"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, May 10, 2009

Kisah Sebenar Sidang DUN Perak - malaysiakini

Reactions: 
Cilok dari blog Tinta Hitam.

Pada 8hb. mei, 2009, saya berada di Batu 8 Changkat Jering. Lebih kurang 9.00 malam, saya menghadiri ceramah oleh DS IR Nizar. Kehadiran lebih kurang. 3-4 ribu orang. Saya sendiri tak tau pasal program tu. Bila kawan bagi tau baru lah saya perasan. Nampak gaya program ni agak low profile.

To cut the story short. DS Nizar telah berucap dan menceritakan detik-detik peristiwa hitam di DUN Perak. Beliau berkata bahawa ADUN-ADUN BN bersidang sesama sendiri untuk melantik Speaker baru tanpa melalui peraturan peraturan DUN apabila usul mereka untuk memecat Speaker ditolak oleh Speaker dengan menggunakan kuasa mutlaknya sebagai Speaker. Jadi mereka telah melanggar semua peraturan-peraturan sedia ada. Mereka telah melantik S. Ganesan yang bukan ADUN sebagai Speaker

Speaker Sivakumar telah mengarahkan Bentara untuk menyuruh 10 ADUN BN yang digantung agar keluar dewan. Tetapi Bentara enggan melaksanakan arahan beliau. Nampak sangat rampasan kuasa ini telah dirancang lebih awal lagi.

DS Nizar juga memaklumkan sebanyak 400 polis telah diarahkan berada didalam kawasan DUN siap sedia untuk bertindak. Berlaku beberapa kekasaran apabila mereka cuba memaksa Speaker turun dari kerusi. Mikrofon Speaker telah dimatikan. Speaker Siva berada dikerusi selama enam jam sebelum beliau ditarik secara paksa dan dikurung didalam bilik stor DUN.

Begitu hina perlakuan UMNO dan BN. Sebanyak 40 orang yang berbadan tegap yang dipercayai anggota polis telah mengheret Speaker pergi. Part ini saya tak sanggup nak tengok video-video yang ada sebab terlalu sedih melihat YB Siva diperlakukan sebegitu hina.

Selepas itu mereka telah mengepung tempat duduk Speaker. Kerusi Speaker yang baru telah diberi dan Speaker haram Ganesan telah menangguhkan permulaan sidang dari sejam-kesejam. Sebabnya ialah mereka merancang untuk menghalau DS Nizar dari dewan apabila mahkamah dijangkakan memutuskan siapa Menteri Besar sebenar pada 7hb. Mei, tetapi taqdir Allah telah melanjutkan keputusan tersebut pada Hari Isnin 11hb. Mei. Nampak gagal sikit perancangan UMNO disini.

Apabila keadaan agak tenang DS Nizar telah meminta Mufti memaklumkan pada DYMM Raja Muda bahawa keadaan agak kelam kabut dan kemungkinan perasmian tidak dapat dibuat. Walau bagaimanapun keadaan kembali tenang apabila diumumkan Raja Muda berangkat masuk.

Raja Muda telah memanggil DS Nizar dan Datuk Ngeh mengucapkan terima kasih kerana menenangkan keadaan. Bukannya murka seperti dakwaan media pro UMNO. Selepas itu DS Nizar komplen tentang perlakuan biadap UMNO. Tidak pernah didalam sejarah dunia Speaker diperlakukan sebegitu.

Seterusnya DS Nizar memohon sembah agar semua individu yg bukan ADUN agar keluar dari Dewan. Bila Raja Muda mengarahkan anggota anggota polis (betul ke mereka ni polis ataupun samseng samseng UMNO?) keluar barulah mereka beredar dari mengelilingi kerusi Speaker.

Selepas perasmian seperti mana kebiasaan MB ialah orang yang pertama bersalam dengan Tuanku. Guess what? DS Nizar lah org yg pertama bersalam dengan diikuti oleh semua ADUN PR. Paling last bersalam adalah Mat Gelap Zambry 786. part ini teman nak ketawa... kah kah kah kah kah.

Selepas itu DS Nizar juga mengiringi Tuanku meninggalkan DUN. Mat gelap Zambry 786 ikut dari belakang... kah kah kah kah. Macam ofis boy aje... Nampak sangat bagaimana Allah SWT Maha Besar menghina beliau sebegitu rupa. Setibanya di lif, tetiba SUK dengan biadapnya menjerit "DS Nizar tak boleh masuk sama dalam lif". DYMM Raja Nazrin bertitah" Datuk Seri ,sila masuk". Tinggalah SUK hampeh tu sorang-sorang kat luar.

Padan muka dia. Yang masuk dalam lif berempat iaitu Raja Muda dan Puan Besar Zara, DS Nizar serta Mat Gelap Zamry 786. DS Nizar mengiringi Raja Muda sehingga ke kereta seperti mana sepatutnya seorang Menteri Besar... DS Zambry hanya jadi pengiring MB sahaja... kah kah kah kah kah... Beliau masih lagi menanti recognition sebagai MB. kesian... hajat tak kesampaian.

Bila balik kedewan Speaker Haram Ganesan menangguhkan sidang. Persoalannya ialah perlantikan beliau tidak sah. Ini bermakna tiada persidangan DUN. Segala undang-undang dan peraturan Dewan telah dilacurkan oleh UMNO. Akan timbul satu lagi konflik perundangan angkara UMNO.

ADUN-ADUN BN semuanya balik selepas itu. DS Nizar mengadakan sidang akhbar. Semua peristiwa yang berlaku didalam dewan dirakam dan tersebar diseluruh dunia... Malahan segala peristiwa disaksikan oleh pegawai-pegawai tinggi kerajaan dan wartawan-wartawan seluruh dunia. Insyaallah rakyat Malaysia menjadi hakim terhadap peristiwa ini.

Segala kekejaman dan kesombongan UMNO terbongkar luas dan terang dimata masyarakat. Terbukti sudah akhlak dan peribadi mereka. Mereka hanya mengikut undang undang apabila ianya berpihak pada mereka.Jika tidak,tuan/puan saksikan lah sendiri bagaimana kurang ajarnya mereka.

Yang paling jelas polis sekali lagi telah melakukan sesuatu diluar bidang kuasa mereka. UMNO tak akan berjaya tanpa pertolongan agensi agensi kerajaan yang lain. Pihak polis amat efisyen untuk membantu UMNO tetapi merekalah yg paling tidak efisyen membenteras jenayah. Jelas sudah hidup dan mati mereka hanyalah untuk UMNO. Demi UMNO mereka sanggup mati. Buktinya Azilah dan Sirul yg membunuh demi menyelamatkan seorang pemimpin tertinggi UMNO.

Begitu juga SUK. Beliau sanggup bersikap biadap didepan Raja Muda demi untuk UMNO. Malahan ramai beranggapan bahawa beliau adalah salah seorang perancang utama rampasan kuasa tersebut.

Tuan/puan semua suka atau tidak kita semakin hampir kepada Negara Polis bila kemuliaan DUN dicemari oleh UMNO

Saya bersyukur kepada Allah SWT kerana telah membuka segala pekung didada UMNO bukan sahaja pada rakyat Perak tetapi juga dimata dunia. Insyallah UMNO akan jatuh didalam sedikit masa lagi. PR tidak kalah. PR telah berjaya menyampaikan mesejnya keseluruh dunia.

55 comments:

Anonymous said...

salam ziarah.
sila layari website ini www.myvemma.com/ezymoney

Kelana said...

Salam..

Mlm pd 7/5/09 tu, sy begitu teruja utk menonton berita terutama TV3. YAB Zammby kata Pembangkang mengamalkan undang2 RIMBA... rupa2nya UMNO yg mengamalkan undang RIMBA... kalau dah keturunan lidah berputar tu..mmg ler mcm ni...

waksab said...

Sifat Malu Sudah Tiada
Sifat malu adalah tabiat insan
Satu tabiat yang Allah anugerahkan
pada hamba-hamba-Nya sejak lahirnya lagi
Sifat ini kalau disuburkan
ia menjadi benteng
daripada melakukan kemungkaran
Ia menjadi perisai
pada seseorang daripada menggadai maruah dirinya
Sifat ini di waktu keseorangan,
http://waksab.blogspot.com DariMindaKu

acai said...

yup sifat malu sudah tiada apabila:
tiada majoriti,
sanggup berdiri atas meja dewan dun menujuk kebiadapan,membuat huru hara dengan niat mnegagalkan sidang dun,kenapa nizar dan ngeh sahaja yang di panggil sultan??? kerana sultan tahu siapa yang membuat onar dalam dewan dan mahu mereka bertenang?jadi disini rakyat boleh menilai jgn tpu lgla video kejadian ini telah dilihat oleh rakyat.terima jelah nizar kamu tidak lagi mempunyai majoriti.tak puas hati tunggu jelah pru ke 13.

apis said...

hahhahaha aku selalu gelak bile baca komen oraang BN...sebab sungguh bodoh nak mamposs ulasan mereka....sungguh baghal point mereka yang diulang ulang tu...tapi nak buat mcammana memang itu la taktik BN,taktik TV3 dengan Utusan....ulang benda bodoh sehingga nampak macam betul....kahkah kah kah kah

Anonymous said...

hehehe tak dapat terima kenyataan selalu dalam kebodohan hahahahaha

anak komano rej 1 said...

SAYAPUN ADA DIMAJLISTU. XDPT DLUPA MB NIZAR BG SAYA NO HDSET DIA...ANAK KOMANDO REJ 1

Anonymous said...

Tindakan mesti di ambil terhadap SUK Perak kerana berkelakuan kurang ajar dan menyalahi perintah am pegawai kerajaan. Orang sebegini patut dipecat dari jawatan nya kerana salah guna kuasa sebagai seorang pegawai kerajaan dan amat memalukan, dah la muka dia macam penyangak tetapi sah kaki bodek. Ini lah akibat nya apabila seorang naik pangkat atas asas kaki bodek bukan sebab merit atau kebijaksanaan nya.
Satu pengajaran terhadap PAKATAN RAKYAT kerana semasa berkuasa tidak membuat perubahan kepada mereka yang memeng ditaja oleh UMNO seperti pegawai"sergeant in arm" yang tidak mematuhi perintah Speaker, sedangkan itu adalah arahan dari speaker yang sah.
Tapi tak apa, laim masa ada dan mereka yang belot pasti akan menerima balasan nya.

Anonymous said...

tindakan harus diambil terhadap siva kumar yang telah melanggar perintah makhamah,dengan mengarahkan dun keluar dewan sesuka hati bapak dia.menghina oku juga perlu diambil tindakan

Anonymous said...

he,he pencacai ameno dah nampak tak keruan. ape dah jadi beb?

matbidi.

Anonymous said...

jilat jubur ekkk

Anonymous said...

HEHEHE RANCAK KICAP JUBO ANWAR

indraputra80 said...

Insyaallah rakyat Malaysia menjadi hakim terhadap peristiwa ini.

Bro,Jangan terlalu tinggi meletakan harapan

Rakyat masih banyak lagi di belenggu kemiskinan dan hati budi mereka masih
di tahap perhambaan,hasil 51 tahun UMNO(BN)memerintah

Yang miskin bila di bagi beras sekampit,gula sekilo,duit 2-3 puluh ringgit mereka sanggup gadai anak bini cucu cicit mereka janji dapat $$$$$$$$$$$.

Yg.perhambaan,pula dia taat totok tidak kira apa yg datang,yang dia tahu hanya satu ia itu tuan dia.,malah jika di berikan kitab yang baik dan benar
mereka akan campak kelaut kitab kitab itu.,

Jadi sekali lagi saya katakan,jgn terlalu mengharapkan ada perubahan besar,terutama pada MELAYU yg suka tinggal Sembahyang.

Jgn Maree!!!!

loqlarq said...

Sebab apa UMNO tak nak DUN di bubarkan?
SEBAB UMNO TAK DAK TELOQ. DOK TUMPANG TELOQ POLIS AJA.

Anonymous said...

ada betul ka

Anonymous said...

Nak komen artikel awang selamat mingguan malaysia 10.5.09 mengenai perkara yang sama spt berikut:
‘Saya hanya mahu menyampaikan ucapan, jadi hormati ucapan saya apabila saya menyampaikannya. Anda faham? Jika mahu berurusan dengan saya pada masa depan, anda perlu menghormati ucapan saya. Faham?,”
Awang Selamat dengar ke titah Sultan. Nizar, Ngeh dan Raja Muda di atas pentas di Raja jauh daripada media. Saya berada ditempat media, tak nampakpun Awang Selamat. Awang jangan jadi batu api. Jgn main serkap jarang. Zaman IT ni tak boleh tipu pembaca. Saya menyaksikan BN buat sidang sendiri. lantik Ganeson berlari-lari masuk dewan apabila dilantik. macam mesyuarat budak sekolah. selepas lantik Ganeson pakai jubat dan songkok yang sengaja dibawa oleh BN. Angkat sumpah depan Hee. Kemudian kendalikan sidang haram itu dengan membaca skrip. Ganeson baca skrip pun tak betul...Awang sudahlah jangan memfitnah..tak elok..jangan busuk hati..tak elok.

Anonymous said...

aku pun nak tergelak artikal awang selamat tu. bila pakcik makcik kat kampung baca...tentu diaorang kata pr jahat. tapi orang muda <40an baca...terasa pelik. bila pulak awang selamat ada kat situ. boleh dengar apa raja nazrin kata. nak bohong pun agak2 la awang. kekadang kita tak perlu kata kita bodoh untuk menunjukkan kebodohan kita.

Anonymous said...

hahahahahahahaha..mangkuk2 bn dah hilang akal...hahahahaha..patut sula jea zambry & geng, jgn lupa SUK bangang tu bg rakyat perak sula gilir2..hahahahahaha...

TayadihMaysia said...

malu teman yob...


www.duniacacamarba.blogspot.com

Anonymous said...

Puak puak UMNO bodek Zamri DPulau hanya ingin mendapatkan kompatmen BALAK di Perak..

Nak kaya masok UMNO.
Nak Tipu rakyat pun masuk UMNO..

Sayap Helang Putih said...

puak2 umno be end memang layak duduk dlm Zoo! perangai sekoq2 mcm KERA dpt pisang! bila la puak2 umno ni nak cerdik?? BANGANG Dulu, Kini dan Selamanya!

Abu said...

acai kata : yup sifat malu sudah tiada apabila tiada majoriti,

kpd puak2 totok,sontok,montok.tortok,brontok, dll...
igtlah bahawa majoriti yg BN ada di PERAK hanyalah pd jumlah ADUN yg menyokong BN..sebaliknya, dari segi undian (sokongan) rakyat masih dan tetap dimenangi PR...jd, kalau x nak turun takhta kt PRU13 nnti, lbih baik BUBAR KAN DUN siap siap!!! MUAHAHAHA!!!!

Anonymous said...

semua ini takkan berlaku jeka tiada ahli pakatan pembangkang yang melompat parti.jikalau dari dulu lagi kita dengan tegas melarang lompat parti benda yang memalukan ini tidak terjadi.orang yang mengajar lompat parti ini patut dipersalahkan.

bodik said...

puak2 bn yahudi ni dah gila. x lama lg tu...hancur leburlah. jenis binawe punya lanun bn!!!

Kelana said...

Tpt keje aku dulu, SUK mmg terang2 sokong UMNO, malah penyokong pembangkang yg kontrak ditamatkan, yg jaw tetap ditukar2kan.

Penyokong UMNO plak, ponteng kerja pun dpt cemerlang. Kelulusan tak iktiraf pun bole dpt kerja. Time kerja, bole gi kempen pilihanraya..

Dasar UMNO ni..kalau nak aku pikirkan ......,
tp nak buat mcm mana, puak2 UMNO ni utamakan keduniaan... benda yg salah dianggap betul, benda yg betul plak dijdkan salah.. UMNO... UMNO

rosidi hussain said...

Rekod dunia pecah lagi .. kali ni dalam DUN Perak.. Speaker halal diheret macam kambing nak disembelih.. gila babi betoi Najib ni..

acai_vtec said...

Umno be end mmg bangang. jangan letakkan pemikiran bawah paras bangang. untung apa org yang lupa daratan lebih baik orang yang menjaga kesedaran

vasantarao appalasamy said...

Now Perak state struggling with 2 MBs, 2 speakers, 2 state Secs, and two sets of EXCOs. Who responsible for this ongoing crisis?

this crisis could never happen if the assembly dissolved earlier...

Abu said...
This comment has been removed by the author.
Abu said...

Pendedahan pangkat puak penyokong UMNO mengikut peringkat (ranking)...
Artikel oleh : abang tiri malaysian-2day yang menetap di US
Dipetik daripada : sebuah akhbar di US

P/S : artikel ini diterjemahkan ke dalam bahasa melayu agar mudah difahami...harap maklum

Tahap 1 : penchacai najis
Penchacai UMNO tahap paling rendah dan paling hina diantara bnyak2 penchacai...golongan2 ini menyokong UMNO kerana x pernah menggunakan otak mereka sepanjang hidup mereka...Akhirnya mereka menganggap UMNO adalah btul dan siapa yang x menyokong UMNO merupakan ALJUBURI, PENDERHAKA, PETUALANG, PENGKHIANAT BANGSA, UNTA,dll....mereka juga terdiri drp org2 yg mudah mmpercayai media2 BN terutamanya TV3 (lebih dikenali sbg TV3/4) dan RTM...

Tahap 2 : penchacai biasa
Penchacai UMNO yg tidak kurang hinanya dengan tahap penchacai najis..mereka dikatakan lebih bijak sedikit dari tahap penchacai najis...mereka gemar memfitnah parti2 lain selain UMNO dgn cerita2 yg tidak masuk akal...sebenarnya mereka yang x masuk akal sbb mereka x ada akal...disamping sifat mereka yang mudah mmpercayai kata2 BN dan kata2 dari media BN...mereka juga gemar memaksa org2 lain mempercayai kata2 (fitnah2) mereka...siapa yang tidak mmpercayainya dianggap sebagai KETINGGALAN ZAMAN, AL JUBURI, AL LIWATI, UNTA, dll

Tahap 3 : totok
Penchacai UMNO yang mmpunyai minda yg sederhana..tak bodo, tak pandai...mereka gemar berforum di Tranungkite dan Mykmu...Mereka juga gemar edit video dan diupload ke youtube untuk tatapan anak2 muda (dgn niat provokasi)...malangnya mereka kurang bijak untuk edit video sehingga video mereka mndapat rating yg rendah di youtube...Mereka juga gemar mencari pasal setiap kali berhujah dan jika mereka kalah, mereka akan menggelarkan puak PR sebagai UNTA, AL JUBURI WAL LIWATI, DIANA DANIELLE,dll

Tahap 4 : sontok
Penchacai UMNO yang mmpunyai minda dari tahap sederhana hingga tahap tinggi (tapi ada unsur2 kebenakan)...sama seperti puak totok, mereka gemar berforum di tranungkite dan mykmu tapi mereka lebih advance dengan membina blog2 mereka sendiri...blog2 mereka selalunya berunsur fitnah serta propaganda serta provokasi yang ikhlas dari hati mereka...sesiapa yang tidak bersetuju dengan artikel di blog mereka akan dilabel sebagai AL JUBURI, BONEKA DAP, BONEKA KARPAL SINGH, BONEKA NGA DAN NGEH, BONEKA S SIVAKUMAR, BONEKA LEE CHONG WEI,dll

Tahap 5 : brontok
Penchacai UMNO yang terdiri dari golongan cerdik pandai (tapi ada unsur2 kebenakan)..mereka ini mmpu berfikir baik atau buruk...tapi malangnya...fulus punya pasal...UMNO pon UMNO lah...segelintir pihak berkuasa dan hakim merupakan golongan brontok..sesiapa yang kata golongan ini salah atau menyalahgunakan kuasa akan dilabelkan sebagai AL JUBURI, AL LIWATI, dll (P/S : virus brontok yang pernah menggemparkan dunia IT tidak ada kaitan dgn artikel ini)

indraputra80 said...

waksab said...

Sifat Malu Sudah Tiada

Kerana minum susu lembu sejak lahir nya

Sifat malu adalah tabiat insan

Itu kurniaan Tuhan

Satu tabiat yang Allah anugerahkan

Kepada insan yg.beriman

pada hamba-hamba-Nya sejak lahirnya lagi

Di didik mengikut sunah Nabi

Sifat ini kalau disuburkan

Senantiasa membaca dan memahami Alquraan.

ia menjadi benteng
daripada melakukan kemungkaran

Dalam menghadapi dugaan dan cabaran

Ia menjadi perisai
Jika ilmu nya di tanam di baja dan di tuai

pada seseorang daripada menggadai maruah dirinya

Jika ia gerun kekuasaan Allah melebihi segalanya


Sifat ini di waktu keseorangan,

Kerana itu ia tidak melakukan sembarangan..

http://waksab.blogspot.com DariMindaKu

Untuk tatapan saudara saudara ku.

He!He!jgn Maree.

Anonymous said...

Dengan danya Mat Gelap, gelaplah masa depan Perak....seperti lampu yang tak boleh nyala.....

Tinta Hitam said...

Cuba perhatikan YM Raja Muda tidak berinteraksi langsung dgn DS Zambry 786 didalam DUN.Beliau seolah olah diketepikan..

Anonymous said...

marilah kita sama2 menyokong b-end,

marilah kita sama2 jadi bangang,

hahaha....

budakmelayu said...

Kebenaran sgt nyata bagi siapa yg mahu melihatnya. Tapi bagi yg sengaja membutakan hati,..hya Allah swt yg mampu menolong mrk.

Taktik PR sgt jelas dan nyata,iaitu mahu mghuru-harakan keadaan supaya sidang DUN gagal dijlnkan.Diluar dewan mrk mahu mggmbarkan tentera 'black warrior' tlh ambil alih bandar Ipoh dan dlm dwn mrk mahu Raja Muda membatalkan persidangan.Mrk tahu dgn majoriti yg tidak memihak mrk,sudah pasti mrk akan terpelanting kluar jika sidang DUN ini berjaya dilaksanakan.

Tkasih pd TP yg memberi maklumt spt dibawah yg mendedahkan taktik jijik mrk sndiri:-

"Apabila keadaan agak tenang DS Nizar telah meminta Mufti memaklumkan pada DYMM Raja Muda bahawa keadaan agak kelam kabut dan kemungkinan perasmian tidak dapat dibuat"

Namun apabila Raja Muda masuk,mrk tergaman krn perancangan mrk gagal(dgn kuasa Allah). Saya difahamkan ADUN DAP ketuk meja masa RM berjln masuk,.sungguh KURANG AJAR & BIADAP skali.

Bila RM dh duduk ADUN PR msih belum duduk,.tanda perancangan mrk gagal.Lazimnya org yg membuat ONAR dan KACAU yg akan dipanggil.Bgitu lah halnya dgn Nizar dan Ngeh yg diperintah mengadap RM lalu diberi amaran. Nmpak jelas Nizar dan Ngeh mengarahkan ADUN PR mngambil tmpat setelah dimurkai RM.

Amat kelakar sekali 'tinta hitam' mendakwa RM berterima kasih kpd Nizar krn menenangkan keadaan,.walhal dlm masa yg sama ADUN PR masih berdiri dan berlonggok depan dewan,..hehehe

Speaker Siva dinyahkan dari dewan krn sudah tidak ada cara lain utk menurunkan speaker yg terlalu sayangkan kerusinya itu. Cuba sdra cadangkan cara lain utk turunkan speaker yg sgt degil itu,.Apa dia ingat sidang DUN bapak dia yg punya bleh buat sesuka hati. Punca utama kekecohan ialah arahan Siva yg meyuruh 10 ADUN kluar sekali gus tidak mghormati perintah mahkamah.

Saya pasti YB Siva akan dikenakan tindakan krn mghina mahkamah, lalu mari kita lihat sekali lagi skrip lama diulang bila penyokong PR menuduh mahkamah turut berkonspirasi.

Sekian

Kelana said...

Kepada budak melayu..

Kau ckp agama mcm pandai... nak tanya sikit..., dah katam ker mengaji AL-Quran dan Hadis2???

Anonymous said...

kesian kat korang yg percaya ckp nizar tu..ish3..korg takde kat dewan tu..aku pun takde kat dewan tu..kat dewan tu sbnrnye ade rakaman apa yg Raja Nazrin bisik kat nizar ngn ngeh3..org2 SUK tau la pasal ni..semua dah dirakam..kalau aku jadi nizar pun aku akan ckp benda lain..tak kan nak ckp benda betoi kot..ish3..tak kan nizar tak paham Raja Nazrin ckp omputeh kot..ish3..tak mungkin..tak mungkin..

Anonymous said...

Ni ucapan Raja Nazrin:
“I don’t want to get involved in this. I just want to give my speech, so respect my speech, when I am giving it. You understand that? If you want to work with me in future, you have to respect my speech. Understand?“So go and tell that …”

Anonymous said...

perangai umno memang tiada akhlak,gelojoh,tamak menjadi mainan sehari2...puncanya nak cepat kaya,jadi pemimpin bukan utk beramanah,taqwa jadi teladan pd bukan ISLAM,tetapi utk perut buncit dgn harta haram...last sekali hampa boleh tangok anak bini depa macam mana...rambut terjurai2,berparti bebas jantan betina itulah umno pilihan org yg sewaktu dengannya.

Abu said...

budakmelayu yang bodoh..klu DUN dibubarkan, xkan huru hara perak...xkan ada black warrior.xkan ada sidang bwah pokok..mengapa x nak bubarkan DUN?? takut???

Anonymous said...

pasal nak bubar DUN ni pun satu hal jgk..klu la pada 16 sept thn lepas tu betul2 jadi kenyataan, adakah PR nak bubarkan Parlimen? lagi byk la duit pembayar cukai dihabiskan..tul tak? sama jgk la halnya di Perak ni..klu nak buat pilihan raya kecil Perak, bape juta duit pembayar cukai nak dihabiskan?

Anonymous said...

Pakatan pembangkanglah parti yang paling demokrasi, paling bermoral, beretika, bersih, berintegriti, paling telus dan layak dipercayai serta paling tinggi pengetahuan dan amalan agamanya.

Pendek kata merekalah pemegang hak cipta atau paten segala nilai-nilai dan peradaban terbaik sebagai seorang manusia atau sebagai seorang pemimpin. Hak cipta rasuah, skandal, penyelewengan, tidak demokratik dan segala yang buruk semua dipatenkan untuk BN dan seisinya.

Kalau ada kalangan mereka yang rasuah, itu angkara perancangan jahat BN. Kalau ada kalangan mereka yang beraksi bogel, itu disebabkan BN yang mengganggu kehidupan privasi mereka. Kalau ada kalangan mereka yang melanggar undang-undang negara, itu juga kerana BN memaksa mereka berbuat begitu.

Andai mereka bertindak di luar batasan demokrasi, ia juga adalah disebabkan BN yang membuatkan mereka jadi begitu dan jika mereka ingkar keputusan mahkamah, BN-lah yang menyebabkan mereka berbuat demikian.

Sebarang kesalahan dan pelanggaran daripada pihak BN, itu memang betul. Memang perangai BN macam tu. Sebarang kebaikan yang dilakukan BN, awas! itu ada udang sebalik batu.

Alangkah beruntungnya kita kalau dapat jadi seperti mereka. Sebiji macam kehidupan haiwan di rimba. Undang-undang semua di tangan sendiri, bebas semahu-mahunya.

budakmelayu said...

Abu,.

Org yg tahu dia berada dipihak yg kalah,. akan bermatian-matian mahukan "perlawanan ulangan",..

cth :- umpama perlawanan Chelsea vs Barcelona

Chelsea yg dh kalah tentu mahu perlawanan ulangan dgn alasan pengadil tersilap buat keputusan,.

Tapi bgi Barca yg dah menang,.. tentu akan membantah,. wat pe nak lawan lagi,..dia dh MENANG,..betul tak,.???hehehe

Terimalah hakikat bhw PR dah hilang majoriti,.tggulah PRU13 utk buktikan sokongan rakyat,..klu dari awal NIzar terima qada & qadar bhw kuasanya tlah ditarik balik oleh Allah SWT tentu xterjadi kekalutan politik ini

budakmelayu said...

klu DUN dibubarkan pun xkan selesaikan masalah,..malah akan menimbulkan lebih byk masalah

Dlm tempoh berkempen akan berlaku pergaduhan dan rusuhan spt di bukit gantang,tapi dlm skala yg lebih besar

Jika BN menang,. PR akan menuduh ada undi hantu,org kampung dirasuah, SPR berat sebelah, pilihanraya paling kotor dlm sejarah,.. dll

Jika PR menang.. biasalah,.mmg kami hebat,..

Anonymous said...

untuk budak melayu,
nampak sgt otak kamu ni pendek....mcm bdk sekolah...itu je ke sbb2 xnak buat pilihanraya semula?takut abih duit?takut bergaduh?aku rasa yg bergaduh kat bukit gantang tu xde la smpi 4 bln?ade ke org bertumbuk smpi 4 bln?paling kurang pun kejap je...pas ngundi,abih ler...di batang ai,xder pun PR ckp mcm2,padahal undi PR jatuh di sana...ni la kalu dah otak tu penuh ngan najis....
lagi satu pasal majoriti nih....apasal ko ni bodoh sgt....aku mmg boleh terima yg 3 ekor tu nak kuar PR n nak sokong BN,tp apsal yg xbwk msk DUN dulu?buat undi xpercaya kat MB Nizar...itu cara yg betul...selama aku bekerja pun,apa2 perubahan mesti dalam mesyuarat...nak tkr pengarah syarikat pun kene dlm meeting...bkn main buat je...nak lantik ketua kelas darjah 1 kat sekolah anak aku pun dibuat dlm kelas....inikan pula dalam DUN...itu pun xbleh nak pakai otak ke?apsal bodoh sgt ko ni?kalau nak ambik kerajaan dgn cara lmpt parti pun,buat la dgn cara betul...xde org nak marah....dulu masa 16 sept dulu,DSAI hntr usul kat speaker utk buat undi xpercaya kat PM,tp speaker tolak...so,DSAI xde pun main cara kotor...xde pun pg suruh org BN kuar BN di luar parlimen...itu br betul...ada sapa2 sokong x?

Anonymous said...

SALAM..

CUBA BERPIJAK DIALAM NYATA>>>..INGATLAH HAK ISLAM DAN MELAYU PERLU DIPERJUANGKAN DAHULU....
AMNM///

Anonymous said...

anon 2:55,. aku percaya ko jauh lebih bodoh dari org yg ko tuduh bodoh,..

ko lihat lah sndiri sidang DUN 7 Mei,.. nk wat undi xpecaya mcmner klu Dewa Siva guna taktik kotor,.

Mmg inilah pembohongan besar-besaran korang,.. bgtaw rakyat suruh buat undi xpercaya kat DUN,.

Tapi korang sndiri yg sabotaq sidang suruh 10 ADUN kluar,.

porahhhh,..dey,.. padan muka ahkirnya dia sndiri diheret kluar

jaapar47 said...

wahai kawanku yang memang tak suka umno... 50 tahun kita boleh tunggu, takkan 3 tahun kita tak boleh tunggu untuk hancurkan umno ni...

sabar la.. apa yang berlaku tahun lepas dah cukup buat aku bangga selepas sekian lama berhajat umno akan goyang..

mentibang_angkasa said...

hello anon.. eh ko nih anon ke anal ehh..

"CUBA BERPIJAK DIALAM NYATA>>>..INGATLAH HAK ISLAM DAN MELAYU PERLU DIPERJUANGKAN DAHULU...."

mana ko belajar nih hah? kitab islam hadhari ekkk..

perjuangkan HAK ISLAM tu aku setuju... lu kena ingat.. ISLAM X SEMESTINYA MELAYU & MELAYU X SEMESTINYA ISLAM..

Anonymous said...

jap..jap..korg dah tgk blom video ni?
http://www.youtube.com/watch?v=JQdib-ZyONs

bikirperak@senawang.com said...

Semakin HODOH dan BODOH tatasusila yang dipamerkan. Terima kasih UMNO PRU 13 dunia akan menjadi saksi kebangkitan Pakatan Rakyat kelak.

Anonymous said...

yela..yela..pembangkang semuanya betoi..aku suka baca komen ni:

Pakatan pembangkanglah parti yang paling demokrasi, paling bermoral, beretika, bersih, berintegriti, paling telus dan layak dipercayai serta paling tinggi pengetahuan dan amalan agamanya.

Pendek kata merekalah pemegang hak cipta atau paten segala nilai-nilai dan peradaban terbaik sebagai seorang manusia atau sebagai seorang pemimpin. Hak cipta rasuah, skandal, penyelewengan, tidak demokratik dan segala yang buruk semua dipatenkan untuk BN dan seisinya.

Kalau ada kalangan mereka yang rasuah, itu angkara perancangan jahat BN. Kalau ada kalangan mereka yang beraksi bogel, itu disebabkan BN yang mengganggu kehidupan privasi mereka. Kalau ada kalangan mereka yang melanggar undang-undang negara, itu juga kerana BN memaksa mereka berbuat begitu.

Andai mereka bertindak di luar batasan demokrasi, ia juga adalah disebabkan BN yang membuatkan mereka jadi begitu dan jika mereka ingkar keputusan mahkamah, BN-lah yang menyebabkan mereka berbuat demikian.

Sebarang kesalahan dan pelanggaran daripada pihak BN, itu memang betul. Memang perangai BN macam tu. Sebarang kebaikan yang dilakukan BN, awas! itu ada udang sebalik batu.

Alangkah beruntungnya kita kalau dapat jadi seperti mereka. Sebiji macam kehidupan haiwan di rimba. Undang-undang semua di tangan sendiri, bebas semahu-mahunya.

Anonymous said...

Buat apa kita nak bergaduh sesama Melayu dan sesama Islam.Orang kafir bertepuk tangan tengok kita bercakaran.Lebih baik ramai2 kia berdoa agar UMNO dan PAS bersatu.

Anonymous said...

Bulan masih di PERAK..Ir Nizar masih MB PERAK yang sah..

Chairman Kaga said...

Aku rasa terharu. Nizar tu cukup cukup popular, yang ZAMBRY produk haram hanya parpuki aje yang nak jilat bontot nya