"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 15, 2010

Zahrain: Mat Ezam Betul, Korang Semua Salah..!

Reactions: 
Kata Mat Ezam:
"Saya ingin tegaskan bahawa Zahrain bukan calang-calang ahli politik, saya antara orang yang terlibat menubuhkan PKR, saya tahu semua pemimpin PKR dan saya boleh nyatakan Zahrain merupakan pemimpin PKR yang cukup matang, yang halus pertimbangan politiknya, yang berprinsip dan cukup tajam dalam pengamatan realiti dan cabaran politik".

"Justeru apabila Zahrain membuat keputusan keluar parti, saya percaya ia memberi kesan yang besar kepada parti PKR".
Rujuk pada ayat yang aku boldkan dekat atas tu... untuk pertama kalinya AKU AMAT-AMAT BERSETUJU dengan kenyataan Mat Ezam dekat atas tu dan dalam masa yang sama aku tegaskan pada rakan-rakan blogger yang lain supaya belajar dulu berpolitik sebelum komen atas "kenyataan" seorang sehebat Mat Ezam..!

Maksud aku "saya percaya ia memberi kesan yang besar kepada parti PKR"... yang tu nak kena paham maksudnya dalam-dalam...

Kesannya ialah, lepas ni PKR boleh buat kerja mentadbir dan memperkemas parti dengan lebih baik... pengacau-pengacau makin sikit... yang sedia ada lagi akan menyusul berambus sorang demi sorang... lepas ni akan tinggal yang betul-betul komitmen dengan perjuangan Pakatan Rakyat SAHAJA.

Besar kesannya tu kalau pengacau-pengacau semua dah tak de. tak payah risau pasal "musuh dalam selimut" dah lepas ni sebab geng-geng "dalam selimut" dah jadi wakil "BEBAS" dan lepas ni mereka akan bersama-sama dengan Mat Ezam "mengacau" UMNO/BN pulak.

Bila geng-geng "pengacau" dah ramai bersatu atas nama "BEBAS", kita-kita dalam Pakatan Rakyat tak payah susah-susah lagi dah... semua tugasan menjahanamkan UMNO/BN akan dilakukan oleh geng-geng "BEBAS" dan kemungkinan besar mereka-mereka ini akan diketuai oleh Pak Berahim Ak-Katak'i.

Ala geng... korang fikir lojik la... masa geng-geng tu dok dalam Pakatan Rakyat yang tak de apa-apa kelebihan baik material ataupun lain-lain pun geng-geng ni dah "demand" macam-macam, apa lagi kalau dok atas nama "BEBAS" yang kita tau "pemodal besarnya" ialah UMNO/BN yang ada macam-macam lebih-lebih lagi "habuan"...

Korang fikirlah "kesan" yang Mat Ezam maksudkan tu... tak paham..? kalau tak paham, tunggu PRU-13 nanti..!

31 comments:

Anonymous said...

Sapa percaya segala cakap yang keluar dari mulut si Zahrain ni, mereka2 itu setaraf dengan pemikran mat ezam yang tiga suku tu.
Si Zahrain ni dulu masa kerja di sebuah bank pernah melakukan kerja-kerja yang menyalahkan etika kerja sehingga beliau terpaksa meletakkan jawatan seperti yang dia lakukan sekarang dalam parti. Sebelum apa-apa pihak bank mengambil tindakan keatas dia, dia terus letak jawatan. Itulah karakter sebenar si Zahrain tu.

Beliau bukanlah orang yang bersih tapi hanya berselindung untuk mengambil peluang untuk dirinya sahaja. Jangan percaya manusia seperti ini kalau kepentingan peribadi di utamakannya, dan kemudian menyalahkan orang lain bila dia sudah terlanjur.

eyman said...

saya antara orang yang terlibat menubuhkan PKR--> kenyataan mat ezam..tp ms dia kuar pun x der org ikut..kesian dia...

Anonymous said...

alamak TP sekali baca tajuk aku terpikir plak mcmana nak percaya kat dia sdangkan kak aminah yg lawan osman mansor ari tu sendiri ckp mangkuk hayun ni x leh dipercayai. tapi bila baca habis baru aku percaya....ha...ha...ha...lagi satu yg paling best ari tu aku baca sikatak jamaluddin radzi yakin yg kes rasuah dia pkr yg setup. tapi masa buat sidang akhbar ari tu dia mengaku ambil rasuah seks utk kes yg sama...katak oh katak...oh rakyat behrang jangan korang kena kencing katak sudah....ha...ha...ha...

Anonymous said...

pendirian mereka tidak teguh, hanya mahu habuan. tapi rakyat tetap berpendirian. pr13 pkr-pr akan bangkit dengan lebih hebat lagi.

AnakKedah said...

dah nak jadi bebas LATAK la JAWATAN..
naik bukan atas nama BEBAS pon.....

naik atas nama Pakatan Rakyat.. masa dulu org pangkah sebab nama Pakatan Rakyat.. kalau jai calon BEBAS sah terbabas masuk longkang punya....

Jadi bermula dari hari ini aku tak halalkan walau seposen duit gaji yg dapat atas nama wakil rakyat tuu.. haram sampai anak cucu....

al-khattab said...

good statement!!!

omaq said...

Hoi ejam...apa cerita ngan statement RPK yang hang p sapu dwit kat george soros puluh2 juta kunun hampa mewakili FAC sebelum PRU 2004 dulu....Jawab la jangan tak jawab.ni sumpah keramat apa yang hang nak bagi pulak ni..macam sumpah si shitfull tu kot. tapi aku ingat hang kena pegang bible or babi panggang masa angkat sumpah tu...pasai hampa ni semua jenis munafik...

Patut la lepas saja PRU 2004 hang terus blah dari PKR.rupa2 nya hampa dah kaya raya mentedarah dwit haram yang hampa simpan kat hong kong ka mana ka tu...hang makanla dwit tu sampai pecah perut pun...akhirat esok hang jawab la...kami akan tuntut pembohongan hang dulu.dasar celaka...cakap berdegar2 sampai bergegar rostrum tapi perangai macam babi...dwit lambat lepa...pi mampos la hang ejam laknat....

Anonymous said...

BIASA LA AYAT PENYEDAP HATI....

YANG DIJANGKA MELOMPAT TAK MELOMPAT TAPI YANG TAK DIBENARKAN MELOMPAT, MELOMPAT PLAK....

SAPA SALAH...???? UMNO/BN.....
N.AJIS TAK DAPAT MASUK SYURGA...
SAPA SALAH... UMNO/BN.....
HAA.. HAA.. HAA.....
KUMAN SEBERANG LAUT NAMPAK, GAJAH DI DEPAN MATA TAK NAMPAK....
PR MENYANYILAH LAGU KATAK OH KATAK BERAMAI-RAMAI. SALAHKAN SEMUA ORANG... SALAHKAN AL-JUBURI (MAT SABU YG BAGI YEEE...) ASYIK NAK "CIFUT' JER... SALAHKAN LGE... DIKTATORRRR... SALAHKAN N.AJIS... SIBUK BAGI TIKET KE SYURGA.... SALAHKAN DIK ELI... ASYIK BERBOGEL JER... SALAHKAN TULANG BESI... HARUN DIN HEMTAM, N.AJIS TAK BERANI HEMTAM. TAKUT TERLEPAS TIKET KE SYORGA... SALAHKAN ITU.. SALAHKAN INI...

INI TIDAK.... SALAH SIAPA....
UMNO/BN... HAA.. HAA.. HAA...

MEGGI AKU DAH KEMBANG.... CAUCINCAU
RENUNGKANLAH.......

Anonymous said...

bagusla sume parasit² ni dah berambus. bersih skit PR. biar parasit² ni jahamkan BeNd dari dlm pelan². bravo bravo

Anonymous said...

an0n 7:16 PM... kamu suka hina TGNA... sebab tu hidup kamu melarat... asyik makan meggi kembang je... kesian..

Anonymous said...

kepada zahrain... sekarang kamu boleh lah berkawan dengan minah ronggeng..elok lah tu.. sama padan

Awang Dogol said...

Woi bangang2 sekelian,
Ezam tu ahli politik...dia ada potential jadi ahli politik yang berjaya tau. Kau orang yang jadi pencacai PR ni9 tak payah sibok2 la nak kutuk dia. Dia lebih profesional dalam karier dia tau.

Dia ada prinsip...sbb tu dia keluar PKR. Dia ada matlamat, sbb tu dia kerluar PKR. Dia juga keluar daripada PKR kerana tak sanggup melihat ahli2 PKR yang bodoh tu terus diperbodohkan.

Dia juga tidak mahu bergelumang dengan pemimpin PR yg Bangang berpolitik yang tidak tahu hala tuju untuk membangunkan bangsa.

Jadi kau orang tak payah la nak sibok2 nak komen dia tu. Dia ahli politik, dia lebih tahu dpd hampa semua yang bangang2 ni.

dulu umno said...

helo wak dogol..
rambut belum tumbuh dah nak berpolitik. Ku tau ka sapa Ezam tu. Ezam ada kotak. Dalam kotak ada katak. Apa lu nak buat sop ka katak-katak tu..he..he..

Sumo Piar said...

Don't give up brother. Come on. Chin up. What's the gloom about?

Never mind all those Zaharins and all. After all what's 2/3rd majority got to do with people's power?

Btw. What people's power are we talking about. Are we talking about brother Anuar? I am sure PKR can withstand 1000 Zahrarins? No?

Awang Dogol said...

Weiii Bangang,

Katak bukan sebarang katak tau....ini katak educated....belajar from experiences....he know where to jump...kalau batu (PR) dah nak karam buat apa bertenggek lagi....lebih baik lompat ke batu yang lebih kukuh.

Ini kehidupan la bangang woiiiii...
Normal la.....
Kau orang jangan terkejut nanti si Ezam ni akan bertanding di satu kawasan dalam PRU 13 nanti. Kalau dia dah jadi, YB, kau orang jangan lah pulak nak terhengeh2 mintak kerja/bantuan dpd dia. Malu la siki weiiiiii... Sebelum dia naik jadi YB (mungkin), kau orang hentam bagai nak rak...tapi bli...dah jadi YB kau orang pulak yg pertama meminta sedekah dpd nya....ha...ha...ha...

+Bangang.....+Bangang

mankeldai said...

geng ejam kotak buat ceramah kat kg ara payong batu gajah perak tak dapat sambutan pun! kecian.......

Anonymous said...

Aduih bro-bro penyokong PR...
Bila mamat tu belah dari PR, macam2 la cerita lu orang keluarkan....
Masa mamat tu nak join PR, takder satu pon cerita busuk yang keluar, kentut pon bau wangi....
Masa Pak Sheikh lantik dia jadi ketua PKR....dia ni la jagoan, wira reformasi Penang....
Lu orang tak payah la jadi macam le lembu kena cucuk idung.... nilai apa kata2 bekas pemimpin korang tu... muhasabah diri tu sikit

Awang Dogol said...

Woi keldai bangang,

Yg kau tengok tu sbb belum start. Cuba hang tayangkan pemandangan selepas 20min. si ezam bagi ceramah... kau nampak tak beribu2 orang yang hadir tu.???

Haiiiii....banyak betoi yg +Bangang kat sini rupenye ye?

Anonymous said...

Mat ezam kalau ceramah hanya bangku-bangku saja yang sanggup dengar. Pasai kalau dia pandai takkan dia boleh lompat? Itu maknanya orang tiada pendirian. Orang tiada pendirian ni orang bodoh. Kalau dalam hukum islam, manusia yang belot dalam perjuangan boleh di hukum bunuh. Kalau sampai macam tu punya hukuman dalam islam sedemikian, maknanya ezam ni lebih hina dari pariah jalanan dan layak berkawan dengan awang dogol yang bukan setakat banggang saja tapi gila meroyan.

omaq said...

hahaha...awang dogoi penjilat lubang juboq ejam da marah lo...hahaha...awat awang dogoi ingat ejam tu best sangat ka...hahaha...awang dogoi yang lembam ni sama le ngan ejam...ada ideologi komunis sikit2...hahaha...'end justufy the means'ideologi komunis tu bang dogoi oi....carl marx punya idea tur.......kalau perut bleh boncit jadi katak pun takpa....hahaha....

wio awang dogoi penjilat bontot ejam....sapa nak mintak tolong ejam raja sesumpah tur...awat hang ingat dia tuhan ka....tapi mungkin hang anggap sesumpah tu tuhan hang kot....memang sah hang ni pencacai angkat najis si ejam tur....belom apa2 dah kira nak mintak tolong....hahaha....dasar pengampu bangsat....hahaha...

yang mai tengok ceramah ejam sesumpah tu yang bodo2 dan lembam2 macam awang dogoi ni la....hahaha....nama pun awang dogoi...kalau kat kg aku nama awang dogoi ni orang taruk pada budak2 dawn syndrom je...hahaha....macam hang la....hahaha....

profesional kunun....hahaha...dulu cakap nak dedah rasuah pemimpin2 umno....sampai berkotak2...hahaha...last2 cakap dah tak laku tubuh gerak....pastu laporan salah laku puak2 umno tu hanyut sekali dgn dia sekali....hahaha....dengan2 dia bergelumang taik ngan pemimpin2 rasuah umno yang dia kata kununnya dia benci sangat tu...hahaha..sekarang dia jilat lubang juboq puak2 tu awang dogoi pulak jilat pungkoq dia....hahaha....macam lagu enjit2 semut....hahaha....

awang dogoi oi...hang jangan dok taksub sangat la nak pebetoi si ejam tu...tak kemana pun dia....hahaha....puak umno pun tak suka sangat kat dia....hahaha...umno mana nak bagi dia jadi calon....hang jangan mimpi la...hahaha...kalau dia jadi calon pun bungkuih....hahaha...hang jangan mimpi la dia blh jadi YB...hahaha...lepas ni hang pun lari la dia pasai dah sengkek...hahaha....

Anonymous said...

Untukmu Mat Ezam dan pencacai umnongok tahap gila awang dogol.
----------------------------------

Ezam Mohd Nor yang pernah menjadi Ketua Pemuda Keadilan dan juga keseluruhan EXCO Pemudanya pergi ke seluruh negara dan melakukan sumpah yang dipanggil Sumpah Keramat. Sumpah Keramat yang mereka ambil adalah sumpah atas nama Allah bahawa mereka TAKKAN menyertai semula UMNO dan bahawa misi mereka adalah menghapuskan UMNO.

Mereka bersumpah dengan nama Tuhan bahawa mereka takkan menyertai semula UMNO. Misi mereka adalah menghancurkan UMNO. Tetapi hari ni, mereka semua dah kembali ke pangkuan UMNO. Nampaknya, Sumpah Keramat mereka hanya sekadar sumpah kosong semata-mata.

Saya pernah melakukan rakaman video ke atas ibu Ezam, di mana dia mengatakan bahawa dia akan mengutuk anaknya jika dia menyertai semula UMNO. Saya menghasilkan VCD temubual tu dan mengedarkannya ke seluruh Malaysia.

Bagi orang Melayu, sumpahan seorang ibu adalah perkara yang sangat serius kerana mereka percaya bahawa syurga terletak di bawah tapak kaki ibu. Tetapi Ezam dan sebahagian besar daripada EXCO Pemudanya yang melakukan Sumpah Keramat itu akhirnya menyertai semula UMNO.

Nah, tulah kredibiliti dia orang semua. Asalnya, mereka dari UMNO. Mereka mengutuk UMNO. Mereka bersumpah atas nama Allah bahawa mereka takkan kembali menyertai UMNO. Bahkan ibu mereka berjanji untuk mengutuk mereka jika mereka kembali ke pangkuan UMNO. Tetapi mereka kembali juga kepada UMNO.

Bolehkah kita mempercayai kata-kata orang jenis macam ni? Penting sangatkah apa yang dia orang kata? Atau haruskah mereka diabaikan sebagai orang yang tidak berpendirian, yang mana kata-kata mereka tidak perlu diambil pusing?

-----------------------------------

Apamacam awang kepala dogol? masih nak jilat pungkoq mat ezam ke?

omaq said...

oit...anon 8:53...pasai ada orang tak cerdik macam awang dogoi ni la barua2 umno macam mat ejam,khir toyol,najis bik momma semua tu dok idop senang lenang dalam mesia yang tercinta ni...pasai puak2 penjilat juboq ni la...boleh dapat seribu dua,dpt nek kancil buruk,dok rumah PPR dah megah...konon depa la yang paling cerdik...paling bernasib baik dapat semua kenikmatan yang puak umno bagi kat depa...bangsa cerdik tak boleh ikut bodoh tak boleh ajar...spesis katak bwh tempurung...

seminggu sekali blh bwk kancil pi dok langut KLCC kunun antara bangunan berkembar tertinggi dunia,balik ltak tangan atas dahi berangan....mesiaku maju...tapi sapa yang dapat untung....puak tu jugak...dia sekadar bleh nek kancil dok rumah ppr...waa...mesiaku maju...ada litar F1,ada kapai selam yang takleh selam...depa dok makan ikan busuk bli kat chokit n psr slayang gak...

tapi bik momma nu pi shopping di Dubai spent lebih 600 ribu...ringgit beb...bukan rupiah...khir toyol blh langut kat disneyland....hahaha....rumah lebih 24juta...setiausaha nor muhammed yaacob keja tak sampai 2 tahun dah ada 4 keta mewah,4 rumah mewah... tidoq boleh dok pelok duit 2juta...awang dogoi pelok bantai busuk penoh air lior basi die....hahaha....uwekkkk....

kalau aku nak citer cni bnyak lagi....tapi kan...anon 8:53 kan...puak bodoh piang mcm awang dogoi ni otak dah zulmat psai dah slalu sangat dok jilat juboq puak2 ni....hang bagi tau apa ngan fakta2 yang kukuh pun depa kannya leh trima.la ni kita dengar apa hujah awang dogoi tak ada otak ni pulak...hahaha....awang dogoi....awang dogoi.....

ATAS PAGAR said...

AWAS..APA CERITA NI?

1- BEBAS BERSUARA
Tapi bila dah pegang kerajaan, kalau bercakap lebih kena SELCAT atau tindakan disiplin.

2-KEBEBASAN MEDIA
Akhbar Utusan, NST, Berita Harian dan yg sewaktu dgnnya diharamkan masuk buat liputan.Penyokong PR x dibenarkan baca!

3-BLOG
Dulu kata bebas menulis di blog tapi bila dah ramai bloggers tulis kehaprakan pemimpin PR minta bloggers berhemah dan jgn buat fitnah

4-ISA
Dulu bukan main berarak nak haramkan ISA tapi sekarang suruk kerajaan BN kuatkuasakan ISA setelah ramai bekas pemimpin PR bersuara lantang membuka keaiban PR

5-PEMIMPIN PR
Masa dalam PR mereka paling bagus tapi bila keluar atau buat statement berlainan dgn pimpinan tertinggi maka mereka akan dihina dan dibuat fitnah macam2 sampai diugut bunuh

6-MACAM-MACAM LAGI
Lu pikirlah sendiri....

mankentut said...

mat ejam and geng songlap duit derma. rujuk rencana matejam di malaysia-today. betui ke kejadian ini?

Awang Dogol said...

WOI BANGANG BANGANG BANGANG..
kan aku dah kata EZAM tu ahli poltiki..selain itu..die tu mangsa liwat aku..tu yang die jilat UMNO..
EZAM TU JAMBU TAW..DIA AKU PUNYA TOYBOY..DAH TIDO NGN AKU BANYAK KALI DAH!!!!!!!!!! BANGANG BANGANG BANGANG!!!!

omaq said...

HAHAHA....APASAI AWANG DOGOI...TUNE DAH LAIN MACAM....HAHAHA.....ALLIGNMENT DA LARI KA...mintak fakta beb...FAKTA....jangan berhujah ngan sentimen la beb...

Awang Dogol said...

kah...kah...kah...
Hidup lagi rupanya sibangang Anon:12:09 yang suka menyamar guna nama samaran aku Awang Dogol.

Weiiiii....tak dak nama lain ka mau nyamar hahhhhh....

"+Bangang......+Bangang"

Kalau kau orang nak tahu..si Ezam ini lah yang akan menjatuhkan salah seorang wakil rakyat PR di Selangor masa PRU 13 nanti. ha....ha....ha.... siap kau orang.
Balik menonggeng la kau orang nanti.

Anonymous said...

ha...ha...awang dogol oh awang dogol....ko memang bangang. ko kata biarkan je ezam tu sbb dia ahli politik...patut le ko dh kena akal dgn umno sekian lama nyer. pasal kebodohan ko dan ahli umno lah semua rakyat malaysia jd mangsa ahli politik ko yg pelahap dan x kenal dosa...kesian mak ko . pertaruhkan nyawa utk lahirkan ko dan jadi manusia yg cerdik tp sayang ko menjadi lembu yg dicucuk idung oleh ahli2 politik ko. ko tau x? datok nenek moyang ko dulu berjuang utk mengusir penjajah dari tanah melayu tp sampai je kat generasi ko benda dah rebalik. ko menyokong parti yg diiktirafkan oleh penjajah dan mengikut undang2 yg digariskan penjajah. kesian sungguh aku rasa kat family ko sbb dapat zuriat yg bodoh dan bangang...sia2 la perjuangan datok nenek ko dulu....kesian2

Awang Dogol said...

woi!!! lobang jobo mat ezam tu warna pink la.. woi! BANGANG!! DENGAR TAK!!!!
BANGANG!BQNGANG!...

C2 said...

Anon 4:13 adalah Awang Dogol Palsu

bolos501 said...

lobong jubo kou dok kat mana pulak Awang rogol??Atas dahi??KAHKAHKAHKAH
sama mcm si sepul tu..tpi si saifool tu lg hebat ada 2 lobang juboq kat dahi...kahkahkahkah


bangang!!!!!!!!!!