"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 05, 2009

Trong Pulak Kecoh - malaysiakini

Reactions: 
Semalam kecoh lagi sekali. kaali ni dekat Trong pulak. aaku tak taau sangat apa cerita sebenar tapi dengar cerita sebab berebut kawasan pasang bahan kempen.

Malas nak cakap banyak, cuma nak nasihat. dalam tempoh kempen ni, tak payah nak berebut kawasan la kalau nak pasang bahan kempen. Kalau petugas Barisan Nasional nak pasang dekat mana-mana asalkan tak langgar peraturan, biarkan je.

Kalau petugas Pakatan Rakyat naak pasang bahan kempen pun sama jugak, biarkan je asalkan tak melanggar peraturan kempen pilihanraya.

Banyaknya bahan kempen bukan penentu kemenangan. malam 7hb. April nanti, SPR bukannya kira berapa banyak bahan kempen yang korang pasang, depa kira kertas undi.

Bukit Gantang ni luas, aku rasa banyak lagi tempat boleh pasang. apa nak berebut tempat?


Tak pasal-pasal sayap kanan UMNO/BN kena kerah untuk kawal keadaan. kesian dekat depa. aku dengar budget makan minum depa kali ni ciput sangat. RM27 sorang. semua sekali yang ada dekat Bukit Gantang lebih dari 60,000 orang. hangpa kira berapa semua sekali.

Yang penatnya aku dengar, ada jugak yang terpaksa makan dekat luar dan keluar duit sendiri sebab ada budget untuk depa dah "tiris". jadi tak cukup makan, bila tak cukup makan, tak dapat nak kerja dalam keadaan selesa. hangpa kalau perut lapaq boleh buat kerja ka?


Jadi yang mana ada ni kalau nak buat apa-apa pakai la pertimbangan akai sikit. jangan dok ikut nafsu. kalau 1 Bukit Gantang tutup dengan bahan kempen Barisan Nasional dengan Pakatan Rakyat tapi sampai masa nanti calon bebas yang menang, hangpa nak kata apa?

Yang penting pengundi, bahan kempen tu sekadar buat meriah ja... tambat hati pengundi lebih penting dari dok bergaduh bertekak rebut kawasan pacak bahan kempen.

Hangpa pikiaq la.

30 comments:

indraputra80 said...

Betul Yob!!!!

Nak gadoh pasang poster pasal apa??

Gua pon ada pasang/tampal poster kat Ulu Kelang/Keramat/Taman Melawati.AU3,Au4.dekat sekolah Lembah Keramat.(Masa PRU)

Kadang kadang bertembong dgn geng geng UMNO tampal.

Kami tegur sapa,malah ada kala nya kami bantu sama.

Kita tak bermusuh dgan tubuh badan yang empunya.,sebab masing ada pendirian dan kepentingan mereka.

At last kami minum semeja.

(Keramat tur pon bukan kecik kecik anak klu nak bergadoh,Geng Ayahnda Awei,Geng Latif Gajah,dan mcm macam lah

Tak de apa masaalah.

soklan said...

sokong2, setakat bendera sape byk, idak jamin menang kalah..

ni aku ade cadangan kat puak UMNO/BN, kalau korang marah sangat kat PAS/PR, esok masa ngundi pangkah (X) terus PAS/PR besar2, baru lega sikit hati korang yg marah tu..sekadar cadangan :)

priory of jenin said...

aku berada kat simpang 3 tu semalam. rasanya batu 8 kot. bab ni kedua-dua pihak bodoh la. aku interview kedua-dua pihak. kedua-duanya jawapan macam cipetlok.
benda yang sama jadi jugak antara markaz induk PAS dgn pondok panas BN kat air kuning.
sebenaqnya kempen mcm inderaputera80 tu la kita mau. civilised society kata org putih.


http://prioryofjenin.blogspot.com/

king is singh said...

Pakatan Rakyat budus!
Pakatan Rakyat budus!
Pakatan Rakyat budus!
Pakatan Rakyat budus!

bialah PR ni bilam BN nak tampal kat tempat dia tak boleh.....

tapi kerja di BN punya poster dikoyakkan, dia potong talinya, dia buang, dia patahkan...

rahman,ahchong,muniandy said...

YA ALLAH YA TUHAN KAMI
AMPUNKAN DOSA PAS DAN PKR
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
JANGANLAH KAU PERCIKKAN MEREKA DENGAN ULAR BESAR
JANGANLAH KAU LIBAS MEREKA DENGAN RANTAI BERAPI
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
MEREKA ITU BODOH DAN SOMBONG DI DUNIA
MEREKA MENJUAL AGAMA MU MENGIKUT SUKA HATI MEREKA
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
MEREKA MENJUAL 'ALLAH' DEMI MENGEJAR PANGKAT DUNIA
DIA YANG AKU MAKSUDKAN KHALID SAMAD DAN ANWAR DURJANA
AMPUNKAN DOSA MEREKA
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR

umar said...

Cerita ini telah diramalkan sejak dari dulu lagi bahawa UMNO mempunyai dua kumpulan iaitu pertama kumpulam pencerama/tukang kempen berhemah dan kedua kumpulan ala samseng yang akan menimbulkan keadaan huru-hara.

Apabila salah satu kumpulan telah memulakan perang saraf maka ia akan di tentang oleh kumpulan yang diserang. Oleh kerana itu kita lihat ada anggota polis yang berkawal dimana pekerja parti UMNO memasang poster.

Siapa yang lebih baik diantara dua kumpulan itu...? kedua-duanya sama saja. Ada baik ada juga jahatnya.

Pemasangan poster adalah salah satu cara berkempen, tapi memberi maklumat tepat kepada pengundi adalah cara kempen yang lebih berkesan. Oleh kerana itu kita berharap pihak Penceramah dari Pakatan Rakyat jangan ambil mudah dalam ceramah mereka.

Jangan cari pasal dengan mereka..., maruah diri, maruah parti dan maruah pemimpin perlu dijaga. Jangan takut cuma bertindak jika perlu....

Anonymous said...

http://beritaperak.blogspot.com/

bro..lu ke ni?

Anonymous said...

rahman,ahchong,muniandy said...

"YA ALLAH YA TUHAN KAMI
AMPUNKAN DOSA PAS DAN PKR
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
JANGANLAH KAU PERCIKKAN MEREKA DENGAN ULAR BESAR
JANGANLAH KAU LIBAS MEREKA DENGAN RANTAI BERAPI
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
MEREKA ITU BODOH DAN SOMBONG DI DUNIA
MEREKA MENJUAL AGAMA MU MENGIKUT SUKA HATI MEREKA
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
MEREKA MENJUAL 'ALLAH' DEMI MENGEJAR PANGKAT DUNIA
DIA YANG AKU MAKSUDKAN KHALID SAMAD DAN ANWAR DURJANA
AMPUNKAN DOSA MEREKA
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR"

Amin...Amin...YaRabbal Alamin...

Kau seksalah org UMNO sbb merekalah Petualang Sebenar, Penipu Besar, Perasuah Yg Dashsyat, Janji Manisnya Hanya Auta, Rakyat Ditindas Hingga Menderita, Perintah MU Mereka Engkar Ya Allah....

soklan said...

king is singh, marah sesangat nampak..ramai2 kita pangkah (X) PAS/PR, mungkin hilang sikit geram ko..err ko ngundi jugak ker?

soklan said...

amin..semoga mereka diampunkan Allah yg maha pemurah lagi maha pengampun..

Anonymous said...

kalau tak tahu apa2 jgn byk cakap... ni bukan pasal merebut pasang poster ke apa....ni pasai maruah org kampung....kalau yang datang pasang poster tu org kg sendiri ok...bleh di terima...ini org luar mai pasang buat kepala plak....dah laa masuk kg org tunjuk laa hormat sket...sampai rukun iman pun umno boleh permainkan....

Anonymous said...

mana ada polis sampai 60 ribu, gila ka plis ada 100 ribu tak kan 60 ribu pike sana? bagi la logik sikit

Anonymous said...

Apa barang nak gaduh pasal nak pasang poster Bumi Allah ni luas lagi kalau tak dak sgt hampa panjat pokok pasang atas pokok habis citer...hahaha mcm budak2 sian polis nak kena jaga hampa.kalau hampa kena bedal dgn polis kata la polis anjing kerajaan. pikiaq la sendiri bukak minda sikit.

bodik said...

biasalah umno...jenis tampal poster ni semua bangang2 belaka. kalau x puas hati ckplah. jgn main belakang2...bangang pun umno yahudi.

tuan-komrad said...

apa raaa sampai fru nak kena jaga...gaduh macam budak2....profesional la skit...susah2 sangat berebut kawasan nak tampal poster,tempek je kat muka korang...habih cite...

warisan bangsa said...

Umno pembela melayu dan Islam.Teruskanlah berjuang.DS Najib kami berbangga mendapat pemimpin yang berkarisme.
Janganlah gentar dengan fitnah dari mereka yang dengki.Siapa sebenarnya pengkhianat yang merosakkan bendera dan lambang Umno dan BN.
Umno dan Bn sebenarnya pembela rakyat.hidup hidup hidup BN.JASA UMNO TELAH TERBUKTI SEBAGAI PEMBELA MELAYU.UNDILAH BARISAN NASIONAL!!!

pengliporlari said...

yang penting siapa yg dapat jadi imam dan bagi tazkirah kt masjid....hehehe

Anonymous said...

Awak silap kawan !Yang penting ialah pemimpin yang bijak dan beriman.Takat jadi imam dan bagi tazkirah pakcik jaga pun boleh...weee...hheeee hheeee

tuan-komrad said...

HIDUP UMNO..PEMBELIT ORANG MELAYU SELAMA 51 TAHUN..HIDUP UMNO
HIDUP BN aka bribe nation..HIDUP RASUAH...BERSAMA MENGAMALKAN RASUAH DALAM KEHIDUPAN KITA..YEAH....

Anonymous said...

hidup pemimpin rasuah!!!

hidup!! hidup!!
hidup rasuah!!

mrL

Anonymous said...

mesti pakcik jaga tu org pas.

nak harapkan jaga dr org2 ammno? emmm... xtau la..

beli no toto haram blh harap la!!!

mrL

Songkok dah tak Tinggi said...

Anbom 5:22...
"Awak silap kawan !Yang penting ialah pemimpin yang bijak dan beriman.Takat jadi imam dan bagi tazkirah pakcik jaga pun boleh...weee...hheeee hheeee" aku bukan dok tunggu pak cik jaga tapi itu "Mulut Besar" Zambreyyyy yang kata nak jadi imam dan bagi tafsir... siap muncung sekali cakap tu... aku dok ntunggu yang tu, kat masjid mana? bila? aku nak tunggu keangkuhan dio bercakap...

Anonymous said...

Ramasamy la bukan Muniandy.. Lupa sejarah puak2 nie.

pengliporlari said...

bukan razali umar kandasamy yg skor perak malam tadi ke

Anonymous said...

aku undi BN yang terasnya UMNO.
aku tak nak PAS kerana terasnya kini jual agama demi kuasa .Ketua PAS kini adalah Nga dan Ngeh dari DAP

warisan bangsa said...

HIDUP UMNO! HIDUP UMNO! HIDUP UMNO!

"aku bukan dok tunggu pak cik jaga tapi itu "Mulut Besar" Zambreyyyy yang kata nak jadi imam dan bagi tafsir... siap muncung sekali cakap tu... aku dok ntunggu yang tu, kat masjid mana? bila? aku nak tunggu keangkuhan dio bercakap..."

saudara songkok dah tak tinggi bertaubatlah jangan saudara dok menghina orang. UMNO tetap akan terus hidup dan menjadi tunjang pembela melayu .BERFIKIRLAH SEJENAK UCAPLAH ALHAMDULILLAH DENGAN RAHMAT KEAMANAN DAN LIMPAHAN REZEKI YANG ALLAH KURNIAKAN JANGAN MENGHINA SESAMA MANUSIA!

Anonymous said...

aku sokong!jangan hina sesama manusia nak sentuh hal politik politik sajalah jangan dok hentam peribadi orang!!!mulut besar ke kecik ke adakah itu kehendak kita.Kalau ikut kehendak kita semua mau cantik lawa kaya dan ada yang tak mau ada kaki sebaliknya nak ada sayap boleh terbang

Anonymous said...

Anon:2.15 pm,
Inilah yg diajaq Islam Pas, Mendoakan supaya mendapat bala bagi orang lain. Perasan diri lebih islam dpd orang lain. Ada akai tak mau pakai.

Anonymous said...

Aku tak fikir UMNO pembela melayu..apatah lagi nak bela agama Islam. Kuasa raja-raja melayu sapa yang londeh? Org Pas ka? Hiburan yang melampau Siapa yg anjurkan? Org Pas ka? dari segi mendaulatkan agama islam selama 51 thn Umno memerintah negara apa yg Umno buat? duit tabung haji lebuh...duit zakat kutip berjuta2 umum kat tv mana pergi semua duit tu org miskin terus miskin tiada pembelaan, bg time nak raya je siap masuk tv lepas raya haram dah tak dapat. yg kaya terus kaya? Ko nak undi Bn/Umno ko pangkah la apa nak kecoh2 kalau dah dulu kini dan selamanya berkarat mmg sah karat dulu ketua UMNO juga tp kita ada akai boleh pikiaq pa...UMNO dulu kini dan selamanya x leh tolong bangsa melayu yang dia tolong kroni...nak harapkan bela Agama jauh sekali....

Anonymous said...

umno2... dah lama sangat umno ni..
dah expired la
nak sakit nanti makan la bende expired
kekekeke...
bungkuskan puak2 expired ni
biar tanam terus...