"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 05, 2009

N-31 Bagan Pinang: Amaran Untuk Semua Sahabat Di Dunia..!

Reactions: 
ALERT...!!!

Super Typhoon Melur at 222km/hours will hit Philipines tonight at about midnight. Strong winds will hit us here. Please take necessary precaution. tell your family and friends.

Taufan Melur dengan kelajuan mencecah 222/km sejam akan melanda negara Filipina tengah malam ini. Malaysia juga dijangka akan melanda kesan sampingan pada bahagian Pantai Timur.

Sila ambil tindakan berjaga-jaga. sebarkan pada keluarga dan sahabat handai.

24 comments:

AnaK BugiS said...

Telah di ambil perhatian..
err pantai P.D tak kena ke.. hehehe

Anonymous said...

Semalam tak ada pun apa2 berlaku sah bloger passssssssssssssssssssssssssss pembohong nombor satu bloger pas pembohonggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg

Penyokong Rakyat said...

Tanda-tanda kemurkaan Allah terhadap umatnya, semoga Zikirullah lah banyak-banyak mintak negara malaysia di jauhkan dari Bala'

Anonymous said...

smlm mmg ader ribut kuat....
apasal pencaci ckp citer tu tipu..
kalau kat besut start lam kul5 ptg
angin nga hujan lebat turun...
dah mlm...hujan jer...angin biasa2 jer....pagi ni redup jer...

Anonymous said...

Abang Sekalian,

Aku harap kelantan tak banjir lagi. Kesian kat rakyat, nanti kerajaan pusat juga kena tolong. Tak pe pasukan bantuan akan bantu. Jangan risau.

zali said...

haa....mari semua berlindung di
bawah payung umno....

Ampun Tuanku said...

memang kewajipan kerajaan pusat bantu kerajaan negeri.apa punya bodoh tak tengok perlembagaan negara.walhasilnya royalty petronas takde pulak terasa nak bayar.

Asal said...

untuk makluman anon 10.59am, setahu aku kelantan banjir sokmo cuma taklah teruk sangat, kalau rasa nak bantu tu toksah duk ungkit-ungkit nanti takde pahala lak kan rugi, sewaktu johor kena banjir teruk dahulu pun adalah juga kelantan bantu sikit-sikit, apa salahnya kita saling bantu membantu, 1malaysia hehehe, jangan gimik udah la.

Anonymous said...

Sebab taufan melanda kerana zali menyokong pemimpin rasuah umno isa samad.

faizal said...

ISA BUKAN RASUAH

ISAN CUMA AMALKAN POLITIK WANG..

RASUAH HARAM POLTIK WANG HARUS

TAK PERCAYA TANYA MUFTI DAN MAJLIS FATWA.

SEBAB TU MEREKA SENYAP..MAKLUMLAH MASALAH TEKNIKAL

AnaK BugiS said...

Khabarnya kecederaan si azeez tambah serius..boleh bawah lumpuh dan mati pucuk.. hehehe, ramai ler yang berebut nk jd pengerusi putra, tu yang buat azeez tambah sakit. bukan pasal kena tepuk tp mengenangkan jawatan yang akan bertukar tangan..

mykacau said...

topan melur yang nak melanda tu kalau setiap hari dibaca maka setiap malam dia akan datang melanda sebab tak de tarikh yang tepat???...!!!

NAMA SAJA ISLAM... said...

Tolong saya buat maratib atau hiraki yang mana kena ketuk dulu sampai mati...Azeez Umngok, Mamak Kutty Det, Utusan Meloya,..Tivitigasuku,..ular sawa..Katak Beghaim..

Pada saya ( tak percaya pun tak apa ) bencana2 taufan tu berlaku pada negara2 yang menzalimi UMAT ISLAM atau umat Islam di negara itu de jurenya ( hakikatnya ) memang dah tak Islam ( nama aje Islam )...sanggup sekongkol dengan Amerika...membunuh pejuang2 Islam..seperti yang baru di kebumikan di JOHOR baru2 ini..

Tsunami Aceh 2004...pada saya berlaku kerana kekejaman tentera negara itu menyiksa dan membunuh...alim ulama dan orang Islam sewenang2nya...orang Islam mati memang ramai masa tsunami itu...tapi mereka MATI SYAHID dunia atau SYAHID akhirat...tentera2 tu mati macam tentera Firaun ( zaman Nabi Musa ) atau tentera BERGAJAH zaman Nabi Muhammad lahir..

anti umno said...

ano 10:59,

Hang ni tak habis habis tunjuk kebodohan.

Kalau kerajaan pusat tak mahu bantu negeri yang dilanda banjir, berhentilah kutip cukai dari rakyat di negeri itu.

Bilalah orang Umno ni boleh jadi cerdik sikit..? Itulah bahana pijak kepala lembu, semakin hari semakin bodoh.

Anonymous said...

awat topan melur x mai kt bagan pinang?....................

Orang Tanjung said...

Runtuh habih plak semua projek mee segera KERAjaan 1Malaysia.

Dah ler masjid di T'ganu pun bumbung dia runtuh, kena ribut Melur ni, pakat-pakat pi tabur bunga melur la di pusara Najis, oppsss! Bini Rosmah

Samwan said...

Salam,

Memang kita mempunyai umat akhir zaman. Dalam sedar tak sedar, majoriti kita menolak sistem Islam yang berpandukan al-Quran dan Sunnah Rasulullah.

Bilakah masanya, bangsa Melayu yang beragama Islam akan sedar akan hal ini. Selagi semua masih sibuk dengan hal dunia, mereka takkan sedar tanda-tanda kiamat.

Kalau baca buku fizik, kita mahir ilmu fizik. Kalau baca buku ekonomi, kita mahir hal ekonomi.

Tapi, kalau tak baca atau belajar berkaitan ilmu Islam. Mana mungkin kita mahir tentang Islam.

Fikir-fikirkan lah untuk diri sendiri serta keluarga dan generasi anda yang akan datang.

Wassalam

p/s: lu pikirlah sendiri - itu kata Nabil

Anonymous said...

Abang Sekalian,

Saya setuju!! Lu pikirlah sendiri!! Nabil kata? Bukan sepatutnya semua orang kena guna akal fikiran untuk berfikir?

Jadi apa saya katakan sebelum ni. Yewalls fikirlah sendiri.

Anonymous said...

Nantilah ! Umno akan usahakan menjalankan hukum Islam jika Isa Samad menang. Tolonglah undi dia yek.................

Anonymous said...

Nantilah ! Umno akan usahakan menjalankan hukum Islam jika Isa Samad menang. Tolonglah undi dia yek.................

Anonymous said...

cam biasa dengar je ayat anon 4.33 tu...

ayat yang sama digunakan selama 52 tahun ni...

insyallah, rakyat dah cerdik pandai skrg. tp xtau la kalau rakyat2 dibagan pinang ni. aku pon xpernah pi sana xtahu camne pemikiran org sana.

samada masih kekampungan pemikiranya ataupon pemikiran dah berkembang...

apa pon aku doakan kemenangan calon pas, PR

mrL

Anonymous said...

Putra Merdeka & Zali! Tolonglah saya sebab si Azeez ni dah teruk kena belasah. Nak buat macammana ni.....
Tolonglah.................

Anonymous said...

utk semua blogger disini dan x kira penyokong mana..

bab "berterima kasih"

renungilah kata2 dibawah ..
"Penerima biasiswa dan bantuan kerajaan boleh menyokong pembangkang kerana bantuan yang disalurkan itu bukannya datang dari poket para pemimpin tetapi dari sumber kekayaan negara,"

"Saya rasa kita perlu berterima kasih, pertama sekali kepada tuhan, sebab itulah kita perlu taat kepada perintahnya dan mendukung perjuangan politik yang telah ditetapkannya kepada kita,"

"Nombor dua, kita mesti berterima kasih kepada negara sebab duit yang digunakan untuk biasiswa kita itu bukanlah daripada poket mana-mana individu, tetapi daripada kekayaan negara"

"Sebab itulah kita mesti mengejar agenda yang bertujuan ke arah menjadikan negara lebih baik"

Anonymous said...

sudahlah sikit-sikit