"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 13, 2010

Dokumen-Dokumen Aduan Salah Laku Kepimpinan PAS Pusat

Reactions: 
Assalamu'alaikum,

Kepada para pembaca yang berhajat untuk membaca aduan saya kepada PAS Pusat serta mendengar rakaman audio sebagai bahan bukti, dipersilakan memuat turun dari link di bawah (sila klik tajuk atau imej dibawah):
1. Aduan Terhadap Dato Harun Din Di Atas Pelanggaran Pendirian Parti Dalam Isu Kalimah Allah
2.0 Aduan Rasmi Tindakan Pesuruhjaya Selangor dan Timbalan Presiden PAS Pusat Kerana Mendedahkan Rahsia Parti Dalam Isu Baiaah Taklik
3.0 Surat Lampiran Aduan Rasmi kepada PAS Pusat

4.0 Aduan Rasmi Terhadap Hasan Ali kerana Melanggar Keputusan Muktamar Shah Alam dan Ipoh
5.0 Aduan Rasmi Tindakan Melanggar Perlembagaan Parti oleh Ahli2 Majlis Syura Ulama PAS Pusat
6.0 Aduan Hasan Ali Memburukkan Kerajaan PR.wav

7.0 Aduan Berkaitan Baaiah Taklik.mp3

8.0 AduanKepada Ahli2 Majlis Syura 01.mp3

9.0 Aduan Kepada Ahli2 Majlis Syura 02.mp3

12 comments:

Liza said...

Wah banyaknya aduan mengenai salah laku orang lain... Jangan jadi "kuman seberang laut nampak, Gajah depan mata tak nampak sudahlah". Agak2nya kalau diri sendiri berada ditempat siPolan2 tersebut, boleh lagi bagus ke? kalau lagi bagus... baik jadi calun musim depan! Glamour, memang dah glamour... senang boleh masuk calun tu... nak cuba ke?

Anonymous said...

sejak bila pas ada baiah taklik?
mana ada
baiah biasa je
khalid samad, husam ngan ahamd awang yg pandai2 buat baiah taklik
pastu pandai2 kata bend atu rahsia plak
nkhaie ngan asi muda dlu pon baiah apa
bila diaorang amsuk umno takkan benda baiah ni tak dicerita?
pandai2 kata baiah taklik wujud dalam pas
booh punya tulang besi

Anonymous said...

DAP bantai melayu!MCA n MIC pun bantai melayu.....melayu celaka pun bantai melayu!mampus melayu!

Anonymous said...

tulang besi n tp adalah spesi yg suka kpd kehancuran. mereka berdua amat busuk hati dan suka menimbulkan masaalah. mereka juga penjilat DAP dan menjadi barua tegar DAP. misi mereka sebenar adalah utk menghancurkan islam disebalik berselindung dibawah gerakan reformis PAS konon. awasilah babi dua ekor ini dan jangan biarkan mereka berkeliaran dan merosakkan keamanan yg sedia ada. tangkap mereka dan jual balik pada tokey babi supaya mereka boleh dibuat lauk utk perayaan CNY dirumah lim guan eng.

Anak Lenggong said...

bravoooo....nampak nya saham nak mempormosikan diri makin hampir tercapai...lepas ni boleh laa risik risik ngan tok ajis untuk untuk ko dan poji jadik calon pilihanraya lak..baru lah sepadan dengan upah kerja ko ...

Piiiirahhhh....kalau ko naik kepentas ceramah pun kena baling telur busuk tu adalah..tapi takpe kalau tak dapat jadi calon YB ok..sebab korang berdua leh demand rega upah ....

Anak Lenggong said...

TB dan TP...lepas ni boleh la jumpa tok ajis suruh dia buat solat hajat dan doakan 3 pemimpin PAS tu supaya dipecahkan perut lak...tapi kena cakap kat nik ajis tu supaya jangan tersilap bacaan lak takut perut dia pulak yang pecah..sebab sekarang ni banyak perkara yang di dok simpan dan telan makin dok terluah keluar..

Anonymous said...

JANGAN TUDUH PRESIDEN PAS DENGAN MELULU TANPA USUL PERIKSA-Ustaz Misbahul Munir

Saya segera menghubungi Setpol Presiden, Dr Shamsuri terhadap satu dakwaan kurang adab beberapa blog dan website berhubung kelewatan Datuk Presiden menghadiri program dialog di Shah Alam. Yang dikesalkan blog orang PAS. Tuduhan terhadap Presiden sangat melulu, biadab, kurang ajar dan berniat jahat tanpa usul periksa. Beginikah sikap ahli PAS yang konon sayang pada pimpinan PAS. Kalau nak komen pula, gunalah bahasa yang agak cermat.

Setpol Presiden menjawab, kelewatan disebabkan program di Terengganu yang Presiden terpaksa tunggu sehingga program tamat. Fligt jam 4.00 petang dari Kuala Terengganu pula tidak sempat. Fligt berikutnya jam 9.30 malam, dijangka sampai ke KLIA jam 10.10 malam. Setpol segera menghubungi penganjur, Presiden sampai lewat, dijangka dari KLIA boleh sampai ke Shah Alam jam 11.00 malam lebih kurang, sanggup ke orang ramai menunggu, sebab dah lewat, kalau tak sanggup menunggu, Presiden bersedia bagi cadangan tarikh lain yang terdekat untuk berdialog dengan ahli PAS Shah Alam berhubung isu tindakan tatatertib ke atas YB Khalid Samad.

Penganjur bersedia menunggu sekalipun lewat. Berlaku pula salah faham antara petugas Unit Amal yang menunggu Datuk Presiden. Petugas Unit Amal menunggu di Tol Subang, kenderaan Presiden pula menunggu di tol yang lain. Salah faham tempat menunggu pun mengambil masa hampir setengah jam.

Akhirnya Tok Guru sampai juga ke tempat program kira-kira jam 11.30 malam. Perkara ini memang sangat dikesalkan oleh penganjur sendiri di atas salah faham tempat menunggu. Orang ramai sebelum itu faham, Presiden akan sampai lewat di atas faktor yang disebutkan tadi, namun mereka bersedia menunggu. Kalau tepat jam 11.00 malam sampai ke tempat program, 1 jam berdialog juga sudah memadai. Tetapi salah faham penganjur dan petugas menyebabkan kehadiran Presiden lebih lewat dari yang dijangkakan.

Sewaktu saya sebagai Setiausaha Lajnah Penerangan PAS Pusat dan juga sebagai Ketua Penerangan PAS Perak, banyak sekali program anjuran lajnah yang melibatkan Presiden. Tidak ada satu program yang melibatkan Presiden, beliau datang lewat sehingga merosakkan perjalanan program.

Tuduhan terhadap Datuk Presiden dengan sangkaan yang begitu rupa merupakan satu fitnah jahat yang hanya menguntungkan UMNO BN dan musuh-musuh PAS yang lain. Kita diajar dalam al quran supaya mendapatkan maklumat dari sumber yang sebenar sebelum kita mengulas apa sahaja isu. Kalau kita sayang pada Presiden bukan macam itu caranya kita menegurnya, ahli PAS berhak tegur dengan apa cara sekalipun, boleh guna blog, sebab itu juga satu cara untuk menegur.

Tetapi sebelum menegur, cari sumber dulu mengapa Presiden lewat, kalau lewat kerana takut berdepan dengan ahli PAS, saya fikir lebih baik Setpol cari alasan lain yang agak munasabah supaya Datuk Presiden terus tidak hadir ke program tersebut, seperti adik Presiden sedang sakit tenat, orang ramai mungkin lebih menerima alasan ini. Dan malam tadi saya pula dapat mesej adik Presiden telah meninggal dunia. Jadi orang ramai akan lebih bersimpati dengan Presiden.

Kesanggupan Presiden turun juga ke Shah Alam walaupun lewat sepatutnya dihargai. Beribu alasan lain boleh diberi oleh pegawainya untuk tidak terus hadir ke program tersebut kalau semata-mata takut berdepan dengan ahli-ahli PAS sendiri.

AbgTuah said...

BAGUS..BAGUS..

IRONBONE DAN PERAKMASK..LU ORANG BANYAK STORY BAGUS..

WA CAYANG SUKE SAMA LU ORANGLAH..

KASI HAMTAM..

Anonymous said...

Wa salute sama lu TB!

Geng UG merupakan agen perosak PAS dan Pakatan Rakyat...

Mohon PAS buat EGM sebelum PRU akan datang...

Geng UG penyambung nafas umngok...

Kalau benci kat DAP sekalipun, wa pun nak tanya MCA tu baik sgt ke?

tok ayah said...

wahai tulang kristian,

Lain-lain hal aku x pasti. Allah yg lebih tahu tapi bab kalimah Allah aku setuju dgn haron din.

Kau tu kristian...patutlah kau beria-ia sgt.

Anonymous said...

TB..?!

hahahaha..
hihihihihi..
hohohoho..
HAHAHAHAHA..
HIHIHIHIHI..
HOHOHHOHHOHOHO..

Anonymous said...

Bro TP n TB, wa tengok lu consistent in yr n3s. Usah layan geng mangkuk jamban, tpt org duduk n berak jer. Kita perjuangkan keadilan dan keluhuran Islam. Geng yg buat salah tetap salah, kita mau depa mohon maaf nasuha dan back to the Pendirian Parti. Kalau tak kita bakul sampahkan jer.