"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 05, 2009

Black Operation@Bukit Gantang (Bhg i) - malaysiakini

Ini bukan projek Bloggers Network@Bukit Gantang... tetapi projek yang dirancang oleh UMNO untuk merampas kembali Bukit Gantang dari tangan Pas. Operasi ini dilakukan dengan penuh kerahsiaan... sehinggakan kepimpinan UMNO Bukit Gantang sendiri tidak mengetahui tentang kewujudan projek ini. Semuanya di lakukan oleh sekumpulan komando bebas yang mendapat arahan terus dari Najib Tun Razak.

Projek Black Operation dilakukan dengan penuh kerahsiaan... atau pun disebut "covert operations" dan operasi ini dilakukan didalam kategori deniable iaitu untuk menidakan kemenangan dan sokongan terhadap Pakatan Rakyat semasa Pilihanraya kecil Bukit Gantang.

Untuk tujuan ini tumpuan hanya dilakukan kepada operasi berikut :

Black Propaganda :

Bertujuan untuk menyebarkan maklumat dan risalah palsu yang bertujuan untuk memalukan Pakatan Rakyat.

Poster poster dan risalah yang akan di pasang di tempat tempat yang strategic dan di lakukan seolah olah dari PR.

Grey propaganda :

Bertujuan untuk menyebarkan maklumat dan risalah yang tidak mempunyai identiti penganjur bertujuan untuk meneutralkan penyokong hard core.

"making enemies believe falsehoods using straw argument to make someone believe "A", one releases as grey propaganda "B", the opposite of "A". In phase two, "B" is discredited using some strawman. The enemy will then assume "A" to be true".

WhitePropaganda :

Bertujuan untuk menyebarkan maklumat dan risalah benar dari BN untuk menangkis tohmahan dan serangan dari PR.

Perlaksanaan akan dilakukan oleh Black Operator secara covert dan tidak boleh didokumentasikan Bagi projek ini, sejumlah Lima Puluh Ribu ringgit (RM50,000) diperlukan.

Bagi membantu menjayakan projek ini, sejumlah Bloggers diperlukan untuk membuat propaganda-propaganda dan sejumlah 30,000 ringgit (RM30,000) telah diperuntukan.

-PerakExpress.com

11 comments:

Anonymous said...

Cuma jangan terpedaya dengan dakyah deme.. Terdesak dah deme2 tu? Madey pun jumpa pegawai kerajaan siang Isnin.. Kesian pegawai kerajaan.. Xtau la dia ada wat ceramah umum ke?

mardi anaz said...

depa nie dikenali sebagai BIRO KESELAMATAN NEGARA...

depa akan pakai gelang besi kat tangan...

rambut ala komando..

pakaian preman...lebai pon ada jubah pon ada..songkok pon ada

depa nie kira access paling tinggi dalam sesuatu kawasan...apa depa arah semua kena patut termasuk ketua polis, ketua spr, dan apa2 ketua kat sini..

depa buat kerja tak ada rasa salah langsung..janji BN menang...

kalau jumpa hangpa katok ja biaq mampos....

zali said...

pagi ini bukanlah pagi yang indah seperti biasa.

jam 9 nanti saya akan di hantar kesatu daerah asing untuk selama 2 bulan tanpa apa-apa perhubungan dengan dunia luar yang dibenarkan.

apapun jumpa lagi 2 bulan dari sekarang...

semoga umno/bn akan memenangi 2 bukit satu batang.

pengliporlari said...

aku dah jangka...PRU pun timbul perkara camni apatah lagi PRK!1 malaya tertumpu di parlimen yg cukup panas ni..penyokong PR semua dah faham sangat dah,buat tak tau dah.kita tau yg mana kita buat dan yg mana kita tak buat..sapalagi kalau setan2 najib yg buat!yg penting bn dah hilang daya tarikan india cina,kecuali depa yg kemaruk baju dan topi serta vest ala polis trafik je...

Anonymous said...

Mahathir derhaka???

taip "mahathir minta derhaka pada raja" kat you tube.

http://www.youtube.com/watch?v=WeBIYn_IbqU

Anonymous said...

Macam edit jek....tolong komfemkan..aku respek dia ni sebenarnya..ade orang nak jatuhkan dia kot coz masuk UMNO balik.

berita ladang cap ayam said...

berita panas dari ladang

http://perak-express.blogspot.com/

pengliporlari said...

agenda bukan propaganda PR pagi ni(sekarang)untuk pemuda pas!perhimpunan gelombang hijau di trong

Anonymous said...

pakatan penipu rakyat said....macam-macam lah pr nak kelentong dakyahnya....boleh baca tapi fikir dan nilaikanlahhh

Anonymous said...

To all Kad Mesra-RealRewards members,
PETRONAS is pleased to inform you of the launch of our new PETRONAS Mesra card programme on 1 May 2009. This programme replaces the current Kad Mesra-RealRewards programme managed by Electronic Commerce Technology Sdn Bhd (ECT/RealRewards).
Further to the above, we hereby give you one (1) month notice of termination of the Kad Mesra-RealRewards Programme effective from 1st April 2009. Please take note that your Kad Mesra-RealRewards will not be accepted at any of our PETRONAS service stations and RealRewards merchants from 1 May 2009 onwards.
For you to be a member of the new PETRONAS Mesra Loyalty Programme, you can immediately receive your new card by completing the PETRONAS Mesra Loyalty Programme Application / Points Transfer / Redemption form (“Application Form”) available at all PETRONAS stations beginning 20 April 2009.
To ease the transition of your Points to the new programme, you have the following choices:
Option 1 : Points Transfer
1. Transfer all your accumulated points to the new PETRONAS Mesra Loyalty Programme;
2. Please note that only Points earned from PETRONAS stations may be transferred to the new PETRONAS Mesra Loyalty Programme;
3. You only have to complete the Application Form and submit it to your nearest PETRONAS station latest by 31 May 2009; and
4. Points Transfer requires at least ninety (90) days to process and no redemption will be allowed during the said period.
p/s: this is bullshit! so what’s the purpose of accumulating points at first place? BOYCOTT PETRONAS!

Anonymous said...

Penggunaan NLP dalam perang saraf blackoperation sedang berlaku.Pengeluaran vcd dari link 'berita ladang cap ayam' memang telah lama di ketahui.Pengedaran vcd telah lama berlaku.
Antara 'komando' operation adalah
refer this link
http://www.akademinlp.com/trainer-fasilitator/kapt-b-sudirman-hj-ahmad.html

Orang yang report terus kpd PM (baru) ada lah Dato A...

Pusat operasi tidak diketahui.Mungkin sekitar cht jering.