"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 14, 2009

UMNO/BN: Semua Boleh...!!! - malaysiakini

Reactions: 
Di Bukit Gantang..

Petang tadi aku dan rakan-rakan BLOGGGERNETWORK@PERAK yang lain pergi ke Bukit Gantang untuk meninjau kawasan yang akan kami berkampung nanti. Sedang kami pusing-pusing di sekitar kawasan tersebut aku tengok kat area ni banyak pulak bendera UMNO/BN yang dah dipasang!!!! Masalahnya yang aku dibagi FAHAM semua proses KEMPEN dan Pemasangan semua benda berkaitan Pilihanraya ni hanya boleh dipasang bila dah buat Hari Penamaan Calon bukan sebelumnya....!!! Ni yang buat aku bertambah MUSYKIL ni...

UMNO dah mintak kot nak DERHAKA pada SPR... sebab tu takde yang mempertikaiannya... Cuba kalau PR yang buat mesti dah kena turun masa tu jugak dan mesti dah jadi isu!!!!


Bila kita kata SPR tak telus depa marah kata NO, NO, NO,.... tapi kesilapan depan mata hampeh nak betulkan!!! Rasanya zaman sekarang ni UMNO/BN lah Pereka UNDANG-UNDANG tersohor sekali.... namun semua tu tak akan lama... perancangan Tuhan tu lagi BESAR la....

Perjalanan Balik...

Masa nak balik ke Ipoh balik aku punya la HANGIN,mana tidaknya semua jalan sesak teruk... Jalan sana tutup, jalan sini tutup semuanya pasal nak ke K.Kangsar... Aku tak kisah la apa hangpa nak buat kat sana tapi tolong la ingat sikit RAKYAT ni lagi penting WOI!!! Jalan ni RAKYAT bayar ROAD TAX tau... Rakyat nak lalu tak pulak balaci-balaci ni jaga betul-betul ya.... tapi!!!!!

Aku harap la korang semua yang zalim pada RAKYAT akan dibalas oleh Allah SWT!! Jangan ingat RAKYAT akan berhenti berdoa pada TUHAN..... Sebab Doa kami untuk kebenaran akan tetap di alun dan akan diMAKBULKAN bila DIIZINKAN ALLAH SWT... AMIN!!!!

Adoiyaiiii!!!!

-sya~reformis

6 comments:

perfectwater75 said...

Bro!

Takder saper yang berani nak bagi komen artikel saya yang saya ambil salah seorang rakan bloggers...tak tau ler kenaper yang takder bagi komen setakat ini...

harap dapat sebarkan yer...

thx!

Topengperak_Xinwugi® said...

ok...done bro...

Anonymous said...

Melihat dari gambar tu, nampaknya UMNO telah mula menggerakkan jentera pilihanrayanya.

Jangan leka......pengkhianat berada dimana-mana......

Anonymous said...

Setakat pasang bendera je apa kes? Gelombang biru besar-besaran pun macam kat KT boleh tumbang. Ni semua perang psikologi je, yang penting, siapa rasa dirinya teraniaya dengan kezaliman, berdoalah dan berusahalah memangkah kertas undi dalam pilihanraya 2 bukit tu nanti. Waspadalah dengan taktik SPR dan unsur penipuan yang boleh berlaku.

Anonymous said...

PR tak perlu ikut rentak umno..kita jalankan kerja bagi ceramah dan kefahaman pada rakyat , sebarkan artikel ,maklumat bertulis secara konsistent..insyallah kemenangan pasti milik PR.

Anonymous said...

HHAHAHA RAMAI GAK TAK PUAS HATI DGN TARIKH SPR TU. NI AKU AMBIL CONTOH:

aantula on Your comment is awaiting moderation. February 15th, 2009 10:49 pm

Bayaan on February 14th, 2009 7:55 am

Musalmah, bersabarlah.Awak seorang perempuan.Patut nya hati lembut tetapi……..Jangan salahkan kerajaan.Kerajaan BNlah yg menjaga kemakmuran negara.Tugas polis menjaga keamanan negara.Habis tu polis nak buat apa?Polis jadi pak pacak.Jangan marah Musalmah.

Dgn apa yg dperkatakan awak,saya rasa awak ni orang yg malas.Maaf ya.Berusahalah.Apa nak lagi.Orang Bangla,Nepal,Myamar boleh cari makan dnegara kita.Kita orang melayu mengata orang nombor 1.Pemalas.

-Bayaan. aku nak membela si musalmah boleh?
Hang keja apa aku x pedulik tapi hang tau ka si pendatang tu kerja apa? Dalam satu hari kerja dia tu satu ja..iaitu buat kerja depa. Depa ada anak ka kat sini sampai nak risau? depa masak ka depa bungkuih je nasik? Hang tau?
Haa. pasai kerajaan BN LAH anak watan tadak kerja kat kilang. Import mereka ramai2. Majikan ambil pekerja asing kenapa? Sebab mereka tau mereka boleh bagi gaji lebih murah dari orang kita. Orang kita kena buang buta2. Adik ko keja kilang tak? Ni aku nak bagitau. Adik aku yang keje kilang semua kene buang selepas trainingkan si pendatang ni. Diorang bukan ade pengalaman pun. Harap OK Boss goyang kepala. Ade imbuhan? Yillek.. tu sebelum ekonomi jatuh tu..dan tu yang ko nak banggakan dengan Barisan Nasional?

Pasal si musalmah ni. Ko rase kalau dia senang dia nak ke berkerja ni? Baik dia goyang kaki duk rumah layan suami dia? Hang ada tanya laki dia kerja apa? Ntah laki dia pun kena buang kerja dan harapkan dia nak tanggung rumahtangga sebab ekonomi meleset sekarang ni. Dia dahla kerja pastu ade anak nak kena jaga. Aku malas nak cakap bab lelaki ni sebab aku pun lelaki gak tapi kekadang kaum kita ni bila dah berkeluarga perangai macam orang bujang, xda tanggungjawab pun. Balik rumah makan tido , tengok berita pastu tengok bola. tu je yang kita tau. time nak tido kita asah k***k je dengan bini. Apa lagi kita tau? Janji bagi makan cukup. Ye tak? kita lebih pemalas dari orang perempuan..

Berbalik pada masalah dia ni..dia kata hari pengundian menyukarkan orang yang bekerja. Betul. Berapa kerat yang boleh ambil cuti? bila masa time keje mereka nak berpusu2 dalam jalan jem nak pegi mengundi? Semuanya sudah tentu dalam kepala hotak si SPR ni kan. Jadi mereka memang sengaja meletakkan hari mengundi dalam waktu berkerja. mereka tau orang yang bekerja ni kebanyakannya golongan kolar putih, yang sememangya celik IT dan setiap hari membongkar maklumat melalui blogger2 alternatif. Jadi apa tujuannya? Nak memenangkan BN? Hey..jangan main kotorlah..

Hang sedarlah sapa tu BN atau buat2 buta.