"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 29, 2010

Doa Laknat Kepada Ezam Soros Di Hadapan Kaabah Sempena Perlantikan Sebagai Senator.

Malunya saya kalau saya ini seorang manusia bermaruah. Tapi manusia bernama Ezam Mat Nor adalah seorang manusia yang tidak bermaruah. Sebab itu dia tidak malu menerima tawaran jawatan Senator dari parti yang pernah beliau keji dan nista.

Lebih menghairankan adalah :

"Apa jasa Ezam Soros pada negara untuk melayakkan beliau dilantik Senator”

Adakah Ezam Soros seorang yang pernah berjuang di perbatasan sehingga berjaya menyelamatkan negara dari ditakluk musuh? Adakah Ezam Soros seorang teknokrat yang mengharumkan nama negara dengan kebolehan dan keupayaan beliau? Adakah beliau seorang yang mempunyai ilmu dan pengalaman luas dalam pentadbiran dan politik negara.

Pengalaman Ezam dalam politik negara tidak lain adalah mengutuk dan menista UMNO sewaktu Ezam Soros berada dalam PKR dahulu. Tidak lain dari itu. Jawatan Senator diberikan kepada orang yang tidak bermaruah seperti Ezam Soros.

Ezam juga masih belum menjawab cabaran Raja Petra Kamaruddin. Yakni Ezam telah mendapat Rm20 juta dari Soros atas nama kempen membebaskan Anwar Ibrahim. Atas sebab itulah saya memanggil beliau “Ezam Soros”. Seeloknya Ezam membersihkan nama beliau dari cabaran terbuka Raja Petra ini kepada beliau memandangkan Raja Petra bercadang untuk mendedahkan bukti kalau Ezam terus berdiam diri.

JASA EZAM ADALAH MEMBELI PEMIMPIN DAN WAKIL RAKYAT PKR?

Mengikut maklumat yang saya dapat dari dalaman UMNO, itulah jasa sebenar Ezam Soros. Kerja-kerja perginya orang seperti Halili Rahmat dan beberapa pimpinan PKR termasuk di Perak yang menyebabkan jatuh kerajaan PR di Perak adalah hasil kerja tangan Ezam Soros.

Untungnya jadi Ezam. Sudahlah berjuta duit Soros dia dapat. Sekarang dapat pulak tawaran Senator dari parti dia maki dulu. Cuba bayang bagaimana Ezam dapat beli bangle di kawasan yang mahal di Shah Alam di waktu Ezam masih Ketua Pemuda PKR dahulu? Mana dia dapat duit. Saya sendiri pun terkial-kial nak bayar duit rumah dalam keadaan ada kerja tetap, tapi Ezam dapat beli rumah Banglo mahal dalam keadaan tiada kerja.

Saya antara yang menjadi peminat Ezam dan mempercayai cakap Ezam bahawa UMNO ini korup, sudah tidak dapat dibersihkan lagi, jahat dan sebagainya.

Tapi depan mata saya Ezam Soros telah berbohong kepada saya. Oleh sebab itu saya SUMPAH Ezam Soros kerana berbohong kepada saya dahulu.

Saya telah meminta kawan saya yang berada di Mekah untuk berdoa di hadapan Kaabah bagi pihak saya supaya Allah SWT mengutuk dan menurunkan bala kepada manusia bernama Ezam Mat Nor ini di atas pembohongan dan pengkhianatan beliau kepada kami penyokong-penyokong Pakatan Rakyat.

Tindakan Ezam Soros ini amat buruk kepada generasi masa hadapan. KAlau tidak diambil tindakan, ia akan membenarkan tindakan khianat dan pembohongan atas dasar kepentingan pribadi dan keduniaan.

Fakta adalah sehingga hari ini Ezam Soros TIADA BUKTI apa-apa penyelewengan yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim. Ezam tiada bukti bahawa Anwar telah bertindak zalim atau menyeleweng walau sedikit pun. Ertinya kemasukan Ezam Soros ke dalam UMNO tiada sebab musabab yang kukuh dan jauh sekali atas dasar syariat Islam.

Jangan takut wahai Ezam, kalau kamu tidak bersalah nescaya Allah SWT tidak akan menurunkan bala ke atas kamu. Saya lakukan ini supaya perangai Ezam ini tidak diikuti oleh generasi masa depan.

Wallahualam bissawab

Tulang Besi
Ezam Mohd Nor antara empat dilantik Senator

Bekas ketua pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ezam Mohd Nor adalah antara empat orang yang akan dilantik sebagai Senator.

Menurut The Star Online, mereka yang lain termasuk timbalan presiden MIC Datuk G Palanivel, pengerusi eksekutif firma Rahim and Co, Datuk Abdul Rahim Abdul Rahman dan ketua Wanita Umno Pagoh, Noriah Mahat.

Mereka akan mengangkat sumpah jawatan di hadapan presiden Senat, Tan Sri Abu Zahar Ujang di Dewan Negara, Isnin depan.

Ezam (kiri) juga adalah bekas setiausaha politik Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang terkenal kerana pernah mengakui mempunyai enam kotak yang dikatakan mengandungi dokumen mengenai salah laku pemimpin kerajaan.

Dia bagaimanapun kemudian menafikan perkara itu sebaliknya mendakwa kotak itu suatu pembohongan dan dijaja sebagai modal politik sejak 1999 selepas Anwar dipecat daripada Umno dan kerajaan.

Selepas meninggalkan PKR dan menyertai Umno, Ezam berkata dia bukan saja dikutuk kerana meninggalkan perjuangan mereka tetapi juga digelar ahli parti itu sebagai "Ezam Kotak".

Sementara itu, bagi timbalan presiden MIC, Datuk G Palanivel, ura-ura yang beliau akan dilantik sebagai senator bukan lagi rahsia.

Perlantikannya itu dikatakan sebagai menghargai pengorbanannya yang tidak dicalonkan pada pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor tetapi sebaliknya menyokong calon kompromi, P Kamalanathan.

Selain dilantik sebagai senator, Palanivel juga dijangka akan diberikan jawatan sebagai timbalan menteri.

15 comments:

Anonymous said...

besar jasa Ezam ni, iaitu menentang PENGKHIANAT NEGARA si ANWAR IBRAHIM..Pengkhianatan si Nuar Juburi menyebabkan MAlaysia dalam keadaan terancam, benar kata Dr Halili bhw "melayu merasa cemas" dgn sikap PR ini..

Ezam join UMNO ketika zaman kegemilangan PR slps PRU12..Alhamdullilah, hidayah dan petunjuk dari ALLAH membuka mata insan ini mendapat kebenaran, seterusnya menentang KECELAKAAN yg dilakukan NUAR aljuburi..

anti-firaun

p/s: Kenalan rapat si NUAR spt Ezam, Nalla, Dr Halili, Zahrain sudah mendapat petunjuk kebenaran..pencacai2 PR ni bila lagi?

mankeldai said...

balasan najib pada ezam sesumpah untuk kekal dalam umno!

Anonymous said...

Bukankah Ezam telah mewar-warkan bahawa dia akan membantu parlimen untuk mencelakakan Anuar Ibrahim melalui dokumen yang dia miliki..?

Ezam akan dijadikan tukang karut dan juru heboh bergandingan dengan KJ/Nazri/samseng pasir salak dalam parlimen untuk menyanggah segala cadangan dan kritikan Anuar Ibrahim terhadap kerajaan Najib.

Ada penyokong PR kisah Ezam nak jadi menteri...? Semua menteri dalam kerajaan Mohd. Najib "low class" ditambah lagi dengan pemikiran kelas ketiga.

Anonymous said...

Amat terserlah sikap dan sifat buruk, busuk dan dengki khianat yg ada pada Tulang Babi dan mereka yg seangkatan dgnnya. Mereka hanya memandang dan beprasangka buruk pada orang lain dan tidak sama sekali pada diri mereka.
Setidak-tidaknya Ezam telah membantu rakyat negara ini dpd terjerumus kedlm kancah fitnah yg dilakukan oleh AlJuburi yg nyata telah mengancam kestabilan politik dan ekonomi negara. Ezam juga telah menyedarkan rakyat negara ini dpd dipengaruhi oleh niat jahat si AlJuburi itu.
Ezam juga boleh menyumbang spt mana Dr Syed Husin yg dianggap boleh menyumbang.

Anonymous said...

Sahabat rapat Al-Jubur spt Ezam,Chandra Muzafar,Ruslan Kasim,DS Zahrain,Zul Nordin,Dr Halili dll lagi telah tinggalkan Al-Juburi krn mereka telah di beri hidayah atau petunjuk bhw Al-Juburi adalah Pengkianat Bangsa Melayu dan Negara

Al-Jubur tlh berjanji akan menghapuskan keistimewaan melayu dan diganti dgn "persamaan hak semua kaum" sama spt MALAYAN UNION dizaman sebelum merdeka dulu.Sbb itu Al-Jubur dilebel PENGKIANAT

Ketegaran bangsa cina menyokong PR bleh dijadikan bukti. Mrk tahu jika PR memerintah spt di Perak dan Selangor,cina akan berkuasa wpun xjadi MB.

Jika cina mahu berkuasa UMNO mesti ditumpaskan krn UMNO adalah pusat kuasa org Melayu.

Anonymous said...

"Sahabat rapat Al-Jubur spt Ezam,Chandra Muzafar,Ruslan Kasim,DS Zahrain,Zul Nordin,Dr Halili dll lagi telah tinggalkan Al-Juburi krn mereka telah di beri hidayah atau petunjuk bhw Al-Juburi adalah Pengkianat Bangsa Melayu dan Negara"

betulllll,.. malah ramai lagi kwan2 rapat DSAI dlm UMNO yg tahu bhw DSAI adalah peliwat tegar. Mrk xbuka mulut sbb depa tahu klu org UMNO yg cerita penyokong PR xkan percaya,..

Nah,..skrg org PKR yg cerita,..slah seorg darinya ialah Sdr Ezam,.pengasas PKN sndiri dan paling rapat dgn DSWA.

diceritakan DSWA pernah call ezam dri US tya ada "lelaki lain x"(bukan perempuan lain,..heheh) dlm rumah,...

tuan komrad said...

giler lahhh....

hasil dari kerja mencacai selama beberapa tahun,maka berjaya jugak kotak nih jadi senator....

cayalah kotak.sepatutnya pencacai yahudi kat sini amik pengajaran dan jadikan kotak ni contoh terbaik menjadi pencacai berjaya...ingat,usaha tangga kejayaan tau....

wah....syabas kotak....

"eh,aku bukan pencacai lagi maaa,aku dah jadi senator tau.." ujar mr kotak sambil kembang kempis idungnya menahan bangga...

ezam..ikon pencacai....insan berlidah cabang..spesis kacukan katak dan jugak bewak...

wakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Untuk pengetahuan anon April 29, 2010 11:14 AM....

"...Sahabat rapat Al-Jubur spt Ezam,Chandra Muzafar,Ruslan Kasim,DS Zahrain,Zul Nordin,Dr Halili dll lagi telah tinggalkan Al-Juburi BUKAN krn mereka telah di beri hidayah atau petunjuk bhw Al-Juburi adalah Pengkianat Bangsa Melayu dan Negara..."

Tetapi al juburi telah dapat mengesan bahawa nama-nama yang disebutkan itu sebenarnya adalah Pengkianat Bangsa Melayu dan Negara...

Mereka pengampu, makan rasuah dan hipokrit. Sebelum mereka membuat pekara yang lebih teruk lagi, adalah lebih baik al juburi terajang dulu jubur mereka supaya keluar segera dari parti.

Mereka itu semua talibarut UMNO dan UMNO pula menyokong APCO untuk jadi zionist di Malaysia.

Helo pencacai... Pengkhianat sebenar adalah semua pemimpin UMNO bersubahat dengan APCO yang membunuh penganut islam di seluruh dunia.

Kau fikir dengan menyokong UMNO APCO kau akan selamat...? Belum kena bolehlah cakap banyak...

Tunggu giliran ahli keluarga kau yang akan ditembak mati seperti yang berlaku keatas adik amirul... ketika itu kau nak puji UMNO itu elok ke tidak..?

Anak Lenggong said...

KAH KAH KAH KAH...PABILA SIEZAM DILANTIK DAN MEYEBELAHI BN AKAN DIKUTUK..DAN DITANYA APAKAH JASANYA..TETAPI AKU NAK TANYA SEMULA KEPADA SIBANGANG NI APAKAN JASA ZAID TU KEPADA PAK LOBAI PAS SEHINGGA DIA DISANJUNG SEBEGITU TINGGI OLEH PUAK KO...

1. APAKAH DISEBABKAN ZAID NI LAH YANG BERJASA DENGAN MENGUTUK MENGEJI PAS DAHULU...

2. ADAKAH DISEBABKAN ZAID MENYEDARKAN AK LOBAI PAS DENGAN MENYAMAN PAS DIDALAM SOAL HUKUM HUDUD.

3. ADAKAH DISEBABKAN ZAID SAMA BERFAHAMAN LIBERAL DAN MEMPERJUANGKAN LINA JOY DIDALAM KES MURTADNYA.

APA YANG PASTI JASA ZAID IALAH TELAH BERJAYA MEMPERBODOHKAN PEMIMPIN ..PENYOKONG DAN BLOGERS PAS DENGAN UCAPAN AMBO DAH TAK MINUM LAGI DAN MENYOKONG ANUAR UNTUK MENETANG PAS SEHINGGAKAN DI HULU SELANGOR PUAK PAS NI MENYANGYUNG ZAID.

P/S: AKU NAK TENGOK PULAK DISIBU NI ADAKAH PEMIMPIN ..PENYOKONG DAN BLOGGER PAS AKAN TERUS DIJADIKAN BARUA SERTA PACACAI ATAUPUN KUDA TUNGGANGAN OLEH CINA DAP..SEBAB DIDALAM PRK HULU SELANGOR GOLONGAN PAK LOBEI PALSU INI JUGALAH YANG MEMPERSOALKAN DAN MEMPERLEKEHKAN PABILA MELAYU UMNO MENYOKONG CALON DARIPADA BANGSA INDIA...

tuan komrad said...

aduyai....pencacai yahudi..

ko nak tanya soalan banyak2 wat per...

ini bukan time peperiksaan penggal bagi darjah 3 anggur....

syoh2..syoh2..pegi main jauh2....

"lihatlah dunia...hasil usaha dan keazaman gua mencacai selama ni,akhirnya dapat jugak gua title senator...pada pencacai2 yahudi sekalian,jadikanlah gua sebagai ikon lu orang"kata ezam pada pencacai yahudi yang ternganga..

wakakakakakakakakakak...yahudi sdn bhd telah berjaya....caiyok..caiyok...

Anak Lenggong said...

Yang kesian nya si Tulang Besi dan Poji ni dah dok puas menjaja..dan membodek tapi belum dilayan oleh Tuan Guru kah kah kah...harap duit upahan je laa

kampung guys said...

allh tak nak tentang melayu kat kubur nanti.sibuk perkianatan mealyu tu.ko ada bukti ke tentanng tu ah anonymous.alau allah beri pentunjuk takkan sokong umno yang terang lagi bersuluh menolak hukum allah

Anonymous said...

Tahniah Ezam. Pejuang Reformasi yg sebenar. Tabik kpd Ezam kerana berani melawan ex-boss dia. Harap2 Ezam mampu meberi sumbangan yg terbaik semasa menjadi Senator.
TB tolong jgn ubah nama Ezam menjadi nama Ezam Soros. Nasihat sesama Islam. Kalau tak puas hati pun jgnlah ubah nama org Islam.

otak keldai otak kambing said...

jgn lupa berdoa juga supaya Allah menunjukkan siapa sebenarnya anwar brahim..peliwat atau pejuang

org dapat 4 juta..ko tentu 6 juta,
duit rakyat le tuu

taipingmali said...

saya setuju, Ezam dan beberapa rakan lain telah mengkhianat PKR. Duit yang Soros bagi memang benar. Lokman Adam mengakuinya. Berbillion duit masuk. apa salahnya mereka cilok sikit untuk buat rumah atau beli kereta baru. Bagi PKR duit tidak menjadi masalah. sebut saja berapa hendak , duit pasti sampai. agaknya Saifudin dan Azmin berjiwa besar mahu lebih kaya daripada Ezam. sebab tu mereka berdua bertahan lagi dalam PKR sampai Anwar ALJUBURI WALLIWATI pejam mata( Pinjam ayat Mat Sabu)