"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, February 01, 2009

Lagi PRK: 2 ADUN Perak Letak Jawatan - malaysiakini

Reactions: 
Dua ahli dewan undangan Perak - Jamaluddin Mat Radzi dan Osman Jailu yang diberitakan kini berada di Pekan, Pahang akan letak jawatan.

Surat letak jawatan dari menjadi wakil rakyat telah mereka tanda tangani ketika mereka mendapat mandat dari rakyat untuk menjadi wakil rakyat di kawasan masing-masing pada bulan March lalu.

Surat letak jawatan ini ada di dalam simpanan kerajaan Perak.

Pilihanraya Kecil akan diadakan di kedua-dua tempat ini untuk menggantikan kerusi yang telah di kosongkan.

TP - berita tak sahih dari TT

5 comments:

Anonymous said...

MB simpan surat letak jawatan yang telah siap ditandatangan oleh wakil rakyat....?? Berita gumbira !!!

Nampaknya ADUN PKR yang bercita-cita nak keluar parti tu pasti terlupa tentang surat tersebut.

Bila surat itu keluar dari simpanannya nanti,pasti akan diadakan pilihanraya kecil maka ADUN itu dengan sendirinya bertukar menjadi sampah masyarakat dan tidak memberi apa-apa kebaikan dan kekuatan pada UMNO.

Yang pasti Datok Seri Najib bukan Perdana Menteri Malaysia.

Anonymous said...

Salam sahabat, mungkin jg ada hikamh disebalik apa yg terjadi. Memang elok pun dua ADUN tu keluar parti dan meletakan jawatan. Biar mereka ni bebas dari apa2 ikatan PR ketika menjawab tuduhan rasuah dimahkamah kelak. Apapun PRK didua kawasan ni PR hendaklah bersatu hati utk memenangkan ADUN yg akan datang. Diharap sahabat2 dari PR jangan mengutuk mereka ni, jgn jadi mcm BN tempoh hari hentam Nasa bagai nak rak. Kita semua patut bersyukur kerana lepas ni tiada lg ADUN2 PR yg dibabitkan dgn rasuah. Takbir. MNM4774(cucu org Perak)

Anonymous said...

Saya amat bersetuju juga dengan keluarnya mereka berdua dari PR perak..
Biarkanlah 2 orang tu.......pergi dengan labu-labunya....
biarkannn
biarkannnn

**berpaling untuk HABUAN yang sedikit di dunia ...HABUAN yang kekal dalah di akhirat sana..

Anonymous said...

THE DAY NAJIB KILLED ZAKARIA DEROS

1.On March 8th 2008, Malaysia’s opposition parties had won unexpected victories in the states of Kedah, Penang, Perak, Selangor and PAS maintained Kelantan

2.The BN was in serious trouble and could not believe that the economic powerhouses of Penang and especially Selangor had fallen.

3.Zakaria Deros, the assemblyman who was largely faulted for Selangor’s fall together with Khir Toyo was informed of an emergency UMNO meeting on the night of March 10th 2008 at Najib’s house.

4.However on arrival, Zakaria was surprised to see that there was no one there except for him, Najib and his bodyguards. “Where are the rest?” Zakaria asked. “This is a confidential meeting between the both of us only” Najib replied

5.Najib, then Defence Minister, came straight to the point. Remember 13th May 1969, the incident that my father was involved in? I want you to start a similar incident in Klang. I will call in the army and impose emergency rule afterwards. If you agree, you will be rewarded amply; otherwise you will pay heavily for your corrupt deeds and for the fall of Selangor.

6.Zakaria in his loud and gruff voice not only made it clear that he will not be a party to a riot in Klang but also barked at Najib that he knows well that Rosmah pulled the trigger to kill Altantunya and Najib Oked the C4 of the body.

7.Zakaria further screamed at Najib that he will expose this to the public.

8.The enraged Najib instructed his bodyguards who set upon Zakaria and beat him up till he became unconscious eventually suffocating him by strangling and killing him.

9.The well oiled team covered up the entire incident as Zakaria having a heart attack at just after midnight March 11th 2008.

10.His body was quickly brought back to his mansion in Klang, and sent off for burial in Malacca by late morning March 11th 2008.

11.Corrupted to the core though Zakaria was, he saved the people of Klang from falling for Najib’s evil calling although his sons did try to start an incident unsuccessfully in Telok Gong. Zakaria however paid a heavy price. His own death. If his body was excavated, apart from the strangulation, the injuries include multiple rib fractures, punctured lung and a possible a liver tear.

12.The depth of cruelty and evil that both Najib and Rosmah bear is unknown to many Malaysians. The country is really entering a very dangerous period of its history. UMNO’s culture since Razak, has been that the end justifies the means. Malaysians will now have to decide how bloody this end is going to be.

Look here : https://mt.m2day.org/2008/content/view/17456/84/

pancaroba said...

salam,
lompat melompat parti ini kiranya dah macam jadi kebiasaanlah dalam politik.dah ramai yang saya tengok melompat diatas kapisiti peribadai atau perjuangan parti.

tapi masalahnya ialah apabila Anwar mempromosikan melompat parti untuk membina kerajaan baru.semua orang sedar yang tindakan itu boleh dilakukan tapi semua orang juga sedar itu adalah unethical.biar orang itu melompat sendiri dan bukannya pujuk rayu untuk berpaling tadah dengan promosi seperti Anwar lakukan.

UMNO hanya bertindak balas kerana telah "diserang".tindakan yang normal saya rasa kerana sudah semestinya BN dan PR kedua-duanya mahu survive dalam kancah politik negara kita.