"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 05, 2009

Gambar Yang Menggugat UMNO/BN Bukit Gantang (iii) - malaysiakini

Reactions: 
Dan inilah dianya "benda" yang apek tu tunjukkan dekat aku... aku tak tau nak kata apa... hangpa pikiaq la sendiri.

Macam mana UMNO/BN nak menang kalau dah orang dalam Pejabat MCA Cawangan sendiri pun (walaupun warga emas) tak segan silu menyatakan sokongan secara terbuka kepada Calon dari Pakatan Rakyat..?

Please everybody... giva a big clap to our special guest today... our otai from MCA Cawangan Trong..!

Sepanjang aku dok di Bukit Gantang... banyak kali dah aku lalu dekat Pejabat MCA Cawangan Trong dan tiap kali aku lalu, memang sunyi-sepi tempat tu dan adakah kejadian hari ni memberi gambaran awal bahawa MCA Cawangan Trong juga menyokong calon dari Pakatan Rakyat?

29 comments:

sEmut said...

cayalah. nasib baik gua belum kutuk apek ni.. hehe

soklan said...

wei TP, aku betul jawap..ader hadiah tak?

TAKBIR!!!

roslanali said...

Alhamdulillah ... tambah satu undi utk PR, tapi aku rasa la kalau bukan DSIN yang jadi calun, tak dapat undi tu

Anonymous said...

puak ammno mesti ckp ni komputer graphic...

hahaha!!!

bior la puak ammno nak ckp pe pun.

rakyat dh nyampah tahap gile babas kat b-end nih!!!

ALLAHUAKBAR!!!

mrL

Riki said...

hahahah...kelakar siot...perghhhh...mmg saspen beb =]

C4U said...

TP, pencacai depan rumah aku kata tu gambar super impose, betoi ka?

(^_^)

Anonymous said...

Tuan,

Tp x bahaya ka tunjuk muka otai tu dengan umah dia..silap2 satgi kena culik..mintak TP tolong usha2 sama uncle ni!!

Anonymous said...

topengperak x jmp apek tu ke?

klu jmp apek tu cakap pe???

share la ngan kami... excited nih nk dgr citer...

mrL

sayajiwatenang said...

tabik spring ma..
puak b-end..apa tunggu lg..
lakukan perubahan spt mana kata PM 6...
berubah.sokonglah PAKATAN RAKYAT

Anonymous said...

hidup apek!!!!

Anonymous said...

respek!

Anonymous said...

INI HANYA LAKONAN!!!KHE HE HE HE

Sakuragi said...

sebarkan.... sebarkan gambar ini ke seluruh alam maya dan siber ini secepat mungkin.... biar seluruh warga malaysia tahu.... Barisan Nasional sudah ketinggalan zaman.... saper masih sokong lagi, memang bingai lah....

sekian.

AnakWarisan said...

Wa caya pada lu Apek,dinding rumah tampal poster dacing tapi undi DATO SERI NIZAR kahkahkah.

minda tenang said...

Itu yang sempat TP candid....
Itu yang kita nampak......
Itu yang ada dalam jiwa apek tua yang sama kelasnya macam Karpal (MP OKU berkerusi roda).....
Itu jiwa raga apek yang pergerakannya terbatas...
Walaupun terbatas masih terdedah pada isu semasa (Isu kudeta merampas kuasa)....
Yang kita tak nampak.....
Bagaimana masyarakat MCA, UMNO, MIC yang muda dan sihat....
Yang pergerakannya bebas (tidak berkerusi roda) dan jiwanya terdedah kepada isu semasa...
Anak muda yang boleh melayari Internate seperti kita...
Yang bebas mencari fakta kebenaran...
Mungkin aku salah seorang darinya....
Aku yang sudah insaf dan sedar dari kehinaan BN/UMNO/MCA/MIC yang pernah aku puja dahulu...
Maka sekarang aku bukan lagi penyokong yang memangkah BN disetiap pilihanraya sejak 2008....
Aku yang masih berstatus Ahli UMNO/MCA/MIC....
Tetapi rajuk membawa diri kerana diketepikan pemerintah yang pernah aku undi sendiri (sebelum 2008)...
Akan ku tutup buku keahlian UMNO/MCA/MIC yang pernah aku buka..
Biarlah buku itu dimuziumkan bersama Bahasa Ibunda yang juga akan dimuziumkan agenda PPSMI....

Namun, jika PPSMI dimasuhkan... tetap juga akan kututup buku keahlian UMNO/MCA/MIC itu....
Kerana penganjur agenda PPSMI pernah berniat menderhaka ke atas bahasa Ibundaku....

Anonymous said...

Salam.. apek ni lagi pandai dari Zali dgn tungaklangit... muahahahaha... apek ni aku confirm dia x tau guna computer dan internet. klaulah dia tau guna internet dan melawat kat blog2 pencacai BN ni, mesti dia kata zali,tungaklangit,gomo,parpukari,ppc,perak bangkit dan kawasan2 yg sewaktu dgnnya tu semua MELAYU BODOH...!!!!

(YB Hasan Rahman ADUN BN Sg.Rambai Melaka) tel:0196265625

Anonymous said...

uncle tu dalam bilik gerakan ke atau rumah dia?

apa2pun, semoga hak dia untuk mengundi tidak dinafikan oleh mana2 pihak.. walau dia seorang OKU.

semoga bulan terang di bukit gantang malam lusa.. dan selama-lamanya.

(hamba Allah)

Anonymous said...

betui ka tb hasan sg rambai ni... kalau betui tabik la yb.... apa tunggu cabut la masuk pr

Anonymous said...

hamba allah, gmbar tu kat Pejabat MCA Cawangan Trong.

Anonymous said...

السلام عليكم..!
توڠاكلاڠيت اڤ خبر..؟
لاما تق باڬي كومين....كناڤ..؟

cikgu said...

persoalannya adakah dia akan pergi mengundi?

y said...

Hidup Apek!!!

daeng said...

Ada rahsia besar disebalik gambar apek tua keseorangan yg semua perlu tahu... kemana peginya penyokong2 MCA ketika penyokong barisan yg lain tengah sibuk sana sini... sebenarnya hari ni mereka ramai2 bepakat pegi ke Ipoh...cari Alquran dgn terjemahan...kat Taiping dah habis stok kena borong...sebenarnya hari ni mereka dah pun melompat masuk PR... mereka kagum dgn org2 dlm PR kerana sifat keterbukaan yg ada dlm PR...siapa saja blh berhujah dikhalayak ramai mengunaka ayat2 "Suci" Alquran ... itulah ciri2 yg sepatutnya org2 UMNO patut ada, contohi PR ..buat perubahan yg patut dan separuh patut...klau nak menang hati penyokong Islam dan bukan Islam... Takbir..Takbir..Takbir!!!

lokun said...

aku ingat lepas ni puak2 BN yg dah abis modal akan sebarkan gambar apek ni tak pakai baju....."apek separuh bogel sokong PAS"

Kyro said...

apek... lu manyak hensem lo

Anonymous said...

Aku kecian betul tgk apek tu..
Tubuhnye boleh nampak tulang.

Kot yer pn bagi la makanan berzat skit..tu la asyik sokong BN je..

kalau sokong PR,InsyaAllah..badan wak leh nampak berisi skit.

hehehe...

Anonymous said...

Salam,

Ini semua kerja Allah swt. Kalau Allah nak buka pintu hati sesiapa juga pun, itu adalah dalam kekuasaannya. Tapi Allah juga ada kata, ada golongan yang akan ditutup pintu hatinya walau banyak mana pun bukti kebenaran ditunjukkan kepada mereka. Berdoalah agar kita semua tak termasuk dalam golongan ini. Aminnnn.

Anonymous said...

Aku tunggu, punya tunggu sampai la ni puak-puak BPN tak bagi komen pun...
Aku takut apa, nanti puak-puak pemuda UMNO termasuk puak-puak BPN ni pergi serang apek OKU tu pulak...
Macam depa serang OKU Karpal kat Parlimen hari tu...
Yang aku bertambah risau apek OKU tu sorang-sorang pulak tu...
TP tolong bagi tahu jiran apek OKU tu, tengok-tengokan dia, nak cantik lagi bagi tau kat FRU tolong jaga tempat apek OKU tu tinggal...
Nanti dia nak ngundi besok, 7 April, tolong bawa dia ke tempat ngundi...
Karpal OKU tu tak apa juga sebab anak dia si Gobind tu ada...

ZACKARAS said...

Puak umno kata orang bukan islam tak boleh baca dan guna ayat al-Quran. Habis tuu..puak mereka yg berkahwin
dgn lelaki/ wanita yg memeluk Islam tuu...adakah mereka terus memeluk Islam tanpa membaca dan
mengkajinya...macam isteri Pak Lah dan ramai lagi bini dan laki puak ameno. Begitu juga dgn pandangan imam baru umno Zahid Hamidi
merestui tarian sexy 18SX dimajlis yg dihadirinya. Sudah jelas puak ameno talam dua muka...mereka melarang perkara kebaikan diamalkan
oleh orang bukan Islam tetapi
merestui perkara yg terang2 kpd kejahatan dan maksiat....seperti kata Zahid acara ini memang tradisi
orang china...????Betul2 sesat dah menteri nii...???