"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, May 10, 2009

Ceramah Panas Malam Ini - malaysiakini

Reactions: 
Ceramah terhangat. POLITIK PERAK & PPSMI. Anjuran TERAS, PPSR. Penceramah YAB HJ NIZAR,AZMI HAMID, Dato A SAMAD SAID,peguam HANIPA MAIDIN.10 mei,9 mlm di surau tmn meru 2B,Jelapang. Sebarkan tanda sokongan.

13 comments:

tok iskandar said...

mau tak hangat.
sure x dapat permit.
tak kena gaya polis keluar notis tak boleh berada dalam jarak 500 meter dari tempat ceramah.
FRU dah siap dua trak.

tok iskandar said...

Ini laporan lidah pengampu UMNO@ Agendadaily

“ Kesian Sivakumar ….” itu kata seorang wartawan agensi berita luar negara sewaktu berbual sejenak dengan wartawan Agendadaily pada petang Khamis diluar sebuah restoran yang terletak tidak jauh dari pintu masuk utama bangunan Perak Darul Ridzuan,Ipoh dimana terletak di dalamnya Dewan Undangan Negeri Perak.Waktu itu sudah tersebar keluar cerita Speaker DUN Perak dari parti DAP itu diheret keluar dari dewan kerana berdegil enggan berganjak dari kerusinya.Ini setelah 28 ADUN Barisan Nasional dan tiga ADUN Bebas meluluskan lantikan Speaker baru R Ganesan.Wartawan Agendadaily keluar seketika dari sidang DUN untuk berehat dan makan di restoran berkenaan setelah sidang dewan berlarutan dengan kekecohan antara ADUN pembangkang dan BN.Wartawan agensi berita itu adalah antara sebilangan wartawan yang tidak dapat pas masuk ke dalam sidang DUN itu kerana tempat duduk yang terhad.Semuanya sebanyak 102 pas akhbar dikeluarkan kepada para wartawan dan jurugambar oleh Jabatan Penerangan Perak.Itu pun kalangan wartawan dan jurugambar terpaksa bergilir masuk kerana masalah tempat duduk yang terhad.KLIK PADA TAJUK UNTUK LAPORAN LANJUT.-9/5/2009

ULASAN:Tempat duduk terhad dalam dewan.mau tidaknya.dah korang peruntukkan kerusi tu untuk polis yang pakai preman.Dulu hamid Albar sendiri kata polis tak ada kuasa dalam dewan.ini boleh heret speaker dewan lagi dan kalau tengok you tube ada yang bawa senjata.Elok ditanya kebiadapan polis ni di parlimen.

tok iskandar said...

Najib kata sedia bekerjasama dengan PR berhubung isu krisis di Perak.
Jalan penyelesaiannya mudah sahaja.bubarkan Dun Perak dan adakan pilihanraya semula di Perak.
Bukankah konsep One Malaysian mengutamakan kepentingan rakyat.
Rakyat tak suka pemimpin yang cakap berbelit-belit.

tok iskandar said...

Macamana media totok UMNO boleh tahu apa yang dibisikkan oleh Raja Nazrin kepada Nizar.
Korang semua telinga capang ke?
kalau salah apa yang korang laporkan,Raja Nazrin boleh saman korang
Rentikanlah keja mengarut sekadar nak jadi balachi UMNO

bodik said...

ceramah tu kat rumah aku aje. mlm ni aku mesti pergi punya. mungkin buat masa ini inilah caranya utk pr buat ceramah menyebarkan kebenaran. Allah sentiasa menilai setiap kelakuan hamba2Nya.

sumbu said...

teruskan ceramah. siarkan gambar sidang dun yang hangat tu. Jangan lupa...standby berhadapan FRU / si topi merah macam kejadian semalam kat stewan tu.

tok iskandar said...

setiakawan sesama rakan kongsi PR.
7 Mei membuktikan bagaimana rakan-rakan ADUN PKR dan DAP berhabis-habisan mempertahankan MB PAS.
Ketika sivakumar diheret polis,ADUN PAS dan PKR cuba menghalangnya.
Inilah setiakawan dan kita perlu buktikan sekali lagi ketika PRK di Penanti

Naruto sensei said...

Saturday, May 9, 2009
"Goreng" siKeldai Kurap...


Petikan dari KELDAI KURAP UMNO/BN iaitu Agendadaily 09/05/09.."Apa yang dilaporkan kedengaran di pembesar suara ialah baginda bertitah kepada kedua mereka, “ I don’t want to get involved in this. I just want to give my speech, so respect my speech, when I am giving it. You understand that? If you want to work with me in future, you have to respect my speech. Understand?“So go and tell that …”



Agendadaliy telah mendakwa mendapat satu laporan mengenai apa yg dititahkan oleh Raja Nazrin kepada YB Nizar..perhatikan petikan diatas sekali lagi..

"Apa yang dilaporkan"..:- jelas sekali agendadaily tiada saksi yg berani tampil menunjukan dirinya yg mendengar titah Raja Nazrin melalui pembesar suara....jika ada mana-mana Adun atau makhluk asing/pendatang haram/virus-virus selsema babi yg mendengar melalui sila tampil mempertahankan AGENDADALIY....

Seperkara lagi cuba perhatikan jarak Raja Nazrin dengan microphone ketika membisikan titah baginda kepada YB Nizar..agak-agak boleh dengarkah sekelian manusia didalam dewan tersebut...kalau mahkluk asing mungkin boleh dengar....

Ada lagi..jika "bisikan" boleh didengari oleh sekelian manusia didalam dewan tersebut maka itu bukanlah dinamakan "bisikan"..mesti ubah kepada "laungan"..

Umum memang sudah mengenali siapa YB Nizar baik kawan mahupun lawan..personalitinya yg sudah menyakinkan semua bangsa di Malaysia sudah memperjelaskan identiti YB Nizar...percayakah anda bahawa YB Nizar "berbohong" kepada rakyat Malaysia..?

Utk agendadaily..cuba lagi di masa depan...laporan ada ditertawakan seluruh dunia..cakap-cakap kedai kopi ngan lebai malang dan lebai kadok boleh laaa hang nak goreng depa..

Posted by usinwafer at

Kalau Bn tak gila kuasa tak payah rampas kerusi Speaker pakai polis, tak payah halang Orang nak tengok Sidang tersebut, tak payah takut orang nak solat hajat, Tak perlu guna samseng upahan dalam dewan yang mulia dan kalau betul2 hormat kepada rakyat.. bubarkan DUN serahkan balik kuasa memilih kerajaan kepada Rakyat..

Yang takut sangat Pilihanraya apakehal!! sampai Polis pun langgar Undang2 dan Peraturan dewan bawa masuk senjata api didalam Dewan... Tak ke gila kuasa namanya BN...

Dan satu lagi adakah Speaker yang BN lantik tu sah ? Bila dia angkat sumpah dihadapan Sultan Perak?
So memang haramlah lantikkan Speaker tu tanpa angkat sumpah didepan Sultan menampakkan UMNOlah yang gila kuasa selama ini..
Tak hormat Institusi diRaja..Tergopoh2 nak berkuasa tanpa mengikut saluran yang betul dan bermaruah..

Tiba2 pihak yang dirampas pula yang dikatakan gila kuasa ha ha memang pelik UMNO ni...
Pasal tu Peragut susah sangat nak di tangkap pasal yang disalahkan nanti yang kena ragut pasal tak berhati2 sedangkan yang menuduh itu goyang kaki sambil lewa dengan jenayah tersebut...

Ha ha ha ada sesiapa yang tampil kedepan buktikan tuduhan siasah tu ha ha ha memang telinga gajah tul kalau boleh dengar... kesian2..setakat tudahan UMNO yang berupa Andaian tu tak payah ceritalah ...

Sekarang zaman teknologi..Pemikiran orang bukannya bukan seperti dulu..Orang melihat hujah dan bukti bukan menelan sogokkan dan tuduhan
semata2 zaman dah berubah , manusia pun berubah...

Yang tak berubah pemikiran UMNO yang kelas ketiga tu...

Seperkara lagi cuba perhatikan jarak Raja Nazrin dengan microphone ketika membisikan titah baginda kepada YB Nizar..agak-agak boleh dengarkah sekelian manusia didalam dewan tersebut...kalau mahkluk asing mungkin boleh dengar....

Ada lagi..jika "bisikan" boleh didengari oleh sekelian manusia didalam dewan tersebut maka itu bukanlah dinamakan "bisikan"..mesti ubah kepada "laungan"..

Ha ha ha memang suka fitnah orang dan gila kuasa saja ...itulah UMNO..

Yang best tu bila Haji Nizar Mengadu kepada Raja Nazrin berkenan Speaker Sivakumar yang diseret tu dan kehadiran ramai anggota Polis Raja Nazrin terus je jegil kat Polis suruh keluar.. ha ha ha Terkincit2 semua polis berebut keluar dewan..
Kesian2 masih mahu menabur fitnah itulah perangai UMNO dulu,kini dan dah nak mati ni pun..

"Apa yang dilaporkan"..:- jelas sekali agendadaily tiada saksi yg berani tampil menunjukan dirinya yg mendengar titah Raja Nazrin melalui pembesar suara....jika ada mana-mana Adun atau makhluk asing/pendatang haram/virus-virus selsema babi yg mendengar melalui sila tampil mempertahankan AGENDADALIY....


Ha apalagi silalah tampilkan diri yang menuduh tu ... orang dah cabar tu..,

Hati2 jangan salah fitnah nanti Raja Nazrin tengok tak sama denga titahnya kepada Hj Nizar masaklah orang tu...memandai2 buat statement palsu...

Dan untuk pengetahuan Zambry mamak, nota serah tugas tu memang langsung tak diSain oleh MB tajol Rosli, Tapi kalau dia nak goreng sekarang pun boleh je dia sain, pasal pejabat MB sekarang kan BN dah ceroboh bolehlah sains sekarang lepas tu nafikan hal dulu..

Itu pun tak boleh pikir ke ..

Alahai MelayuUMNO layu jadinya...

Anonymous said...

tok,
Kalau salah kata, ini derhakakan? Tapi kena teruskan kerja untuk menginsafkan orang2 melayu untuk bangkit menentang UMNO-BN.
Baru boleh menyelamatkan Malaysia. Majulah Malaysia! Majulah untuk negara. Memang saya sukakan lirik negara lagu Singapura. Ianya bertemakan Ketuanan rakyat. Just gantikan dengan Malaysia, lagi best

Mari Kita Rakyat Malaysia
Sama2 menuju Bahagia
Dengan Cita2 yang Mulia
Majulah Malaysia
Marilah Kita Bersatu
Dengan semangat Baru
Semoga kita menyeru
Majulah Malaysia, Majulah Malaysia

Boleh tukarkan dengan Perak pun, bagus

looes74

Anonymous said...

salam ziarah.
Sila layari website ini www.myvemma.com/ezymoney

Malaysian-2Day said...

Aku cuma harap Nizar berhentilah dari menghasut para penyokong nya untuk memberontak. Sudah2 la tu, tunggu je la PRU13 nanti. Nizar wakil rakyat, sepatutnya dia bekerja untuk rakyat, ini dia tak habibs2 mintak rakyat bekerja untuk kepentingan diri dia sendiri. Yang best nya, korang semua leh terima lak pemimpin yang putar alam cam Nizar nih. Kesianz.

aku masih tak tau apa perjuangan korang. Kenapa tak betulkan 4 negeri di bawah PR tu dulu, mana janji2 di Selangor, Kedah, Penang, Kelantan tak yah cakap la kan. Kenapa tak buat undang2 hudud di Selangor? Mana negeri kebajikan? Kenapa tak tutup kedai2 arak di selangor penang kedah? Kedai judi di sana sama gak. Ishhh sembang je nak perjuangkan ISLAM.

Sama je la, sekurang2 nya BN tak la hipokrit cam korang, sekurang2 nya BN melarang orang ISLAM beli nombor ekor, minum arak, khalwat dll. Tapi mana leh korang terima semua tu, sebab itu dari BN. Kebaikan hanya datang dari PR je. Iyolahhhhhh! 1 Malaysia dah sedar betapa hipokrit nyer korang.

Abu said...

Malaysian-2day...benak btui kamu nie...hehehe...nie msti kes x puas hati sbb xda org puji tindakan kerajaan membebaskan tahanan ISA..kan kan kan???hehehe

f**k u malaysian-2day...
"Sama je la, sekurang2 nya BN tak la hipokrit cam korang, sekurang2 nya BN melarang orang ISLAM beli nombor ekor, minum arak, khalwat dll"

bgaimana dgn memakai tudung plak?

aper ko igt nik aziz x melarang org islam minum arak? khalwat? dll?

Abu said...

come on la malaysian-2day..aku nie yg msih remaja pon tahu BN tu hipokrit,penipu,pembunuh,penindas,
pengkroni,pengganas,penjahat,perogol,
peraba,penaik harga barang, pembebas tahanan ISA(pstu tangkap org lain plak), pembohong, pendusta,penakut,perasuah(politik wang),pemusnah bangsa,pemusnah agama,pemusnah akidah remaja2 (ramai x pakai tudung sbb BN), penderhaka raja,penderhaka ALLAH,dll

KHAAKKKKHHHHHHH PPPTTTUUUUIIHHHHHH!!!!