"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, July 20, 2009

Barisan Nasional Mahu Fail Semakan Keputusan N-41

Reactions: 
Semalam aku sembang lagi dengan veteran UMNgOk dekat kedai kopi yang biasa kami lepak... kata veteran UMNgOk dekat aku, Barisan Nasional SAH akan failkan rayuan di Mahkamah agar keputusan pilihanraya N-41 disemak semula dalam masa terdekat. buat masa ini bukti-bukti penting dan juga bahan-bahan yang perlu sedang dikumpulkan sebelum dibawa ke mahkamah.

Kata veteran UMNgOk tu, keputusan dari salah 1 peti undi telah berubah sebaik tiba dipusat penjumlahan undi pada sebelah malamnya. peti undi yang dimaksudkan ialah peti undi Manek Urai Lama.

Keputusan setelah pengiraan dibuat adalah seperti berikut -

Peti Undi Manek Urai Lama

Saluran 1 - 167 (BN) / 144 (PAS)
Saluran 2 - 277 (BN) / 181 (PAS)

Saluran 3 - 238 (BN) / 198 (PAS)

Saluran 4 - 226 (BN) / 196 (PAS)


Jumlah undi BN - 908

Jumlah undi PAS - 719


BN Menang majoriti 189

Kata veteran UMNgOk tu sewaktu selesai pengiraan di pusat pengundian Manek Urai Lama, jumlah undi majoriti yang diperolehi oleh Barisan Nasional ialah 289 tetapi bila sampai ke pusat penjumlahan, jumlah berkurangan sebanyak 100 undi.

Pada awalnya kata veteran UMNgOk, mereka yakin dengan keputusan itu dan mereka telah mengisytiharkan kemenangan mereka di Markas Induk Barisan Nasional di La'loh. tetapi keputusan itu berubah selepas itu.

TPU - hehehe... no komen... tapi keputusan awal yang aku dapat dari mereka yang diamanahkan borang 14 sama je dari pusat pengiraan dengan penjumlahan... tak de masalah pun...

Tunggu je lah... veteran UMNgOk tengah panas ni... mata dah merah, telinga kaler hijau... layan je la... aku tak terasa nak berhadapan dengan Incrideble Hulk kaler biru lagi buat masa ni... hahaha...!!!

11 comments:

Niena said...

Bacalah di sini Mat....

http://darulehsantoday.blogspot.com/2009/07/teo-beng-hock-terjatuh-atau-di-bunuh.html

TheWhisperer said...

Veteran Umgok tu memang bodoh.

Apa yg dia mahu disemakkan lagi?

Kan SPR alat mereka. Kalau betul disemak lagi, PAS akan menang dengan majoriti yg lagi besar.

Berani kah mereka buka peti-peti undi untuk disemak?

Anonymous said...

seronok yer buat kerja mengutuk ni..

Anonymous said...

memang kaki mengutk je puak-puak nih

Anonymous said...

Assalamualaikum...
aku ni bukannya nak menyebelahi mana2 pihak..tapi kalau UMNO kata dia nak buat petisyen...itu adalah haknya...begitu jugalah kalau PAS nak buat yang serupa,itu adalah haknya...apasal pulak topengperak na marah...

aku tahulah kau tu org kuat PAS....sebab itulah kelantan aku masih di takuk lama...penggangguran banyak...sampai aku pun keluar negeri.....

Anonymous said...

Alamak

CUPING MERAH said...

tp tk marah..
cuma komen jeee tengok ubn macam tk puas hati.

aku PAS said...

anon 6:59,

lu ckp kelantan kat takuk lama? lu jgn bohongla!!! bl last time lu blk kelantan?

kat M'sia ni kelantan jea pembangunan seimbang antara kemajuan fizikal dan rohaniah penduduk.

Mmg tak dinafikan tiada bangunan tinggi2 mcm kat kl tp kehidupan penduduk aman, selesa sbb pembangunan rohaniah yg diutamakan.
Berbeza dgn kl dan tempat2 maju lain, pembangunan rohaniah masih perlahan @ stagnant sbb tu kehidupan penduduk byk tak menentu.

lu pikirla mn yg lu mau...

HIDUP MAU CERIA, MATI MAU BAHAGIA!!! ISLAM FOR ALL!!!

Anonymous said...

anom 6.59
taik kucing la mu tu ore klate
saja jah ngaku ore klate nok buat kaca...ketuk herek la.kecek seekat buat busuk mulut jah.
minta la mu jijak tanoh klate panah ko kilat.

Anonymous said...

Orang yang tak pernah gi kelantan je yang bongok.Saya dah lama tak gi kelantan.Sepuluh tahun dulu saya pergi kelantan seronok rasanya amannnnnnnnnn tenteram saja rasakan. ditepi jalan singboard tertulis AllahuAkhbar.Itulah negeri Islam.Saya rasakan Kelantan lebih maju dari negeri lain walaupun nampak serba kekurangan dari negeri yang ditadbirkan oilh Be End,kerana disekat kerejaan pusat. Kalau dibahagikan sama macam negeri2 dibawah Be End, saya berani jamin lebih jauhhhhhhhhhhhhhhhhhhh maju meninggalkan negeri dibawah. Be End.Kalau dilihat negeri dibawah Be End cuba lihat walupun maju tapi gejala soSIALnya terukkkkkkkkkkkk dengan berbagai maksiat.Contohnya Chow Kit Road.berapa lama dah PELACURAN telah bertapak tak settle2

Anonymous said...

Jauhhhhhhhhhhhhhhhhh maju......?
Hua.. Hua.. Hua.. gelinya hatiku.