"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 05, 2009

N-31 Bagan Pinang: Petugas PAS Di Belasah Samseng UMNO

Reactions: 
Macam biasa la, kes kecik, berebut tanah seluas lebih kurang 2cm persegi untuk pacak bendera parti. bila tak puas hati, bertekak, tak puas bertekak, tumbuk...

Kejadian berlaku di kawasan Petronas Batu 4 Bagan Pinang... setakat ni belum ada lagi laporan mangsa mengalami kelebaman, muntah-muntah atau trauma.

Setiausaha Pemuda PAS, saudara Husaini telah membuat laporan di balai polis berdekatan.

Cerita ringkasnya, kejadian berlaku selepas petugas PAS cuba menghalang samseng UMNO/BN yang bertindak mencabut dan menurunkan bendera PAS...

Tapi kalau nak cerita bab samseng ni, UMNO/BN memang dah sedia kita tau la... parti samseng... apa nak heran..? tapi kalau orang MNO/BN kene jentik, mau report dekat PBB... pondan... ramai berani la... bila sikit... mula la mengadu...

Eh... aku dengar Azeez sampai muntah-muntah malam tadi... erm... anak sape ye..? kah kah kah kah kah...!!!

19 comments:

KhaL said...

Perisik-rakyat.com Valuation RM 437,014.9

Topeng Perak® Unmasked said...

KhaL - apende tuh..?

aro said...

Value blog hang kot pojie.. hehehe. Mahai tue.. huhuhu..selamat melaporkan berita di bagan pinang bro.

Liza said...

kalulah RM tu dapat kat ko Puji... ko zakat sikit kat PAS ye... semoga usaha ko & geng2 dirahmati Allah...

Anonymous said...

Ya Allah..! Kurniakan lah kekuatan, semangat perpaduan yang kukuh dan kemenangan kepada umat Islam dan para pejuang yang berusaha menegakkan kebenaran dan kebesaran Agama islam.. Sebaliknya porak purandakan lah segala pakatan yang menentang kebenaran Agama Islam atau yang mendustakan serta menzalimi umat Islam...Aminnn.!

Anonymous said...

Abang Sekalian

Nampak sekali lagi bagaimana strategi PAS mengunakan cara samseng jalanan yang dipraktik sewaktu tunjuk perasaan tidak sia sia digunakan sewaktu pilihan raya. Kalau ahli PAS bangga dengan membelasah orang/pengundi/ahli politik lain kalau begitu baik ahli PAS tu jadi samseng je.

Ini kah perjuangan ahli PAS dan PKR?

Kalau website ini bernilai berapa ratus ribu. Ahli PAS & PKR website ini kena bagi kat DAP dulu 5% kot cukai. Baru boleh bagi kat PAS pusat ke, markas mana mana ke.

Sedih aku dengan perangai orang PAS sekarang ni. Perjuangan parti dah lupa korang ni.

Anonymous said...

tak heran aku dengan keganasan penyokong Pas.. samseng serban!

mamak pakatan said...

itu ajiz sudah salah makan nasik kandar sama kari basi juga..itu sebab dia muntah-muntah.. apa pasal mau lebam-lebam?? ini tarak lojik punya cerita..

Anonymous said...

yer.. ke? samseng serban! hakhakhak ..saper penonton paling ganas bolasepak malaysia kelate+pas jer...

Anonymous said...

Samseng Serban! ??? penyokong Pas konpom masuk neraka sebab mempolitik kan Islam samseng taik..

AnaK BugiS said...

Kalau penyokong PR khasnya masuk nereka, macammna dgn penyokong dan pemimpin umno.. masuk mana plak..??
syurga..? menghalalkan perjudian, mengamalkan korupsi, pembunuhan, penyalahguna kuasa.. rasa aku neraka kekal tuh..

AIZAT BARON said...

bergadulah korang sampai MAMPOS pasal benda2 politik ni....

Anonymous said...

Kalau pakai serban dikatakan samseng, yang pakai songkok tinggi macam orang batak umno tu lagilah ibu bagi segala samseng.

Anonymous said...

mAnA bOlEh. oRaNg UmNo SeMuAnYa BaIk BeLaKa. DaPaT mAsUk SyUreGa kAtAnYa

Anonymous said...

setahu aku org PAS dan PKR yg samseng besar,.kaki demontrasi,kaki guling atas jln,baling batu kete sultan,..dan mcm2 lagi,..hehehe

Anonymous said...

red worrior kalate ditakuti di seluruh stadium,.kekekeh,.. samseng bolasepak

halim Napi??? bapak samseng bola,..

Anonymous said...

PAS ni xsedar depa jadi BARUA,..

Anonymous said...

woi...ape cita kes demo kepala lembu...aku dengar lepas bebas semuanya...aku dah agak dah...memang B**I la UMNO ni........kalo orang depa semua ok...langgar undang undang pon ok....Polis pon sama saja...hakim pon sama....pencacai....

Anonymous said...

No benefit in keeping Pempena afloat
In September last year, four directors of Pembangunan Perlancongan Nasional Sdn Bhd (Pempena) Datuk Yip Kum Fook (MCA GOMBAK, who is BAD name in Buddhist and he always went to China to find girls) Datuk Donald Lim Siang Chai, Syed Abdul Rahman and Jaigani Jaafar – were served with letters of demand for payment of more than RM12.4 million owed by the company.
The letters from lawyer Joginder Singh, who was acting for Kah Bintang Auto Sdn Bhd were sent by registered post. On receiving the letter, one of them, Lim, the former deputy toursim minister and current deputy finance minister, contacted the CEO of Pempena and asked him to act on the demand.
For a good eight months, nothing happened. No effort was made to contact the motor company or negotiate a settlement. Failing to get a response, Kah Bintang published notice of an intended winding up petition in two national newspapers on May 28. The petition was set to be heard on June 13.
At the hearing, the petition was undefended as neither Pempena nor its lawyers made an appearance. The court allowed the petition and asked that Pempena be given another 14 days to pay up. On June 27, that short lease of life for the company expired and Pempena ceased to exist.
Yesterday, akin to closing the stable door after the horses have bolted, Malaysian Tourism Board chairman Datuk Victor Wee announced that Pempena would be applying for a stay of the winding up order this week.
The decision, he said, was made after a meeting with the management of Pempena last Friday. A new solicitor will be appointed to apply for a stay and work out an amicable settlement.
He was responding to theSun’s front page report which said the High Court had ordered the company to be wound up after failing to pay RM12.4 million for the purchase of 120 units of Hyundai Sonata.
When asked if these actions and the subsequent embarrassment to the government could have been avoided if Pempena had complied or responded to letters from Kah Bintang and its lawyer, Wee declined to comment, saying: “This is something that only Pempena can answer.”
So, the questions are: “Why did the Pempena CEO ignore the letters, and the call from Lim who was then a director of the company? Was it incompetency or sheer arrogance or total defiance of a lawful directive? Why did Pempena not act after the notice was published?
More importantly, where is Pempena going to find RM13 million (including interests and costs) to pay the motor company? Why should it come from the tourism promotion budget when all fingers point to the directors, who by virtue of their positions should be held responsible for this fiasco?
There’s no benefit in keeping Pempena afloat as it has not contributed in anyway to enhance tourism and related products. In short, it has been bleeding financially and has become a burden to Tourism Malaysia.
The best option is to dispose the assets, settle the debts and close shop so that it does not lose more money. Throwing good money after bad does not make good business sense.
-thesundaily.