"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 14, 2009

SPR Boneka UMNO

Reactions: 
Pemilihan tarikh pilihanraya kecil bukit Selambau dan Bukit Gantang adalah atas arahan Najib. Dan ini bukan kali pertama Najib member arahan kepada SPR. Dalam kes Perak, dalang dibelakang rampasan kuasa Perak ialah Najib, dengan memberikan arahan kepada SPR tentang apa tindakan yang perlu dilakukan . SPR cuma tukang endorse saja.

Arahan Najib kepada SPR bukan dibuat secara direct…tapi melalui seorang Penasihat Undang-Undang Umno..seorang yang bernama Hasnizam. Dia ni selalu kelihatan, apabila ada press conference yang melibatkan Lembaga Disiplin Umno. Lebih kurang macam Zamri Kadir, selalu berdiri belakang Tengku Ahmad Rithaudeen. Dikalangan peguam-peguam dan DPP, nama Hasnizam ni memang terkenal kerana dia merupakan seorang peguam yang tak pernah masuk mahkamah, tapi cepat melonjak kerana kaitan beliau dengan Umno.

Dalam mesyuarat SPR untuk membincangkan tentang surat perletakan jawatan tiga ADUN diPerak yang dihantar oleh Speaker DUN Perak, Hasnizam telah mengarahkan SPR untuk melakukan apa saja, asalkan pilihanraya kecil diketiga-tiga DUN ini dapat dielakkan. Dan itulah sebabnya, mengapa SPR menolak surat perletakan jawatan tersebut, sedangkan SPR tidak mempunyai kuasa untuk menjadi hakim, dalam menentukan sama ada surat perletakan jawatan itu sah atau tidak.

baca selanjutnya di [sini].

3 comments:

HangJebat said...

Semua orang dah tahu hal ini ..tak payah dok hingaq...Pun begitu yg ramai mejoritinya adalah berkarisma..cuma yg dok ataih2 ju je....biasalah..ada bizness..kalau dok bisik ngan adik pompuan Altantunya..hheee..aku pun senget..haaa

Anonymous said...

macamana ang aja yang jadi spr....buat pa dok melalak kat luaq aje...

Anonymous said...

pegi dah...kalau hajat tak capai tu...memang macam-macam dongeng timbul...bacalah buku..tengoklah aturannya...cerita basi..