"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, August 13, 2009

PRK Permatang Pasir: Siapa Calon PAS..?

Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang akan mengumumkan calon Pas yang akan bertanding pada Pilihanraya Kecil Dewan Undangan Negeri Permatang Pasir esok.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 17 Ogos sebagai hari penamaan calon dan hari pengundian pula ditetapkan 25 Ogos ini.

"Satu simbol yang sangat menarik untuk Pakatan Rakyat sebab, pertama yang bertanding ialah PAS, DUN tersebut pula dibawah Parlimen Permatang Pauh dan negeri ini pula dibawah jajahan DAP. Sebab itu saya kata pilihanraya ini sangat menarik. Nama calon sudah dalam poket saya. Malam esok saya akan umumkan siapa calonnya," kata Haji Hadi.

Sementara itu, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan keadilan akan memberikan sokongan kepada wakil PAS yang akan menghadapi pilihanraya kecil kali ini.

"Pada peringkat ini kita ingin jelaskan bahawa jentera Parti Keadilan Rakyat dan kebetulan Permatang Pasir dibawah Permatang Pauh. Kita akan berikan sokongan padu dan saksama. Kita telah kehilangan seorang wakil rakyat, Allahyarham Datuk Hamdan yang merupakan seorang ADUN yang baik dan juga sahabat baik saya sekian lama," ujar Datuk Seri Anwar.

Pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir diadakan berikutan kematian penyandangnya, wakil PAS Datuk Hamdan Abdul Rahman yang mendapat serangan jantung.

Hamdan menewaskan calon BN Ahmad Sahar Shuib dengan majoriti 5,433 undi apabila meraih 11,004 undi.

Pilihanraya ini merupakan yang ke 7 untuk tahun 2009.

Dari : Anjung Info

Pengliporlari - Sementara itu Pilihan raya DUN Permatang Pasir ini juga bakal menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara PAS, BN dan seorang calon Bebas daripada Pakar Motivasi, Kamarul Ramizu Idris yang menyuarakan hasratnya untuk bertanding. Kamarul yang tewas dalam dua PRK sebelum ini menyatakan bersedia membeli borang pencalonan di pejabat SPR negeri Jumaat ini.

Dalam pada itu ketua Polis Pulau Pinang berkata pihaknya sudah menyediakan anggota yang bakal dikerahkan dan menjalankan pemantauan di pusat penamaan calon Isnin ini, di institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Bukit Mertajam.

Mari! Mari! Mari!!! Keluar BARISAN masuk BULATAN... Mari! Mari!

9 comments:

kemboja said...

Jo kita ramai2 pergi ke Permatang Pasir.....

Jom ramai2 kita kita mempromosikan Gigalo2 "UMNO-PUKIMAK"

Jom kita ramai2 belacankan mulut "PENGKHIANAT" Muhyidin Yasin

Anonymous said...

jom kita ramai2 ke Permatang Pasir....

Jom ramai2 kita mempromosikan Gay2"Pakatan Rasuah", beer free sorang sebotol, jamin halal, jangan lupa jerit "takebeer.. yamseng.. cheerrrss..."

Jom kita ramai2 belacankan "PENGKHIANAT" Al-Juburi iaitu BroABI (PKR), H1N1 (PAS), Swine Flu (DAPigs). Memang bawa bala korang ni...hua..hua..hua..

Anonymous said...

Pastikan umno kalah lagi biar bertambah lagi gila babi nya.

kemboja said...

Ini kali di Permatang Pasir kita akan ajar betol2 PENGKHIANAT & BANGSAT MELAYU MUHYIDIN YASIN & NAJIB ALTANTUYA. Biar dia orang kenal "Buku dgn Ruas....Biar dia orang tahu langit tu tinggi atau rendah"

JOM KITA RAMAI KE PERMATANG PASIR...KITA KUBURKAN UMNO-PUKIMAK TU...

Anonymous said...

TERKINI 14/08/09 PERMATANG PASIR

MARKAS X FILES DAH NAIK
SAIZ 1 KALI GANDA DARI DULU

APA MAKNANYA?????

-UNCONNOR-

NTPR said...

Memang menarik pasal PAS tetap akan jd balaci PKR dan DAP.Tengok setiap kali pilihanraya..kat Bkt.Selambau,Bkt. Gantang dan K.Trg hanya dua tiga kerat je pemimpin DAP,PKR yg datang itu pun nak tunjuk muka bg ceramah.Yg gantung poster, edar risalah dan berjemur tegah panas merayu undi adalah org Melayu PAS.Cina/Keling drp. PKR dan DAP memang haram jadah takkan nampak muka punya..kalu yg turun dua tiga ekor tu yg memang WAJIB tunjuk muka kalu tak hilanglah sokongan pemimpin PAS..Apa, ingat aku menipu ker...inilah realitinya beb! Maknanya apa, PAS akan tetap ditipu, kena tipu dan memang penipu..Kalu tak caya, turunlah dan tengoklah sendiri!

kemboja said...

NTPR....lu apa tau....
Bikin org2 PR ketawa sama lu....
Lu olang (UMNO) hati manyak busuk
Itu UMNO kalau talak ini Malaysia manyak aman....
Ini UMNO manyak recist....
Semua bangsa talak suka sama UMNO
UMNO mayak busuk selupa PANGSAI..

Anonymous said...

kalo bn letak pridaus ok gak..

leh tgk dia sepak peti undi lagi..so sape2 persatuan bola sepak negeri nak ambik dia jd player ok tu..

takbirrr...

keluar barisan masuk bulatan..

Anonymous said...

calling government of Malaysia to take serious action against H1N1 - no more free killing of innocent people