"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 15, 2010

Penang Tiada Perarakan Maulidul Rasul Tahun Ini? Iye Ke?

Reactions: 
Kontroversi baru yang ditimbulkan UMNO terhadap Pakatan Rakyat, kononnya Kerajaan Pulau Pinang telah membatalkan perarakan Maulidul Rasul. Saya pergi sendiri ke web site JAIPP dan merujuk ke link ini:


Dan antara yang saya baca adalah:
Saya rasa puak-puak UMNO tak rujuk pada website JAIPP sebelum membuat kenyataan. Rasanya mereka ni lupa dua tahun sebelum ini, perarakan telah dilaksanakan dengan jayanya di Penang.

Mereka bergantung kepada pembohongan untuk mendapat publisiti murahan. Itulah dia UMNO.

Kepada rakyat Pulau Pinang, dipersilakan menghadiri majlis sambutan Maulidul Rasul. Atucara penuh majlis boleh di baca di bawah artikel ini.

Juga, nampak atau tidak Zul Nordin sendiri sedang berkokok dengan suara UMNO menyerang DAP. Ini kerana Zul Nordin adalah BARUA UMNO dan beliau bertindak selari dengan nada dan gendang yang dipalu UMNO.

Apasal UMNO tak bising pasal Kerajaan Perlis yang langsung tidak mengadakan sambutan Maulidul Rasul?

Sekian

Tulang Besi

23 comments:

al-khattab said...

klw umno ni yg dok terang2 bantai islam pun kene lakhnat! apalagi pulak PENGKHIANAT!!! BARUA!!! MUNAFIK!!! mcm adun atau MP pakatan rakyat yg mcm kita dah tahu mcm osman jailu laknatullah! jamaludin lakhnatullah! radzi lakhnatullah! badrul hisham laknatullah! zahrain lakhnatullah! zul noordin lakhnatullah! hasan ali laknatullah! mustafa ali lakhnatullah! nasharudin isa lakhnatullah! dan semua yg selepas ni juga nak lompat parti atau duduk dlm parti tapi buat kerja untuk hancurkan parti!!

semua rakyat yg teraniaya akan mendoakan kehancuran dan kemusnahan hidup mereka dunia & akhirat!!!

aminnnnnn!!!

Mohd. Rizal said...

sokong juga dgn statement al-khatab ini.....kita laknat semua mereka yg mengkianati amanat Allah....tak kira dari parti mana...UMNO ke..PAS ke...PKR ke....DAP,MIC,MCA, Gerakan mmg terang2 dah dilaknat dan kena laknat.....tp sebaik2nya moga Allah buka pintu2 hati puak2 ni...

Anonymous said...

alahai...
1.hang soghang saja yang yang tak barua!!tak munafikk!
2.doa puak hang saja yang mujarab!taraf wali!!
3.hang tenguk!!negeri mana berlaku kes bakaq bayi!!
4.Tak pernah terjadi selepas zaman jahilliah dulu!!
5.boleh berlaku dinegeri yang mengaku serambi mekah!!negeri yang kononnya dperintah oleh tpk guru!bertaraf wali!!doa mujarab segalanya!!
6.Allah dah beri peringatan no!!jangan jok juah dan perasan alim sangat!!orang lain semua jahil!!

Anonymous said...

akhir2 nie umno bn betui2 tersepit.tengok semua media, hingga astro pun kena tlong depa.ktuk berpai pr. semua yg pr buat amat jijik pd mereka. tapi rakyat dah tahu.. tak bacapun paper, semua g blog sja. pru 13kasi potong semua.. hdp kuasa rakyat..

AzamDean said...

kita kena bijak memberikan komen..ini mengenai isu errr...... maulidur rasul...perarakan majlis terebut....kalau nak kata isu buang bayi ke bakar bayi ke bunuh bayi..kat mana-mana negeri pun kalau nak jadi jadi jugak...apa-apa pun yang hebohkan ni utusan melalut tu...aku nampak sangat dah..UMNO dah penat fitnah bangsa sendiri..die nak fitnah kaum lain pulak.. wahahahahaha kesian KM Penang kesayanagn rakyat tu..

Anonymous said...

alahai..
1.kalau nak tunggu isu bayi kena bakaq kat kelantan tu!!nak publish kat blog ni!!tunggu sampai kiamatla oii!!!
2.kes buag bayi!memang ada kat negri lain!!tapi kes ni special sikit!!BAYI KENA BAKAQ!!!!
3.MANA ADA LAGI SEMENJAK ZAMAN JAHILLIAH!!

AzamDean said...

kena bakar kena bunuh ke nliwat ke bayi tu..seksa tetap seksa...mati budak tu teap mati..takyah kire negeri mana..buang bayi..bayi tu KO dah...yang buat bayi cara haram tu yang kite nak elak!!!!! tak kire la negeri mane!!!!!!!

Anonymous said...

Anonymous said...

alahai..
1.kalau nak tunggu isu bayi kena bakaq kat kelantan tu!!nak publish kat blog ni!!tunggu sampai kiamatla oii!!!
2.kes buag bayi!memang ada kat negri lain!!tapi kes ni special sikit!!BAYI KENA BAKAQ!!!!
3.MANA ADA LAGI SEMENJAK ZAMAN JAHILLIAH!!

------------
mamat macam sial aje.. kena laknat baru tahu .. Insaf bro .. ko Islam x? ..nama je kut ..

Anonymous said...

Sila baca artikel ini, yang memjelaskan mengenai pembohongan LIM GUAN ENG dan silapmatanya..kepada sesiapa yang mencintai kebenaran dan tidak ditipu oleh puak munafik, bacalah dengan lafaz bismillah.

http://puterinafisah.blogspot.com/2010/02/siapa-bohong-utusan-atau-harakah.html

mankentut said...

jika beginilah perangai pegikut umno, tandanya umno akan hancur tak lama lagi cayelah!

Anonymous said...

alahai..
anoy 12.27
1.sebab islam la!kita kena bincangkan isu ni!!
2.Awatt!hang ingat!kerana kelantan!kerana diperintah oleh puak yang hang sokong!tak boleh bincanggg!!
3.Pemimpin hang tu maksum ka!!alim sangat ka!oghang lain semua jahil ka!!
4.Akhir zaman!ramaila puak macam hang!!pakat-pakat juaii agama!!
5.bayangkan kalau kes bakaq bayi ni berlaku kat johor!!hang akan jaja tak cukup kertas koTT!!
5.hang ingat hang alim ka!!macam aduka taruna!!

Anonymous said...

aduh kecoh betul ler mamat anon 1.19pm ni.x habis2 bayi kena bakar. en anon woi...bayi tu dh kena bakar dan ade bayi yg dah kena gigit semut sampai meninggal. ape benda sebenarnya yg ko nak bincangkan kt sini??? ko nak ckp ni semua salah ulama yg jual agama??? mmmm...bagi aku mungkin ye tp masa zaman rasulullah pun aku yakin ada benda ni sbb tu dalam hukum hudud ianya merangkumi semua permasalahan manusia mcm zina. pasal zina ni lah jd anak luar nikah. so ko setuju x supaya setiap kesalahan yg melibatkan org islam mestilah di bicarakan dimahkamah syariah dan hukumannya berlandas pada hukum hudud? kalu ko setuju ko mintak ler pemimpin ko tu gubal balik undang2 syariah supaya mengikut hkm hudud. kita orang dah penat mintak tp pemimpin kesayangan ko xnak bagi sbb takut org islam xleh maju pasal dah kena potong tangan. ade betul ke ape yg pemimpin ko ckp tu?? kalu ko setuju maksud dia ko dah jual agama ko mcm mufti2 yg ada sekarang. disbbkan takut hilang jawatan maka sangguplah mereka mengenepikan statement yg berbaur kafir dari pemimpin ko. so sekarang sape yg jual agama???????

daurabea said...
This comment has been removed by the author.
daurabea said...

kerajaan negeri Kelantan dah lama x anjur perarakan maulidurrasur, ada sape ambil kisah.....

AzamDean said...

broo..anon tu..bayi kena bakaq tu anak haram dia..tu yang dia bising..tak pa wei..wanita UMNO johor dah on dah..dia kata sapa dapat anak luar nikah jangn buang..bagi kat depa..depa nak jaga..Islam dah macam nasara kat telenovela dah..anak haram masih lagi nak dibela..nak dibagi bapak..maksiat pun berleluasa.. mampus 1Malaysia

Anonymous said...

surat pekeliling kata lain poit...
nak cover la tu.....

Anonymous said...

Pada pandangan saya, manusia bernama Zahrain adalah lebih baik berbanding dengan Zulkifli Nordin kerana Zahrain secara terang-terangan melakukan kesalahan demi kepentingan peribadi dan telah letak jawatan kerana akur dengan kesalahannya. Tetapi seorang manusia yang bernama Zulkifli Nordin... minta maaf cakap.. sikapnya seolah-olah seperti Abdullah bin Ubay.... orang seperti Zulkifli Nordin ini tidak sepatutnya wujud dalam mana-mana parti.. PKR,Pas ataupun Umno... musuh dalam selimut...

- ANTI ZUL NORDIN -

umar Penang said...

al khatak terlupa nak tulis agaknya..ada banyak lagi yang akan dilaknatullah..

osman jailu laknatullah! jamaludin lakhnatullah! radzi lakhnatullah! badrul hisham laknatullah! zahrain lakhnatullah! zul noordin lakhnatullah! hasan ali laknatullah! mustafa ali lakhnatullah! nasharudin isa lakhnatullah! nik aziz,husam musa,anwar brahim,khalid samad,lim guan eng,lim kit siang,karpal singki,teoh beng huat,elizebert,al nizar nga ngeh,juak2 dan balaci PAS/PKR yang bahlol semuanya akan dilakhnatullah andai berterusan mempermainkan ISLAM untuk sekelumit kuasa

anuar said...

weih,hang tok sah dok kelengtong lah..aku kerja kat pej.pendaftaran penang,aku dah baca surat yg SUK sains..sah tak dak perarakan..tetapi nasib la ada umno yang hampa dok taram tu pi hingaq..ustat lim pun turn kat no u turn...kesian aku tenmgok ramai melayu yang hentam melayu sanggup jilat pungkoq lim yang sah kapiaq tu

nak buat cam ner..giler kuasa

AzamDean said...

ada perarakan pun macam la orang UMNO sume turun..

Anonymous said...

Nak tanya sikit. PAS di Pulau Pinang apa kerja atau peranan, selain jadi tongkol?atau bahasa Penang====tongkoi!

beza dengan Selangor, JAIPP selari pula dengan kerajaan DAP? Penang sebenarnya kerajaan DAP, kerana PKR dah hancur , PAS pula sebatang kara.

Anonymous said...

Parti keparat UMNOk memang tak de keje lain nak meNIPU rakyat memang no 1 .. bende yang tak de dibuat-buat cerita TAPI bende yang ada depa buat-buat TAK tau.. Parti kesialan ini jangan lah lagi dok percaya kata-kata depa ni memang kaki pembelit no 1..

Anak Lenggong said...

5 Februari 2010 bersamaan 20 Safar 1431H, sepucuk surat pekeliling telah dikeluarkan oleh pejabat setiausaha kerajaan negeri P.Pinang berkenaan dengan Majlis Perhimpunan Ummah sempena sambutan Maulidur Rasul peringkat negeri P.Pinang.

Surat pekeliling ini telah ditandatangani oleh Dato Haji Muhammad Yussof B. Wazir (Timb. Setiausaha Kerajaan negeri)
Surat tersebut adalah bagi makluman tentang aturcara Majlis Sambutan Maulidur Rasul dan juga makluman tentang PEMBATALAN MAJLIS PERARAKAN pada sambutan kali ini.

Keputusan pembatalan perarakan ini telah diputuskan sebulat suara didalam mesyuarat Jawatankuasa Induk Majlis Sambutan tersebut pada 3 Februari.

Setelah kandungan surat pekeliling tersebut heboh diperkatakan didalam blog2 dan juga mendapat pendedahan media perdana, bermulalah putar belit dari khalifah mata sepet kiasu dari Melaka menuduh pelbagai pihak demi untuk mengelakkan kemarahan masyarakat melayu/islam seluruh negara dan juga melayu/islam P.Pinang khususnya.

Apek "celaka" dari Melaka ini cuba berbohong didalam kenyataannya kepada MalaysiaKini bahawa Kerajaan P.Pinang telah mengeluarkan 3 pucuk surat yang bertarikh 13,15 Januari dan juga 12 Februari bagi memaklumkan perarakan sempena Maulidur Rasul akan diadakan.

Habis, bagaimana pula dengan surat pekeliling yang diedarkan pada 5 Februari 2010 ?

Jadi setelah semua ini timbul, baru kerajaan pimpinan Lim GE bergegas mengeluarkan surat pekeliling yang baru bagi menutup kebiadapan yang telah dia cuba lakukan. Malah, Lim GE dan juga Malik begitu "celaka" menuduh semua pihak luar menfitnah dan berbohong mengenai pengharaman perarakan sempena Maulidur Rasul didalam kenyataan MalaysianInsider.

Mungkin sebab dah takut, khalifah Lim GE dan juga DAPig negeri P.Pinang telah membuat "u turn" mengadakan kembali perarakan. Kecut telor puak2 ni bila tengok melayu/islam P.Pinang marah dengan perangai bangsat mereka. Kecaman dan bantahan penduduk melayu/islam P.Pinang telah menyebabkan khalifah Lim GE telah kehilangan sebiji telornya.

Laman web JAIPP secara mendadak memaparkan jadual dan aturcara baru Sambutan Maulidur Rasul pada 13 Februari bagi menyelamatkan seorang khalifah Kafir yang kuat berbohong ! Rajin jugak puak2 JAIPP ni kerana berkerja lebih masa pada hari sabtu sehari sebelun cuti panjang Tahun Baru Cina !

Malik Kasim telah menyalahgunakan jawatannya sebagai Exco Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Negeri bagi melindungi seorang KAFIR HARBI seperti Lim GE bagi menjahanamkan perpaduan Islam di P.Pinang.

Beruk dua ekor inilah sebenarnya yang memfitnah dan juga berbohong kepada seluruh rakyat P.Pinang dan juga rakyat negara ini. Mereka ini sebenarnya cuba menghapuskan keharmonian umat Islam didalam memperingati hari kebesaran Islam.

Pencacai harami penganut ajaran Pas pula bagai "diliwat punggung" apabila secara membuta tuli akur dengan kehendak khalifah kafir ini.

Alasan mereka ialah perarakan Maulidur Rasul itu merupakan satu perkara Bida'ah. Jadi, ia tak salah jika diharamkan.

Pencacai penganut Pas ni kalau dah bangang..., pakai serban atau kopiah besar tempayan pun akan tetap bangang jugak. Kafir dok kencing atas serban pun masih tak berani nak melawan lagi. Buta perut punya pencacai hamPAS.

Nampak sangat penganut Islam jumud seperti pencacai hamPAS ini lah yang akan menjual maruah negara islam kepada Kafir seperti DAP hanya kerana sedikit kuasa dan undi.