"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, July 01, 2011

BERSIH 2.0: 60 Pengundi Dalam 1 Rumah..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Rumah beralamat No 1138, Kampung Bagan Serai, Permatang Pauh mungkin tak sehebat Kediaman Rasmi Perdana Menteri. Sekadar rumah kampung biasa bagi golongan sederhana di sebuah Kampung di Pinggir Bandar.


Keistimewaan rumah kayu kecil ini cuma nampak setiap kali datangnya Pilihanraya Kecil atau Pilihanraya Umum dan sebab utamanya ialah:


Apekejadahnya sebijik rumah kampung berkualiti kayu ada lebih dari 60 pengundi berdaftar..? Untuk pengetahuan korang, semakan dekat atas gua bikin antara jam 1:00 pagi sampai jam 2:00 pagi tadi.

8 Tuntutan Bersih 2.0:
  1. BERSIHkan Senarai undi
  2. Mereformasikan Undi Pos
  3. Penggunaan Dakwat Kekal
  4. Akses Media yang Bebas dan Adil
  5. Tempoh Kempen Minima 21 hari
  6. Kukuhkan Institusi Awam
  7. Hentikan Rasuah
  8. Hentikan Politik Kotor
Adakah Tuntutan BERSIH 2.0 bernombor 1 boleh dianggap "Tidak Relevan"..? Pengerusi Suruhanjaya Pilihan-Raya kena jawab SEGERA...!!!

23 comments:

Anonymous said...

BERSIH

http://www.youtube.com/watch?v=aMtYaC6e9Wk

matkambing said...

spr ni dah jadi keldai amenoporno! pemimpin dan pencacai amenoporno pun dah jadi keldai juga! semua tak boleh fikir dengan rasional dah jadi makhluk perosak!

Anonymous said...

1.dikampung!!biasanya menggunakan satu alamat!!contohnya no.27.batu 1,jalan kampung,tumpat,kelantan(contohla no!).seluruh kampung tersebut menggunakan alamat tersebut!bila posmen hantar surat pun!posmen hanya hantar di SATU petisurat saja!!puak-puak kampung akan pi tenguk dipeti surat tersebut!!kalau ada 1000 orang!bermakna 1000 orang menggunakan alamat yang sama!!bukan bermakna 1000 orang duduk disatu rumah!!mungkin ada lima ratus rumah!!
2.kalau hangpa tak percaya!!hangpa semakla alamat pengundi terutama yang dok dikawasan pendalaman!!
3.akai tak dak ka!!

Anonymous said...

sambung.....

1.dikelantan!!negeri mundur kebelakang 30 tahun dari negeri lain!lagilah banyak kes macam tu!!
2.satu kampung!satu alamat saja!senang posmen hantar surat!!ditaman perumahan!!takdakla isu macam tu!!sebab tiap rumah ada no rumah sendiri!!
3.isu kecik pun nak jadikan isu besaq!!gitulah puak mentaliti lemah!!dok jadi cai puak kapiaq jee!!

andi said...

nak tumpang tanya sikit lah,macam ko boleh dapat nombor2 ic dorang ni, setahu akulah untuk memeriksa daftar pemilih ni ko kena ada ic dulu baru dia akan keluar, boleh tolong jawabkan tak? sebab aku nak check kekalau umah2 kat area aku ada kes macam ni jugak

Anonymous said...

hahaha..poji mangkuk kantoi menipu..bgto skit cr ko cek mcmmna..msti ko xreti jwbkn..blh plak ko cek kn alamat pengundi..powernye ko..mknye ko blh cek senarai pengundi satu malaysia laa ye..hahahah..bgto skit cr ko semak..

Joe Botak said...

poji ganja kantoi menipu..hahaha.

Anonymous said...

hoi pencacai umporno..tu kt kelntan, ni kt mane? bkn kelntan kn.. sebenar nye de 88 orng... x cye ko leh cek sndri..ak da buat n bnde nye betoi ko..ko pon bolh cek.. http://milosuam.blogspot.com/2011/07/rumah-kecil-dengan-88-orang-pengundi.html#ixzz1Qo0V1dtt

Anonymous said...

1.oii!!mamat diatas!!samalah dimana-mana!!kelantanka!permatang pauhka!!kalau kawasan kampung!!biasanya guna SATU ALAMAT saja!!
2.carilah isu yang tak menunjukkan kebodohan diri sendiri!!kalau puak macam hangpa ni nak saman SPR atas isu alamat!!alamat kena juai tanahla oiii!!
3.patutpun kena cucuk indung dengan puak kapiaq!!akai tak dak!!

Anonymous said...

kihkihkih poji2...

agak2 lah kalau nak menipu/nak mempengaruhi orang dgn dakyah dan kempen BERSIH 2.0 hang tu...

oh ya, kalau tak puas hati dan kalau yakin SPR main kotor, hang pi lah berdepan dgn SPR..SPR pun dah cakap pintu rundingan masih lagi terbuka..apa lagi pi lah komplen..

inilah dianye contoh motif sebenarnye disebalik himpunan BERSIH 2.0...sengaja mengada-adakan cerite dan pusing, putar serta belit semua fakta2 utk mengabui mata orang ramai dan memesongkan fikiran mereka supaya membenci lantas mengajak rakyat menggulingkan kerajaan secara kekerasan di perhimpunan BERSHIT nanti...inilah dia contohnye..

tak semudah itu beb.....

kihkihkihkih

Pakteh said...

Alamat rumah bergantung pada satu2 kawasan la. masih ada kampung yang alamatnya hanya pada kedai

contoh: besah binti darus
d/a Kedai pakya
kampung beting buluh
kepala batas
pulau pinang....

Maknanya penduduk akan menggunakan alamat yang terdekat....
Pakteh pun masa dok hantaq kad raya kat Makteh dulu2...guna alamat kedai ja....

Isu ini boleh ditangani dengan lebih berhemah seperti pertemuan BERSIH dengan SPR akhir tahun 2010. Tidak perlu ada demo jalanan yang busuk lagi membusukkan.

Apapun....semua kes2 terpencil hanyalah alasan untuk berdemo..matlamat sebenar BERSIH memang nak diadakan sebelum Anwar dibicarakan pada 16 Julai 2011. Semuanya wayang...

Pakteh dah keluarkan KUIZ FILEM BERSIH 2.0 di blog pakteh....
http://www.betoika.blogspot.com untuk tatapan anda semua....

Anonymous said...

kihkihkih...Pakteh,

kok ye pun jgn bukak rahsia Pakteh masa mude-mude dulu....kihkihkih..

tapi itu lebih baik dpd berselindung disebalik pokok..yakni baling batu lepas tu cabut lari...kihkihkih..

jom Pakteh main kuiz...9/7 nanti jom ramai2 ke blog Pakteh...kite buat sesuatu yg berfaedah..

Anonymous said...

kihkihkih...Makteh,

kok ye pun jgn bukak rahsia Makteh masa mude-mude dulu....kihkihkih..

tapi itu lebih baik dpd berselindung disebalik pokok..yakni baling batu lepas tu cabut lari...kihkihkih..

jom Pakteh PERGI BERSIH...9/7 nanti jom ramai2 ke BERSIH ...LEBIH BANYAK RAHSIA PAKTEH/MAKTEH AKAN TEBUKA...KAH...KAH...KAH...KAH

Joe Botak said...

hahaha..mb kedh xnk bertnggngjwb kalo rkyt die kene tngkp kalo join berSHIT ni..pok nik plak awal2 lg dh cabut ke luar negara..pencacai2 bawahan je beria2 nk join..geng2 ulama sume xjoin..hahaha..sbrnya dieorg mls wt mnde yg sie2 ni..tp die biarkn je pencacai2 n balaci2 wt kje sia2 ni..sbb dieorg tau Allah xsuke perbuatan yg sia2..tp demi politik pok nik xnk sedarkn pengikut2 taksub die..poknik harus bertaubat..hahaha..moga poknik dpt kesedaran bila blk dr umrah nnti..die niat umrah ke niat nk lari dr berSHIT!!

Anonymous said...

dlu mse kat kmpg ak pn..alamat surat menyurat sume anta kat stu rumah je..ag2 sbb rumah 2 umah pnghulu..so stu kmpg gne alamat rumah pnghulu..so no wonder la kongsi alamat yg sme..pngundi sume duk stu kmpg..rse nye SPR ag tahu psal nie

Anonymous said...

patutlah SPR bangang, isu kecik mcm ni x reti nak selesai @ saja2 x mau selesai..nasib ada bersih, kalo x selamanya SPR jadi bodoh...jom bersih

Anonymous said...

PERHATIAN....PERHATIAN...PERHATIAN

Sumber berita yang boleh dipakai...!~!!!

1.Kesibukkan KERAjaan dan SPR menguatkuasakan semua pekerja2 luar negara mendaftar menggunakan BIOMETRIC adalah bertujuan menggunakan nama2 berikut utk persiapan PRU-13 nanti. Mereka akan menggunakan nama2 tersebut untuk kesemua kawasan parliment di negara ini.

2. Penempatan kesemua anggota polis dan askar simpanan di kesemua kawasan parliment ialah utk menguatkan lagi kemenangan kerusi BN dimasa PRU-13 nanti.


3. Pengalaman dri PRU yang lepas ada beberapa anggota telah membuat komplain bahawa mereka di arahkan mengundi di peti2 undi awam sedangkan mereka adalah pengundi tentera. Bermakna mereka mengundi sebanyak 2X ie satu utk anggota tentera ie undi pos dan satu lagi untuk undi awam

Harap pemimpin2 politik PR dapat mengambil perhatian mengenai komplot jahat BN-SPR.

Anonymous said...

BIOMETRIC ni semua kepala otak APCO, x sia2 bayar bejuta2, hasilnya cukup berkesan. bukan takat tipah tertipu, rakyat malaysia pun kena tipu dgn BN.

Anonymous said...

jadi magsa dari mereka yg x berhati prut...??
BERSIH 2.0: 60 Pengundi Dalam 1 Rumah..?? (pemilik rumah itu tidak tahu menahu lgsung tntg hal ini) apa salah mereka..!!!!!

Anonymous said...

Pada tahun 2008, selepas pilihanraya, aku pergi ke BSN Setiawangsa. Ada satu kejadian seorang Indon (dari cara di cakap) nak buka akaun bank. Dia ada my kad. Didaftarkan di Terengganu.
Wakil bank pun check lah My Kad indon tu... sungguh memeranjatkan, wakil bank tu cakap dia tak boleh buka akuan guna my kad tu sebab MYKAD TU DAH EXPICATE ... aku yang dengar pun pelik.... MYKAD ada expicate.
Dari bisik2 org bank... mungkin indon ni digunakan utk mengundi di Terengganu.

Anonymous said...

alamat pos lain...
nak mudah posmen satu umah
alamat ic lak lain...

Anonymous said...

setahu aku alamat wakil pos ni org letak kt kedai je..tp rumah tu xnmpk mcm kedai pun?

Anonymous said...

WOIII PUWAK2 LANCAU CIBAI...POS BUAT SERAHAN SURAT BY " bit " SKRG POS AKAN SERAH SURAT RUMAH KE RUMAH XDE DAH LETAK DALAM SATU TEMPAT, WA TAU LA WA PNYE KEJA TU....JGN NAK MENGENCING KALO LU TAK CAYA LU MAI POS DAYA BUMI.. NAK TAU SGT CMNER POSMEN WAT SERAHAN...NNT ADE YG TUNJUK KAT LU ORG YG SPESIS LANCAU....TU LA BAHLOL SGT TAK TAU,TAPI BUAT2 TAU....SURAT WALAUPUN DALAM PERANG TETAP KENA HANTAR,ITU AKTA "UPU"