"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, October 08, 2009

N-31 Bagan Pinang: 1Malaysia...

Reactions: 

22 comments:

Napi said...

haha.. 1mlaysia dh jd sampah...

Anak Perelih said...

1Altantuya!!!

Anonymous said...

mmg bangsat betul parti UMNO nie. sampai lori sampaipun dia nak letak 1Msia. terdesak sangat ke???

yup kidal said...

memang 1malaysia tau umno bangsat............ganyang umno

Anonymous said...

UMNO semakin membangsatkan diri mereka dengan memukul orang rakyat jelata.

Percayalah semua sesungguhnya UMNO mmg teramat bangsat dan celaka.

Anonymous said...

penyokong umno dan pekida yg menyerang petugas PAS memang sial!

Anonymous said...

UMNO 1Malaysia dah busuk bau sampah dan patut disampahkan kedalam lori sampah tu.

REFORMASI said...

Mari kita sama-sama undi dan sokong PAKATAN RAKYAT..

Sama-sama la kita TOLAK BARISAN NASIONAL secara TOTAL..

bakulsampahkan bn.. lau nak campak dalam lori sampah pun x pe jgk.. diorang da biasa da sbb 2 guna calon recycle. huahaha....

Anonymous said...

sessungguhnya UMNO parti bangsat dan celaka.

HangNadim said...

Aku sokong kenyataan tu, UMNOBN bukan saja bangsat dan celaka malah kat dalam tu penuh dengan spesis barua yang tak bermaruah. Gambar ni memberi maksud spesis barua ni punya otak penuh dengan sampah yang berulat dan berbau busuk macam sial.

KEMBOJA said...

SEBENARNYA PEKERJA2 MPPD MEMANG SENGAJA NAK TUNJUK KAT NAJIS & MAT SEMBAB IAITU KONSEP 1 MALAYSIA MEMANG LAYAK UTK DI TONG-SAMPAHKAN AJE.....RETORIK AJE.....CAKAP BERDEGAR2...TAPI....RACISTNYA CUKUP KUAT...

TAHNIAH MPPD...

Anonymous said...

1Malaysia = 1Monggolia = 1Israel

Sape PR/UMNO/BN yg nak panjangkan zakar? said...

sampah=beer end

Anonymous said...

1malaysia, hmmmm sememangnya layak pun disampahkan.

Anonymous said...

Kepada pencacai2 umngok di dalam nei, terimalah sepatah dua kata dari ku.
"SELAMAT HARI RAYA" DAN
" MAK KAU MAIN PUKI PENCACAI"

Anonymous said...

Dah GOLONGAN MUNAFIK
Hangpa katalah macamana pun,
Takde depa heran pun,
Makin BANGGA ada la.

-Zackry-

Anonymous said...

Wahai pengundi Bagan Pinang...!!!

"Lihat kualiti calon, bukan lihat jenama parti. Pilih calon yang baik pada nilaian agama dan berkemampuan pada nilaian politik.Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku."
Demikian pandangan sisi agama oleh bekas Mufti Perlis Dr Asri Zainul
Beliau yang masih tetap dengan pendirian bahawa para pengundi mestilah memilih calon dan bukannya parti yang bertanding sekaligus merujuk istilah siyasah syar?iyyah yang disebut al-Quwwah dan al-Amanah iaitu yang ada kekuatan atau kemampuan atau ketangkasan melaksanakan tugas serta amanah terhadap tugasan tersebut.
Dua ciri yang disebut dalam al-Quran ini katanya bermaksud: ?Sesungguhnya orang yang paling baik yang kamu ambil untuk bekerja ialah yang kuat lagi amanah? (Surah al-Qasas:26).
Gabungan dua ciri ini kata Asri penting dalam apa tugasan yang dihendak diserahkan kepada seseorang.
"Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku.
"Jika sekadar amanah sahaja tetapi tidak berkemampuan atau tangkas dalam tugasnya, maka tanggungjawab akan terbengkalai," katanya tegas.
Bagi Pengundi Bagan Pinang katanya hendaklah dengan teliti menilai perkara ini dan kesimpulannya ialah memilih yang berkemampuan dan amanah kerana ianya memenuhi tuntutan Islam.

Anonymous said...

Wahai pencacai Umno! Marilah kita solat hajat berjamaah memohon kepada Allah memberi kemenangan kepada calon amanah dan menolak calon yang rasuah....Allahu Akbar

Klik-Aku said...

Maksudnya yg saya faham...Pemimpin 1Malaysia yang berkenaan akan di :
a) Sampahkan bermula dari Bagan Pinang PRK,
b) Jaja sebagai sampah di seluruh Malaysia
c) Jadikan sampah oleh seluruh rakyat
d) Buang ke dalam lori sampah oleh seluruh rakyat
e) Klik pada nama di atas

Anonymous said...

Pilihlah calon amanah bukan perasuah.

Anonymous said...

*pemuda 1Mlaysia

PAS KALAH DI BAGAN MINANG..
BN TELAH MENANG...
PAS KALAH SEBAB SUDAH MAKAN BABI DAP DAN LIWAT DENGAN PKR....

TAKE BEERRR!!!!!

Anonymous said...

Mari solat hajat tolak calon rasuah. Umno menangis gaya tenok bila lihat Allah buat keputusan.