"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 14, 2010

Sembur Che Det: Nik Sepia Dihukum Penjara 6 Bulan

Reactions: 
Bicara kes sembur Che Det. tertuduh dihukum penjara 6 bulan. walau bagaimanapun hukuman ditangguhkan sehingga selesai prosiding rayuan di Mahkamah Tinggi.

Mekasih atas info Tok Ggawo dari Mahkamah Seksyen 1 Kota Bharu, Kelantan.

10 comments:

Mata Merah said...

Baru kena sembur sikit dah mengadu bawa kat mahkamah.....pondan betol Che Det tu.

Wa kena sembur dgn anjing kepala merah takda apa2 pun...

Itu la namanya pemimpin bacul...cakap berdekah2..suruh anjing kepala merah sembur sana, sembur sini pada org yg berdemo...tapi bila diri sendiri kena sembur sikit dah mengadu.

Porahhhhhh pemimpin tahi kucing.

Harris said...

Mamak kutiyoyo..N tua kutuk!

UMNgOk BoNgok said...

rakyat yg kena sembur bertubi2... tak nak lak penjara kan FRU 10 tahun?

Edyes said...

FRU pun sembur jugak...


nah korang baca nie baik2... klik sini<-- Penipuan Najib & DBKL

Anonymous said...

Harap kerajaan HARAMkan juga rakyat-rakyat negeri ini menyanyikan lagu negeri masing-masing... Allah hanya untuk Melayu di Malaysia, Negara kita unik tak sama dengan negara-negara lain!

Lirik lagu negeri Perak
=========================
Dilanjutkan
Allah usianya Sultan
Adil dan murah
Memerintah watan
Ditaati rakyat
Kiri dan kanan
Iman yang soleh
Allah kurniakan
Allah berkati
Perak Ridzuan
Allah selamatkan
Negeri dan Sultan.

lirik lagu negeri Kedah
=======================
Allah selamatkan Sultan Mahkota
Berpanjangan usia di atas Takhta
Memelihara agama Nabi kita
Negeri Kedah serata-rata

lirik lagu negeri Pahang
=========================
Ya Allah Yang Maha Kuasa
Lanjutkan usia Duli Yang Maha Mulia
Dirgahayu Darul Makmur
Aman dan bahagia sentiasa
Ya Allah selamatkan Duli Tuanku Raja kami.

lirik lagu negeri Johor
=========================
Allah peliharakan Sultan
'Nugerahkan dia
segala kehormatan
sihat dan ria
kekal dan makmur
luaskan kuasa
naungkan kami
rakyat dipimpini
berzaman lagi
dengan merdeka bersatu hati
Allah berkati Johor
Allah selamatkan Sultan.

lirik lagu negeri Trengganu
=============================
Allah daulatkan Tuanku Sultan
Terengganu Darul Iman
Allah peliharakan Tuanku Sultan
Sejahtera sepanjang zaman
Allah rahmatkan Tuanku Sultan
Memerintah rakyat aman

Anonymous said...

Ingat kena pi tali gantung...ker aper...sembeu sembur cam tembak tembak jugak, bukankah begitu ??

MC_Shaharul said...

ceh ko sembuh rakyat bleh plak cekdet sial!!!

Mata Sepet said...

Aku sokong apa yg Mata Merah kata.
Kalau setakat kena semburpun dah nak bawa ke mahkamah, boleh jalan la.

Akupun boleh agak dan bayangkan, pemimpin yg macam ini lah yang akan cabut lari dulu meninggalkan negara bila berlaku peperangan. Yang berperang rakyat. Yang terkorban rakyat. Pemimpin ni duduk senang lenang kat negara luar. Bila rakyat menang dlm peperangan, pemimpin inilah juga yg cuba menonjolkan diri bahawa dialah perwira negara.

Boleh belah la pemimpin macam ni

Anonymous said...

Kenapa Kia Sephia ni tak sembur saja si Tua bangka tu dengan peluru hidup. Lagi bagus, masuk penjara pun puas hati dari si tua bangka ni hidup menyusahkan rakyat saja dengan taik-taik yang dia tinggalkan untuk rakyat negara ni tanggung. Porah, pundek punya mamak gila ni.

kencing manis said...

wei mangkuk hayun yang maki2....

kite patut bangga dapat pemimpin yang otak die kretif dan inovatif cam mahathir..

nak banding ngan pak lah n najib,,, lagi lah lembap....

zaman mahathir banyak dasar dan projek negara die buat, sekarang mane ade ,sibuk ngan 1MALAYsIA yang macam haram tu..

lu pikir la sendiri...