"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 18, 2009

BPN Cabar, Aku Sambut, BPN Hilang... Haraaam - malaysiakini

Aku happy tiap kali baca komen orang UMNO kat blog ini. Tak kiralah UMNO sendiri-sendiri atau gerombolan BPN. Maki hamun dan carut mereka tak pernah mengusik angin dan darah aku. Aku faham budaya dan akhlak UMNO memang macam tu, dan aku tak teringin pun membalas dengan maki hamun apatah lagi mencarut. Malu!

Aku juga tak teringin nak mencabar BPN atau mana-mana orang UMNO untuk berdebat. Di blog ini aku tulis ulasan dan pendapat aku tentang politik. Aku sokong Pakatan Rakyat, maka kecenderungan tulisan aku tentulah mempertahankan PR dan menyelongkar kejahatan UMNO-BN, sama macam bloggers UMNO pertahankan parti mereka dan hentam PR.

Tak semena-mena si GOMO cabar aku dan rakan-rakan blognet@Perak berdebat.

Aku tak mahu mencabar. Tapi jangan cabar aku. Bila GOMO cabar berdebat, aku tak patut diam je. Kalau tak sahut cabaran tu, blognet@Perak pasti dilabelkan pengecut. Aku sambut secara serius. Bukan main-main dan bukan sekadar bersorak tak tentu pasal. Mungkin ada baiknya sesekali bloggers turun ke gelanggang terbuka berdepan dengan orang ramai. Hujah berapi-api sorang diri kat depan PC tu cuba bentangkan pulak depan khalayak. Kalau benar hujah kat blog tu ada fakta, apa yang nak ditakutkan depan orang ramai. Inilah medan membuktikan kredibiliti hujah dalam blog. Kalau benar tentu berani. Kalau tak berani ertinya hujah dalam blog itu cuma fitnah dan tipu.

Medan debat ini adalah kesempatan terbaik untuk BPN membuktikan kebenaran segala macam dakwaan yang ditulis dalam blog. Bawaklah segala dokumen atau apa saja bukti kejahatan, pengkhianatan, penyelewengan parti-parti dan pemimpin Pakatan Rakyat. BPN berpeluang menyedarkan bangsa Melayu yang tersalah fikir. Orang Melayu mungkin insaf setelah mendengar hujah bloggers BPN. Kalau difikirkan perlu memaki hamun dan mencarut macam kat dalam blog BPN tu, silakan! Ucapkanlah babi, yahudi, bodoh, bangang, aljuburi dan semua wirid harian BPN yang sopan santun tu. Mudah-mudahan orang Melayu akan sedar. Bahasa jiwa bangsa. Hidup Melayu!

Hingga tengah malam tadi, belum ada sorang pun pendekar dan panglima BPN memberikan maklum balas. Ke mana hilangnya pejuang-pejuang bangsa tu, tak tahulah aku. Aku bukan mencabar, tetapi hanya menyahut cabaran. Cabaran itu datang dari BPN melalui GOMO. Biasanya pencabar tertunggu-tunggu cabaran disambut. Tapi kali ini yang menyahut cabaran pulak terpaksa menunggu.

Aku jenguk blog GOMO, Perak Bangkit dan Parpu Kari. Cabaran yang aku sambut, tidak bersambut balas. Sunyi sepi. Ramai juga penyokong PR beri komen kat posting diorang tentang debat ini, namun tetap tak ada respon. Apa dah jadi?

Kalau padi katakan padi,
Jangan hamba tertampi-tampi,
Kalau sudi katakan sudi,
Jangan hamba ternanti-nanti.

-jeritan minda politik malaysia

12 comments:

Anonymous said...

Diluar gelanggang mereka kata orang itu salah, orang ini salah dan semua nya salah. Bila dipanggil masuk gelanggang mereka kecut dan lembik macam "telor penyu" Ini menunjukkan mereka mempunyai lebih banyak auta dari fakta.

Ala haiiii pencacai UMNO... Kalau "cakap tak serupa bikin" nak buat macam mana...

Anonymous said...

kalau ayah kencing berdiri, anak dio lagi pulak...kencing berlari! kalau bapak dio ada cop "tiga titik" anak dio ada cop "tiga line". perangai samo je...

Anonymous said...

kah..kah..kah..umno?

kah..kah..kah..bedebat??

DIA TAKUT!!!

Anonymous said...

Nanti depa kata berdebat bukan budaya orang timur, kah kah kah...

Anonymous said...

"KAMU SEMUA TAK SEDARKAH KAMU DIGUNAKAN UTK MENJATUHKAN ORG2 KAMU (MELAYU) SENDIRI?

SEDARLAH SEBELUM TERLAMBAT..
SALAM...

Anonymous said...

nasihat dari ano 12:58 khas untuk orang2 umno tuuu..

Panglima Perang Cyber said...

Kami tak sempat 24 jam nak online laa bro.

Ada bini, ada anak, ada tetamu dll.

Geng geng kami keje siang malam nak berehat..Setakat sejam dua oklah..

Blogging ni sampingan je...Ingat kaya ke buat blog ni?

Jangan cepat tuduh bukan2 kepada kami...

Kalau penarik beca tak tahulah keje apa...tengok tiap jam ada artikel.

Kami time free sahaja buat blog ni..

harap maklum.

Anonymous said...

PPC...

Tidak layak kiranya tuan hamba memegang gelaran sedemikian andai "sejam dua" itu sajalah masa tuan hamba untuk 'berjuang'.

Sifat sang "Panglima Perang" tiada erti REHAT dalam kamusnya!

Anonymous said...

itu bukan Panglima Perang Cyber tapi Pengecut Paling Cibai...

Prof. Era Pasca said...

Kalau berok katakan berok,
Jangan berok dikate orang utan,
Kalau sudi katakan ok bro,
Hamba brani sambut sahutan.

PEKIDAH bukan sebarang PEKIDAH,
PEKIDAH datang dari MELAKA,
SEMBAH bukan sebarang SEMBAH,
PEKIDAH tak paham SEMBAH DERHAKA...

aLEE KETAM bermisai kontot,
bijaN pula berpulau putih,
kalau kentot kate kentot,
jangan tuduh orang lain tak bersih.

gune C4 merata-rata,
letop di sana letup di sini,
cinta sejati bagaikan permata,
BPN sayangkan UMNO bagaikan bini.

jawab-jawab..
kalau nak debat dengan BPN tu boleh-boleh la berbahasa INGGERIS ye Perisik Rakyat!

Anonymous said...

nak debat apo bondo... Tong Drum kosong! bunyi berdengung-dengung tapi bila kena KHHHAAAKKK PPPTTTUUUIIIHHH atas batang hidung, BPN tercirit-cirit sembunyi celah kangkang Najib

Anonymous said...

panglima PC.. u ni pembela ke pembelot? xde masa?.. jgn suka ikut org bro, ckap biar ada fakta? kayu....santauorg69