"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 25, 2010

Malam Terakhir Kempen PRK P-094

Reactions: 
Jam 9:08 malam di Mini Stadium Kuala Kubu Baru...


Jam 9:19 malam... antara Pimpinan Pakatan Rakyat yang sudah berada di Mini Stadium Kuala Kubu Baru ialah Tian Chua, Azmin Ali, Syed Husseyn Ali, bekas MP Hulu Selangor, SS Subramaniam dari MIC juga kelihatan di atas pentas.


Acara membantai UMNgOk/Beer eNd dimulakan oleh Saudara Tian Chua. Tian Chua adalah "ikon" bagi anak muda. semua anak muda yang waras kagum akan semangat Tian Chua. dalam UMNgOk/Beer eNd tidak ada "ikon" seperti ini... yang ada cuma "ikon" DVD/VCD phorno...


Jam 9:39 malam... acara membantai UMNgOk/Beer eNd diteruskan lagi oleh Ketua AMK Pusat, Syamsul Iskandar... Ketua AMK ini ialah "ikon" bagi mereka-mereka yang suka membuat laporan polis. keh keh keh keh keh...!!!


Jam 9:39 malam... Calon Pakatan Rakyat - Dato' Haji Zaid Ibrahim tiba di Mini Stadium Kuala Kubu Baru. ketibaan beliau disambut dengan begitu meriah... laungan "Re-For-Ma-Si", "KeADILan" dan laungan "Takbir" bergema di Mini Stadium Kuala Kubu Baru.

Ternyata "pembunuhan karektor" yang cuba dilakukan oleh pihak Gerombolan gagal menjatuhkan atau merosakkan kreadibiliti Calon Pakatan Rakyat, malah ianya telah menaikkan lagi kehormatan Dato' Haji Zaid Ibrahim.

Kesilapan lalu adalah kesilapan lalu, Allah itu Maha Pengampun. pintu taubat sentiasa terbuka. Allah mengangkat "darjat" seseorang Hamba-Nya yang bertaubat.


Dato' Haji Zaid Ibrahim dan Isteri - Datin Suliana, Loh Gwo Burne... lepak-lepak merehatkan diri. minggu ni adalah minggu "honey-moon" bagi pasangan Dato' Haji Zaid dan Datin Suliana... kesana-kemari macam belangkas, sentiasa berdua.


Jam 9:56 malam... giliran Naib Presiden PKR membelasah UMNgOk/Beer eNd. Azmin cabar Najib untuk berdebat. tajuk debat ialah "Isu Keselamatan Negara". Malaysia patut berbangga dengan Perdana Menteri yang kita ada sekarang. agak sukar untuk mencari "seekor" Perdana Menteri yang pengecut seperti Najib.

Macam mana Najib nak berhadapan dengan Negara luar kalau dengan rakyat Negara sendiri pun "kecut"..?


Jam 10:10 malam... Karpal Singh "The King" tiba. makin lewat malam, makin hangat di Mini Stadium Kuala Kubu Baru. seorang demi seorang Pimpinan Pakatan Rakyat hadir menyatakan sokongan kepada Calon Pakatan Rakyat - Dato' Haji Zaid Ibrahim.


Jam 10:23 malam... hadirin semakin ramai, Mini Stadium dah jadi macam tin sardin... sesak... ada yang mula menjerit-jerit minta yang berada didalam Mini Stadium penuhkan bahagian depan. diluar Mini Stadium, orang ramai berpusu-pusu datang.

Pimpinan Pakatan Rakyat yang lain-lain terkandas dalam kesesakan lalulintas sepanjang 8 kilometer. skuad motorsikal dikerah ke jalanan untuk mengambil para Pimpinan Pakatan Rakyat yang terkandas dalam kesesakan.

Hadirin dianggarkan mencecah lebih dari 10,000 orang... ini signal yang baik untuk Pakatan Rakyat. Melayu, Cina, India, Orang Asal... semua berduyun-duyun memenuhi Mini Stadium. tiada makanan atau minuman percuma disediakan.


Jam 10:25 malam... Giliran "The King" pula membelasah UMNgOk/Beer eNd. semua mesti ingat perkataan ini - "Kawan-Kawan"... hahaha...!!! Karpal pandai buat lawak "kawan-kawan"...

Semua hadirin ternganga bila "The King" berucap...


Jam 10:34 malam YB Zuraida tiba bersama dengan Isteri kepada Tan Sri Khalid Ibrahim.


Tan Sri Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor. semakin hari, Negeri Selangor semakin stabil. rakyat Selangor sangat-sangat beruntung mendapat seorang Menteri Besar yang berkreadibiliti dan bijak dalam mentadbir Negeri Selangor.


Jam 10:41 malam... Thamrin bin Tun Ghafar Baba tiba... gerombolan semakin kusut... seorang demi seorang bekas gerombolan mula meninggalkan perjuangan "Kebangsaan" yang menjadi tunjang perjuangan gerombolan. "Bangsa" bukan lagi menjadi tunjang perjuangan mereka yang faham akan Demokrasi. "Bangsa" bukan lagi menjadi paksi perjuangan mereka-mereka yang faham kehendak Agama Islam.


Jam 10:51 malam... Media Perdana tidak akan memaparkan gambar ini. simpan untuk kenangan anda. hari ini sejarah tercipta di Mini Stadium Kuala Kubu Baru. sesiapa yang hadir, anda adalah sebahagian dari sejarah.


Jam 10:54 malam... Dr. Hassan Ali dan Lim Guan Eng tiba serentak... gerombolan bertambah kusut. nak China yang pernah dipenjara kerana membela nasib seorang anak gadis Melayu yang digelapkan masa depannya oleh Pimpinan UMNgOk/Beer eNd kini bukan sebarangan Anak China. Anak China ini sudah bergelar "Ketua Menteri Pulau Pinang".

Gerombolan cukup-cukup benci pada Anak China ini sebab Anak China ini tahu banyak mengenai Agama Islam dan kebaikannya. gerombolan tidak suka orang yang berminat dengan Agama Islam.


Jam 10:57 malam... Mini Stadium bergema dengan laungan "Allahu Akhbar"... China, India, Melayu, Orang Asal semua bangun berdiri memberi penghormatan kepada tetamu paling istimewa pada malam itu. semua kaum melaungkan kalimah "Allah Maha Besar"... tiada kedengaran laungan "Hidup Melayu"... langsung tiada...

Semua hadirin tersenyum gembira menyambut ketibaan Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz yang disayangi. semuanya bersemangat. meremang bulu roma mendengar gema Takbir...


Jam 11:09 malam... Tan Sri Khalid Ibrahim menyampaikan ucapan. 1 Jawatankuasa yang akan mengendalikan kes tertangguh antara Peneroka dan Felda bakal ditubuhkan oleh Kerajaan Negeri Selangor. Jawatankuasa ini akan diketuai oleh Dato' Zaid Ibrahim.

Tiada wang tunai diberikan kepada peneroka oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor, sebaliknya Kerajaan Negeri Selangor akan membantu warga peneroka Felda untuk mendapatkan hak mereka walau dengan apa cara sekalipun.

Banyak hak-hak para peneroka telah dinafikan oleh Felda selama ini dan sudah sampai masanya warga Felda diberi pembelaan yang sewajarnya. Kerajaan Negeri Selangor tidak mahu mana-mana rakyat didalam Negeri Selangor menjadi "hamba". rakyat adalah "Tuan" dan kita akan angkat hak rakyat ke tempat yang sewajarnya. ini bukan zaman "hamba", ini zaman Keadilan.


Jam 11:14 malam... EXCO Kerajaan Negeri Kelantan - Dato' Paduka Haji Husam Musa tiba di Mini Stadium Kuala Kubu Baru selepas merasmikan Mesyuarat Agung tahunan PAS Selayang. para hadirin berebut-rebut mahu bersalaman dengan orang kuat Kerajaan Negeri Kelantan.


Jam 11:18 malam... bagaimana gerombolan mahu menghadapi gelombang kebangkitan seperti ini..?


Jam 11:21 malam... Lim Kit Siang tiba...


Jam 11:24 malam... Calon Pakatan Rakyat - Dato' Haji Zaid Ibrahim menyampaikan ucapannya yang terakhir dalam tempoh kempen PRK P-094.


Jam 11:33 malam... Mursyidul Am PAS - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat menyampaikan amanat terakhir kepada bakal pengundi P-094.


Jam 11:55 malam... Ketua Umum PKR... amanat terakhir kepada bakal pengundi... pilihan ditangan anda... mahu perubahan atau kekal tanpa perubahan...


*Dikemaskini dari masa ke semasa... harap bersabar...

24 comments:

prblogger said...

check doh ko email demo...kawe ado email demo tuh..!

Anonymous said...

Satu harapan baik untuk rakyat malaysia untuk melangkah ke putrajaya. Usiaku hampir separuh abad dan ingin melihat malaysia di tadbir dengan penuh amanah dan bersih. Satu petanda malapetaka untuk parti yahudi laknatullah yang menipu rakyat.

Moga-moga malaysia akan bergerak dengan lebih pantas selepas ini setanding dengan negara maju di dunia. Jangan percaya pada umno kerana perjuangan mereka adalah perjuangan sia-sia yang hanya untuk mengisi temolok mereka sahaja di mana rakyat rata-rata hidup kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.

Mari kita perjuangkan slogan baru "Islam didahulukan, keadilan rakyat diutamakan".

Anonymous said...

berapa orang unit amal pas, petugas PR, petugas DAP dari seluruh malaysia..dan berapa orang yang agak-agaknya boleh pangkah hari ini..
Minta TB jelaskan.. sama-sama kita tunggu malam ini siapa yang kena

Stephen aka Merekah Fajar said...

Majulah Pakatan Rakyat untuk semua warganegara Malaysia.

Dari posting gambar2 yg disini, nampak nya byk juga "big shot" UMNO/MIC yg menyertai PR.

Tak semesti nya "one way" ia itu keluar PR masuk BN??

Syabas, the Choice is very clear.

PR is for All!

Para said...

unit amal je dah dikerah 10 000 org, org dap & pkr dr seluruh negara pun rasanya ada kot dlm 10 000 org jugak. rakyat tempatan yg betul2 mengundi hari ni ada la dalam 100 orang.. patutlah ramai..

matkambing said...

politik baru telah berjaya menjelma di kkb malam tadi. hidup pakatan rakyat!

Anonymous said...

Ini baru betul 1Malaysia ... tanpa APCO .. cuma peluh dan darah anak negara ini

apizz said...

admin...xde video ke???

Anonymous said...

kite mamposkan Be End ari ni...

Anonymous said...

ORANG UMNO KALAU NAK DATANG CERAMAH bn KENA BAGI NASI BUNGKUS NGAN DUIT POKET...

nu_Ox3r said...

gila semngat tgk koleksi gmbr2 ni..semua all out.good!!!

al-Balingi said...

Bro,

Perisik Rakyat is back. Tq bro, walaupun tak dpt pegi sana, dpt tgk gambar ni dan baca ulasan lu, bersemangat, terharu semua ada. Ulasan w/pun bersahaja tp menusuk kalbu beb. Perpaduan kaum dalam PR adalah lebih meyakinkan.

All the best. God bless!

Anonymous said...

Pastikan UMNO betul2 mampos. jangan kasi chance hidup semula. ketuk sampai mampus. kehkehkhe.... mampos ko UMNO. datuk nenek, mak bapak aku habis ko tipu...

Anonymous said...

saya ditawarkan RM250 untuk mengundi di Hulu Selangor..Sumenye da disettle kan SPR...

PAS taja ARAK said...

ramai giler..ramai giler..ramai gilerr..yg bestnya ada juga si kurang ajar janggut sejemput..kalau mcm nie tak menang lagi..pasti kampung tergadai..

Anonymous said...

aku ada d sini. kpd pencacai yg x percaya dgn kedatangan anak jati d sini baguslah teruskan dgn kata2 utk menyedapkan hati anda. tunggu saja saat kejatuhan umno bangsat!!

anak melaka.

cucu ghafar babu said...

kat sg buaya..kat batng kali,kat ulu yam..semua geng ni juga yg terkinja2 bereformasi dan bertake bir.so,wa nak helan peee..3 000 kelantan mari..2000 kedah mari..2000 nizar nga ngeh bawa mari,2000 lg lim g eng cina talak cuci pongkoq bawa mari..00030 orang hulu selangor juga mari..9030 orang mari maa..30 mau undi ma..10 olang kasi undi losak maa 10 olang pangkah BN maa..belapa olang pangkah itu bulan terbelah dua maa..ini mcm mana zaid mau menang maa

Anonymous said...

LAPORAN TERBARU JAM 1.00 TENGAH HARI DARI FELDA


GEDANGSA:

saluran 2 dan saluran 3 ada pertambahan

SUNGAI TENGGI

di sungai tenggi dan sungai tenggi selatan ada peningkatan

10% dari tahun 2008 dauhulu.

SUHARTO

jelas ada pertambahan untuk pkr

NOTA : jika tidak ada penipuan yang beterusan
ahli parlimen hulu selangor ialah Zaid Ibrahim

LAPORAN DARI KAJI SELIDIK ZENTRUM

badan kaji selidik ini telah meramalkan
beberapa minit tadi nahawa calon pakatan rakyat
akan menewsakan calon mic.
Ayuh para pejuang tingkatkan usaha dan berdoalah INSYAALLAH!

Anonymous said...

Salam...hahai perisik rakyat...10,000 yang hadir memangla benar tapi janganla perbodohkan rakyat..kebanyakan yang hadir terdiri dari para penyokong PAS+PKR+DAP dari luar..kita boleh saksikan pelbagai jentera dari luar telah dibawa masuk oleh pembangkang mcm kamu ni ke Hulu Selangor..sudah-sudahla perisik rakyat..dari ko jadi perisik politik mcm ni...ada baik ko jadi perisik dalam parti pembangkang kesayangan ko ni yang ada mcm2 manusia dalamnya...

Parti Arak Selangor said...

ehhh. dua mamat janggut putih pun ada juga.dua2nya kurang ajar..sama sifat kurang ajarnya..hina sultan ..kalau sultan pn sanggup di hina,apatah lg manusia seperti kita..pas 4 all..israel 4 pass

Anonymous said...

pemimpin umno sudah mula meninggalkan ulu selangor. Satu petanda baik utk kita. Insyaallah, mari kita berkerja keras lagi. pastikan taktik kotor saat akhir tdk berlaku.

Waspada.

Anonymous said...

dan ...dari semua kandungan diatas macam menang ja...tapi KALAH jugak..hahahahhaa ..gebang hujan atas bumi boleh naik ke langit...rakyat dah muak dah dgn taktik korang...sanggup buat apa saja janji nak menang...org sakit otak ja ikut jubur anwar..slm dia jadi kepala PR aku tengok banyak janji politik tanpa tanggungjawab yg dia buat..maksudnya menipu rakyat..dah x mampu jangan janji..bodoh..

Anonymous said...

hahahaha...laporan blog yang paling bangang..ko nak banggo aponyer...suma tu org luarrr bodoh..kami dah x caya dah ngan PKR..kencing kuat...masa berucap berkobar2..nak buatnyer haram tidakkk..dok sibuk cari isu nak malukan negara ja..nak divert kes menjubo' dia ja..korang yg bangang pun follow..anwar bercakap mmg pandai..tp he is nothing n nobody..belaan Amerika ja..korang check betul2 siapa dia ni?..mana duit dia dapat,.apsakl dia nk amik IMF dulu walhal ok ja ekonomi tun M handle..celaka si anwar ni ejen US...kalo kita amik IMF ritu jd macam indon ler skrg...jgn jd bodoh...buka mata..

Anonymous said...

hahahaha...laporan blog yang paling bangang..ko nak banggo aponyer...suma tu org luarrr bodoh..kami dah x caya dah ngan PKR..kencing kuat...masa berucap berkobar2..nak buatnyer haram tidakkk..dok sibuk cari isu nak malukan negara ja..nak divert kes menjubo' dia ja..korang yg bangang pun follow..anwar bercakap mmg pandai..tp he is nothing n nobody..belaan Amerika ja..korang check betul2 siapa dia ni?..mana duit dia dapat,.apsakl dia nk amik IMF dulu walhal ok ja ekonomi tun M handle..celaka si anwar ni ejen US...kalo kita amik IMF ritu jd macam indon ler skrg...jgn jd bodoh...buka mata..