"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, February 16, 2010

Laporan Perkembangan Tabung Guaman Tulang Besi Mengadu Salah Laku Pimpinan PAS

Assalamu'alaikum dan apa kHabar semua.

Setakat 2 hari Tabung ini berjalan, sudah ada RM100 didermakan oleh penderma yang murah hati. Sungguhpun jumlah derma mereka kecil, tapi ia menunjukkan betapa bersemangat penyokong2 Pakatan Rakyat dan PAS di dalam membersihkan PAS dari anasir UMNO.

Dari segi mencari peguam pula, boleh dikatakan usaha saya dan beberapa geng bloggers saya di tahap "HAMPEH". Ini kerana kami mengarahkan kepada mencari peguam yang ahli atau aktivis PAS. Saya sendiri telah bertanya dua orang lawyer tapi kedua2 nya menolak. Sorang tu ada alasan kukuh manakala sorang lagi tu terus terang kata dia takut.

Kawan saya sorang tu dia pun tanya ramai jugak. Semua lawyer ahli PAS tu menolak atas alasan takut.

Last2 kawan saya tu, kita panggil dia Mr X, cadangkan sorang lawyer nama ******* Singh. Rasanya lawyer ni orang DAP. Saya kata kalau dah semua lawyer PAS tak nak, terpaksalah ambik lawyer DAP. Abih tu nak buat macamana? Kita dah usaha.

Lawyer yang saya tanya yang kata takut tu dia kenal hati budi saya. Dia tahu saya orang baik dan saya buat ni bukan nak dajal orang ke apa. Tapi terus terang dia kata dia tak berani (bukan takut). Saya pun tak paham lawyer2 PAS ni. Malu dengan Lim Guan Eng dengan Karpal Singh dan Lim Kit Siang. Diorang tu perjuang lawan korupsi sampai masuk jail berapa kali. Sikit pun tak takut.

Ada sorang tu komen dalam blog saya:
anak said...

Teruskan TB. InsyaAllah saya akan sumbang RM10,000.00

February 14, 2010 10:09 PM
Delete
.
Saya minta percepatkan kerana kalau kita jumpa lawyer dengan "berisi" mungkin cepat sikit boleh dapat lawyer nya.

Kalau tak nak bagi direct, minta beri alamat dan telefon dan saya beri butiran lawyer tersebut. Saudara/ri boleh bayar terus ke lawyer tersebut tak perlu melalui saya. Saya lagi suka macam ni. Tak payah nak pegang duit.

Malahan, kalau ada sesiapa yang tak nak bagi duit terus ke saya, nanti saya akan berikan maklumat akaun lawyer tersebut, dan saudara/ri semua boleh membayar terus ke lawyer tersebut.

Saya perlukan khidmat guaman kerana:
1.0 - Kalau aduan saya diperkotak-katikan, saya bercadang untuk saman Mustafa Ali(SU Agung) di mahkamah.

2.0 - Saya mahu ada peguam bagi pihak saya yang hadir di setiap sessi perbicaraan

3.0 - Saya mahu lawyer saya itu memberikan laporan guaman terhadap kes yang saya laporkan itu dalam kapasiti beliau sebagai "watching brief". Laporan itu saya akan bentangkan pada seluruh alam

4.0 - Saya perlukan seorang peguam yang akan turun naik tangga Pejabat PAS Jalan Raja LAut untuk memastikan kes yang saya laporkan tidak dibakul sampahkan.

5.0 - Lawyer saya itu akan membuat laporan dan sidang media setiap bulan sehinggalah kes ini selesai.

6.0 - Kes saya ini saya yakin kuat kerana ia bukan keputusan mesyuarat tapi satu program pribadi anjuran Hasan Ali dan Roslan SMS.
Saya melakukan ini semua bagi pihak seluruh ahli PAS serta penyokong dan pendokon Pakatan Rakyat.

Semoga Allah merahmati kita semua

Tulang Besi

p/s - Sekiranya ada peguam yang ahli PAS mahu mengendalikan kes ini, sila hubungi saya di malaysiawaves@rocketmail.com.

p/s - Kepada yang berminat untuk menyumbang, boleh berbuat demikian di:
Maybank - 164173601834 (Abdul Rahman Abdul Talib)
Semoga Tuhan memberkati para penyumbang sekelian. Untuk maklumat lanjut, sila klik disini.

11 comments:

Anonymous said...

Husam belum bagi lagi ker...

Anonymous said...

husam dh janji bgi 1/2 juta hya bila berjaya singkirkan Nasa dan Mustafa,..heheheh

Sebenarnya PAS perlu dibersihkan dari anasir spt TB,TiPU dan angkatan blogger barua ni,.

Perosak Jamaah,..berambus kau

Awang Dogol said...

kah...kah...kah....+Bangang...+Bangang,

Woiiii...TB, patutnya sendiri cari pasal..sendiri tanggung la kos peguam tu. Rumah hang kan ada.....tanah hang kan ada.....kereta hang kan ada.....gadai la buat kos peguam. Ini mau mintak sedekah sama orang lain ka?

Woiiii....bangang,
Patut la baru dapat RM100/- aje, sapapun tarak sokong hang la. Kalau akupun ahli parti yang kau agung2 tupun....haram sesenpun aku tak nak derma.....buat apa bagi...jenis manusia yang nak merosakkan parti sendiri....parasit katakan.

Woiiii....Bangang,
Aku confirm hang ni putus wayar punya. Mana ada ahli yg nak rosakkan nama parti sendiri. Mana ada ahli yang sanggup melihat pemimpinnya yang telah lama berkhidmat dijatuhkan dengan cara hina oleh seseorang ahli yang putus wayarnya? Mana ada Ahli2 yang sanggup melihat ahli dan pemimpin terus bercakaran dan berperasangka buruk macam hang tu?

Woiiii...bangang,
Kau lihatlah parti kami (UMNO), betapa ahli begitu kukuh dan mentaaati pemimpin. Kami akur keputusan pemimpin walaupun ada berbagai bangsa. Kami akur kepada pemimpin untuk bermuafakat dgn parti lain. Maka dengan sebab itulah kami terus kukuh, kuat dan bersatu. Lihatlah wahai TB, banyak ahli2 kamu kini dah melompat keparti kami...dan mereka bergembira bersama kami.

Wahai...si TB yang bangang,
Kalau ada belajaq agama....tapi tak pakai...tak guna laaaaa. Islam mengajar kami untuk bersatu padu dengan semua kaum....jadi sbb itulah kami anjurkan permuafakatan, perbincangang, musyawarah.

Hampa ada ka cam tu....??? Orang ajak buat baik....tuduh yang bukan2...ada udang sebalik batulah...macam2 lagi lah. Kalau belajaq agama...tapi...dalam hati tu ada sifat hasad...tak guna la belajaq agama tinggi2. Buang dalam tong busuk lagi baguih. Dalam Islam orang yang ada penyakit hasad dengki, busuk hati adalah orang yang mempunyai sifat 'Mazmumah" ...betoi kan TB? Jadi, hang ada sifat tu la bangang woiiii.

Haiiiiii....+Bangang...+Bangang...pemimpin sendiripun dia nak saman. Pemimpin dia sendiripun dia nak jatuhkan. Betoi2 wayar pusuts punya bangang....ha...ha...ha...!!

Anonymous said...

Bila dikaji dan difikir secara serious dan mendalam, ada jugak betulnya apa yg Awang Dogol tu cakap. TB ni dah putus wayar. Bukan sedikikit banyak wayar-wayar yg dah putus. TP pung apa kurangnye, dah la wayarnya berselirat dan berserabut, jap lagi boleh tersentap dan terbakar serta terus putus dan hangus!!

Dua ekor berok ni tak sedar diri!!

Anti Syaitan said...

Puak UMNO dah panas. GEng depa dalam PAS dah terdedah kejahatan satu demi satu.

Kawan dengan syaitan, jadilah syaitan.

Anak Lenggong said...

Kah kah kah...banyak nya penyokong ko kalau 200 rang kumpul RM0.50 ..ehmm dapat RM100/=..alaa husam kan ada pe susahnya..

Tapi aku cadangkan ko buat rayuan derma tulis kat kertas a4..lekatkan kat tiang letrik atau pun dinding kedai minta derma ikhlas..ataupun pun bawak je tempurung buat kutipan di dalam setiap ceramah pas..si Poji lah boleh laa tadah tempurung kat kaki lima dipasar seni...dia dah biasa buat tu tadah songkok kat masjid dulu..

Pieeraahh mangkok ..sebarkanlah niat dan sifat dengki ko tu dalam bolg korang berdua..kesian juga aku lihat...apa lagi penyokong jumud pas...hantar laa seposen ke ke mangkok dua orang ni..

tulang ikan said...

Dulu kata TB banyak duit gaji mengalahkan CEO tp skg ni nk mintak derma lagi....hahahhahahhahah

Anonymous said...

bro TB aku rasa zulkefli nordin mesti nak tolong punya sbb dia ni paham erti perjuangan...sayang rupe2nya ramai ahli PAS yg masih takut dgn manusia...

Anonymous said...

salam...TB,

biar lah geng blogger umnoUG dan pasUG tu nk kata apa kt ko...asalkan niat ko baik utk selamatkan parti pas dr terus linkup.

biarlah org kata ko perosak jemaah....yg penting ko tetap jd perosak JEMAAH BANGANG dlm parti pasUG tu...hahaha..berjuang...aku sokong.

ahli pas pun PENAKUT...untuk tegakkan KEADILAN dlm parti sendiri pun TAKUT...APA YG ADA PD PEMIMPIN TERTINGGI????tetap dilantik oleh ahli juga. yg penting korang semua PENAKUT...dari ahli sampai pemimpin korang...PENAKUT!

kata sokong jemaah & ulama pas....kalau ulamak dah kena beli pun..korang nk sokong...lama2 ulama pasUG jadi...P***MAK la....x sangka korang pun bodoh mcm parti UG korang.

dalam islam pun...kalau bapa kita jahil kita berhak untuk menegur dan tidak melakukan apa suruhan bapa yang bertentang dgn suruhan allah.

BANGUNLAH SEMUA AHLI2 PAS....SAMAKLAH PARTI INI DARI SEGALA NIJIS-NAJIS DAN KEKOTORAN NANAH.....buat apa dgn segala jasa pemimpin, kalau perjuangan mereka telah dibeli...dah x guna

Anonymous said...

salam bro TB....

pada pendapat saya..mengguna peguam untuk salah laku pemimpin pas, bukan satu penyelesaian yg terbaik. kos juga tinggi.

sy paham yg TB tak mahu melihat parti ini terus rosak...tapi....

kesedaran ini harus datang dr ahli dan pemimpin2 pas...bukan hanya pada bahu TB saja...kalau pemimpin mereka terjun dlm KOLAM TAIK, adakah mereka nk terjun sekali...perjuangan dan taat pada pemimpin pun ada batasnya

Awang Dogol said...

Apa punya bangang la hampa ni...

Orang belum tidoq lagi la....yang hampa nak gerak orang suruh bangung tu buat apa...???

Kau tu patut gerak si TB tu...budak yang bangang memanjang....budak yang putus wayar tu.....ha...ha...ha...

+BANGANG...+BANGANG