"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 14, 2009

PLUS: Diskaun 10%, Naik 10%... Bijak, Bijak - malaysiakini

Reactions: 
Berita 1 -
  • Kerajaan dijangka memansuhkan kutipan tol di sebuah lagi plaza tol dalam masa terdekat.
  • Menurut sumber, ia membabitkan Lebuh Raya Besraya yang menghubungkan Salak Selatan di Sungai Besi, Kuala Lumpur dengan Serdang.
  • Satu lagi tol yang dijangka terlibat ialah Plaza Tol Darul Aman di Jitra, Kedah yang merupakan sebahagian daripada Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) - UMO
Berita 2 -
  • PLUS Expressway Bhd. (PLUS) meminta supaya kerajaan mempertimbangkan kenaikan kadar tol baru sebanyak 10 peratus yang sepatutnya ditetapkan sejak tahun lalu.
  • Pengurus Besar Komunikasi Korporat PLUS, Khalilah Mohd. Talha berkata, melalui perjanjian konsesi bersama kerajaan, PLUS berhak mendapat kenaikan tol setiap tiga tahun sekali dan sepatutnya dilakukan pada 1 Januari 2008.
  • Sebuah akhbar hari ini melaporkan PLUS akan mengumumkan kadar kenaikan tol baru iaitu dari kadar semasa sebanyak 13.60 sen setiap kilometer (km) kepada 14.96 sen per km, bermula akhir bulan ini - UMO
TP - kah kah kah kah kah ... berita 1 macam best, pada hakikatnya pihak konsesi dah "balik modal" tapi mungkin tak leh nak generate untung yang lebih macam yang diharapkan... erm... aku agak la...

Berita 2 pulak aku dok ghasa akan diluluskan oleh pihak kerajaan dengan alasan "kos penyelenggaraan semakin meningkat" (macam biasa la...) tapi pada hakikatnya pihak konsesi nak untung lebih lagi...

Oit... diskaun 10% mula dari jam 12 tengah malam sampai 6 pagi bukan PLUS ke yang buat?

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

1 Malaysia kena kelentong..! pada hakikatnya hangpa x dapat apa-apa kalau kerajaan luluskan kenaikan takrif tol nih... kasi diskaun 10% untuk kenderaan ringan dari jam 12 tengah malam sampai jam 6 pagi lepas tu naikkan pulak takrif tol sebanyak 10%..!

Ini sudah bagus..! rakyat Malaysia kena BODOH lagi...!!!

4 comments:

Anonymous said...

Rakyat kita suka memperbodohkan diri. Haa ikut je jangan banyak songel..ikut..ikut..kang muka yang keluar Utusan Melayu ade la 3-4 orang balaci setuju..Yang lainnya suma jadi tukang baca. Anggukklah..

Anonymous said...

celaka punya dasar kerajaan umno nie..balaci pak menteri celaka masih tak sedar diri.....duk nak menipu rakyat je kerja depa..malaun betullah pemimpin umno jahanam nie....
laknat tulll

HangJebat said...

Tahniah lah...kalau dah pilih penyangak jadi pemimpin...terima je lah ..Hatta nanti kalau depa minta heloq hanpa potong 10 % pun..kena kasi...haaaaa padan muka aku...

Anonymous said...

Golongan/Gerombolan Elit yang mempunyai kepentingan diri di bantu oleh Media sentiasa di belakang PEMIMPIN UMNO,dan hampir setiap hari mereka memperbodohkan rakyat termasok ahli ahli UMNO.