"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, August 28, 2009

Selamat Tinggal KPM, Selamat Bersara - RPK

Reactions: 
Artikel asal oleh RPK. source - Malaysia-Today.net

Ketua Polis Negara sepatutnya tamat tempoh perkhidmatannya (bersara) pada September 2007. walau bagaimanapun, Kerajaan pimpinan Dollah Badawi telah melanjutkan tempoh persaraan KPM selama 2 tahun lagi. tempoh tersebut akan berakhir pada September 2009. kami mendapat maklumat bahawa kontrak persaraan KPM akan dilanjutkan lagi oleh Pimpinan Kerajaan sekarang.

Ini bermakna, taukeh-taukeh besar, along-along (mungkin juga para kongsi gelap) akan terus menguasai PDRM, mereka akan terus berkuasa untuk menentukan mana-mana pegawai yang akan dipindahkan, mendapat kenaikan pangkat, dijatuhkan atau dihumban kedalam penjara.

Ya..! mereka juga berkuasa untuk menghumbankan mana-mana pegawai polis yang tidak mahu bekerjasama dengan mereka dan hari ini, kami paparkan beberapa dokumen sebagai bukti atas apa yang berlaku.

*Kebanyakan nama-nama dan maklumat yang terdapat dalam dokumen dibawah terpaksa dipadamkan dari pengetahuan umum untuk melindungi pemberi maklumat.

9 comments:

Anonymous said...

Inilah yang dikatakan Malaysia Boleh, Cemerlang Gemiang terbilang dan 1Malaysia. Akhirnya semua rakyat malaysia kena kencing oleh geronbolan-gerombolan umno B1N1.

kemboja said...

UMNO-Bn hidup cuma guna talian hayat PDRM aje....

Habis talian hayat ni....kantoi la UMNO..

Anonymous said...

Aku dah lama tak mempercayai polis...polis semua karut...peristiwa memali salah satunya buat aku benci polis dunia akhirat

Anonymous said...

polis & umno corruptttttttt

B1N1 said...

esok2 kalau PR ambik alih kerajaan persekutuan, pertama sekali yang MESTI dilakukan ialah memecat pegawai2 tinggi di dalam PDRM. aku nak kasi tahu la, 95% umat dalam PDRM tak suka PR atas berbagai2 sebab. dia orang suka bertuankan yang ada sekarang, corrupted.

sasaudengo said...

KPN = Ketua Penyangak Negara... selayaknya!

cicit daing perani said...

Khas buat KPN Musa..aku nak ingatkan kau sekarang dengar baik-baik...

Wahai Musa Hassan ingat sikit asal-usul puak2 kau datang ke Malaysia ni siapa yg bawak datang? Jgn lupa Musa yg bawak keturunan kau datang Malaysia adalah arwah nenek aku..keturunan Daing Perani dan keturunan Daing Chelak serta keturunan Raja Haji..yang semuanya berkorban harta dan nyawa utk agama...

Wahai Musa, arwah nenek aku bawak arwah datuk kau dari Gresik Pulau Jawa Indonesia utk membuka kebun di Bukit Gambir Muar..

Kalau nenek aku tau baka datuk kau membuat onar kpd agama seperti yg kau buat nescaya nenek aku takkan bawak datuk kau kemari.Ingat Musa, nenek aku gadai nyawa dan harta pergi ke Jawa bawak datuk kau dtg. Sebelum terpilih datuk kau terhegeh2 merayu minta dibawa ke tanah Melayu..

Selepas diberi makanan,pakaian,perlindungan, tempat tinggal dan kebun subur yg luas oleh arwah nenek aku Penghulu Endut bin Penghulu Abdullah ini kah balasan kau kepada budi kami?

Mengapa kau jadi Pengkhianat Bangsa wahai Musa???

Tak sedarkah dirikau di untung?

Apa kau ingat kau memang berdarah bangsawan?

Kau Musa adalah keturunan kuli Batak.. yang datang naik Tongkang nenek aku sehingga digelar Wak Kang..

Insaf segera sebelum aku sumpah kau dengan sumpah nenek moyang aku..!!!

Anonymous said...

Saya setuju Musa dilanjutkan poerkhidmatannya. Anwar dan kuncu kuncunya takut dengan penyambungan ini kerana Musa tahu segala taik Anwar.

Musa ada banyak bukti semasa menjadi pegawai penyiasat kes HOMO Anwar Aljuburi dahulu tapi tak tunjuk atas sebab peri kemanusian. Sekarang ini Musa akan telenjangkan Anwar biar satu dunia tahu siapa Anwar sebenarnya.

Pada penyokong Anwar dan Pakatan apa mahu takut???

Kalau betullah fitnah engkau orang pasal Musa, BN akan menerima padahnya. Kan lebih advantage kepada Pakatan? Apa mau takut?

Kesimpulan saya, Anwar Aljuburi dan penyokong totoknya takut jika rahsia pemimpin homo mereka ini terbongkar. Tunggu dan lihat perbicaraan Anwar dan Saiful nanti... Tungguuuu jangan tak tungguuu!!!!

Men in Blue

cicit raja bugis said...

Banyak la ko punya kelentong men in blue....

Ko ingat aku tak tau sape yg jahat????

Kalau bukan Najib dgn Che Det yg kaki tibai belakang sape lagi???

Ingat PI Bala kata apa???
Najib tibai belakang Tantuya kan??

Haah?? men in blue ko pun tibai bini ko kot belakang kan??

ingat aku tak tau....

Ko pun sama je dgn Najib, Cge Det, Musa Hassan semua kaki tibai belakang lepas tu nak burukkan Anwar pulak ye???

Kasihan pungkok2 isteri korang...huhuhu

kuikuikui...