"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 05, 2009

Black Operation@Bukit Gantang (bhg ii) - malaysiakini

Reactions: 
Cadangan Bantuan bagi Persediaan Pilihanraya Dun Bukit Gantang.

Bantuan Membaiki Perumahan.

Kumpulan Khas Pemantauan/pelaporan persediaan/aktiviti setiap satu cawangan di dalam Parlimen.


Sebab Perlaksanaan Bantuan Membaiki Rumah perlu di jalankan.

Perlasanaan boleh dilakukan di atas ticket Bank Smpanan Nasional sebagai Agensi Kerajaan yang menjalankan “ Mandated Roles “ sebagai aktiviti Sosial Rakyat yang di salurkan oleh kerajaan melalui Dana Prokhas Sdn Bhd di bawah kementerian kewangan. Arahan Mandated Roles adalah dirujuk.

Aktiviti tersebut telah di jalankan oleh BSN mulai seawal Feb 2008 boleh digunakan secara terus bagi menyalurkan bantuan terhadap komitmen intitusi ini membantu merelisasikan visi kerjaan dengan mensasarkan 30 buah rumah bagi ke 3 Dun sebagai bantuan kepada persediaan pilihan raya.

Perlaksanaan ini perlu mematuhi Garis Panduan yang diberikan oleh Prokhas sdn bhd mengikut compliance yang ditetapkan dengan tanpa gagal, merangkumi semua bangsa, sasaran penerima yang tepat betul, penjanaan ekonomi kepada tukang kampung, perniaga perniaga hardware (kaum cina ), pemantauan hasil dan kualiti yang tinggi termasuk ketelusan perlaksanaan mantap yang memberi kepuasan dan kegembiraan kepada penerima secara tidak lansung membuktikan keperihatinan kerajaan menjalankan program yang bermutu lantaran akan memberi kesan mendalam terhadap sokongan kepada kerajaan yang mampu menperngaruhi keputusan pilihanraya.

Perlaksanaan.

Mumpunyai 15 pasukan tukang kampung untuk perlaksanaan.

Kumpulan Khas Pemantauan/pelaporan persediaan/aktiviti setiap satu cawangan di dalam Parlimen.

Focus kumpulan ini adalah kepada BANTUAN persediaan bilik Gerakan seluruh Parlimen terhadap 5 aspek utama sebagai Finding pelapuran untuk tindakan sokongan.

Pendaftaran Pilihan Raya.

Pendaftaran ini perlu di pastikan mempunyai 4 copy bagi tujuan bantuan dari Cawangan angkat untuk membantu kelicinan memastikan pengundi cawangan.

Polling Agent.

Pengurusan Persediaan Polling agent dengan memastikan petukaran/penggantian orang sewaktu proses pengiraan pembuangan undi sabagai memastikan tiada ketirisan undian

Perayu Undi

Memastikan aktiviti perayu undi di jalankan di setiap Cawangan dengan betul dan menyeluruh bermula dari sekarang sehingga pilihanraya tanpa putus.

Kumpulan 10

Memastikan kumpulan ini menjalankan tanggung jawab seperti yang dikehendaki bagi seluruh kawasan sebagai memastikan jumlah pengundi keluar mengundi di tahap yang maksimum termasuk warga emas.

Kenderaan

Memastikan persediaan kumpulan kenderaan memberi Perkhidmatan yang optimum kepada pengundi pengundi yang di pastikan oleh kumpulan 10 dan perayu undi.

Sehubungan itu bagi cadangan ini ianya memerlukan perbelanjaan bagi menampung kos bahan api dan sebagainya bagi individu individu kumpulan tersebut yang terdiri dari bukan orang orang yang mempunyai Jawatan di dalam Bahagian yang boleh di kenali sebagai kumpulan NGO yang akan memantau dan memberikan pelapuran secara telus terhadap kelemahan kelemahan di setiap Cawangan secara terus sehinggan hari mengundi.

Kekuatan kumpulan mempunyai seramai 30 orang yang telah bersedia.

-PerakExpress.com

9 comments:

HASBUL said...

ASAL PILIHAN RYA JER SEMUA NAK MENDERMA....LEPAS HAMPEH...!!! GHAIB..!!!!

Orang Kampung Perak said...

nasib baik menderma..
dapat gak orang kampung merasa...

AkunA said...

TP.....aku rasa banyak leh ko amik dari sini:

http://selamatkanumno.blogspot.com/2008/10/rosmah.html

aku terjumpa masa jalan2 tadi

iam_khufu said...

Kawan aku ada SMS kat KDN bagi tahu aku arahan untuk sekat Harakah dan Suara keadilan dibuat sebab bila najib jadi PM dia akan tarik balik sekatan tu, ini akan menyebabkan dia dilihat elok dan lebih terbuka. Dengan tahanan ISA memang dia orang tunggu sampai Najib jadi PM padahal idea nak bebaskan tahanan dibuat pada bulan November tahun lepas

Anonymous said...

Pasal apa F1 tadi hujan lebat sesangat.. Sapa yang hadir ek? Potong stim betul.. Lenkali suh dia dok umah jek, jaga suami.. Sibuk nak bagi hadiah buat mende.. Dah kurang meriah race tadi..

Aiman said...

WAH..TV3 MLM NI GILE2 SERANG PR..SIAP TUNJUK VIDEO ANWAR TIME DLM UMNO CKP PSAL PAS N DAP SAMPAI LAA PASAL DAP SEBUT AYAT AL QURAN..NMPAK SGT TERDESAK..SEDIH LAA..SGUP GUNE MEDIA NTOK MEMASTIKAN BN DPT KUASA

Angkatan Muda Keadilan Tangga Batu said...

kumpulan sepuluh memang wujud!!!!,sbg cth di kg sy,di melaka....terdapat 5-10org akan duduk di pondok panas sehingga tempat pengundian tutup.Setiap orang akan mewakili 5-10 nama org kg itu sendiri yg tidak turun mengundi(senang cerita...akan ada org yg pangkah utk anda).kumpulan ini akan mula bergerak pabila org ramai telah mula berkurangan(around 12 tgh hari hingga 3@4 ptg)....pabila permerhati pengundi di tempat mengundi bertukar tugas(shifting)....bayangkan satu mukim ada 5-10 org sebigini...satu dun,berapa byk kg???satu parlimen....apa yg patut dilakukan adalah membuat rakaman video sebagai bukti atau mempelawa pengundi berdaftar turun mengundi,jika tidak...ada org yg akan undi utk anda!

norkgrahmat said...

walau siapa yg menang aku tetap kena kerja dan cari mkn sendiri. bkn org umno atau pas yg bg aku mkn. jd pikir-pikirkan lah.. aku bersyukur dgn apa yg ada skrg. x pyh nak fanatik sgt. buat tmbh dosa je.. sape yang anda nk pgkh terpulang.. cuma kalau PR menang dah pasti ke kita akan dpt kehidupan lebih baik..begitu jg kalau umno mng???

norkgrahmat said...

Apa yg Allah dh bg bersyukur je lah.. Itu yang sepatutnya kan..