"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 05, 2009

Islam DAP Kepala Pak Hang La Lokman..! - malaysiakini

Reactions: 
Aku heran sungguh... sejak UMNO/BN perintah Malaysia ni, makin banyak pulak jadiknya agama Islam ni... dulu zaman Mahathir, ada Islam PAS... mai zaman Pak Lah, timbul pulak Islam HadHari, datang Najib, ada pulak Islam DAP.

Benda-benda macam ni la yang dok buat orang bukan Islam hilang respek dekat agama kita agama Islam. depa jadik pening. berapa banyak Islam ada atas dunia ni?

Zaman Mahathir dulu, bila PAS usulkan untuk jalankan sistem perundangan Islam (Hukum Hudud) UMNO cakap itu Hudud PAS, timbul dekat situ Islam PAS. padahal yang Islam bukan PAS, PAS sekadar membawa perjuangan Islam bersandarkan pada Al-Qur'an dan sunnah.

Benda ni sampai sekarang dok jadi mainan puaka-puaka UMNO/BN. bila cakap pasal hudud, depa bantai dengan Islam PAS. nama nak dok semeja bincang biar boleh laksanakan hukum hudud ikut Al-Qur'an dan sunnah memang jauh.

Yang ada cuma barua-barua yang mengaku memperjuangkan Islam tapi menolak untuk laksanakan hukum ikut perundangan Islam... geng-geng ni aku gelarkan geng anak anjing baru beranak. menyalak tapi tak tau pasai apa.

Mai pulak Pak Lah, dok promosi Islam HadHari. lagi jahanam... ada pulak rukun-rukun Islam HadHari. rukun Islam tak reti nak perkenal, dok sebok perkenal rukun Islam HadHari. orang-orang muda yang tak reti Islam langsung jadik celaru kepala hotak.

Masuk sekolah dalam kelas agama Islam cikgu ajaq lain, bila keluar sekolah ada pulak Islam lain. boleh pulak berparti-parti, anak bini pimpinan HadHari pulak dengan tak tutup aurat. rasuah sana-sini, timbul lagi macam-macam masalah melibatkan anak-anak muda.

Ni semua sebab Islam HadHari. promosi macam bagus, pelaksanaan hancus. yang lebih-lebih depa dok promote Konsert Sure Heboh. apa punya bingai.

Ni dalam masa kempen Pilihanraya Kecil Bukit Gantang ada pulak sekor bingai pakai nama Lokman Nor Adam, timbulkan pulak Islam DAP. bangsat-bangsat macam ni la yang dok perosak agama Islam.

Sebabkan PAS bergabung dengan DAP, sebabkan orang-orang cina dah mula paham bacaan dan jugak terjemahan ayat suci Al-Qur'an maka depa sebut sebagai Islam DAP. sungguh aku cakap bangsat-bangsat yang kepala otak dia macam Lokman Nor Adam ni adalah bangsat-bangsat yang merosakkan agama Islam.

Aku tak tau pasai apa bingai sekor ni boleh cakap ada Islam DAP, mungkin jugak bingai ni selama ni banyak sangat dok togak ayaq haram. sebab tu hati jadi gelap.

Mai nak habaq. kalau kata kita sebagai orang Islam sendiri dok halang orang-orang bukan Islam dari mengkaji dan memahami Al-Qur'an, macam mana agaknya depa-depa tu semua nak pahak ajaran Islam? macam mana hangpa nak kembangkan ajaran agama Islam kalau hangpa sendiri dok halang orang bukan Islam dari membaca Al-Qur'an?

Hangpa sebut tang mana dalam Al-Qur'an tu yang habaq bahawa orang bukan Islam tak boleh baca Al-Qur'an dan tak boleh kaji Al-Qur'an?

Mai nak habaq lagi satu... agama Islam tak ajaq kita supaya memusuhi orang-orang bukan Islam. kalau kata hangpa dok buat musuh dengan orang bukan Islam, macam mana agaknya agama Islam nak berkembang?

Cakap macam bagus "UMNO adalah parti yang memperjuangkan agama Islam" tapi dalam masa yang sama, hangpa bangsat-bangsat dalam UMNO lah yang dok meruntuhkan agama Islam di Malaysia.

Oi lembu-lembu UMNO mai nak habaq... Rasulullah dulu berdakwah dengan orang bukan Islam sampai agama Islam tersebar kemerata dunia. Rasulullah dulu tak dak habaq pun kaum itu, kaum ini tak buleh baca Al-Qur'an. ni nak habaq dekat hangpa, ayat Iqra' tu turun dia sebut apa?

Dah la bangsat-bangsat UMNO/BN... hangpa dah jauh sangat dah dari perjuangan Islam. tak dak satu pun perbuatan hangpa yang enguntungkan atau membantu mengembangkan agama Islam. orang bukan Islam tengok cara hidup hangpa pun depa geli.

Ada jugak pemimpin-pemimpin tertinggi UMNO yang habaq memperjuangkan Islam ni cara hidup dia jauh lebih teruk dari cina-cina dan india-india yang bukan Islam... hangpa buat malu Islam ada la..!

Ni apa..? ada Islam DAP pulak dah? sape ajaq hangpa? Lokman Nor Adam ni dapat wahyu dari Jibrail ka habaq ada Islam DAP?

Bangang..!

20 comments:

iam_khufu said...

Pening kepala kita nak terangkan kat puak UMNO ni pasal islam, seperti berbalah pasal dinding dan lantai, A kata lantai tu dinding, B pulak kata Lantai tu lantai dan didnding tu dinding

Anonymous said...

cakap pun x guna..org kelantan kata 'bodo po kuba"hahahah..tunggu la akhirat nanti..

mansor said...

Depa kata org bkn islam tak boleh baca ayat Al-Quran tapi depa lupakah orientalis barat sudah lama baca dan kaji ayat Al-Quran.

Ustaz dlm banner tu asalnya mengaji di Jordan . Menurut bekas pelajar Jordan ustaz tersebut dulu masa kat Jordan orang kuat PAS. Mungkin la ni dia pening kot.

soklan said...

mansor, cuba ko tgk mana2 org kuat PAS kalau diorg terpesong mesti jadi mcm ni..sbb syaitan dh menguasai benak perut diorg, malah diorg ni mengalahkan UMNO sendiri dlm menghina Islam..

oleh itu selalulah kita berdoa semoga Allah tidak membolak-balikkan hati kita stlh kita terima hidayah-Nya, tetapkan iman..amin.

Tinta Hitam said...

Lokman Nor Adam ni dulu punya le marah pada Ezam dan kata ezam ejen UMNO dll.

Rupanya dia pun 2X5 juga..Poorahh Lokman.Cakap tak serupa bikin...

Anonymous said...

kat TV# tadi tunjuk cina baca ayat quran. yg best 2 ada puak yang bertakbir hahahahahah

Anonymous said...

sepatutnya kita dah x payah nak dakwah kat org melayu....ni sampai ke sudah org melayu sendiri x paham islam...apa nak jadi la depa ni...yang depa tu nak cakap pasal Islam tu depa dok mengajar kat mana sebelum ni...ulamak ka?

paloi bin mulau said...

kalau sapa2 pi ceramah lokman tu tolong citer sikit apa islam dap ni? hehehehe mazhab baru dari amno ka muahahaha mcm2 la puak yg satu ni

koyengtempur said...

Kali ni paling hebat punye posting..perasaan amarah dan kebencian yg punyai ciri2 benar, tepat, jitu dan padu. Hebat3x tepuk tepuk

dari koyengtempur menentang 3pm

Anonymous said...

Sebelum ini kita dihidangkan dengan islam hadhari oleh pemimpin utama UMNO. Sekarang dah ada pula islam DAP yang dipromosikan oleh sdr Lokman Adam dan sdr ustaz Mohd Afandi Yusoff, kira bagus lah tuuu.

Apa yang kita semua ketahui bahawa 90% ahlinya adalah orang cina yang bukan beragama islam. Oleh kerana mereka telah bergabong dengan PAS maka sekarang mereka mempelajari islam secara perlahan-lahan. Bukankah itu hikmah dalam Pakatan Rakyat....?

Kita akan puji dan sokong sdr Lokman Adam dan ustaz Mohd Afandi Yusoff sekiranya mereka ini bertindak sebagai pendakwah mengembangkan agama islam kepada semua bangsa dalam Malaysia.

Jika kedua mereka ini bertindak untuk menghina orang yang ingin mempelajari islam maka dengan izin Allah saya menyumpah anda berdua yang bernama LOKMAN ADAM DAN MOHD AFANDI YUSOFF "hidup susah hati tak senang dibenci masyarakat sepanjang hayat, insyaalah"..!!!

Anonymous said...

puaka BN ni mmg bahlol... islam,,tu islam la.... habih depa tu bukan islam kot.... patut la tolak semua hukum yg islam anjurkan... cuma berpura2 ja kot dlm ic ja islam... cuba hangpa cek tengok depa ni semayang ka dak...

Anonymous said...

lokman dah lalok!

matgian.

Anonymous said...

lokman adam ni binatang apa? tak pernah dengar nama! bangang punya natang!!

Anonymous said...

masa perhimpunan UMNO, sorang perwakilan sebok cerita menegakkan undang2 islam ?

keman pegi mamat nih ? korang tak nak isa kan dia ker ? Kamunting dah kosong la nie....


kami nak hudud cap UMNO, natang!!

daeng said...

Satu sejarah baru telah tercipta dlm perkembangan tamadun masyarakat @ politik Malaysia mumgkin Dunia ...iaitu sdr Ngeh adun DAP yg berbangsa Cina telah membacakan sepotong ayat suci AlQuran dalam loghat Cina...disertai terjemahan sekali... Begitulah dalam kita bertungkus-lumus mengejar satu matlamat dunia kita sebenar telah berjaya meraih bukan sahaja satu kejayaan malah kita telah berani memulakan beberapa kejayaan yang lain...Taniah dan Takbir ..Takbir ..Takbir...(Banganyaaaa!!!)

Anonymous said...

Saya pun tak faham, kenapa masih ada orang Islam bersifat seperti ini ? maaflah, saya bukan nak mengutuk tapi sebagai orang Sabah, saya sedih dengan situasi ini. kami di Sabah kurang dengan pendedahan ISlam. UMNO yang bodoh dan bangang itu tak berusaha untuk menjadikan orang Islam di sabah dekat dan hampir kepada Islam. yang memainkan peranan Tabligh dan PAS misalnya. tapi UMNO buat apa ? Dahlah di sabah tidak wujud pun Bangsa Melayu ( Shafie Afdal tu Bajau / jangan berlagak jadi Melayu ) tapi ramai pulak yang masuk UMNO. pelik, dahlah jelas menghina orang Sabah tapi boleh sokong pulak tu. minta UMNO tukar nama Pertubuhan Bumiputera Bersatu ada juga logiknya. ini Melayu Bersatu, habis Bangsa Bajau, Suluk, Kadazan, Dusun, nak buang ke mana? Lajim Okin lagilah, bangsa Bisaya, Musa Aman, Bung Mokhtar, orang Sungai.

Entahlah, Islam di sabah tak kemana, Puak UMNO tak fikirpun tapi sibuk dengan Islam DAP pulak. kalaulah saya ada dalam ceramah tu, saya nak tanya pada Ustaz tu, apa yang dia nak buat supaya Islam tak terpinggir di sabah ?

Anonymous said...

biasa la UMNO, depa takut org ramai faham islam...yer la klu depa faham islam hg dpt agak depa grenti sokong pas..so biar ler org islam jahil murakab dan giler dunia baru dia sokong umno dan takut kat pas...klu da jd punk,black metal gerenti depa tkut kat pas..kesian org islam dirosakkan oleh orangnya sendiri.
PAS-onsoi nga hitu (bagus bah ini)

pemerhati sepi said...

Orang bee End kena ingat.. maharaja China yang mempunyai jajahan besar pun mengiktiraf islam sebagai agama yang suci dan membenarkan Islam disebarkan du seluruh negara China, cuma maharaja tak dapat hidayah sahaja kerana ikut protokol mengatakan mereka pemerintah syurga, maharaja Cina juga menyediakan peruntukan bagi membina masjid dan rumah bagi pendakwah Islam, Islam di China lebih awal dari tanah melayu.. Ingat saper dia laksamana Cheng Ho..

momotaro said...

umno ni bebal... mana diorang tau pasal nie.. yg diorang tau projek2 besar...

kulaannering said...

Petikan dari Cina Islam
http://idhamlim.blogspot.com/2009/04/menjawab-isu-kor-ming-persenda-al-quran.html

"Hakikat penulisan saya kali ini ialah lebih kepada mempersoalkan tindakan UMNO sendiri. Selama ini UMNO mengatakan bahawa mereka Islam, tetapi dengan senang lenang mereka menolak hukum Allah. Adakah ini bukan satu persendaan? Ada sesiapa ingin buat laporan?"

Lu pikir lah sendiri ...