"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 05, 2009

Seorang Anjing

Reactions: 
Maka seorang anjingpun naik ke pentas dan berbicara tentang kebenaran mutlak. dengan gah seorang anjing yang hebat namanya melangkah dengan sopan seperti pemimpin amerika dengan mengatakan demi keamanan dunia.

sang anjing ini pula menggunakan islam sebagai taming sarinya untuk meyakinkan rakyat yang terdiri anjing-anjing dalam wilayah Barisan sama yang terdiri anjing-anjing kurap yang suka mengampu dan sundalnya bukan main hebat.

Seorang anjing alias pemimpin anjing-anjing itu memang wajahnya seperti malaikat yang baiknya bukan main, tetapi perangainya lebih jahat dari anjing-anjing liar yang ada di jalanan kerana ketua anjing ini jenis anjing yang tidak bertimbang rasa dan membunuh anjing perempuan yang dikiranya membahayakan masa depan politiknya. bijak sungguh kepala anjing-anjing yang sekarang ada di depan saya menyampaikan khotbah.

Saya melihat suku sakat anjing-anjing-anjing ini berkeliaran di pulau penang dan negeri sembilan kerana taulah demi kebahagiaan negara anjing dan menangnya pemilihan, maka anjing-anjing itu ada di mana-mana untuk menyatakan anjing-anjing harus ikut mengundi pemerintah dan dikatakan jangan undi yang bukan pemerintah.

Inilah antara sikap-sikap anjing-kabinet yang turut sama dan malam balik ke hotel meniduri anjing simpanan atas alasan untuk merelaxkan otak demi kerja esok siang

anjing-anjing sekarang mula gusar. tidur malamnya nggak bisa tenang dan kekadang "ngigau" sebut nama saudaraku yang teruk anjing-anjing fitnah/tetapi saudaraku itu makin kuat dan tak pernah gusar, malah senyumnya melebar di mahkamah meski matanya lebam dipukulin anjing kurap kala dalam tahanan

anjing o anjing

ISMAILY BUNGSU

37 comments:

mohd said...

ade seko anjing tu lg hebat
ni anjing lilit kepala dgn kain
bnyk gak umo die
bnyk pengalaman
tu yg sume taksub

konon pandai ilmu langit
ghupe2,serambi ayah PIN yg die ikut
org len sume slh,die btl
len sume sesat,die je lurus
siap dijunjungnya lg anjing keparat ni
plg bodoh,pengikut yg ikut xgune otak
yg ni kire babi la
psl anjing ae otak yg mampu bfikir sket je

Topeng Perak® Unmasked said...

Aik..? terase..?

Kah kah kah kah kah...!!!

Anonymous said...

Sape makan cili, die le rase podeh..
Itulah puok Umno.

Anonymous said...

well...apo nak dikato....memang puak2 umno karat ni udah macam itu...gampang sumer nyer...

kafe kenyalang said...

hahaha..umnojing..anjing tetap anjing..

Anonymous said...

Ye benor. Depa waris UMNO memang gaye anjing.

khib said...

walaupun aku tak sokong depa tapi aku tak sanggup la nak kata sampai sebegini rupa........

faizal said...

berita baik untuk penjawat awam dan penguatkuasa.lepas nie anda boleh bagi alasan ini di mahkamah..

tukar istilah rasuah kepada istilah yang menghalalkan mengikut perlakuan sesuatu pelaku.aku yakin index rasuah akan menurun dengan cepat dan membersihkan nama baik malaysia..

isa tak salah..dia bukan perasuah

dia hanya terlibat dengan masalah teknikal parti sahaja.kejam betul orang yang gantung dia sampai 3 tahun..

politik wang halal.boleh bagi anak bini makan.lepas nie kalau nak pangkah calon umno minta duit kat depa dulu..sebabnya kita boleh fatwakan politik wang pilihanraya

bila lagi nak merasa duit halal dari umno..tak gitu komando..

aku syorkan penjawat awam dan pihak berkuasa amalkan derma wang sbgai contoh jika kita sebagai polis jangan saman orang awam tetapi minta derma wang dari pesalah tersebut..tukar istilah dari rasuah kepada derma wang kompom halal..tak percaya tanya mufti dan majlis fatwa

zamvri mandela said...

hahahaaha ada org terasa...

Anonymous said...

Betul tu brader. Kalau kita buat baik, nanti ahli UMNO pasti akan sayangkan kita orang PAS.

Anonymous said...

sekeji2 umno n sejahail2 pas ak xsanggup nk gelarkan org anjing....jangan anda menuduh org seperti anjing sekiranya anda berpewatakan anjing..

Anonymous said...

kenapa pemilik blog ini mengelarkan diri sebagai TOPENG PERAK?ini disebabkan mukanye ada iras2 anjing kurap.....bertaubat la TP jgn jadi anjing yg suka menyalak ..

Anonymous said...

Itulah anjing peliharaan N.Ajis. Tentera syaitan yang bertopengkan anjing.
"PASberg for all. Takebeer dulu, kini dan dari dalam gereja hingga ke syurga N.Ajis tua kutuk gila. Hijau ibarat botol beer selamanya...."

Anonymous said...

PAS = PARTI ANJING SEMALAYA

Anonymous said...

PAS = PASUKAN ANJING SIMPANAN

Anonymous said...

Bila terasa nak kalah, mulalah dgn maki hamun, sumpah seranah, hina menghina....

Inilah hakikat yg sebenarnya terdapat pada puak-puak sesat PAS/PR.
Orang boleh jugak cakap abreviasi utk PAS adalah berbagai-bagai spt:

Parti Anjing Syaitan
Parti Anak Syaitan
Parti Angkatan Sesat, dll abreviasi yg sesuai dgn kedudukan parti anjing sesat seMalaya itu yg dikepalai anjing-anjing syaitan yg bermastautin di negeri serambi mekah..

Anonymous said...

bro anon 5:55 pm biase la puak2 pas mmg mengamalkan budaya mengutuk,memerli,fitnah n sebagainye...suke menyalak xkire tempat..

Anonymous said...

Dulu aku terasa gak kalu hampa cakap UMNO tu mcm2, sebab aku & mak bapak aku semua ahli UMNO. Tapi skrg kami mula sedar UMNO ni mmg patut dipanggil anjing....Kami selesa hidup dibawah Guang Eng. Hidup melayu Penang...

sahabat2 UMNO yg lain , sedarlah. Hampa diperlukan masa pemilihan UMNO sj. Mana maruah kita......

KEMBOJA said...

KITA DAH BERBUIH BAGI TAU TAPI PUAK2 MELAYU UMNO YG LURANG AJR NI BUat2 tak tau...malah mempermain2kan pulak.

tengok.....kata rasuah musuh no satu....siap masuk dlm iklan tv lagi....buat poster bermacam2 utk kempen hindari rasuah...supaya rakyat jauhi rasuah.....malangnya...pemimpin yg bercakap pasal rasuah....terus mahu melantik wakil yg benar2 lagi terang membuat rasuah....

Ape ke bende ni....wahai Melayu-UMNo yg Ngok...Tak ke anjing nama nya....sbbnya anjing kalau diberi makan oleh tuannya yg perasuah...anjing tu akan setia pada pemberi makan walaupun makanantu dari duit yg haram.

Tapi....benar lah apa dikatakaN....KALAU JENIS MENGKEDARAH DUIT HARAM KEMUDIAN DAH JADI DARAH DAGING....TAK HAIRAN KALAU PUAK2 MELAYU UMNO CAM TU PERANGAINYA....YG RASUAHPUN DAH TAK TAHU BEZAKAN.

HANCUR RAKYAT....MUSNAH MALAYSIA KALAU CAM NI....PERASUAH BERMAHARAJALELA...

PUTRA MERDEKA said...

Penulis dah 2 minggu tak duduk warung kopi untuk bersarapan di kawasan perumahan penulis ni. Kawan-kawan pun dah merungut kerana tak nampak muka katanya, Uniknya warung kopi kami ni ialah ianya tempat pertemuan penyokong tegar UMNO, PAS dan PKR untuk menegak benang basah masing-masing. Pagi tadi beberapa kawan penyokong tegar PAS ada bersama-sama duduk bersarapan dengan penulis.

Walaupun mereka ini penyokong tegar PAS namun fikiran mereka masih rasional dan terbuka, mereka bukan nya menjadi kuda belang @ kuda tunggangan yang taksub dengan apa jua firman yang diperturunkan oleh tok-tok guru mereka. Mereka menjadi penyokong PAS pun kerana asal-usul negeri kelahiran mereka yang kuat menyokong PAS, kira PAS keturunan la, jadi tak nak jadi penentang dalam keluarga dan kampung asal mereka maka mereka menyokong PAS, kira tak da asas perjuangan la..ikut-ikutan jer.. seorang sahabat penulis, Halim namanya diluar rumah penyokong kuat UMNO tapi bila balik rumah terpaksa lah mendiamkan diri kerana bapa mertua orang kuat PAS malah keluarga belah isterinya semuanya penyokong PAS termasuk bini Halim ni, kiranya Halim ni siang masuk UMNO, malam kena masuk PAS! hehe kesian Halim!

Inilah politik! manusia boleh berubah dan politik memang seni yang berubah-berubah! Macam Anwar lah dulu masa jadi TPM dan Timbalan Presiden UMNO, dia orang yang paling utama menentang PAS, Malah PAS melabelkan Anuwar al Juburi dek kerana Anwar orang yang mampu mengimbangi watak warak pemimpin-pemimpin PAS. Namun realiti politik tetap akan terzahir, kerana PAS dan Anwar bukannya pejuang agama, bangsa dan negara, maka mereka boleh bersekedudukan demi melampiaskan nafsu politik jahat masing-masing. Kuda-menguda membawa bencana!

Begitu juga Nik Aziz, beliau bukannya ulama, beliau bukannya seperti Tok Kenali yang berjaya menyebar dan menegakkan agama dengan penuh berjaya, Nik Aziz hanya seorang politikus, seorang politikus yang berjaya mengaburi mata rakyat...menipu lah maknanya dengan pakaian Islam yang ditonjolkan, Dengan memperaga diri sebagai warak kononnya...beliau tahu itu sahaja cara nya untuk menawan hati orang-orang Melayu di Kelantan, Sebagai politikus Nik Aziz tahu selain strategi alim ulama dalam semak, merosak imej lawannya juga perlu dilakukan agar keislaman beliau lebih tertonjol. Itu sebab dia boleh bagi Syurga dan menghantar orang ke Neraka dan menyifatkan orang Islam lain sebagai Komunis. Ini lah kelicikkan Nik Aziz sebagai politikus...

Sebagai politikus Nik Aziz berjaya, tapi sebagai MB negeri Kelantan beliau sebenarnya sedang membina mahligai didalam neraka kerana kegagalan mentadbir dan memberi kemakmuran kepada rakyat. Segala janji dalam manifesto yang ditaburkan tetap tinggal janji.

Yang lebih malang ialah Nik Aziz sedang menjual Agama dengan harga yang cukup murah demi kelangsungan politik sempit dan murahan diri dan partinya.

Sebab tu kawan penulis penyokong tegar PAS tadi berkata, siapa jua yang taksub kepada Nik Aziz perlu segera sedar! jangan sampai ketaksuban membunuh Iman yang selama ini dibaja.
Rupanya di dalam PAS ada 2 golongan pengikut, pengikut yang tetap dengan pendirian PAS sejak zaman Aruah Haji Ahmad Fuad dan juga kumpulan pengikut taksub yang berjaya dibuta kan mata hatinya demi politik lacuran pemimpin hingga tergamak menjual Agama.

Sedarlah pengikut PAS! Nik Aziz bukannya ulama! Nik Aziz bukannya pemimpin yang boleh membawa Bangsa melonjak dan berjaya, malah jauh dari itu Nik Aziz bukan pemimpin Negara yang boleh di amanahkan untuk membangun dan memakmurkan kesejahteraan rakyat.

Nik Aziz hanya politikus! politikus murahan yang merelakan dirinya menjadi pelacur politik! Merelakan dirinya menjadi kuda tunggangan Anwar, Husam Ronie Liew, Jeffri Oii, Karpal Singh, Lim Kit Siang dan lain-lain lagi pemimpin Pembangkang!

Yang Jelas tindak tanduk mereka ini sedang membawa Agama, Bangsa dan Negara jauh kedalam kehancuran! Sedar lah Melayu!!!

Lu Fikir La Sendiri!
itu posting kawan 2 bulan lepas...
selamat membaca!

KEMBOJA said...

Itulah dikatakan Putera Merdeka yg Tak Merdeka....

Berdiri hanya di atas kesenangan orang....tidak berpijak di bumi yg nyatA....

Jemput lah ke Kelantan semasa pengajian TGNA......lihat lah dgn mata sendiri.....siapa yg datang menghadiri kuliah TGNA.


Ku rasa.......adakah Putera Merdeka yg tak Merdeka ini mampu berbuat seperti mana TGNA membuat kuliah agamanya...entah2 anjing jalanan saja yg datang...itupun dtg kerana bau "bangkai" Putera Merdeka saja kot.

Anonymous said...

putra merdeka..lu memang x dak akal...ke neraka jahanam lah kamu!

AnaK BugiS said...

Aku masi tunggu si rosmah punya aktiviti plak.. tak kan xde lawatan ke rumah asuhan ke, orang tua ke..nak tengok kekuatan jampi dia plak..

KEMBOJA said...

Berani ka si "Ayam Katek" tu jejak kaki kat sana.......

Nama dah busuk seantaro dunia.....siap msk dlm YouTube lagi.

Anonymous said...

salam perisik.....

aku penyokong umno , memang masa aku dalam umno jelas sptri anjing, taat pada tuannya walau pun tuan ku perompak, stia menjaga hanya aku diberi makan nasi bungkus, tuan ku membina mahligai indah, aku masih ditepi langkang,
ingat wahai umngok "BUKAN DARI KALANGANKU YG BERJUANG KERANA ASOBIAH DAN FANATIK" maksud Hadis
Bukan dari kalanganKU bolih dmaksudkan kpada Bukan dari UMATKU pencacai umngok x puas hati jumpa ULAMAK tanya betul x,

AKU kalau letak senapang gajah kt kepala pun pilih mati dari pangkah "DACING SENGIT" melain kan amngok memgubal DASAR (KEPADA NEGARA ISLAM)

jago B>D

Anonymous said...

OOOooooo!... tahnganyeh Ismaily Bungsu sia kanal basar bah kau itu masa parti Berjaya dulu mamerintah di Sabah kao yang tulis itu BOOM! kan? banyak batol anjing itu..

Anonymous said...

salam semua....
saya benar2 rasa sedih tentang kelakuan tuan2 semua. keceluparan mulut tuan2 semua seolah-olah tuan2 semua tidak takut akan balasan Allah. cara tuan2 semua telah termasuk dalam golongan takbur. ingatlah takbur itu adalah satu dosa yang tidak akan diampunkan oleh Allah sampai bila2. sedarlah wahai tuan2 semua. ingatlah bahawa kita ada dunia lain yang akan kita pergi. meletakkan diri lebih baik adalah cara syaitan dimana ia tidak mau sujud pada adam sebagaiman yang diperintah oleh Allah kepadanya. renung2kanlah perkara ini. positif dan negatif saling berkait. ianya saling bertarik2an. fahamilah ini.....

Nor Rizan said...

Hi en mohd said, buanglah mohd kat pangkal nama tu. bikin malu islam saje. antara ulamak dgn anjing pun dah tak kenal...bodoh punya umno

Ketua Pemuda, UMNO Caw. Kg Paya, Jelutong, P.Pg said...

Aku sokong, mmg UMNO ni anjing.

Jauhilah UMNO. UMNO memudaratkan negara.

Rasuah=UMNO
Penyamun=UMNO
Perogol=UMNO
Penipu=UMNO

Sedarlah saudara2 ku .....
Kita dianjingkan oleh Ketua Bahagian, perhubungan negeri, apatah lagi oleh pusat.

Setiap kali permilihan Caw mahupun Bahagian, kita dianjingkan mereka yg mahukan jawatan.

Sedarlah wahai anjing2!!!!!!!!!!

perompak harta rakyat said...

Bercerita pasal topik diatas ni, suka aku ceritakan semula komen aku mengenai kisah Petua orang-orang dulu dalam menghalau anjing liar yang sudah masuk kedalam rumah.... anjing kurap yang biasa kita lihat ditepi-tepi tong sampah yang memakan bangkai apabila masuk kedalam rumah, dengan sekali dua halau ia akan pergi, tetapi jenis anjing peliharaan yang 'dibeli' secara khusus oleh tuannya dan diberi makan yang cukup seandainya sudah masuk kedalam rumah orang islam..... anjing tersebut amat payah untuk keluar.... terutamanya yang berbaka German Sheppard atauppun Bulldog...

lagi malang kalau kita digigit anjing ini kerana telah terbukti salah seorang Menteri Yahudi Bani umNO @ Bani Israel yang bernama Syabery Chik telah digigit anjing gila sewaktu bermain 'Polis sentri, one two jaga, polis mati pencuri jaga' sewaktu zaman kanak-kanak dulu..... Penyakit tersebut tidak boleh disorok walaupun beliau berjawatan Menteri Penerangan Malaysia sekalipun.....

Buktinya dapat kita lihat dengan jelas dikaca tv mulut Syabery Chik berbuih-buih ketika menahan asakan demi asakan hujah DSAI mengenai tindakan Kerajaan Barisan Najis Pengusung Kepala Lembu menaikkan harga minyak sesuka hati tanpa memikirkan nasib rakyat marhaen dan hanya bertindak memberi ribet yang tak seberapa di pejabat pos apabila ditentang habis-habisan oleh Pakatan Rakyat suatu masa dulu....( ini dah kes Merak punya bulu, gagak dapat nama...)

Kalau kita nak halau anjing yang masuk dalam rumah kita perlu teknik khusus...

disini aku dengan sukacitanya turunkan serba sedikit ilmu aku yang tak seberapa ni...

1) Sediakan seekor ayam yang telah membusuk yang telah dibuang bulunya... sesetengah anjing suka makan benda-benda kotor, jadi 'anjing jadian' pulak suka rezeki dari sumber2 yang haram... ayam tersebut dicincang sampai jadi burger dan kemudian di gaul rata dengan racun 'Puradan'..

( Puradan ni adalah serbuk racun serangga bewarna unggu tidak berbau tapi kalau diguna nak hapuskan anjing pun boleh jugak....)

2)Ayam busuk dicincang lumat yang telah digaul dengan Puradan tadi diberikan pada 'anjing jadian' tersebut.
Biarkan anjing tu menikmati 'ayam goreng belada edisi Khas' tersebut tanpa diganggu....

3) Lepas 3-4 jam insyaAllah anjing jadian tersebut tidak akan mengganggu kita lagi wat selama-lamanya....

Jadi sekarang syukur anjing jadian dah mati... mari kita tengok.....

Ehhh..... kat rantai dia ada nama la... Eh... ni macam nama orang je...

'PUTRA MERDEKA' ???????

--------- Pengajaran Cerita : ---------

Pembaca-pembaca yang budiman sekalian, janganlah kita bagi anak bini makan dengan bekerja menjadi pencacai Gerombolan United Malay National Organisation, kelak nanti nak mati takut-takut jasad kita bertukar menjadi anjing seperti yang telah sahabat kita saudara Putra Merdeka alami...

Kepada Putra Merdeka, kan seronok kalau kau yang 'terjatuh' dari tingkat 14 Plaza Masalam tempoh hari menggantikan Teoh Beng Hock...

Sebab bila Teoh Beng Hock mati ramai berdemonstrasi marah dan menuntut Penyiasatan rapi serta menubuhkan Suruhanraya diRaja menyiasat kes ini.... Kemarahan rakyat terbawa-bawa sampai ke kempen Bagan Piang ni....

tapi kalau Putra Merdeka yang mati aku yakin ada pengunjung setia blog TP ni yang sembelih 2 ekor kambing mengadakan kenduri kesyukuran pasal 1 lagi orang Pencacai Munafik Harrrr Biii dah mampos kat Malaysia, tanah air kita yang tercinta ni....

kih...kih...kih....

jebat said...

ko memang bagus lah perompak harta rakyat. kalau x der org nak tolak dia aku sanggup.

Anonymous said...

Puak2 penyokong UMNO/BN memang dah buta perut...kesian....tak dapat bezakan pemimpin RASUAH...atau pun mereka tak kesah sebab dah biasa makan hasil RASUAH ni utk anak bini mereka sejak dulu lagi dan selamanya..dah jadi darah daging memang susah nak cuci...
KESIAN.....

Anonymous said...

putra merdeka
------Yang Jelas tindak tanduk mereka ini sedang membawa Agama, Bangsa dan Negara jauh kedalam kehancuran! Sedar lah Melayu!!!

Lu Fikir La Sendiri!
itu posting kawan 2 bulan lepas...
selamat membaca!-------------


ya betul tu....hanya orang seperti abdul azeez ketua putera umno sahaja akan membawa bangsa melayu ke arah kejayaan... sedarlah melayu!! hidup melayu!!

errk ...melayu kah azeez si ketua putera UMNO?!

Anonymous said...

Tengokkan ! Kita nak cakap apa lagi.
Orang UMNO memang suka cakap jahat.
Kita berdakwah sampai kiamat pun mereka tak akan sedar. Hanya Allah yang akan beri hidayah kepada mereka. Itupun kalau diberi............

Anonymous said...

Pas Anjing Kurap PKR Anjing Penjilat DAP Anjing Gila! macam semua penyokong Pakatan Pembangkang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

TGNA nyanyuq...

Anonymous said...

Orang Umno dah sesat kerana kuat minta rasuah...... maaflah yek hehehe