"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, October 08, 2009

N-31 Bagan Pinang: "Sweeping UMNO/BN" From Malaysia..!

Reactions: 
Aku dah berada di Bagan Pinang bermula dari malam jumaat yang lepas dan sebelumnya aku jugak berada di semua lokasi Pilihanraya Kecil sebelum ini kecuali Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu dan juga Pilihanraya Kecil Batang Ai.

Di semua lokasi yang sempat aku bersama, aku perhatikan 1 perkara yang cukup-cukup sinonim dengan UMNO/BN tak kira dimanapun dan perkara itu ialah RM dan Keganasan. dalam semua kempen pilihanraya kecil yang diadakan sebelum ini, pasti ada laporan tentang berlakunya amalan rasuah dan juga keganasan yang dilakukan oleh pihak UMNO/BN kecuali dalam Pilihanraya Penanti, itupun sebab UMNO/BN tidak bertanding.

Kalau disebut amalan RM, aku masih ingat lagi kejadian di Permatang Pauh yang mana para pemuda UMNO/BN sendiri telah mengadakan kekacauan dan bertindak memecahkan cermin bangunan UMNO/BN pada malam keputusan diumumkan (ketika penyokong Pakatan Rakyat sedang sujud syukur atas kemenangan) di 1 lokasi sekitar Penanti kerana tidak mendapat upah yang dijanjikan.

Dalam kejadian tersebut, sebanyak 6 buah trak FRU terpaksa dikejarkan ke Bangunan UMNO tersebut untuk mengawal kejadian dan mujur juga Bangunan UMNO tersebut tidak terbakar setelah dilontar dengan molotov cocktail oleh petugas UMNO/BN yang berang setelah gagal mendapat upah yang dijanjikan padahal kerja-kerja mereka telah selesai.

Dalam beberapa siri Pilihanraya Kecil yang seterusnya, kejadian yang sama masih juga berlaku. apa yang menariknya dan ia adalah fakta dalam setiap Pilihanraya Kecil, di hari penamaan calon, media perdana PASTI akan memaparkan berita yang 'kununnya' keganasan yang dilakukan oleh penyokong Pakatan Rakyat tetapi dalam setiap berita tersebut, tidak pernah dipaparkan video rakaman semasa kejadian, yang ada hanyalah gambar "mangsa" yang "kununnya" cedera (tanpa kesan kecederaan).

Paling menarik sekali ialah apa yang berlaku di Bagan Pinang semasa hari penamaan calon. diberitakan bahawa seorang Pemimpin Pemuda UMNO telah dibelasah oleh beberapa penyokong PAS dan seterusnya dipaparkan gambar kesan kecederaan mangsa (sampai hari ni aku dok tilik tapi masih tak nampak kesan kecederaan tu...) dan pada keesokan harinya, mangsa dimasukkan ke Wad dan lehernya telah dipakaikan dengan alat penyokong leher.

Ada NGO telah menawarkan sejumlah wang bernilai RM1000 untuk gambar atau video semasa kejadian tetapi masih tiada hasil dan pagi kelmarin, NGO tersebut telah menaikkan jumlah wang tersebut kepada RM6500 tetapi sampai ke saat ini, masih gagal mendapat apa-apa respon dari mana-mana pihak.

Mungkin semasa kejadian, para malaikat telah "menghacke" semua still camera, video camera dan juga HP orang ramai yang berada disitu atas sebab-sebab tertentu. ;D

Dalam kejadian-kejadian keganasan yang seterusnya yang didalangi oleh pihak UMNO/BN, media perdana tidak pernah walau sekalipun melaporkannya didalam mana-mana sumber media milik mereka baik saluran interaksi Radio/TV mahupun online.

Ini menampakan dan menjelaskan kepada kita betapa apa-apa sahaja kejadian keganasan yang didalangi oleh UMNO/BN "will keep in save under their carpet" manakala seboleh mungkin, media-media perdana yang didalangi oleh UMNO/BN akan cuba juga untuk memaparkan berita keganasan yang "kununnya" didalangi oleh Pakatan Rakyat walaupun dari awal sehingga keakhirnya kita tahu bahawa mereka tidak akan dapat memaparkan bukti-bukti berhubung apa yang dipaparkan, cukup sekadar gambar "mangsa" yang pada hakikatnya sihat.

Paling nyata ialah, dalam tempoh kempen, "mangsa" keganasan Pakatan Rakyat akan terlantar di hospital dan sebaik sahaja selesai urusan pengundian pada petangnya, "mangsa" keganasan Pakatan Rakyat akan hilang dari katil hospital dan tiada lagi berita tentangnya... aneh betul...

Hari ini, kejadian yang sama berlaku lagi di Bagan Pinang, dengan cara yang sama tetapi kali ini lebih hebat lagi dimana hantu-hantu yang datang untuk mengganas kali ini bukan sahaja datang dengan tangan yang kosong malahan kali ini mereka tampil dengan tangan yang bersenjata.

Aku cabar mana-mana individu perseorangan, bloggers atau media perdana paparkan berapa ramai Anak Bangsa Malaysia yang cedera, cacat atau mati angkara keganasan Pakatan Rakyat..!

Tapi kalau anda mahu kami paparkan mangsa-mangsa keganasan UMNO/BN mampu untuk memaparkan lebih dari anda jangka..!

Melihat pada keadaan ini, aku tak fikir negara tercinta kita Malaysia akan menjadi bertambah baik dibawah UMNO/BN... benar UMNO/BN "kununnya" mempunyai kekuatan anak muda yang ramai, gagah, perkasa dan berani. tetapi mereka-mereka ini lemah minda, lemah tubuh badan (berani bila ramai je... 1 by 1..? huh...)

Apa yang UMNO/BN berjaya tanam dalam jiwa anak-anak muda yang bakal menerajui negara Malaysia ialah kesamsengan. mereka dididik dan saban hari diracun secara berulang-ulang dengan patah-patah kata 13 mei, rusuhan kaum, cina nak ambil alih Malaysia dan beberapa lagi ungkapan-ungkapan yang selayaknya dibacakan kepada beruk-beruk dihutan.

Pimpinan sedia ada sudah semakin tua, berumur dan akan digantikan dengan anak-anak muda, tetapi adakah kita ingin mempertaruhkan masa depan negara kita ditangan anak-anak muda yang telah direkrut oleh UMNO/BN dengan zikir keganasan..?

Negara apa yang mahu kita jadikan Malaysia ini..? negara pengganas atau sebuah negara maju yang berlandaskan Islam berpandukan kepada Al-Qur'an dan Hadis dan menjadi contoh yang disegani kepada negara-negara jiran..?

Kalau anda redha supaya negara ini menjadi sebuah negara yang para pemimpin masa depannya terdiri daripada mereka-mereka yang ganas, brutal dan gila, UMNO mempunyai ramai anak-anak muda yang telah di rekrut sedemikian rupa dan anda boleh menemui mereka-mereka ini dalam mana-mana kempen pilihanraya.

1 perkara juga perlu aku ingatkan, anak-anak muda yang telah direkrut oleh UMNO/BN ini memerlukan 1 kuasa untuk berkhidmat dan kuasa itu ialah RM. jika anda tidak menyalurkan kepada mereka 'kuasa" ini, maka anda tidak akan mendapat apa-apa khidmat dari mereka.

Pakatan Rakyat juga selalu dikaitkan dengan keganasan dalam mana-mana kempen pilihanraya tetapi apa yang menghairankan ialah, penyokong Pakatan Rakyat yang dikatakan ganas itu selalunya dipaparkan gambarnya dalam keadaan kecederaan dan banyak juga yang cedera berdarah tetapi yang dikatakan sebagai mangsa keganasan Pakatan Rakyat..? gambarnya gagal dirakam... mungkin tubuhnya telah menjadi cebisan-cebisan yang halus akibat teruk "siganaskan".

Mainan silap mata jenis apa ni..?

Jadi... kita sebagai rakyat Malaysia, pada siapa kita nak pertaruhkan masa depan anak-cucu kita..? pada tangan mereka yang direkrut oleh UMNO/BN dengan zikir keganasan atau pada mereka yang terdidik dibawah Pakatan Rakyat dengan simbol keharmonian..?

Ada bezanya antara "dididik" dengan "terdidik"... "dididik" ialah pelakuan apabila kita diajar sesuatu oleh orang lain manakala "terdidik" pula ialah pelakuan apabila seseorang itu melihat, , bertanya, belajar dan berfikir dan menerimanya mengikut apa yang mereka faham dengan akal yang dianugerahkan oleh Allah.

UMNO/BN "mendidik" anak muda sehingga menjadi seperti apa yang mereka mahu manakala anak muda yang bersama Pakatan Rakyat pula berada didalam acuan mereka yang tersendiri, mereka tidak dipengaruhi tetapi mereka berada kerana kesedaran mereka dan bukannya hasil dari "pengaruh" mana-mana individu.

Semuanya terserah pada akal fikiran korang, korang tau mana yang baik dan mana yang buruk.

Untuk Negara Malaysia, mulai hari ini, aku lancarkan kempen :

"SWEEPING UMNO FROM MALAYSIA..!"

UMNO... You are too much..!

50 comments:

Anonymous said...

siapa kau TP tuk melancarkan kempen "sweeping umno from malaysia"?

Anonymous said...

TP hanyalah penglipur lara di alam cyber......pembawa cerita palsu untuk mengaburi mata rakyat dan memecahkan kaum..

Anonymous said...

TP hanyalah penglipur lara di alam cyber......pembawa cerita palsu untuk mengaburi mata rakyat dan memecahkan kaum..

@L said...

aku sokong ko TP...
sweeping UMNO from Malaysia..amin...
tuhanku..smg generasi masa depan malaysia akan lebih gemilang..

@L said...

alah anon di atas..
aku tahu..lam hati..ko ckp btul gak TP ckp..sbb ko sendiri nmpak camne anak mude skrg..

Najis Razak said...

bukan takat sweep je... bakar terus.. pastu abu dia campak dalam laut.. jangan tinggal saki baki terus dari bumi Malaysia ni.. wat kotor Malaysia je.. sampah!

Anonymous said...

so anak org pas baik2 ke sume????

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 3:47 PM - ade aku sebut dekat atas tu anak orang UMNO..?

@l said...

aku x cakap pun anak org pas baek2 ker apa ker..cume aku tgk anak bangsa kita skrg..mkin truk..kate pejuang bangsa..bahasa sendiri pun di anak tirikan..sains dan matematik nk ajar lam bhsa inggeris..konon pejuang bangsa..masuk poket kroni sendiri adala..harap kwn2 sebaya aku..rakan2 seperjuangn aku..msh ada harapan utk mereka..sweep UMNO

ROSMAH PUAKA said...

Baru aku tau yang ada kejadian sebegitu (pemuda UMNO m'ganas) di permatang pasir ari tuh..

HIPOKRIT!!! PEMBOHONG!!! PEMUTAR BELIT!!! media arus perdana nie.. HARAM JADAH KAU TV#, Utusan MelOya...

REFORMASI said...

Jgn tolak UMNO jer.. Tolak BN skali!!

aku da lama da tinggalkan BN 2.. bile la lgi rakyat M'sia nak tolak BN..

Kita Undi PAKATAN RAKYAT dalam pilihanraya umum yang mendatang.. Kita TOLAK BN SECARA TOTAL.. Biar ADUN & MP smua dr PR... INSYAALLAH!!! TAKBIR!!!

Anonymous said...

Saya sokong sweeping UMNO.

KEDUTAAN-BESAR-RAKYAT MALAYSIA said...

KAH KAH KAH , . . . BODOH PUNYA UMNO , ALIH2 BLOG SINI JUGAK YANG KO MASUK NAK KOMEN, BRO, BERPULUH RIBU RAKYAT MALAYSIA DI BELAKANG KORANG, JANGAN GENTAR, JANGAN MUNDUR, ANGGAP SAMPAH2 NI SEBAGAI PERMANDANGAN YANG AKAN DITERBANGKAN OLEH ANGIN PR TIDAK LAMA LAGI , GO!!!

Anonymous said...

bn/umno sudah hilang akal kah?beginikah mendidik warisan generasi akan datang untok menerajui negara?samseng bukan jalan untok meraih kemenangan,demi kebenaran yang berhak macamana dipukul ,dirembat,dipenjara akan tegak berdiri memusnahkan segala kemungkaran serta kezaliman.bn/umno mendongaklah setinggi mana kelanggit,bumi yang kau pijak akan tetap tempat bn/umno tersungkor.

Anonymous said...

Penyebar dakyah dan raja segala penipuan dan fitnah..propaganda dari seorang yg tak sihat mental..

Tipu, penipu, menipu, bohong, dan pembohong. Itulah TP Unmasked!!

Anonymous said...

poji penghisap dadah...

Anonymous said...

itu ajelah point yg kau ada ya pencacai2..

Anonymous said...

pelik aku tgk perangai juak2 totok pembangkang ni...kl cerita pasal puak2 mereka semuanya fitnah,bohong..walaupun ternyata yg puak2 pas ni salah..

org melayu/islam yg bekerja dibawah org2 CINA dgn INDIA pasti pernah merasa dan tahu betapa mereka memandang hina kpd org melayu/islam..

Anonymous said...

Kesian nye pencacai Umno. Macammana dah dapat pahala sokong BN.

Anonymous said...

best pulak aku tengok beruk2 sarkas umno ni perform kat sini. terhibur aku. yeah yeah yeah...(tepuk tangan tepuk tangan) lompat lompat...fulamak...tengok beruk yg yg kaler hitam tue...dia leh gayut ngan ngan leher dia laa...dasat la beruk kaler hitam tue....

Anonymous said...

UMNO makin bangsat bangsat

Anonymous said...

sweeping UMNO bangsat.. ptuihhhhhhhh

joostspring said...

kepada ahli totok pas/pkr yg buta hati dan kelabu asap sekelian..

kl anda nak berdebat secara ilmiah yg konon2nya parti korang ni cam best je dan org lain semua salah..sila lah berdebat dgn meli kapak jangak...

http://melikapakjangak.blogspot.com

AnaK BugiS said...

Memang umno ni dah patut berkubur, cuma penyokong dorang jer yg terkinja-kinja merasa dorang ni mendapat sokongan orang melayu, padahal yg tinggal dlm umno sume mamak dan paria.

Anonymous said...

Betul TP, umno melahirkan banyak bohsia dan bohjan, begitu juga mat rempit anak didik K.J. beruk.

Malu aku tengok anak bangsa didikan umno, apalagi pada bangsa lain kat malaysia ni.

Anak2 muda jantan dan betina berpeleseran di pasar-pasar raya, bawah pokok, tepi longkang adalah sebab kemaruk umno membawa pembangunan palsu dengan tidak menekankan kepada pelajaran agama, menyebabkan anak bangsa melayu bagaikan sampah sarap yang di hina oleh bangsa lain. selagi umno memerintah, selagi itulah orang melayu akan melutut di tepi gantang hasil penipuan oleh pemimpin melayu umno yang kepura-puraan demi menjaga perut mereka sahaja.

Anonymous said...

Umno ni macam benggali karpet, berpura-pura lepas tu mencari mangsa untuk dilipatnya.

Anonymous said...

Kesiannye pencacai Umno. Banyak dapat pahla berdakwah tu... hahaha

Anonymous said...

hahah..buat lawak lagi pencacai pas haprak ni..

Anonymous said...

keh keh keh..topeng tadak modal..keh keh keh.. mimpi basah topeng tadak klimaks keh keh keh..topeng bodohkan orang keh keh keh

Anonymous said...

Aku rasa pengaruh kumpulan kepala lembu dan kumpulan gila berdailog di Negeri Selangor sudah meresap kedalam tubuh UMNO Bagan Pinang.

Ayuh, semua pekerja UMNO bangkitkan kemarahan orang Malaysia terhadap UMNO. Pasti melayu mamak akan memberi sokongan tanpa berbelah bagi terhadap UMNO.

Kenapa tak belasah orang itu sampai mati...? Kalau budak itu matikan bagus.... kita semua boleh berperang.

Aku harap sangat pukimak op pukida keluar tunjukkan kekuatan diri dengan membelasah lagi pekerja-pekerja PAS. Jangan risau kamu tidak akan ditangakap oleh polis kerana Hishamuddin akan melindungi kamu.

Bangkitlah penyokong Pakatan Rakyat... mereka semuanya pengecut dan bacul. Kekuatan mereka hanya Ringgit Malaysia saja. Tanpa RM mereka adalah pengemis dikaki lima rumah pemimpin UMNO.

Anonymous said...

Umno = United Mamak Naina Organization.

Tak hairanlah aku otak gerombolan UMNO mereka pun macam Lembu.

YONG TAU FOO.... said...

MOO SANG HI TANG kaki botol..jadi Menteri Dalam GUNI Malaysia...dia wujudkan KES MEMALI...1985...HE SANG MOO DING...Menteri Dalam Karung Malaysia. kaki dan tangan BOTOL jugak..akan buat KES PORT DICKSON..2009 pulak..bersedia kita dengan SEGALA KAMERA..untuk diedarkan kepada DUNIA...

Anonymous said...

dgr kabar nuar al juburi nak buat pengakuan bersumpah pasal kes liwat dia di masjid PD?

bagus r kl dia btul2 nak buat gak...

Kita sama2 tunggu dan saksikan wayang tamil si peliwat...

slps setahun sumpah sepul sihat walafiat...dan kita tengok sendiri macam mana nasib si putar alam selepas bersumpah..

Anonymous said...

UMNO parti bangsat
UMNO parti bangsat
UMNO parti bangsat
UMNO parti bangsat
UMNO parti bangsat

Anonymous said...

UMNO = Untuk Manusia No Otak

Anonymous said...

UMNO = Undi Mereka No Otak

Anonymous said...

SWEEPING UMNO!!!!!!!!!
yeh.........
let the sweeping started. Know!!
Aku sokong....................

bond0134331159 said...

POJI

aku ingat lagi kes depa pecah tingkap BANGUNAN UMNO BAHAGIAN PERMATANG PAUH waktu kita semua tengah happy kat YAYASAN AMAN

best betul waktu tu
tu la sapa suruh FITNAH KITA banyak banyak sangat :)))))

Anonymous said...

salute tp ..

sweeping total umno from malaysia ..

burning hell umno and bn ..

HangNadim said...

Kepada joostspring yang poyo nak mampus, tak payah ler nko nak promote website puak-puak UMNOBN barua tu kat sini. Dengan puak-puak UMNOBN yang serba-serbi bingai tak payah nak berhujah secara ilmiah. Tahap otak dorang tak sampai ke tahap situ pun. Baik kita maki jer orang macam ni. Balik-balik berhujah dia nak rujuk kat sokkabar Utusan dengan Berita Hairan. Lebih baik nko fotostet sokkabar tu banyak-banyak pastu nko bakar, dia punya debu tu nko larutkan dalam air pastu nko kasi pemuda-pemuda takde telo UMNOBN tu minum. Biar otak dorang tu center sket, tak der la ke hulu ke hilir dengan botol dan tin beer.

Anonymous said...

Pada pencacai najib dan shitfull baukari jangan dok main sumpah2. Sumpah ni orang umno saje yang buat pasal mereka semua dah sesat. dalam islam mane ade sumpah2.

Kalau bersalah mesti bawe saksi.

Macam najib monggolia tu bolehlah rakyat tuduh dia letup Tantuya dengan C4, sebab ada banyak saksi tapi dia hanya sumpah, baguslah kau dapat PM yang hanya tau sumpah. Kalau macam ni baguslah, suruh Isa samad bersumpah dia tak main duit maka lepas ni semua mahkamah di Malaysia perlu tutup dan ditukar menjadi sarkas lagi bagus.

Anonymous said...

Wahai pengundi Bagan Pinang..!!!

"Lihat kualiti calon, bukan lihat jenama parti. Pilih calon yang baik pada nilaian agama dan berkemampuan pada nilaian politik.Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku."
Demikian pandangan sisi agama oleh bekas Mufti Perlis Dr Asri Zainul
Beliau yang masih tetap dengan pendirian bahawa para pengundi mestilah memilih calon dan bukannya parti yang bertanding sekaligus merujuk istilah siyasah syar?iyyah yang disebut al-Quwwah dan al-Amanah iaitu yang ada kekuatan atau kemampuan atau ketangkasan melaksanakan tugas serta amanah terhadap tugasan tersebut.
Dua ciri yang disebut dalam al-Quran ini katanya bermaksud: ?Sesungguhnya orang yang paling baik yang kamu ambil untuk bekerja ialah yang kuat lagi amanah? (Surah al-Qasas:26).
Gabungan dua ciri ini kata Asri penting dalam apa tugasan yang dihendak diserahkan kepada seseorang.
"Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku.
"Jika sekadar amanah sahaja tetapi tidak berkemampuan atau tangkas dalam tugasnya, maka tanggungjawab akan terbengkalai," katanya tegas.
Bagi Pengundi Bagan Pinang katanya hendaklah dengan teliti menilai perkara ini dan kesimpulannya ialah memilih yang berkemampuan dan amanah kerana ianya memenuhi tuntutan Islam.

Anak Lenggong said...

DISEKITAR PILIHANRAYA KECIL JUGA AKAN TERJUMPA PAK LOBAI MANGKUK MEMBAWA BERAS, KAIN PELIKAT DAN DUIT UNTUK MERASUAH PENGUNDI TETAPI KEPADA PAS BUKAN NINAMAKAN RASUAH SEBAB NIK AJIS PAK LOBAI NYANYUK UDAH KATA BENDA TU SEDEKAH..ORANG BAGI AMBIL LAA..TAPI BILA BN BUAT DIKATA RASUAH PULAK..

Anonymous said...

Wahai pencacai Umno! Marilah kita solat hajat berjamaah memohon kepada Allah memberi kemenangan kepada calon yang amanah dan menolak calon yang rasuah.......Allahu Akbar

Anonymous said...

Wahai rakyat! ketahuilah bahawa calon Umno amanah dan tidak rasuah.

Anonymous said...

Benar! Calon Umno memang amanah dan tidak pernah rasuah. Ya Allah! hancurkanlah calon perasuah.......Allahu Akbar......

BN FOOL said...

Anonymous said...

Wahai rakyat! ketahuilah bahawa calon Umno amanah dan tidak rasuah.

ME SAID,

.......NAK GELAK AKU BACA STATEMENT NIE.HAHAHAHA

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH!KAH! Ada lagi budak lenggong yang kepala otaknya terlebih oksijen ni ... Woit! Bingai Pegi main jauh-jauh ler. Cakap tak habis-habis macam budak haram jadah mabuk todi. Baik nko pegi jilat juboh kemam telor nko punya ketua tu. Kasi rehat sket nko punya tangan dari asyik tekan keyboard merapu tah kebenda. Upah bukan banyak sangat kalau nak banding dengan ketua nko dapat. Anak beranak makan duit haram. Perangai sebijik macam Yahudi celaka. KAH!KAH!KAH!KAH!KAH!

ANTI BN said...

BUDAK LENGGONG nie memang cam sial..aku pun dulu penyokong HARDCORE Beer End jugak mcm lu..tpi gua dah berubah dah skrng..tuhan dah bagi mata..bg akai kat kita....kita mesti bijak...kita mesti pandai menilai yg mana satu kaca dan yg mana satu ..permata..sudah terang lg bersuluh Parti Beer END nie memang xbole diharapkan langsung...pemimpin sume mcm cibai!!

Anonymous said...

Memang benar rakyat semua! Calon Umno sangat,sangat,sangat amanah. Mereka tidak pernah langsung amal rasuah. keh keh keh