"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, January 19, 2010

Jawapan Kepada MSO: Sila Basuh Tangan Anda..!

Reactions: 
Ronda-ronda dalam laman cyber hari ni, aku terbaca posting menarik dari MSO bertajuk Kambing Ngebekkkkkkk.... di Kelantan. dalam posting tersebut, MSO mempertikaikan kenyataan sorang EXCO kanan Kerajaan Negeri Kelantan didalam blognya bertajuk Cerita Bazar. sedikit petikan dari blog EXCO tersebut : Kata MSO didalam blognya : Entah... aku tak pasti dari mana MSO dapat maklumat yang mengatakan bahawa kes tersebut masih belum dibicarakan lagi. Mohd Amin mana yang dihubungi oleh MSO pun aku tak tau. entah-entah ada kambing Jamnapari dalam simpanan MSO yang gagal dibekalkan seperti cita-cita MSO sebelum ni bagi maklumat salah pada MSO.

Dalam posting tersebut, MSO juga nyatakan supaya :
Sepengetahuan aku, kes tersebut memang ada dibicarakan dan pada aku, ada kemungkinan ketika kes ini dibicarakan, MSO berada di 1 dunia lain yang kita pun tak tahu.

Sebelum ni aku tak pernah siarkan berita atau apa-apa artikel berkenaan kes tersebut jadi tak sewajarnya aku jawab kenyataan MSO tu, tapi memandangkan aku ada butir-butir perbicaraan kes tersebut seperti yang dipinta (bukan "tinta") oleh MSO, jadi aku "umumkan" pada pengetahuan umum (dan juga "Pemohon") butir-butir kes tersebut yang aku dapat dari T/n Zainal & Mariani seperti dibawah :

CAUSE LIST INFO

Date/Time - 15-01-2010 / 09:00.
Room No/Panel Mahkamah Rayuan - Bilik Bicara 4.
Bil - 68.
MRRS No - D-02-1087-09.
Tahun (MT) Kota Bahru Guaman Sivil No. - 22-77-2007.
Case Category - SENARAI DITAMATKAN.

Appellant & Lawyer

Dato` Haji Mohd Amin bin Pipet - T/n Zaidan & CoRespondent & Lawyer Akademi.
Pembangunan Keluarga Bahgia Berhad - T/n Zainal & Mariani.

Kenyataan dari MSO dalam artikelnya juga aku pulangkan balik pada MSO : Betul jugak kata MSO : Punggung siapa yang berada dalam jagaan MSO..?

Argh... kalau korang jumpa MSO, elok minta dia basuh tangan dulu bersih-bersih kalau korang rasa nak bersalam dengan dia sebab aku rasa tangan MSO dah kena berak...

"Buruk Padahnya"

13 comments:

admin said...

bro...kahkahkahkahkah...kena basuh tu ayat paling power..banyak sangat dah najis

http://kerabubersuara.blogspot.com/

Mata Sepet said...

Adohhhhh...busuknya...
Bloger tu (Manusia Sakit Otak) mmg dh lama aku perati busuk hati dgn YB Hussam.

FaridShah said...

ManusiaSakitOtak ni dok jaga punggung sapa?

Teruja nak tahu nih..!

Jeng..jeng..jeng

Selamat melondeh diri-sendiri..

Anonymous said...

mso ni mmg sama spesies ngan bewok taupun ungka, ckp dia jerk yg betul dan pandai, padhal bodoh tahap mso, ahahhaah sah ler bodoh dan banggap, nak pitih le tuh
nak suruh org suap , penulis carik makan le katakan, piiiii mampiuh ler ko

amir mushiy ismail said...

TAHNIAh , nampaknya tiupan wisel ke dua dah berbunyi. Kalau sebelum nie saya baca ke beberapa blog panas eg. mso, perisik, penarik, kickdefella dan mutaligat. nie la blog2 yg saya minat.

jd nampaknya PRU13 memang macam dah nak mula.

so lepas nie saya rasa banyak KAD-KAD MERAH akan diLAYANGKAN KEPADA satu sama lain.

Jd. spt yg kita sedia maklum KEBENARAN AKHIRNYA BERPIHAK KEPADA YANG BENAR.

ini akan menambahkan lagi minat saya untuk mengikuti PERMAINAN BOLA nie hingga ke WISEL PENAMAT

SO. SELAMAT MEMBONGKAR ATAU/DAN "AKAN ADA ORANG YANG AKAN MENUKAR ALAMAT TEMPAT MENGUNDI DARI KELANTAN KE SINGAPORE/KL/PERAK/TERENGGANU"

SAPA YANG SENYAP/TIDAK MENJAWAB "DIO BUKE ANOK JATE...betul tak?????"

mountdweller said...

Ingatkan tangan menadah doa, rupanya menadah taik.. wekk..

r&R said...

hoho.. bagus betul lah MSO tu..

Demi ALLAH, jika memang MSO itu berniat jahat, dan tiada kemaafan di'tinta' buat yg telah terfitnah sekian lama, maka Demi ALLAH, Ya Rabb, Ya RabbulJalil, celakaLah MSO itu di dunia dan celaka jugaLah untuk MSO itu di akhirat kelak!

mosabit said...

MSO = Manusia Sakit Otak???

MSO = Mat Sayuhati Otakudang??

MSO = Memang Sah Outa.....

kah kah kah kah kah kah ...

Kapten Zero said...

Memang sakit OTAK
Melayu Sakit OTAK/ GILA
harap cepat semboh pergi cari, Mat Laksemana (abang MSO) yang duduk bersama Ayah PIN Kerajaan Langit akan bersama *** kerajaan Perpaduaq.

NoToBn said...

mso ini,,merapu ajee..dia tak dapat nak sapu,,duit k`jaan cakap macam wayar putus....chittt

Anonymous said...

mso tadah tangan yang penuh taik... lepas tu sapu kat muka...sebab tu otak dia tak betul...puiiii...

Anak Lenggong said...

KAH KAH KAH..BLOGER UPAHAN KUSAM DAH BERSUARA..KALAU TAK BERSUARA NANTI PULUS TAK MASYUKKK

aZRoy said...

kah kah kah, tangan MSO tadah taik ka, kah kah kah.

oit, bila MSO nak mintak maaf terbuka dan dalam paper kat husam, kah kah kah kah.