"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 05, 2009

N-31 Bagan Pinang: Bukti Bergambar Bagaimana Azeez Dibelasah..!

Reactions: 
Benarkah Ketua Putera Umno, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim telah ditumbuk oleh para penyokong PAS semasa hari pencalonan pilihan raya kecil Bagan Pinang diadakan baru-baru ini?

Laporan Azeez yang mendakwa telah ditumbuk oleh lebih kurang 10 orang penyokong PAS semasa hari penamaan calon mengemparkan seluruh negara.

Namun, dalam satu kenyataan yang diberikan oleh Ketua Penerangan PAS, Ustaz Idris Ahmad hari ini membuktikan sebaliknya.

Ustaz Idris dalam kenyataannya, membuktikan bahawa dakwaan yang dibuat oleh Azeez adalah tidak benar apabila mendedahkan tiga keping gambar yang menunjukkan situasi sebenar semasa hari pencalonan tersebut.

Image(Gambar 1: Ketibaan Azeez dan rombongan di kawasan penyokong PAS)

"Penyokong PAS dikatakan menyerang beliau ketika beliau bersama Datuk Ismail Sabri berjalan berhampiran dengan kawasan penyokong PAS yang sebenarnya menjadi kawasan larangan bagi penyokong Umno-BN semasa hari penamaan calon sabtu lalu.

"Beliau telah membuat laporan Polis pada hari yang sama dan mendakwa mengalami lebam di tengkuknya. Beliau juga dilaporkan mengalami muntah-muntah dan telah dimasukan ke Hospital sehari selepas kejadian.

Image(Gambar 2: Azeez dicuit dan disapa oleh salah seorang penyokong PAS)

"Bagaimanapun 3 keping gambar yang menunjukkan kejadian sebenar telah diterima dan mengesahkan bahawa Azeez telah berbohong. Beliau melalui kawasan penyokong PAS walaupun sudah ditegur oleh pihak Polis,"jelasnya.

Tambahnya,ketika melalui kawasan berkenaan, seorang penyokong PAS menepuk bahu beliau, bukannya menumbuk seperti yang didakwa.

"Rakaman gambar yang dibuat menunjukkan beliau hanya tersenyum dan berlalu pergi tanpa adanya sebarang aksi tumbuk menumbuk.

"PAS mahu Azeez meminta maaf kepada rakyat Bagan Pinang dan seluruh negara atas pembohongan yang beliau lakukan. PAS yakin rakyat sedar bahawa lakonan beliau kali ini hanyalah semata-mata untuk meraih undi simpati dari rakyat,"tegas beliau sambil menambah bahawa rakyat jauh lebih bijak dari pemimpin BN yang gagal membuat skrip dan lakonan yang baik semasa hari penamaan calon.

Image (Gambar 3: Azeez dan rombongan berlalu pergi tanpa sebarang insiden)

Sementara itu, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub mendakwa Azeez hanya mereka-reka cerita yang dia dipukul oleh penyokong pembangkang sewaktu penamaan calon semalam.

Salahudin berkata, Azeez telah datang menemuinya dan memberitahunya yang dia telah dipukul oleh sembilan pemuda PAS.

Katanya, sekiranya benar Azeez dipukul oleh sembilan orang, sekurang-sekurang tentu ada tanda bengkak atau cedera.

Bagaimanapun, menurut Salahuddin yang juga ahli Parlimen Kubang Krian, dia tidak nampak apa-apa kesan pada Azeez.

Malah, katanya, baju Azeez juga bersih dan tiada tanda kotor sebagai bukti berlaku pergelutan antaranya dengan mereka yang menyerangnya.

Bercakap dalam satu sidang akhbar semalam, Salahuddin menyifatkan dakwaan Azeez itu sebagai satu pembohongan untuk mengelirukan rakyat.

Sebelum ini, Azeez mendakwa dipukul dan diterajang semasa berada di tengah-tengah kelompok penyokong PAS di luar pusat penamaan calon pilihan raya kecil Bagan Pinang pagi ini.

Beliau mendakwa telah dipukul "bertubi-tubi" lebih 20 kali oleh sekumpulan individu yang tidak dikenalinya dalam suasana kelam-kabut itu.

"Yang saya tahu, lebih daripada sembilan orang kerumuni saya. Saya terima lebih daripada 20 tumbukan," katanya ketika dihubungi oleh sebuah akhbar portal.

Sumber - HarakahDaily.Net

43 comments:

Hakim Ishak said...

lakonan aziz laku hanya dia media UMNO. di media massa alternatif, sorry, go back and practice!

tok iskandar said...

PAS boleh mengambil tindakan undang-undang terhadap aziz dan mail sabri kerana memfitnah dan menjejaskan imej PAS.

tok iskandar said...

ramai yang tertanyo-tanyo mano poeinyo KJ.kelibatnya tak kelihatan ketika hari penamaan calon mengesahkan lagi dakwaan adanya krisis antara KJ dengan Isa.Dulu ketika Pak Lah jadi PM,Isa telah digantung selama 3 tahun.Mat Hasan juga telah dilantik jadi MB oleh Pak Lah.apakah petanda atau riak usaha memboikot isa sudah bermula

tok iskandar said...

Malaysians Will Not Fare Any Better If Opposition Takes Over, Says Dr M


DUNGUN, Oct 5 (Bernama) -- Malaysians will not fare any better if the Opposition takes over the federal government from the Barisan Nasional (BN),said former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad.

According to him, most of the leaders from the Opposition were seen to be willing to change their stand just to gain popularity and support from the people.

Some of them, he said, were willing to declare as "halal" (permissible in Islam) what they used to say were "haram" (forbidden in Islam) simply to please former enemies who now had become partners in the Opposition's Pakatan coalition.

"I think things will only get worse (if the Opposition comes into power at the federal level). Their leaders are willing to make "halal" everything. Previously, PAS (one of the Opposition's coalition members) had said cooperation with non-Muslims would make one an infidel but now not only are they cooperating with non-Muslims, they are also saying it is okay to rear pigs, only that Muslims should not consume pork.

"PAS quotes the Quran that pork is "haram" but that it did not say pigs cannot be reared. Going by this, it means we (Muslims) can rear pigs, can sell pork but not eat it. Just because they want the cooperation of some people, they are willing to compromise on their principles," he told reporters here on Monday.

tok iskandar said...

Ada penganalisis politik berkata idea mencalonkan Isa datangnya daripada mahathir.cuma dia tak nak terlibat secara langsung berkempen untuk Isa.
Dulu masa sanusi junid jadi MB Kedah,BN hilang majoriti 2 pertiga kepada PAS.Impaknya sanusi dipecat mahathir kerana dipersalahkan sebagai punca kekalahan teruk BN di Kedah.
Kini,Mat Hassan pula jadi kambing hitam kerana NS hilang majoriti 2 pertiganya dalam PRU yang lepas.
Jika menang,Isa dikatakan akan menggantikan Mat Hassan.
KJ yang senada dengan Pak Lah tidak bersetuju Isa jadi MB kerana mereka yang menaikkan mat hassan.
NS bakal menjadi Terengganu di mana UMNO bertempur sesama sendiri untuk merebut kuasa

Ampun Tuanku said...

apa pon mat azeez dah cedera parah. doktor mengakui otaknya turut tercedera sejak 5 tahun lepas.

PutraMerang said...

What Tun Mahathir said may be true. But he got to give a chance to Pakatan Rakyat to prove whether he is right or wrong. Not to simply conclude without historical facts. His political strategy is to create doubt in people's mind. He always think that he is always right and others are always wrong. He always think that he is indispendable in politics. Allahualam.

Anonymous said...

sape!.. Ustaz Ideris Ahmad? takyah gelar ustaz ...kan elok Iblis Ideris Ahmad,semua ganaslah penyokong Pas! eloklah jadi pengganas!!!!!!!!!

Anonymous said...

aalaaa siapa tidak tahu dan kenal orang Pas semuanye kaki pembohong! kaki berdalih.. kaki menafi lempar batu sembunyikan tangan berpolitik disebalik agama,tunjuk gambar _gambar palsu! percayalah Pas takkan menang..

pemandu teksi said...

Ingat..azeez ni kan keling..!! kalau jumpa ular dengan keling.. nak pukul yang mana dulu.?? mestilah kena pukul keling dulu...!! porraahhh.>!! pergilah masuk parti KIMMA tu..!!

KEMBOJA said...

Mau pilihanraya pun mau kencing lagi ka Melayu-Umno ni...

Tak habih2 nak kencing rakyat....

Memang puak2 Melayu-Umno ni jenis kuat kencing....

Patut la busuk sangat umno....

Anonymous said...

Dulu, kini, dan selamanya pembohong mamak nasi kandar ni.

Anonymous said...

kah kah kah.. pegang bukan sebarang pegang, tepok bukan sebarang tepok.. kah kah kah

kah kah kah.. sekali sentuh, sekali cuit, tumbang masuk hospital.. kah kah kah.

Anonymous said...

kene menuntut ni, ilmu sekali sentuh je, aku nak sentuh ADUN UMNgOk kat Perak ni.. kah kah kah

Anonymous said...

mamak mudah lupa....

Anonymous said...

kih...kih....kih....

Zali and the geng tentu suka gambar nie semua....zali...ooooo zali dah bagi duit upah haram hasil makian dan cacian buat belanja dapur mak bapak ko.......duit haram tu boleh bawak mak bapak ko pi umrah........

Anonymous said...

haha!! dia mmg seorang mamak yang tak pandai berlakon.. tapi seorang hero yang pandai merapu.. jika benar kenyataan dia menipu.. semoga Allah SWT tunjukkan balasan yang setimpal keatasnya.. kerana dia seluruh rakyat menjadi keliru.. AMIN..

Anonymous said...

telebih mkn kari kepala ikan taruk kas2 lebih kot.. itu psl la mamak ni terimaginasi lebih2 ni... keh3.. rasa diri kunun2 cm kena pukul...

KEMBOJA said...

Weiiiii...wa pun mau belajar la sama itu brother...."sekali tepuk serupa 20 kali pukulan tumbukan...terus masuk hospital"

Ini sudah canggih beb...!!

Anonymous said...

alaa...taktik ni dh basi dh ni...
sbagai cth tgk je la kes kpala lembu tu.. bkn main la mula2 pencacai umngok xnak mengaku siap pakai ketayap putih konon2 nye pembangkang le pnya keje... last2 siasat punya siasat... semuanya org2 umngok gak...
sudah la umngok woii.. taktik dah basi dh ni...
pegi je la turap jalan tu.. walaupun kitorg semua dah tau taktik basi at least elok gak jln tu... takpe nk turap pun turap je la... sila2... jgn malu2...

AnaK BugiS said...

Inilah cara perang umno.. bukan berani nak berdepan secara jantan tapi menggunakan ajen kerajaan untuk mengaburi mata rakyat.. heboh di media dorang.. tapi aku rasa pengundi N31 pon ramai celik IT.. harap dorang dapat menilai kebenaran si azeez tuh..

perompak harta rakyat said...

Saya ahli PAS seumur hidup yang bernama Saifool Buhari Al-Suntuti Bin Najis Rosak ingin membuat pengakuan terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia terutamanya para pengundi Bagan Pinang bahawa saya dan 8 orang lagi sahabat PAS yang juga ahli seumur hidup telah diupah oleh Anwar Ibrahim sebanyak RM 1 juta supaya memukul, menumbuk, mengkarate dan menerajang dato' Abdool Azeez sebanyak 20 kali tepat tidak kurang tidak lebih supaya umno kalah teruk di Bagan Pinang.... Biarlah saya jelaskan secara terpeinci cara-cara serangan yang kami lakukan....

1) 5 kali saya dan 8 orang kawan saya tumbuk di perut sehingga mengakibatkan kedua-dua buah pinggang beliau gagal berfungsi.... masa depan beliau kini amat gelap kerana terpaksa bergantung hidup pada mesin dialisis.......

2) 5 kali saya dan 8 orang kawan saya karate dibahagian tengkuk mengakibatkan tengkuk beliau patah dan terpaksa dibalut dengan alat penyokong tengkuk untuk mengurangkan kesakitan yang amat sangat pada bahagian itu...

3) 5 kali saya dan 8 orang kawan saya telah menendang bahagian mulut sehingga mengakibatkan beliau pening-pening dan loya tekak rasa nak muntah macam ibu-ibu yang sarat mengandung...

4) Dan akhir sekali kami bersembilan menerajang kedua-dua belah kaki dato Abdul Azeez juga sebanyak 5 kali hingga mengakibatkan beliau lumpuh dan mengalami kecatatan kekal seumur hidup iaitu tidak dapat berjalan buat selama-lamanya dan terpaksa menggunakan kerusi roda untuk bergerak....

Jadi semua sekali 4 Teknik Serangan x 5 Jumlah Serangan = 20 kali pukulan total... dan ilmu kebatinan yang kami pelajari dari Hadi Awang membolehkan mangsa serangan kami mengalami kecederaan serius selang 24 jam.... ini amat penting kerana kalau mangsa mengalami kecederaan on the spot, kami mungkin disumbat dalam ISA....

Tujuan kami membuat Surat Pengakuan Terbuka ini adalah untuk mendedahkan siapa dalang sebenar kejadian memukul dato Abdool Azeez ini... kami juga telah berasa menyesal kerana memukul tokoh penjuang bangsa yang hebat dan terkenal seluruh dunia macam dato abdul aziz ni,

lain kali kalau Anwar Ibrahim mahu mengupah kami RM 1 Juta lagi untuk memukul mana-mana pemimpin umno yang telah banyak berjasa pada negera tercinta ni, kami tak mau terima.....

tapi kalau Anwar Ibrahim mahu bayar kami RM 2 Juta atau lebih..... eeerrrr.... mungkin kami boleh pertimbangkan....

zambri mandela said...

sape sape pernah tengok cite tamil mesti tau apa yang abdul azeeez ni buat cuma cedok dari cite tamil...

dah ada darah keturunan dari sana...

yang peliknya para pejuang melayu UMNGOK ni tak boleh bezakan ke kulit melayu dengan kulit hero tamil ni....

pelik betul melayu UMNGOK ni , kata pejuang melayu, tapi berketuakan hero tamil...

ketua putera UMNO (United Malay National Organization) = hero cite tamil

kesian melayu UMNO, kene tipu siang siang hari....kalau malam lain cite la

Anonymous said...

itu dia 2 ekor bangsat berjalan macam samseng.

Anonymous said...

Dalam masa berkempen ini sememangnya berbagai isu akan dibangkitkan sama ada menggunakan fakta atau pun auta.

Tujuannya adalah untuk menarik perhatiah pengundi agar berpihak dan memberi undi kemenangan kepada mereka.

Cerita tentang Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim telah ditumbuk oleh para penyokong PAS... memang kelakar kerana lakunannya didalam wad hospital seolah-olah tengkoknya sudah patah tiga.... kesihan. Nasib baik tak mampus.

Sebenarnya penyokong Pakatan Rakyat tidak boleh berdiam diri apabla ada provokasi dari pihak UMNO-BN. Setiap "autanya" mesti dilawan dengan "fakta". Biarkan pengundi Bagan Pinang membuat penilaian dari perdebatan itu.

Penyokong Pakatan Rakyat tidak perlu takut dengan penyokong UMNO-BN kerana mereka amat lemah bila berdebat dan berhujah.

Anonymous said...

UMNO menipu lagi..anak manja betul azeez ni..kna tegur je, kecut teloq trus report kat `mak` die kata kna pukul...hahahhahaa
Penyokong UMNO-BN, da takde hujah n isu smpai tpaksa memfitnah..aduh2,UMNO2..berkuburlah engkau, Amin...

Anonymous said...

UMNO menipu lagi..anak manja betul azeez ni..kna tegur je, kecut teloq trus report kat `mak` die kata kna pukul...hahahhahaa
Penyokong UMNO-BN, da takde hujah n isu smpai tpaksa memfitnah..aduh2,UMNO2..berkuburlah engkau, Amin...

Anonymous said...

Untuk en iskandar...islam tidak pernah melarang org kafir yg membayar cukai dan tunduk kepada pemerintah muslim.sekian.lagipun apa yg nak diharapkan dari mulut penganut sosialis@machiavelli seperti mahathir.maaf saya tidak menggunakan tun kerana beliau sering bercakap mengenai perkara yg bukannya kepakaran beliau dan pernah mempertikai sunnah junjungan S.A.W

Anonymous said...

Anon2 yg senang2 panggil org iblis ni...hangpa ni biadap sgt.ip hangpa blh trace.ingat jgn lebeeeh

Anonymous said...

Menteri baju putih orang semua tak heran kat dier ker ? Senyap jer.

Kesian bagi lah sedikit berita kena cubit ker, kena terajang ker, kena peluk ker....kesian kat dia tak der publisiti....eesh eesh..eesh..

Anonymous said...

bro tengok pada gambar..mamak ni macam kena langgar lori 8 tan...aduh tenatnya...sian la pulak rasa nak tambah aje...


i'm no king

Anonymous said...

Hero Tamil nie memang hebat(berlakon)....baru kena tepuk bahu sekali dah masuk wad..belom kena tumbuk lagi..mau masuk kobor kot...(mana bukti gambar Hero Tamil nie kena pukul?)
Dia nie lebih hebat lagi daripada Gobala....tapi Gobala kita sendiri dapat saksikan dalam You Tube kena belasah ngan sekumpulan manusia(kalau boleh di katakan manusia)....
Nilaikanlah sendiri wahai pengampu2 UMNO/BN siapa yg sebenarnya berlakon....

zahid ehudi said...

azeez ni mungkin terlepas dan boleh elak dari pukulan pukulan maut penyokong PAS kalau dia datang berkempen waktu malam...

tapi tak bole senyum la azeez ketua putera united malay national organization...kalau tak kantoi

sapok azeeez said...

muka si ketua putera UMNgOk ni kalau letak rambut artificial sikit atas kepala , dah lebih kurang sama macam presiden MIC..

macam mana la melayu UMNgOk ni bole lantik macam ni punya muka jadik ketua putera diorang...

parti melayu takkan tak bole kenal antara muka melayu dengan muka MIC...apa daaa...

Anonymous said...

kalau jumpa mamak dan ular, pukul mamak dulu, sebab dialah ular dalam semak. tak hairanlah aku sebab dia kena pukul, layak dia terima sebab mamak ni lidah bercabang.

karat biru said...

ape laaaa xde ke cara lain lagi UMNGOK oiiii blakon citer bohsia lagi baik laaa...

dalam tv3 mlm tadi muka mcm sial!!!!

untuk umNGok n koncu2...
tolonglah kami dah muak siaalllll...

Anonymous said...

Azzez = klon MIC = Samy Bulus = Kayveas PPP = Kimmak = Zambry Perghak Ptooi..

Anonymous said...

tolong tengok statement azeez ...
dalam banyak patah perkataan yang kluar dari mulur dia, ada dua benda yang boleh dipercayai...
1. saya dipegang.
2.Bang, bang, abang tau tak rasuah tu haram?

butir-butir cakap yang lain tu HAMPEH BELAKO....

Tengok muka dia betul2. nampak benar dia bercakap benar melainkan benar penipu belaka.

sekian terima kasih.
PTUIII.....

Anonymous said...

bodoohhh nyerrr artikel,.

3 keping gmbr xdapt membuktikan apa2,..

ingat pembaca bahlool mcm penulis ker??

bodoh piang

Anonymous said...

suspek tol mamat tu, ada sesapa kenal? minta no henpon..kena blaja ilmu tepuk bahu tu. baru tepuk bahu sikit dah nak pra koma tu.

kalu betul tumbuk aku rasa mayat tak dapat dikenali dah ni!

Anonymous said...

Lihat tu.... Mamak Azeez dah tumbang dipukul. Zali cuba beri pertolongan tetapi putra merdeka suruh lari. Tinggallah mamak Azeez dibelasah teruk. Tak caye tengoklah gambar tu.......

Anonymous said...

Den nak kobar yg namo perompak harta rakyat kau ni bangang ko. x yah panjang2 lebar.

perompak harta rakyat said...

Anonymous said...
Den nak kobar yg namo perompak harta rakyat kau ni bangang ko. x yah panjang2 lebar.

--------------------------------------------------

Ekau ni marah kek den pasa duit upah bolun dapek ko?

Saba lah sikit jang oooiii.... Tok Najib balik dari Paris nanti ado lah duit upah ekau nanti.....