh keluar.. ha ha ha Terkincit2 semua polis berebut keluar dewan..
Kesian2 masih mahu menabur fitnah itulah perangai UMNO dulu,kini dan dah nak mati ni pun..

Alahai MelayuUMNO layu jadinya..

bodik said...

biasalah puak2 yahudi ni. kalau dah jenis lanun...lanun jugak!!!. nak bg rakyat tentukan mmg puak2 jahanam ni x berani. nampak sgt takut kalah!!!!.

minda tenang said...

TP,
Satu lagi yang PDRM Phobia adalah sebarang pakaian berwarna hitam (termasuk pakaian dalam berwarna hitam)...
Tapi jangan pula berbogel seperti peserta "Survival" di Mersing pulak.

pengliporlari said...

baju hitam dia takut...MB hitam pun dia takut