"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 21, 2009

Ugutan bunuh Sivakumar?: Pakatan buat aduan polis - malaysiakini

Reactions: 
Pakatan Rakyat membuat laporan polis berhubung ugutan bunuh yang dilemparkan terhadap Speaker Dewan Undangan Negeri, V. Sivakumar hari ini ekoran keputusannya menggantung Menteri Besar Perak dan enam Exco Kerajaan Negeri lain daripada menghadiri mesyuarat Dewan.

Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, ugutan ‘nyahkan’ Sivakumar digunakan oleh www.mykmu.net hari ini, laman web yang digerakkan oleh penyokong-penyokong Umno.

“Perkataan ‘nyah’ boleh membawa apa juga maksud… ia boleh membawa makna menyembunyikan, menghilangkan, malah membunuh,” jelas Nizar.

“Jika apa-apa berlaku ke atas Speaker (Sivakumar), ini adalah tindakan mereka (Umno),” kata beliau sambil menambah, Sivakumar telah mengambil langkah berjaga-jaga sewajarnya untuk melindungi keluarga beliau.

Dalam tulisan muka depan laman web itu, editornya berkata:
  • “Adalah menjadi harapan patik-patik sekalian rakyat jelata agar Tuanku Sultan Perak mengambil tindakan segera ke atas Speaker Dewan Undangan Negeri Perak dan mereka yang bersama beliau menggantung Menteri Besar Perak dan Barisan Exconya dari menghadiri sidang DUN Perak.
  • “Tidak pernah ada dalam sejarah orang Melayu ada manusia bukan Melayu boleh membuat keputusan bawa barang sesiapa yang hadir Majlis Tuanku Raja Melayu sebagai satu tindakan menghina negeri jajahan takluk tuanku sendiri.
  • “Jika zaman dahulu orang seperti Sivakumar ini sudah lama dibunuh oleh Laksamana Melayu. Hari ini orang Melayu sudah menjadi bacul-sebaculnya. Tidak pernah dalam sejarah Melayu pembesar Melayu mengangkat sembah kepada bukan Melayu, hari ini sudah berlaku di DUN Perak dan Selangor.
  • “Ampun Tuanku Beribu Ampun, Sembah Patik Harap Diampun
  • “Sejak April 2008, cacing sudah menjolok mata. Apakah Tuanku ingin membiarkan cacing ini terus bermaharajalela tanpa batasan?
  • “Pada hemat patik pacal yang hina, sudah tiba masanya Tuanku menintahkan hukuman buang negeri ke atas sekumpulan bukan Melayu yang merasakan mereka sekarang raja di Perak.
  • “Jangan terus berdiam diri, patik khuatir suatu hari nanti nasi sudah menjadi bubur, tragedi Kuala Sepetang berulang lagi.
  • “Nyahkan Sivakumar dan mereka yang terbabit membuat keputusan kononnya menghadiri majlis tuanku satu kesalahan keluar dari negari Perak Darul Ridzuan.
  • “Apakah guna seorang rakyat negeri tuanku jika majlis tuanku pun dianggap haram dan hina? Cukuplah orang Melayu menjadi bacul jangan sampai penaung orang Melayu pun dilihat tiada bertaring.
  • “Ampun Tuanku, sembah patik harap diampun!
  • “Sembah dari Rakyat Marhaen EDITOR MYKMU
-mStar

32 comments:

Anonymous said...

HAMBA ALLAH:Ampun Tuhan Ku...hanya Engkau lah tempat kami mmohon keampunan...sucikan lah smua ini dri dbuan debuan kotor..tnjukkanlah yg mna stu jln yg lurus smoga kami dpat melaluinya...dan kpdaMu kami mmohon tnjukkanlah kebenaran...YA ALLAH ENGKAU MAHA PEGAMPUN DAN MAHA PGASIH...

tok ggawo said...

salam !

bodoh punya kenyataan, siapa jaga melayu di malaysia ?, siapa yang menjadikan melayu bacul ?, parti RASUAH UMNO lah menjadikan melayu bacul.

50 thn lebih RASUAH UMNO jaga melayu, apa dia buat ?, hanya jaga perut dan bawah perut saja, RASUAH UMNO bodohhhh !!!!.

anti ketuanan melayu said...

Kalau ape terjadi dengan speaker DUN Perak org2 umno akan disembelih satu demi satu di jalan2 raya perak

kame said...

Orang UMNO dah giler. Fitnahkan Sivakumar yang dia telah menghina sultan. Ini satu fitnah yang amat dahsyat... Ketahuilah fitnah itu lebih teruk drpd membunuh. Kalau dosa membunuh tu sorang je yg kena, tp kalau fitnah ni, mgkin ramai yg akan terlibat...Jgnlah buat fitnah dengan sultan wahai UMNO yg bacul

Tuanku Paduka Raja said...

Bilamasa pulak UMNO merafak sembah ke bawah Duli nihhh..ni semua hampeh..

2 senario yang berbeza:
Terangganu - keputusan tidak berpihak kepada Derih Lusoh>>>> "KAMI NAK IDRIS,....." ditujukan kepada YD Agong.

Perak- keputusan Sultan berpihak kepada UMNO, PR semua penderhaka..UMNO pejuang sultan,

keputusan Y.b Siva - tidak berpihak kepada UMNO, berdasarkan undang2 sedia ada..., terbukti tindakan Sultan BETUL, MEMALITKAN kebododohan kepada Barisan Najib (BN) .. mykemut terus mengemut entah apa-apa

hiduprakyat said...

Sesungguhnya, bukanlah majlis tuanku majlis angkat sumpah jawatan MB Baru yg statusnya haram di sisi Undang2 Tubuh Perak. Itu adalah majlis Umno khususnya Umno Perak. Umno yg telah mengaturkan agar angkat sumpah itu dapat dijalankan sekalipun statusnya diragui. Tuanku hanya diperalatkan, dan Umno pula berselindung di bawah kuasa tuanku.

>>>Ampun tuanku, sembah patik harap diampun.. Umno sememangnya telah memperalatkan tuanku.Tengoklah tuanku, majlis yg diatur oleh mereka, dikatakan pula majlis tuanku. Itu sesungguhnya hanya majlis mereka.
>>>Tuanku, nasi belum menjadi bubur. Sudah tidak terbendung lagi suasana kini, empangan kedamaian hampir pecah duhai tuanku. Pilihan terbaik BUBARKANLAH DUN...

malaun said...

Apa ke jadahnya si SIVA jadi penderhaka pulak dan sejak bila pulak UMNO ni pejuang bangsa MELAYU.Aku pun tak pahamlah...tolong pahamkan aku sikit...yg aku paham SIVA ni dia ikut undang2 yg ada je..

zali said...

itu yang awak orang [nizar baruanya]
panggil ugutan bunuh?

dah hilang akal ke sejak duduk bawah
pokok cherry tu?

ayat sebelum perkataan 'nyah' tu
keluar cerita pasal 'buang negeri'
jadi sudah tentu la 'nyah' tu
merujuk pada 'buang negeri' bukan
bunuh...

eh...tolong la jangan tunjuk hero versi tamil kat sini...

bongok sangat kenyataan tu.

nizar tu mb perak dulu ke?patut kena tendang...

Anonymous said...

ye la nyah. ni mak zali, tak payahla nyah duk risau2 kat sini nyah. Tu pelanggan dah tunggu kat luar banyak. hehe x kuase nyah zali oii. wakaaaaakakakakaka

Anonymous said...

“Jika zaman dahulu orang seperti Sivakumar ini sudah lama dibunuh oleh Laksamana Melayu. Hari ini orang Melayu sudah menjadi bacul-sebaculnya. Tidak pernah dalam sejarah Melayu pembesar Melayu mengangkat sembah kepada bukan Melayu, hari ini sudah berlaku di DUN Perak dan Selangor

AYAT ATAS TU HASUTAN BUNUH LA . BAHAYA TUUU..UMNO ZALIMMM

noel said...

Semua org nampak UMNO pengecut.. hanya berani berselindung disebalik sultan.

Nak turun gelanggang buat pilihanraya pun takut.. ada hati nak ckp nak jaga melayu.

UMNOrian.. all those bad words and bad perception that guys shoot towards PR turn back and kick your ass.

yb gelap kata ada pihak memutar fakta.. sebenarnya SEMUA RAKYAT nampak "pihak yg memutarbelitkan fakta" nie adalah geng2 yg gelap..

hehe.. what a joker joke you guys.. geng hang la tu zali..

kame said...

korang tk tau ke UMNO tu maknanya United Malay Nyah Organisation...
Sebab tu la diorg ni pengecut.

mountdweller said...

Ada lagi ke laksamana tolol macam hang tuah di zaman ini. Kalau sebab raja siva akan dibunuh, bilakah pula mahathir akan dibunuh, deris jusoh akan dibunuh, annuar musa juga kena bunuh. Kalau dikatakan nak bunuh penderhaka maka mereka semuanya patut dibunuh. Kita ni hidup di zaman IT dan langit terbuka, bukan lagi di zaman raja melaka atau zaman hang tuah atau shah iran. Tolonglah buka sikit minda kamu.

Anonymous said...

Tu baru statement. Yang real situation dalam plan tuu.

Anonymous said...

Amat malang bagi ahli UMNO masakini, pemimpinnya bersuara bukan sebagai seorang pejuang tetapi menjerit sebagai seorang "bacul".

Dari mula merampas kuasa sehingga hari ini, masih lagi menggunakan institusi raja yang mendapatkan semangat dan kuasa memerintah dengan cara pengecut.

Sekarang sudah sampai episod mengugut untuk membunuh pula. Apakah dengan ugutan itu masyarakat melayu akan menyokong tindakan itu...?

Jika apa yang dikatakan itu akan dilaksanakan maka kita nasihatkan semua ahli UMNO peringkat cawangan dan bahagian seluruh negara keluar dari parti itu.

Parti UMNO masakini tidak sesuai lagi untuk disokong kerana para pemimpinnya sudah sampai tahap sakit jiwa. Dalam rekod peribadi mereka bukan saja sudah melakukan berbagai jenis skandal malah kini mereka mahu menimbulkan suasana huru-hara untuk membunuh rakyat Malaysia pula.

Lada said...

andai kata lah siva mati dlm masa terdekat ni, rasanya tau le kerja sapa...

boston said...

Aku ingat macam ni je...tak perlule buat pilihanraya apa2 pun. Suruh je umno ni perintah malaysia sampai kiamat. Buat pilihanraya pun, bila rakyat tak pilih BN, depa nak suruh rakyat pilih jugak. Main tangkap2 pastu ugut2.

Penipu Rakyat said...

Kah kah kah

Hebat sungguh melayu sekarang

Kah kah kah

Bermatian mempertahankan keling

Kah kah kah

Seronok pulak rasanya

Kah kah kah

Terasa hidup di benua keling

Kah kah kah

Untung keling zaman sekarang

Kah kah kah

Kerana dilindungi melayu

Kah kah kah

Padahal asal keturunan umpama tikus mondok

Kah kah kah

Yang mencelah2 masuk ke tanah melayu

Kah kah kah

Dulu dibenci

Kah kah kah

Kini dijulang

Kah kah kah

Memang layak kita jadi penyokong PR

Kah kah kah

Memartabatkan keling yang ramai dalam PKR

Kah kah kah

Tak kuasa aku nyah

Kah kah kah huk huk huk ptuih..

puteh said...

jgn byk bunyi kat umah org la.pegi tgk umah sendiri.satu keluarga dok makan harta merompak. tu kat sabah tu dok pakai duit rakyat beli volvo ganti perdana. jgn sebok nak tendang mb org pi jga mb sendiri la.....

Anonymous said...

weh malaun...ape punya nama la ko ni undang2 kepala tengkorak ko ajar mana boleh buat keputusan tanpa mengadakan persidangan DUN bengap...kesalahan apa yg MB 2 dh buat?dia angkat sumpah atas perkenan DYMM Sultan Perak...yg kena gantung orang yg buat kesalahan dalam persidangan DUN bodoh xsekolah punya orang...ni tok gawo lg sekor bengap nk harapkan pkr ke bela nasib melayu?hampeh anuar 2 kuat kencing la bro nk harapkan pas ke?lg hampeh cuba tanya nizar pokok balak yang seluas 800hektar yg penuh dgn kayu jati,cenggal n merbau 2 dia bg kt sape?yeah tepat jawapannya kt org kesayangan dia la ngeh n nga org pas pula dapat ape?kecian org pas dapat belukar yg penuh dgn pokok2 getah yg dh tua bangka...ni ke parti yg nk bela org melayu?

Pasong said...

assalamualaikum..
wahai penyokong bn.umno rampas negeri perak tu lagi la tak ikut undang2.. itu speaker walaupun bangsa lain,tapi rakyat negeri perak,malaysia la.bukan org lain.mmg org bn ni semacam suka bangkitkan isu perkauman la secara terang terangan.. BN pegang 50 thn tak ada perubahan pun.. sama je aku rasa.. melayu lagi tambah malas..kalau PR memerintah kita org tak kebulur pun pasal tak cukup makan. yang aku tau pemimpin2 BN yg kaya raya..

Anonymous said...

sah memang bongong dan tak reti bahasa rupenya barua pakatan tipu rakyat ni......tu lah rakyat jadi keliru dek pasal segelintir pengikutnya yang perasan pander kira-kira tapi tongong...sultan sudah titah turun...masih juga dok berangan...ahlinya sendiri sudah tak percaya dengan kepimpinannya dan pindah sokongan pada umno....umno jugak nak disalahkan....pi balik masuk tadika belajar ilmu kira-kira laaaa...jangan dok belajar macammana nak tipu rakyat saje....bodohhhh pakaatan

Anonymous said...

siapakah ulamak jahat akhir zaman

ulamak pas atau amno

ulamak yg memecah belahkan sesama islam...........pas atau amno

ulamak yg melaung2kan persengketaan dan perpecahan sesama islam...........pas atau amno

ulamak yg memecah belahkan negara...............pas atau amno

ulamak yg sanggup org kafir menjadi pemimpin negara............pas atau amno

ulamak yg sanggup bersekongkol dgn kafir utk menjatuhkan pimpinan negara yg berugama islam...........pas atau amno

ulamak yg akhir zaman sudah pun ada kat msia ni dan ulamak2 ni cukup menonjol dan ramai tertipu dgn muslihat mereka............pas atau amno

Anonymous said...

Feb21,Saturday,
Asrol - kelatekito.com
at 11:04 PM
malaysiakini - ANAK PENGARAH SPRM KENA TANGKAP PASAL PORNO KANAK2?
Dear Datuk,

Hope you are well .

Just to inform you that the Malaysian Airlines pilot recently convicted in Australia for possession of child pornography is a declared Malay, Muslim , AHMAD SHAUQI BIN AHMAD SAID, staff number 1086993 and is non other than the son of the Director General of the Anti- Corruption Agency of Malaysia , DATUK SERI PANGLIMA HAJI AHMAD SAID BIN HAMDAN who has himself come to a CORRUPT agreement with IDRIS JALA , the Managing Director and others in Malaysia Airlines , ' not to take disciplinarry action as required in the company policy ' against his son for his criminal conviction.

I will be forwarding this information worldwide to educate them on the state of affairs in Malaysia and they can evaluate for themselves the Government's declarations of truth , cleanliness, transparency, Islam Had etc. Drugs was one thing but sometimes , this child porn strikes different cords !!!!! Who cares about technicalities ?

I guess god is helping me to punish the criminals who have tried to destroy me and my family for being professional. God must also realise that I was also injured for being INDIAN in MALAYSIA .

Thank you

Captain Reinu Balakrishnan

Aku cilok dari blog:
http://drsaravananr.blogspot.com/2008/02/malaysian-pilot-caught-for-child.html

Anonymous said...

Kira aku taula nnti bila PR nak perintah malaysia je korang AMENO ler yang provoke perkauman sampai jadilah peristiwa 13 Mei kali ke 2. Korang ingat kitaorang x tau ka sapa start dulu? Group AMENO n the gang la. Kalau x MAGERAN x kluar punyer. Ade ke nak buat rusuhan gi tembak polis ngan askar. Gila ker aper. DAh tau diorang ade senapang. Ni kalau jadi aku tauler sapa punyer keje. Giler Kuase punyer AMENO. Perkauman x habis2. Badigol Soot. Weii ko tukar je AMENO tu jadi aparteid atau KLU KLUX KLAN. Citt poodaahhh..

Pasong said...

ulamak najib ke tu yang di maksudkan?? bila dia nak tolong baca khutbah jumaat yer? ahh bagi baca doa selamat pun cukup la.. pasti gigil punya..

Anonymous said...

Penipu Rakyat said...

Kah kah kah

Hebat sungguh melayu sekarang

Kah kah kah

Bermatian mempertahankan keling

Kah kah kah

Seronok pulak rasanya

Kah kah kah

Terasa hidup di benua keling

Kah kah kah

Untung keling zaman sekarang

Kah kah kah

Kerana dilindungi melayu

Kah kah kah

Padahal asal keturunan umpama tikus mondok

Kah kah kah

Yang mencelah2 masuk ke tanah melayu

Kah kah kah

Dulu dibenci

Kah kah kah

Kini dijulang

Kah kah kah

Memang layak kita jadi penyokong PR

Kah kah kah

Memartabatkan keling yang ramai dalam PKR

Kah kah kah

Tak kuasa aku nyah

Kah kah kah huk huk huk ptuih..

February 21, 2009 11:39 PM

WEI STATEMENT PERKAUMAN FROM UMNO THAT GILA KUASA.

PLS TAKE NOTE, IF THIS KIND OF PRINCIPE STILL IN YOUR HEAD, YOU WILL DEFINITELY WILL NOT HAVE ANY SUPPORT FROM NON MALAYS FOR VOTING BN. FOR SURELAH..SEE FOR YOURSELF IN THESE NEXT ELECTION. DO YOU THINK THAT WE NON MALAY SEE BLINDLY WHAT YOUR STATEMENT WHICH YOU HAVE WROTE IN UMNO'S BLOG AND PAKATAN'S? I SEE PAKATAN BLOGGER WERE MUCH NEUTRAL IN THIS ISSUE. THEY DONT PROVOKE RACISM AS YOU DO AND THEY JUST FIGHT FOR MORALS THAN YOU DO. PR BLOGGERS IS MOSTLY MALAYS, AND THEY DON'T FIGHT MALAYS. THEY JUST FIGHT FOR UNEQUALITIES IN UMNO. THEY STAND FIGHT FOR FREEDOM IN MALAYSIA. IM SUPPORTING THIS KIND OF EFFORTS. THANKS TO PR AND HOPING WE WILL LIVE TOGETHER AS MALAYSIAN'S MALAYSIA, NOT MALAYSIAN MALAYS, CHINESES OR INDIANS ETC. UNITY IS MIGHT. LET THE ROYAL INSTITUTION CLEAR FROM ANY OF UMNO'S INFLUENCES.

-LIM-

kame said...

Korang yg bangang sgt ni apehal... Jadi mb pun tak melalui dun. Pakat ramai2 jumpa sultan. Kalau mcm tu aku pun bleh jd MB. Aku tk salahkn sultan. Baginda berhak lantik saper2 utk jd MB. UMNO la yg buat huru-hara semua ni. Melanggar tatasusila DUN. Miain hentam ikut belakang jer mcm hentam jubuq.

Anonymous said...

sila pegi laman web ni http://pahangdaily.blogspot.com/2009/02/terbongkar-isu-double-standard-rupanya.html. berita gempak!!!

Anonymous said...

Aduh..aduh...PEREBUTAN KUASA.
Disebelah sini... Gila Kuasa, Disebelah sana .... Mabuk Kuasa.
Yang tidak ada kuasa, mabuk kuasa; yang hilang kuasa, jatuh gila. Dua2 perebut orang yang di anggap beriman. Refereenya, orang yang tidak beriman. Siapa yang akan menang??
Saya ingin mengambil ungkapan dari sejarah Pemerintahan Islam diSepanyol. "kerinduan Azan berbunyi di Andalusia? Sungguh pilu apabila kita mendengarkan suara merdu itu di radio & TV. Agaknya lagu itu sampai kesitu sahaja, dan tidak melebihi menyochok kalbu sahaja. Adakah lagu itu inginkan kita untuk syahdu sahaja, tanpa mendapat maknanya untuk umat Muhammad?
Saya sungguh berharap semua blogger yang dihormati dan bijaksana mengambil iktiba untuk berfikir untuk sejenak, kerana berfikir itu lebeh banyak faedah dari menyembah cacian dan memecahbelahkan umah.
Ceritanya... akan Gabenor Abdur Rahman al-Ghafiqi (731-732).
Setealh menghapuskan ketidakstabilan di Sepanyol, beliau dilantik sebagai Gabenor. Beliau disayangi oleh orang2 Islam & juga Keristian. Pada tahun 732 Abdur Rahman ingin melepasi negara Perancis. Dalam peperangan itu beliau telah pun mengarah askar2 untuk tidak melepaskan kedudukan mereka, walau apapun yang bakal terjadi. Puak Keristian sudah agak kalah ketika itu.
Sesetengah kumpulan askar Abdur Rahman berpecah dan melepaskan kedudukan mereka untuk merebut khazanah perang. Kedudukan mereka terjejas, dan puak Keristian mengambil kesempatan untuk menyerang dari belakang setelah melihat kelemahan tentera Islam yang dah pun kucar-kacir. Abdur Rahman jatuh berlawan tanpa tentera yang dipimpinnya.
Pada akhir peperangan itu. Raja Charles Martel menghampiri khemah tentera Islam dan membunuh dengan kejam semua yang ada disitu, walaupun mereka yang cedera.

Saya berdoa kehadap Illahi, bahawa di Malaysia ini, umat Islam tidak akan kerinduan untuk mendengar azan.

Hanan

kafe kenyalang said...

saya setuju dgn saudara HANAN,TETAPI, saudara perlu ingat bahawa,politik adalah antara wadah terbaik untuk kebangkitan islam..bkenaan dgn apa yg terjadi di perak adalah kerakusan BN merampas kuasa dgn cara yg paling tidak berhemah..saudara kena faham apa itu politik..politik TIDAK BOLEH dipisahkan dgn islam..UMNO adalah parti yg "racist"@assobiyah..dan RASULULLAH benci kpd perkauman..manakala PAS hanya mngaplikasikan uslup dakwah untuk mnnyusup masuk mlalui pintu yg slama ini ditutup oleh DAP melalui KARPAL SINGH DAN LIM KIT SIANG yg akhirnya YB KIT SIANG mbuka pintu tersebut wlaupun terpaksa mbelakangkan KARPAL SINGH yg terus memekakkan telinganya untuk memahami islam..ini satu prkembangan baik bg ustaz-ustaz PAS utk mnunjukkan akhlak islam.saya yakin insyaALLAH,kita akan bersatu dgn yg non-muslimdlm konteks kenegaraan dan dalam masa yg sama,kita mjalankan TUGAS kita SEBAGAI KHALIFAH ALLAH dan terus MENYAMPAIKAN ISLAM kepada mereka yg bukan islam spertimana yg telah dilakukan oleh RASULULLAH S.A.W demi memartabatkan ISLAM di muka bumi hak milik KEKAL ALLAH TAALA..

malaun said...

aku rasa pencacai umno kat dalam ni sumernya bengap dan bingai .Takkanlah nak jadi MB dapatkan titah sultan aje..mestilah ada hitam putih...bengap betul penyokong umno ni..dulu suruh sekolah korang pergi isap dadah...sbb tu sampai sekarang cakap tak pakai otak...goblok