"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 01, 2010

Pemecatan Annual Bakhri: Siap Sedia Untuk PAS Masuk BN Siri 2

Reactions: 
(sambungan dari Siri 1)
SIAP SEDIA PAS MASUK BN

Dengan bantuan ahli UMNO bernama Arifahmi dan beberapa ahli keluarganya, maka sekarang ini Tok Guru telah berjaya dijinakkan. Selepas ini, apa sahaja usaha dari Fraksi UMNO tidak akan lagi ditentang oleh Tok Guru Nik Aziz kerana ahli keluarga serta ahli UMNO bernama Arifahmi telah berjaya menjinakkan Tok Guru.

Bayangkan selepas ini kalau Ustaz Harun Din dan Ketua Dewan Ulama PAS tiba-tiba keluar kenyataan bahawa bekerjasama dengan UMNO lebih syariee dan lebih hampir dengan kehendak Islam. Apa yang kita dalam PAS boleh buat?

Tok Guru pula pada masa itu samada telah bersara ataupun tidak akan bersuara kerana berjaya disenyapkan oleh ahli keluarga Tok Guru seperti Ahli UMNO bernama Arifahmi dan Nik Abduh. Kita semua tahu Nik Abduh pro kepada Muzakarah dan Kerajaang Perpaduang. Dia tulis sendiri dalam blog dia.

Di kala itu juga kesemua penasihat-penasihat Tok Guru adalah mereka yang sealiran dengan Nik Abduh dan ahli UMNO yang bernama Arifahmi. Sekarang pun calon2 menggantikan Annual Bakhri dicadang dan dipilih oleh Nik Abduh dan Arifahmi. (Itu maklumat yang saya dapat).

Maka, kesemua kepimpinan PAS di peringkat Kawasan dan Cawangan kesemuanya akan “wala’” dan mengikut 100%. Kita pun tahu Presiden PAS hanya akan mengikut kehendak “Geng Terengganu” dan tidak akan menolak kehendak “Geng Terengganu”.

Presiden lebih sanggup menerima kehendak Geng Terengganu dan menolak majoriti dari permintaan AJK PAS Pusat. Terbukti sewaktu Mesyuarat Khas AJK PAS Pusat baru-baru ini dimana PResiden menolak kehendak majoriti AJK PAS Pusat yang mahukan Hasan Ali dipecat hanya kerana Geng Terengganu sayangkan Hasan Ali.

Di kala itu, akan masuklah PAS ke dalam BN. Ahli2 PAS semua akan takut menentang kerana takut dilabel tidak wala’ kepada ulama. Sampai sekarang pun majoriti Pemuda PAS menjaja wala’ ni ke hulu ke hilir dan tidak mahu menggunakan akal mereka yang sehat. Mereka lebih suka menggunakan alasan “wala’” dari menggunakan akal yang Allah SWT berikan kepada mereka.

NIK ABDUH PRO MUZAKARAH DAN “KERAJAANG PERPADUANG”

Nik Abduh secara terbuka menyokong Muzakarah dan Kerajaang Perpaduang. Misalnya :

a. Muzakarah : Dalam pertemuan yang dianjurkan Roslan SMS di rumah Dr Harun Din, Nik Abduh adalah antara mereka yang menghadiri program ini. Sehingga hari ini, Roslan SMS tak nafi program ini berlaku. Sila baca di sini.

b. Kerajaang Perpaduang : Dalam artikel beliau ” kerja - kerja bodoh dalam pas”, secara jelas beliau menyalahkan “pembantu-pembantu ayahanda” sebagai penghasut yang menyebabkan ayahanda menolak gagasan kerajaang perpaduang :

i. Namun, penjelasan dari Nasaruddin Mat Isa sendiri menunjukkan “pembantu-pembantu ayahanda” berada di pihak kebenaran kerana agenda “kerajaang Perpaduang” tidak lebih dari “muzakarah” yang diubah nama.

c. Nik Abduh mahukan ayahandanya bersara seperti kehendak UMNO dan musuh PAS dalam artikel terbaru beliau. Beliau buat demikian selepas Arifahmi diarah letak jawatan.

Dan sekarang ini Nik Abduh menjadi penasihat nombor satu pada ayahandanya di samping seorang ahli UMNO bernama Arifahmi.

Bayangkanlah betapa hancurnya usaha menahan PAS dari masuk BN di masa-masa terdekat ini.

(Bersambung……)

15 comments:

madbi said...

tgna hanyalah seorang kapten kapal (jika diibaratkan parti pas sebuah kapal) sedangkan tukang dayungnya adalah ahli dan penyokong pas. walaupun beliau ditawan dan dijinakkan (seperti dakwaan jahat tb), tukang dayung bukan bodoh dan menurut bembabi buta seperti orang yang x sekolah! kalau sebahagian pimpinan bersama tgna nak membawa pas masuk amno,silakanlah.... masa pru nanti Insyaallah ahli dan penyokong akan membuat pilihan yang bijak dengan menumbangkan kedua dua parti gila ni!! harapnya pendaftar pertubuhan belum meluluskan pendaftaran baru gabungan...

Anonymous said...

sah lah lu ni jenis cammana, TGNA dah kata annual bakhri tu tamat kontrek kau kata dipecat, ke memang blog ni yg TGNA kata blog celaka?

memang skill TB dah, dia akan kata dia dapat maklumat, dia tengok sendiri, org cerita sendiri pada dia. kau tan nak bersumpah ke pasal ni yg maklumat kau tu soheh? kan kau ni raja sumpah, bila2 setiap dakwaan kau, kau kena bersumpah, baru kelas gitu.

agak2nya lah sekiranya ayoh kau ada lagi, dia suka tak perangai kau macam ni?

Anonymous said...

Tuan Guru Nik Aziz orang yang bijak dan berilmu...

Tak mungkin beliau akan terpedaya dengan UMNO yang zalim dan penipu...

Soal kerajaan perpaduan tu dah sejuk... Jgn kita panaskan kembali..

Biar ia terus sejuk sampai membekukan Umno/BN...

Anonymous said...

alahai Tuan TB,
Wadah,sistem dan halatuju PAS telah ditentukan oleh pemimpin PAS yang berkelulusan agama semenjak azali lagi!!!!80% pengikut PAS lebih mempercayai pemimpin PAS yang berkelulusan agama berbanding dengan pemimpin PAS yang berkelulusan sekular!!!Itulah hakikat dan fakta!!Hang kelulusan bidang apa!!Sekular!!!!Ingat !!!Hang kelulusan sekular!!!
TB hang angkatla bungkuih!!cahgi la puak baghu!Aku ghasa!!!PKR a.k.a DAP!!!Hmmmmmm!!!Sesuai dan tepat sekali!!!Jadi pencacai oghang kapiaq harbi!!!!!!!

Kuda Perang said...

Ya memang betul, semakin jelas dan terserlah, TB ini adalah seangkatan dengan GB dan rakan-rakannya. Kumpulan cybertroopers yang berkerja bagi pihak musuh bagi memusnahkan PAS dari dalam. Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang Engkau musnahkanlah segala perancangan musuh2Mu Ya Allah..

JEBAT MENGKUDA said...

Selagi PAS tak kahwin lari.. bersama UMNgOk.. di Thailand..aku TETAP sokong PAS...tapi kalau dah wujud jugak PERPADUANG bersama UMNgOk..

Alamat PAS..kena TEMPAH batu nesan lah...dan boleh tulis... BATU NESAN INI BUKAN PAS yang punya...

Anonymous said...

Aku xkisah nak pakat dgn parti umno. tapi dgn syarat yg diberi oleh TGNA. UMNO MESTI TUKAR DASAR PARTI. itu syaratnya. Ada berani rakyat umno semua??? mesti x berani punya pasal nanti semua pemimpin korang kena tangkap pasal rasuah.

Anonymous said...

sapa kata TB lulusan sekular? sapa yg berani sangat kata gitu? TB lulusan agama lah. syariat, usuluddin, tasauf dan semua cabang ilmu islam TB lulus cermelang, dok caya tengok gambor TB tu, bergambar sebelah unta lagi, apa tak caya ke lagi.

TB org tak caya kamu ni, sumpah cepat, baru dia tahu ko org agama, sekarang tgh sambung buat PHD tahu tak?

klu setakat ilmu TGNA tu bukan lawan TB.. kan TB kan! kan! kan!?

Anonymous said...

anoy 9.22.
...aku percaya kat hang!TB memang pas agama!!!TB hang tak yah bersumpah!!Nanti jatuh maruah DSAI!Dia pun tak bersumpah jugak!Depa kata hang kuli kang Hussam!Hussam kulikang DSAI!!DEpa dua mentor hangtu, lulusan agama jugak!!!Betui!Betui!
........hilang stress aku!Terima kasih TB!Terima kasih anoy 9.22...Tak percayala pulak,segala entri TB dapat menghilangkan stress!!!!!

Anonymous said...

Apa salahnya PAS masuk BN. sekarang PAS pun dah fahaman sekular dan lebih liberal bersama DAP.

Anonymous said...

Nak syok lagi lakonan drama ni kan.Ianya bermula dari luar.UMNO nak cuba test power lawan nik aziz. dr zaman mahadey lagi skang zaman bik mama, UMNO asik rebah..KO..KO..KO...

Pakai task force pun tak jalan jugak... fikir punya fikir, budak husam ada hutang saman RM10juta dengan ahli task force 2010.Ini sudah bagus.. 2-2 boleh mati..nik aziz sama husam.

Kerja pun jalan... skrip dikasi..." Lu kalu tak tulis citer macam ni, aku on je saman tu, hakim2 semua geng aku pogang, mampus la ko nak membayornyo, kayo la den pasni"

"Ok la, gua sengkek, gua tolis ajo lah citer lu".. So skrip tu di sebar oleh budak husam. Public duk jeling2 pada husam, sah ini kerja husam nak jatuhkan nik aziz. Anak menatu boleh duk relak lah, sebab skrip kata esprm adalah pelakon watak utama juga... lama-lama kes ni tak lekat..

kelam kabut politik kelate... yg busuk adalah nik aziz dan husam. Geng ganu gelak besau. Nik Aziz dah sangkut kes, kalu masih bising anak menantu masuk kedalam. nanak menantu lak asik duk nangis siang malam depan bapak mertua (berlakon), bapak mertua toleh kanan toleh kiri nampak muka anak pompuan,kesian pulak... so bapak mertua pun setuju untuk duk diam la.

"Bapak duk dendiam yer, org keliling bapak semua tak guna, biar anakanda yg aturkan semua, bapak harus ditemani oleh orang itu ini, barulah kes2 memalukan semacam ini takkan berlaku lagi"... "Lagi pun bapak dah tua, sebelum bapak bersara tahun 2010 (bersesuaian dgn task force 2010) nama bapak harus bersih dan dibersihkan, kerajaan bapak juga harus bersih, nanti court akan luluskan gantirugi 1 syarikat sebanyak RM800juta, kita serahkan pada mamat exco kewangan utk uruskan. Ia akan jadi 1 alasan mamat itu tidak cekap". "pengganti bapak adalah seorang ustaz a.k.a businessman juga. Beliau akan membawa masuk wang royalti ke kelantan nanti".

Dah masuk 2010, kerja dah hampir selesai, TGNA sudah boleh disenyapkan dengan kes anak hantu itu, Husam sudah tinggal gusi sahaja. Sapalagi yg nak bising pasal kerajaan perpaduang?? geng ganu dah boleh siap2 kot ..kerusi MB dlm tangan.. Selangor pun masa...

TErciptalah pergabungan agung...AMENO dgn PIS. selamat 1Malaysia. aman damai tenang abadi.

the end...sekian cerita yg tak siap. pepagi buta ini.

Anonymous said...

Anoy 4.46,
Aku nak tanya hang sikit???Topeng perak dan Tulang besi nak pi mana!!!!Siannnnn kat depa!!!!

matkambing said...

kesian pada pencacai yang tak mengaji sirah rasul, mereka ingat perkataan 'allah' adalah trademark bagi tuhan orang islam sahaja. dangkalnya fikiran mereka, kesian!

cicit raja bugis said...

Ini adalah masa Nik Aziz ketepikan emosi dan sentimen utk ketepikan anak menantu demi perjuangan Islam. Kalau Nik Aziz utamakan Arifahmi dan Mohd Abdoh maknanya beliau gagal dalam perjuangannya dan berjuang utk anak sendiri macam org ameno. Kalau Nik Aziz ketepikan anak menantu maknanya beliau berjuang ikhlas utk agama dan akan tercatat dlm sejarah sebagai pejuang hingga ke akhir hayat...

cicit raja bugis said...

Kepada pejuang-pejuang yg ikhlas utk Islam bersiap sedia semua utk joint PKR dan DAP jika PAS diliwat AMENO. Kukuhkan keanggotaan org Islam dlm PKR dan DAP iaitu parti yg akan memerintah negara ini sedikit masa lagi jika PAS suka diliwat AMENO. Kpd PAS yg suka dgn AMENO mengapakah kamu mengaku Ulama jika kamu tak tau peristiwa menjunjung Qur'an dihujung tombak minta perdamaian dikala musuh hampir tumpas ditangan Islam dan kamu ulanginya lagi sekarang???Bukankah kamu PAS hampir menang sekarang ini..mengapa ingin berdamai dgn AMENO yag hampir tumbang??? Supaya kamu disembelih AMENO kali ke 2? "Muslim tak boleh masuk kedalam 1 lubang sebanyak 2 kali" ..wahai Ulama'....takkan hadis ni pun tak tau kot??? kalau Ustaz Fadzil Nor hidup takde le korang mcm sekrg nie...