"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 05, 2009

N-31 Bagan Pinang: Beberapa Persoalan...

Reactions: 
Persoalan dibawah diajukan oleh bro zorro-unmasked -
1 - Benarkah pada hari penamaan calon, UMNO/BN mengupah anak-anak sekolah dari tingkatan 2-5 dan juga diberi juga sehelai T.Shirt BN untuk dipakai sebagai "kununnya' mereka-mereka ini penyokong UMNO/BN..?
2 - Benarkah pada kali terakhir Zahid Hamidi berkunjung ke kem Tentera di Port Dickson, beliau telah mengarahkan supaya beberapa ratus anggota tentera dihantar menyertai 1 exercise diluar kawasan Port Dickson pada 8, 9 dan juga 10hb.Oktober nanti..?

Apa tujuannya..? adakah para anggota tentera ini berpeluang untuk mengundi atau tidak..? jika tidak, siapa pula yang akan mengundi bagi pihak mereka..?

3 - Benarkah UMNO/BN telah membayar sejumlah wang (dikatakan antara RM1000 sehingga RM5000) kepada tuan-tuan tanah kosong semata-mata untuk mengelakkan dari kawasan-kawasan tersebut dijadikan bilik gerakan Pakatan Rakyat dan juga kawasan ceramah..?

Banyak betul pembaziran tu... rent for nothing..!

Ada lagi... kita akan bongkar dan dedah 1 persatu..!

18 comments:

Anonymous said...

kotor.. bumi malaysia nie dah kotor. jgn sampai satu hari nanti Allah cuci dengan BALA

Anonymous said...

Zahid hamidi ni memang dajal yang sedang memusnahkan bumi malaysia. Belajar sahaja dalam ilmu agama tapi perangai Yahudi totok.

Masa anwar brahim dulu kena pukul, dia belot meninggalkan sahabat baiknya demi wang dan harta dunia. sah manusia sesat lagi menyesatkan, patut kena hukum bunuh kerana belot dalam perjuangan.

Sekarang dah bertukar menjadi kaki pukul orang pula. Zahid kau tu tak lama lagi dah nak mampus, beristifarlah banyak-banyak kerana kau tu semakin sesat.

DR 1221 said...

salam

ibarat memandu kereta, kekadang apa yg orang lain buat, kita penah buat, cuma bila org lain buat kitapun melenting tak tentu pasal. puak penyokong PAS seolah2 buta dengan apa yg dimomokkan oleh pemimpin mereeka, umpama penyokong rasul melayu mempercayai apa yg rasul melayu katakan.

Anonymous said...

Ya Allah..! Kurniakan lah kekuatan, semangat perpaduan yang kukuh dan kemenangan kepada umat Islam dan para pejuang yang berusaha menegakkan kebenaran dan kebesaran Agama islam.. Sebaliknya porak purandakan lah segala pakatan yang menentang kebenaran Agama Islam atau yang mendustakan serta menzalimi umat Islam...Aminnn.!

Liza said...

yes betul tu DR... cuma kalau kita pernah buat tu kalau tak elok kita bertaubatlah... kita kena berubah kearah kebaikan. Tak gitu DR? DR ni dok masih jilat bontot "The End" lagi ke? pekat sangat ke kebangangan DR ni hingga langsung tak nampak lain dari warna biru gelap taik anjing tu?

DR ni guna slogan "dulu, kini, selamanya...ke"? atau pun DR ni salah seorang ahli penyokong rasul Melayu tu yang dok dilaung2kan oleh "The End" tu? ke DR ni adik rasul Melayu?...

perompak harta rakyat said...

Kepada Liza, apa yang nak dihairankan......

juak-juak Yahudi Bani umNO ni anggap duit pembayar cukai rakyat Malaysia tu duit kepala mak bapak dia punya..... Dari Mahafiraun, KJ, Najibtoya, Lanun Toyol dan Zaharah Kecik, Adnan MB Pahang, Khalil Yakob Yg diPertua Negeri Melaka, ISA SAMAD sendiri yg jadi calon bee end PRK ni yang bertepek-tepek rasuahnya, Mat Hassan MB Negeri 9, Al-Malikul Sembabi dan banyak lagi nama-nama manusia dari Gerombolan United Malay National Organisation jenis bangsa manusia yang berperut buncit hasil makan harta yang bukan hak mereka.....

Jadi sekarang kita HANYA tinggal 2 pilihan....

1-Kita rentap Parti Pengusung Kepala Lembu yang tak puas2 merompak dan melakukan kezaliman pada rakyat dia sendiri ni sampai jatuh ataupun.....

2- Kita biarkan anak cucu kita suatu masa nanti memaki hamun kita (kalau kita tak buat apa-apa) setelah negara lingkup macam Zimbabwe. Ini tidak mustahil terjadi..... Cube kita tengok... Kerajaan Barisan Nasional beli Scorpene SECONDHAND lagi MAHAL dari negara lain beli kapal Selam BARU yang sama model tetapi dengan harga yang LEBIH MURAH.... dah la beli kapal selam buruk dgn harga mahal, pas tu ambik lagi komisyen 500 juta.... Yang penterjemah Cun dari Monggolia pulak, bila nak tuntut komisyen yang dijanjikan pas selesai urusniaga terus kena C4 sampai berkecai tulang belulang......padahal Najib dah pun merasai kenikmatan 'pintu belakang' amoi ni....ni 1 contoh je dari beratus2 kes lagi yang melibatkan penyelewengan wang rakyat dan kezaliman Gerombolan Yahudi ni.....

Ini berlaku kerana Perompak-Perompak yang mewarisi tampuk pemerintah dari Penjajah British ini tidak pernah puas merompak walaupun gaji jadi Pemimpin tu sahaja pun tak habis makan anak beranak......

sekarang ni nak menang punye pasal, BNatang boleh buat benda-benda pelik yang tak pernah terlintas kat kepala otak kita....1 contoh terbaru pemimpin 'Putri amno' abdul azeez yang patah tengkuk dan terlantar kat hospital 'yang dirahsiakan lokasinya' setelah di tumbuk sebanyak 20 kali oleh 9 orang yang berpakaian 'dari atas sampai bawah adalah PAS'........

Orang lain kalau kena pukul lawan balik ataupun lari, tapi mamak munafik ni diri macam tunggul kat situ menghitung jumlah orang yang menumbuknya dan sibuk mengira jumlah total pukulan yang diterima pada setiap anggota badannya....


Tapi yang lebih kelakarnya dia ni macam terkena pukulan batin pulak dah, arini kena pukul boleh berlari dan ketawa, selang 24 jam kemudian terus terbaring kat spital patah tengkuk dan tulang belakang dan ntah apa lagi organ2 dalam nye yang turut mengalami kecederaan...... macam lawak MR Bean versi Beruang Kutub Afrika....

Lagi satu setelah pendedahan bekas Mejar bersara Tentera...... barulah kita tahu Rupa-rupanya askar selama ini bukanlah penyokong tegar Barisan Najis ni.... tapi orang lain yang pangkah undi bagi pihak mereka... patut la kalau kem tentera tak pernah PR menang.... bukan menang.... separuh undi kem yang pangkah PR pun hampir2 takde.....

BN buang air besar kat dalam kem tentera habis tentera pulak yang terpaksa tanggung bau busuk.....

Juak-juak umno ini adalah Gerombolan manusia yang tidak percaya yang suatu masa nanti mereka akan tinggal berseorangan dalam kubur yang gelap-gelita untuk menjawab pertanyaan Munkar Nakir diatas kezaliman dan setiap sen wang rakyat yang mereka ambil secara haram sewaktu hidup dulu........ Mereka lebih percaya pada kata-kata Mr Guruji dari pada sabda Rasullullah SAW.....

22°C said...

Wahai DR 1221,

Hang ni reti ke tak reti nak guna otak. Nak sama kan penyokong Pas dengan pengikut Rasul Melayu yang dah tentu salah. Memang tak ada otak. Puak UMNgOk/BN ni yang sebetulnya membabi buta menyokong PERASUAH. Bukan hanya dituduh tapi dah disabitkan dengan RASUAH. Memang macam lembu yang dicucuk hidung. Apa macam, masih nak sangkal ke DR 1221@tak ada OTAK. Hampeh punya UMNgOk... kerja nak melanun duit rakyat.

Anonymous said...

Pas laktullah pejuang agama aper? agama di politik nak minta derma ~pengemis anjing kurap!

AnaK BugiS said...

pembongkaran demi pembongkaran tapi belum yang boleh di anggap yg bertahap tsunami.. kalau ada yang tuh.. gerenti kecut dan lemah jantung si najib..

Anonymous said...

JAWAPANNYA

SEMUANYA TIDAK BENAR,.

YG BENARNYA,.

POJI MMG BANGANG

matstimketum said...

kejatuhan umno bertambah terserlah dengan pencacai tahap pra-sekolah!

Anak Lenggong said...

Eloo mangkok ..ko dah lupa ke yang kes budak masa perarakan jalanan hapuskan ISA dulu...kalau nak tau yang dajal nya adalah TP yang bertopengkan bangkai kinzir..membuat fitnah dengan mereka berbagai cerita..kalau nak tau umno memang ada satu kumpulan yang dipanggil putera umno...ni lah mangkok TP ..tak tau tapi berlagak tau pulak...hoi..TP kat bagan pinang tu masyuk sikit je kee..kalau cam tu baik ko lelong diri ko tu untuk dijadikan unpan pancing jee..tapi iakan pun tak nak rapat ngan ko sebab bau terlalu busuk..

pisangmalaysia said...

Untuk Mereka No Otak! ataupun kata Si Sudin Alif Mim Nun Wau...SARKIS daaaaa!!!!itu pasala pencacai depa tahap tadika pun x penah pegi....

Kuburkan Bee End!

Anonymous said...

CALON PAS PAKATAN PEMBANGKANG BUKAN ANAK TEMPATAN SERTA MEMPUNYAI MASALAH 'INTERGRITI' KONPOM KALAH!!!!! JANGAN BUANG MASA BUAT KERJA SIA2 WAHAI PENYOKONG PASDAPPKR

KEMBOJA said...

KALAU ANAK TEMPATAN KAKI RASUAH LAGI MAU SOKONG KA...???

SUDAH TERANG LAGI NYATA RASUAHNYA....MAU KASI PANGKAH SAMA DIA LAGI KA..???

IKLAN MASUK TV...."RASUAH MUSUH NO 1" TAKDE MAKNENYA KALAU MASIH MENYOKONG SI PERASUAH.

Anonymous said...

Rugi tak sokong tau. Nanti tak dapat duit..................

Anonymous said...

Astaghfirullah...
Rezeki tu tuhan yang beri. Jangan kutip rasuah tepi jalan. Sorrylah brader.............

Anonymous said...

KALAU NAK BERDAKWAH MAIN JAUH-JAUH WAHAI MAT REMPIT. IKUT KAMILAH NAK BUAT APAPUN.........