"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 15, 2010

Najib - Atlantuya & Saiful - Anwar: 1Malaysia Gila..!

Reactions: 
Wisma Putra telah diarah memberi penjelasan berhubung perbicaraan kes liwat melibatkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada 50 orang Ahli Parlimen Australia.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, langkah itu perlu kerana beliau percaya kesemua Ahli Parlimen Australia terbabit tidak tahu mengenai kedudukan sebenar kes tersebut.
"Pihak Wisma Putra telah diminta untuk menghubungi kesemua Ahli Parlimen Australia berkenaan bagi tujuan menjelaskan kedudukan sebenar kes tuduhan liwat melibatkan Anwar".

"Saya sebenarnya percaya yang kesemua Ahli Parlimen berkenaan tidak tahu mengenai kedudukan sebenar kes ini,".
Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai langkah kerajaan berhubung tindakan 50 penggubal undang-undang Australia baru-baru ini yang menggesa kerajaan Malaysia menggugurkan kes liwat terhadap Anwar dengan alasan ia akan mencemarkan imej negara.

TPU - Bila Najib nak arahkan Wisma Putra bagi penjelasan untuk kes Atlantuya Shaariibuu pulak..? ramai jugak yang tak tahu kedudukan sebenar dan ramai yang nak tahu apa kedudukan sebenar kes tu...

Ramai yang nak tau sejauh mana penglibatan PM sendiri dalam kes tu, ramai yang nak tau sejauh mana penglibatan BikMama dalam kes tu...

Ramai yang nak tau macam mana rekod kemasukan Atlantuya Shaariibuu dekat Imigresen tu boleh hilang...

Ramai yang nak tau macam mana dan siapa yang keluarkan bom c4 dari stor bahan letupan PDRM...

Ramai yang nak tau SEBAB apa Atlantuya dibunuh sebegitu rupa oleh yang kene tuduh dan dah dijatuhkan hukuman tu...

Setiap kejadian pasti bersebab, pembunuhan Atlantuya jugak mestilah bersebab... sebab apa..? tak kan orang yang tak de masalah mental boleh bunuh Atlantuya TANPA SEBAB..?

SEBAB APA..?

20 comments:

AzamDean said...

sapina??? bukan altantuya ye..amina..kan dah masuk Islam.,heh

demi najib..ku sanggup memeluk Islam...Altantuya aka aminah sharibuu abdullah...
from mongolia with luvvvvv XoXoXo wahahahaha sebok bayi kena bakaq..bayi anak haram biak la kena bakaq.. hahaha

Anonymous said...

Mat monggol tak boleh tipu rakyat. Bila sampai masanya beliau pula akan di aibkan di seluruh dunia gara-gara sifatnya yang suka memfitnah lawannya dengan fitnah yang memalukan.

Allah telah berfirman bahawa jangan sesekali sesiapa cuba mengaibkan umat Muhammad kerana Allah berjanji sekiranya seseorang itu menutup keaiban umat Muhammad, Allah akan menutup keaibannya di dunia dan akhirat, tapi jika seseorang itu bertindak sebaliknya maka bersedialah orang itu untuk menerima segala balasan dari Allah kemudian hari.

Anonymous said...

N.AJIS - ALMENANTUNYA, AUSTRLIA - BRO. "CIFUT"NYA, LGE - PASberg P.PINANG, 1 MALAYSIA BUAT PR GELABAH GILAAAA.... PENING KEPALA... RAMAI NAK MELOMPAT KELUAR... BARU PADAN MUKA... MASING2 ADA AGENDA CELAKA... NEGARA ISLAM TAH KEMANA... NEGARA BERKEBAJIKAN HAMPEH BELAKA... MIDDLE MALAYSIA... DISOKONG BERSAMA... DAPigs UNTUNG SEMUA... PASberg IKUT SAJA... AL-JUBURI ASYIK NAK "CIFUT" SAJA... ASYIK TANGGUH2 SAJA... BILA NAK SELESAI DAAA... BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH MAAA....

Anonymous said...

Najib skag dah pecah di perut hahaha. Makhbul doa org² yg dizalimi

Anonymous said...

oii azam dean!
1.kalau hang ada bukti tentang najib tu!hang pi la report kat polis!!
2.Kami pun nak tenguk jugak bukti-bukti hang tu!!
3.Ada anak haram!anak luaq nikah!yang lani jadi ustaz dan pendakwah tau!!
4.kalau nak bakaq!bakaq la mak bapak dia!bukan pi bakaq bayi depa!!
5.jahil betul hang nii!!buat malu kat awanggg dogoiiii jee!!!

Awang Dogol said...

Woi bangang,

kau orang nak tuduh2 Najib ni apasai? Kau orang ada bukti ka? Kalau kau orang ada bukti tunjukkan pada aku.....bawa ke mahkamah.? Apasai hamnpa tak beranai bawak ke mahkamah? Hampa cuma berani tulis kat sini...tapi..hampa takdak kote nak bawak ke mahkamah...betoi tak?

Jangan nak sedap mulut nak tuduh sarangan kalau tak dak bukti kukuk. Jangan nak pakai otak bangang hampa tu aje mereka2 cerita.

Lain kali kalau tak dak bukti jangan nak pandai2 buat caerita bangan woiiiiiiii...

+Bangang.....+Bangang

AzamDean said...

alamak..ada anony umnonok kuat anoni dah marah la..belum sempat die bukak kitab kat sini aku dah sebat dulu ayat dia.. hahaha

assalamualaikum warahmatullah dan salam satu malaysial anony oI!!!!!!!

1.Report polis????kau la report polis kata kerajaan negeri bakar bayi tu..
2.aku pun nak tengok bukti ko sbb ko salahkan negeri kelantan
3.kalau ada tak mengapa..bayi tu dak bedosa..yang bedosa tau cara membuat diorang yang luar nikah..ada aku kisah kalau dia jadi menteri skalipun..
4.cammana nak bakaq mak ayah..kau sndiri pun tak nampak mak ayah depa..nak bakaq lagu mana pak bakaq oi.. hahahah
5.aku jahil...kau pulak mat kepoh..benda tah hape2 ko nak riuh..dah nak salahkan kelantan.. hahahaha ape kes..tau pun suruh mak bapak diorang kena bakar..tapi yang ko riuh kelantan..mcm la orang kelantan yang buat..ntah2 orang pahang baru lepas pekena arak beranak kat kelantan..die transit jap..

buat apa aku nak malu ngn awang dogoi..dia bukannya nabi..kau tu hah..malu kat Allah..malu kat Rasulullah..cara ko buat point..lagi menghaban..

wallahu 'alam..

salam 1 MalaysiaL buat kaum2 NAJIBUN

Anonymous said...

ha!!
1.Awang dogoiii!dah mai!!
2.Siapla hangpa!Azam dean!!!!
3.aku minta diri dulu!!hilang jugak stress aku ni!!
4.Keluaq dua tiga u!tak kan nak layan hangpa cara akademik!cara ilmiah!!
5.Apa lagii!!awangg dogoiii!!belasah jeee!!jangan teruk sangat tau!
6.Saudara seislam!!!
7.nak pi basuh c200k!lama tak cuci!!berdebu!!!

Awang Dogol said...

Woiii mangkok AzamDean yang bangang,

Hang ni bangang ka? Pernah ka aku ni nabi? hang pernah dengaq atau nampak aku tulis yg aku ni nabi ka?

Itu la aku nak kata hampa ni bangang tak kehaluan....menuduh orang tak tentu pasai...Jadi nampak betoi la hampa ni memang jenis manusia mangkaq yang suka tuduh orang tanpa usul periksa.

Weiiii...betoi2 +Bangan la hang ni.

AzamDean said...

oooooo awang dogol marah...nama pun lucah nak tarbiah orang.. hahhaa.
ooo orang boleh tuduh2..kawan ko yang bukan main jilat ko tu boleh plak.. hahaha lantak ko la dogol.. haha..haha aku tak kisah ko nak kata aku bangang..tapi kan..aku lagi kesian kat ko yang menampakkan kebangangn ko tu.. hahahahaorang tak boleh tuduh najib..ko boleh lak tuduh pembangkang itu la ini lah..okla..bak kata kawan ko tu.. apalagi report la polis...
kawan ko dah give up dah ngn aku.. hahahaa

ex-umno said...

wawawa... banyak juga penyalak umno kt cni ye spt awang dogol...

kalau ulama2, ahli2 parlimen ausie, pemimpin2 ngr luar spt turki n lain2 da muak dgn drama umno yg diulang tayang ni korg yg dlm malaysia ni mmg bengap la...

org luar ngr tau ini FITNAH, org dlm nge pula membontot PEMERINTAH...

Melayu mudah lupa... hampa aku tgok melayu zmn skrg... HANCUR dek UMNO...

Awang Dogol said...

Woiiii AzamDean yg bangang,

Aku langsung tak kebuloq nak tarbiah hang tu lah. Orang macam hang tu cuma layak di tarbiah oleh ketua koboi hang ie si TB (Tong Busuk) tu aje.

Dia kalau hang nak tau bangang tak bangan orang tu ialah main tuduh ikut hati aje. Orang tak pernah kata nabi...hang pandai2 kata nabi. Najib dah kata dia tak terlibat dan kenai dngan Al tantuya...hang pandai2 menuduh dia terlibat dengan Altantuya.

Macam tu la kerja hampa ni....menuduh tanpa hujung pangkai...menulis ikut sedap hati yang busuk hati tu.

Aku harap...hampa jangan terus bangang sudah la.

AzamDean said...

hahahah ko cakap pasal diri ko kan dogol..hahah ramai orang nampak komen ko..dok sedap tuduh2 orang..ko la bangang.. hahahaha..
aku tuduh altanutya..ko tuduh anwar..
apa beza dey..aku bangang ko pun bangang sama la.. hahaha....ok lah..tak pe..sekali lagi ko buat tuduhan pakai sedap..ko sah2 bangang sampai mati!!!!!!..itu kalau Allah nak tunjuk la kan..ok..rilek dogol.. hahaha

Awang Dogol said...

woi AzamDean yang bangang...


ko tu jilat pungkok anwar..karang aku liwat ko cukup2 baru ko tau nikmat diliwat..aku ni dulu mangsa nuar.. hahaha aku liwat kau nanti baru kau tau..baru la kau jadi bangang..bangang bangang bangang punya AZamDean..
Aku liwat kau nanti!!!! bangang!!!!!!!!

Awang Dogol said...

kah...kah...kah...

Woiii mangkok hayun ANON 10:28
Tak malu ke nak menyamar Awang Dogol

Kah...kah...kah...ada juga mangkok yang nak menyamar Awang Dogol yeeeee!!!

+Bangang.....+Bangang

Anonymous said...

ekeke...awang dogol habis ayat...tang PR tau plak nak tuduh...bila org tuduh najibun.. mengamuk tak tentu hala plak..

bangong betoi.. (bangang + bengong)

Anonymous said...

oii azam dean!
1.kalau hang ada bukti tentang najib tu!hang pi la report kat polis!!
2.Kami pun nak tenguk jugak bukti-bukti hang tu!!
3.Ada anak haram!anak luaq nikah!yang lani jadi ustaz dan pendakwah tau!!
4.kalau nak bakaq!bakaq la mak bapak dia!bukan pi bakaq bayi depa!!
5.jahil betul hang nii!!buat malu kat awanggg dogoiiii jee!!!

Awang Dogol said...
Woi bangang,

kau orang nak tuduh2 Najib ni apasai? Kau orang ada bukti ka? Kalau kau orang ada bukti tunjukkan pada aku.....bawa ke mahkamah.? Apasai hamnpa tak beranai bawak ke mahkamah? Hampa cuma berani tulis kat sini...tapi..hampa takdak kote nak bawak ke mahkamah...betoi tak?

Jangan nak sedap mulut nak tuduh sarangan kalau tak dak bukti kukuk. Jangan nak pakai otak bangang hampa tu aje mereka2 cerita.

Lain kali kalau tak dak bukti jangan nak pandai2 buat caerita bangan woiiiiiiii...

Polis? Makhamah? Buleh caya ke kalau wat repot?

Anonymous said...

kalau anwar terus jer buat prosiding makhamah tanpa persedian
tu bukan berani kerana benar
tu berani kerana bangang
yang peguam2 bn payah nk bagik bukti kes tu apsal
bn sbenar yg menangguh2 kes tuue
ampeh
klau dah biasa tak ikut prosedur dan peraturan
itulah bn

MALAYSIABARU said...

MALAYSIABARU.COM said

ANAWAR KE TALI GANTUNG UMNO? sama seperti sadam husein YANG DI GANTUNG PENDUDUK IRAQ YANG BERSENGKETA ...

ANWAR PERLU DI HAPUSKAN! BY CROOK OR BY HOOK

menuju WWW.MALAYSIABARU.COM

UG14 said...

AWAS..APA CERITA NI?

1- BEBAS BERSUARA
Tapi bila dah pegang kerajaan, kalau bercakap lebih kena SELCAT atau tindakan disiplin.

2-KEBEBASAN MEDIA
Akhbar Utusan, NST, Berita Harian dan yg sewaktu dgnnya diharamkan masuk buat liputan.Penyokong PR x dibenarkan baca!

3-BLOG
Dulu kata bebas menulis di blog tapi bila dah ramai bloggers tulis kehaprakan pemimpin PR minta bloggers berhemah dan jgn buat fitnah

4-ISA
Dulu bukan main berarak nak haramkan ISA tapi sekarang suruk kerajaan BN kuatkuasakan ISA setelah ramai bekas pemimpin PR bersuara lantang membuka keaiban PR

5-PEMIMPIN PR
Masa dalam PR mereka paling bagus tapi bila keluar atau buat statement berlainan dgn pimpinan tertinggi maka mereka akan dihina dan dibuat fitnah macam2 sampai diugut bunuh

6-MACAM-MACAM LAGI
Lu pikirlah sendiri....ada masalah pulak panggil Yahudi tolong bantu!!!