"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, August 28, 2009

ADUN BN Nak Lompat..? Bubar DUN Terengganu..!

Reactions: 
Aku tak nak ulas panjang-panjang... sekarang banyak sangat dok sok sek sok sek "kununnya" ada ADUN BN dari Terengganu nak lompat masuk PKR, ini akan memberikan kuasa majoriti kepada Pakatan Rakyat untuk mengambil alih kuasa Kerajaan Negeri Terengganu...

Kalau benar ini berlaku... AKU BANTAH...!!!

Kalau ada ADUN Terengganu lompat masuk PKR, Pakatan Rakyat bentuk Kerajaan Negeri tanpa melalui Pilihanraya, aku akan tentang, aku akan lawan..!

Bubarkan DUN Terengganu kalau ada yang lompat, serahkan kuasa kepada rakyat..! biar rakyat tentukan siapa yang layak memimpin, biar rakyat buat pilihan samada mereka mahu BN atau PR.

Jangan main gila..!

20 comments:

kemboja said...

Itu hari aku jumpa si mamat Rosul Wahid ni kat padang golf...

Ehemmmm.....ini orang tak boleh caya punya.....tikam belakang punya orang....

Patut lah Datok Ahmad Said tak kasi muka sama dia....

Syabas Datok Ahmad Said....wa sokong sama lu...!!!

Itu orang sama dia punya geng...kalau cakap....mau teropong2 sikit hah...ada sikit bahaya.

Anonymous said...

Nak lompat boleh, tapi lepas lompat kerajaan PR kena buat piliharaya baru secepat mungkin bagi mendapatkan kuasa secara sah.

Anonymous said...

rosmah bengap

Anonymous said...

teka teki

pe benda kat kepala rosmah yg menyebabkan tak tutup aurat

kemboja said...

Rosmah kata: aku nak tutup ka...aku tak nak tutup ka...aku punya pasal la....apa lu orang sibok2....kalau aku matipun...kubur aku bukan joint sama lu orang punya kubur...sendiri faham la.!!!!

Anonymous said...

bubar aje DUN kalau mereka semua dah melompat sbb lebih baik serahkan kepada rakyat yang tentukan.

kemboja said...

Bertuah benar la rakyat kalau BN berani buat PRK.

Kes kat Kedah pun (adun tak hadir sidang 2x)...SPR sampai terbatuk2....nak rujuk peguam negara dulu kemudian baru nak umum boleh diadakan atau tidak.

Pelik betul SPR ni. Nampaknya SPR ni belum ada akhta yg lengkap atau sempurna sampai nak rujuk Peguam Negara.

Pelik....memang pelik....

baginda® said...

lompat dulu pastu umum lam tv da lompat sume ramai2 pastu g tuntut bubar dun, takut ada yg keliru nnt

baginda® said...

lompat dulu pastu umum lam tv da lompat sume ramai2 pastu g tuntut bubar dun, takut ada yg keliru nnt

Anonymous said...

kubur aku bukan joint sama lu orang punya kubur...sendiri faham la.!!!!

Ada baiknya kubur tidak sama, kan ka menggangu jiran sebelah apabila disoal/disiksa malaikat

Anonymous said...

kalau puak puak rosol wahid nk lompat pkr, baik tak usah layan, makhluk -makhluk ni adalah perosak negeri terengganu, sultan trg pun murka dengan mereka ni, masa kerajaan pas memerintah trg hari tu rosol wahid siap sewa helicopter konon nk tunjuk kerajaan pas trg makan kedarah balak, padahal tanah tu kepunyaan DYMM Tuanku sultan yg telah diluluskn oleh jabatan hutan dan alam sekitar, jahatnya manusia yg bernama rosol wahid

nOOb™ said...

kalau betulla adun BN ramai nak lompat ke PKR sebaiknya bubarkan dun dulu.. sebab yg kaki lompat² bukan bole percaya.. bole jadi duri dlm daging.. sok² lompat balik ke BN semula.. Bubarkan Dun. kita tgk sokongan rakyat kat Dun tersebut camne reaksi mereka..

shu_upm said...

Puak2 rosol nie adalah spesis yg bahaya......bukan reptilia,bukan mamalia,..sedangkan Sultan pun geng ni tak takut dan malu....bole buat apa saja asalkan dapat kuasa...harap pihak PR tidak teruja sangat untuk bergembira seketika dan dipermainkan oleh puak BN seperti di Perak.....

Kemboja said...

Dpd percayakan ini Rasol Wahid and the Geng...lebih baik kita orang kasi sokong itu Datok Ahmad Said. Datok Ahmad Said ni lebih flexible and boleh bekerjasama dgn PR. Tak macam Deris Natang tu....anti habis PR.

Anonymous said...

AKU PUN TIDAK SETUJU BENTUK KERAJAAN MELALUI KATAK-KATAK NIE..LEBIH-LEBIH LAGI KALU ROSOL WAHID ADA SEKALI...
-----BUBAR DUN,,,BUAT PILIHANRAYA BARU----------
-----------AV-------------------

Anonymous said...

Memang Haron Taib tak setuju pun lompat melompat ni..Tambah pula bila berpakat dengan geng 'natang' dan menjatuhkan MB pilihan Sultan,Pas turut sama akan dicop penderhaka.
Jalan terbaik biarkan geng 10 tu letak jawatan dan jadi adun bebas maka dgn sendirinya kerajaan Bn akan runtuh.Mereka tu akan terus buat kacau selagi Dun tdk dibubarkan sebab mereka tahu mereka semua akan dipancung dari dicalonkan semula oleh Mat Said pada pru13 nanti.

IRON MASK said...

aku skong hang TP.....tak payah lompat laaaa.....istihar keluar umno jer...pastu bubar dun....hehehehe...lama tak gi ganu....leh lepak ganu lama skit....

Anonymous said...

Boleh percaya ke geng2 Rosol Wahid ni...mana ada telur...kecut belaka!!!!!Itu kes SMS ugut ADUN apa cerita...senyap je...Oh! Ya...itu Deris pergi mana? Sambung belajar lagi ke? Mat Said tu boleh tahan juga apa TGG kata MENEBENG....

Anonymous said...

umno katak bodohhhhhhh

MeriamBuluh said...

Tak payah lompat2 lah..bubar DUN saja...
PKR jangan dok terima adun2 lompat nie...
Perak apa dah jadi....