"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, July 20, 2009

Apa Tujuan Zahid Jumpa Ehud Barak..?

*ralat...pembetulan, Ehud Barak, bukan Netanyahu...

Bila PAS bergabung dengan DAP dalam Pakatan Rakyat, mangkuk-mangkuk dan pencacai-pencacai UMNgOk/Barisan Nasiyonal kecoh kononnya DAP tu kafir harbi... habis 1Malaysia dikecohkan kononnya PAS menggadai agama sebab bersekongkol dengan DAP kafir harbi (kata mangkuk-mangkuk hayun UMNgOk/Barisan Nasiyonal)...

Jadi dekat bawah ni perjumpaan apa pulak..? Zahid Hamidi ni Menteri Pertahanan Negara Mana? dari parti mana?

Hari tu dah kecoh Bank Malaysia jadi pusat transit dalam urusniaga senajata api antara Korea dan Myanmar... maka Obama pun berhubung dengan Najib PM untuk kepastian dan juga penjelasan...

Adakah untuk menutup kesalahan yang Malaysia dah lakukan maka Najib PM menghantar Zahid Hamidi selaku Menteri Pertahanan untuk satu misi urusniaga antara Malaysia dan Israel? apa yang Amerika dah syaratkan untuk memaafkan kesalahan Malaysia yang menjadi orang tengah kepada Korea dan Myanmar..?

Apa yang Najib PM dah persetujui dalam "diplomasi"nya dengan Presiden Amerika..? kita akan bongkar sedikit masa lagi..!
Zahid met Ehud Barak, not Israeli PM 2009/07/18

Defence Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi today explained that he never met with Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu at the Paris Air Show in France last June, as previously reported.

In a brief media statement issued by Special Officer (Media) Abd Halim Ab Majid in Kuala Lumpur today, it was explained that Ahmad Zahid had instead met with Israeli Defence Minister Ehud Barak during a cocktail function at the air show.

Previous reports mentioned Ahmad Zahid meeting with Netanyahu during the Paris Air Show in France last June to explain Malaysia's stance on the West Asia issue.

Ahmad Zahid is currently on a six-day visit in Lebanon - Bernama

17 comments:

Anonymous said...

Ramai pencacai UMNO dalam penulisannya mengatakan bahawa Zahid Hamidi berhak berjumpa pemimpin Israel (Yahudi)demi kebaikan ummah...?

Aku tak faham kebaikan ummah tang mana...? Tapi apa yang aku nampak UMNO sebenarnya agen Yahudi bukan Anuar Ibrahim.

UMNO adalah parti pencuri menuduh parti orang lain mencuri... kahkahkah !!!

Ahli-ahli UMNO semua..... siapa yang jadi agen Yahudi selepas Anuar Ibrahim....???????

Zahid Hamidi !!!!!!

Ahli-ahli UMNO semua .... siapa yang jumpa pemimpin Yahudi selepas Tun Mahathir....?

Zahid Hamidi !!!!!

Siapa Zahid Hamidi...? Ahli UMNO yang bacul lagi pengecut dilantik menjadi pemimpin UMNO dan Menteri Pertahanan Malaysia.

al-Banjari said...

Pikirlah positif sikit.Yg korang duk melalut tak habis2 ni apasal..Ini bukan soal pencaci atau pengampu.

Kalaulah betul si Zahid tu bincang demi kebaikan ummah alangkah banyaknya dosa kita yg duduk kata dia macam2....

Pikirlah positif sikit. Adakalanya kita berpolitik tapi adakalanya gunakanlah akal yg waras juga. Jgn semua benda nak dipolitikkan!

Aku pun geng PKR juga tapi gunakan akal yg waras demi kebaikan ummah.

Pasal kita pegi nyalakan lilin pasal kematian TBH ni aku memang tak seuju. Maaf banyak2 kawan. Itu memang jelas kita ikut cara kristian. Apakah kita sanggup gadaikan pegangan kita dan menyekutukan Allah swt semata2 demi kepentingan politik? Minta maaf banyak2lah kawan2. Nauzubillah!

Anonymous said...

Berbincang cara cara yg berkesan menghapuskan musuh politik kot..Kalau Anwar dan Pimpinan Pas pergi ke Timur Tengah berjumpa dgn ulama Arab pun dikatakan Agen Yahudi..habis ni apa..israel laknatullah pembunuh umat islam ni pun dibuat kawan.

Anonymous said...

abe albanjari
baca komen DRS idham lim
kat kelab greenboc

Anonymous said...

umno bongok gi jumpa orang israel maupun orang serbia pun, pengikut2 umnongok akan menjerit2 kesukaan sambil tergolek2 menyokong..

pemimpin2 dan pengikut2 umno ngok sememang2 bangsatt..!!

Anonymous said...

semua ada bakat jadi PM..

BeDuKuSaNG said...

Gunakan akal yg bijaksana.Jgn semua isu hendak dipolitikkan.Jgn kita korbankan tanahair kita demi kaum pendatang.Ingat, agama Islam semakin di hujung tanduk selepas pengeboman di Jakarta. Jgn biarkan ia merebak ke dalam negara kita.Mungkin di waktu ini kita kegembiraan andai ada antara kita yg terkena fitnah dan kata nista kita tapi andai bencana menimpa siapakah yg akan kita harapkan selain bangsa seagama kita? Polis, askar, bomba adalah bangsa seagama kita.....Hari ini kita meludah dan memburukkan mereka, esok belum tahu milik siapa. Kini, Tuhan bayar "cash" atas setiap apa yg kita lakukan...

Fikir dan renungkanlah!

Anonymous said...

bro TP, ni bukan netanyahu.. ke gambo ni sbg hiasan? hehe.. - Neo

alex sebastian said...
This comment has been removed by the author.
Terkilan said...

Minta maaf tetapi saya terkilan dengan ayat al-banjari tang berikut;

"Pasal kita pegi nyalakan lilin pasal kematian TBH ni aku memang tak seuju. Maaf banyak2 kawan. Itu memang jelas kita ikut cara kristian. "

Orang Kristian tidak pernah menganggap lilin itu adalah satu simbol agama kristian.Lilin adalah sumber cahaya kepada semua umat manusia.Lilin seharusnya tidak patut dikaitkan dengan agama.Mungkin saudara al-banjari telah mendapat maklumat dari sumber yang salah.Dalam perumpamaaan melayu ada " guru ibarat lilin ".. maka adakah penggunaan lilin disini merujuk kepada agama kristian?? Diharap agar saudara al-banjari dapat merujuk kepada sumber yang tulus dan benar.Saya menulis ini kerana saya seorang kristian.Dan saya mempunyai rasa hormat yang tinggi kepada semua agama didunia ini.

Anonymous said...

brother ni nak belajar macam mana nak jatuhkan kemenangan ..rampas kemenangan yg dimiliki hamas kpd fatah..fatah tu amno ngok la...lepaih tu praktik la d pru 13 nanti..agak2 sesuai tak?

Anonymous said...

bro terkilan
agreed.....
kat banjar takda lilin kot..
banjar masin ke..banjar tak masin ke


petikan dari kelab greenboc
khalil idham lim

Isu yang sedang dibicarakan ialah mengenai tindakan kami berada dalam majlis yang kononnya memperingati kematian Teoh Beng Hock dan memegang lilin dan dikaitkan dengan tindakan kami yang kononnya bercanggah dengan ajaran Islam.

Berkebetulan sebagai seorang Cina Islam saya rasa terpanggil untuk menjawab isu tersebutAkhbar Sinar Harian edisi pada hari ini pada perenggan pertama, kedua dan ketiga menyiarkan kenyataan seperti berikut :-

"Tindakan Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaluddin memegang lilin semasa menyertai majlis berkabung bagi memperingati kematian Teoh Beng Hock baru-baru ini, adalah luar budaya Islam

Pensyarah Jabatan Fiqh dan Usul Fiqh Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Prof. Datuk Dr. Mahmood Zuhdi Ab. Majid berkata, sebagai pemimpin beragama Islam, Nizar tidak sepatutunya memegang lilin pada acara keagamaan itu, perbuatannya akan mempengaruhi masyarakat Islam kerana beliau adalah seorang pemimpin dan wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat.

Kita bimbang soal haram atau halal diketepikan semata-mata mahu mengejar kepentingan politik parti tertentu didalam negara ini" Katanya kepada Sinar Harian semalam"

Berikutan dengan itu saya suka untuk mengeluarkan beberapa kenyataan seperti berikut :-

1. Saya menafikan bahawa gambar dan majlis yang didakwa sebagai majlis berkabung bagi memperingati kematian Teoh Beng Huat seperti didakwa pihak diatas. Gambar tersebut dan upucara menyalakan lilin adalah semasa sesi Sidang Media pada jam 11.00pagi 17 July , bertempat di wisma DAP Ipoh. Sidang Media tersebut dianjurkan oleh Skretariat Pakatan Rakyat yang dihadiri oleh sekitar 20 ADUN PR dan pimpinan tertinggi parti.

2. Memegang lilin dan Colok bagi orang cina adalah budaya nenek moyang yang sudah turun temurun diamalkan. Kebetulan saya adalah bekas penganut agama Buddha selama 22 tahun sebelum memeluk Islam, saya ingin jelaskan bahawa menyalakan lilin adalah budaya yang diamalkan oleh bangsa kami turun temurun malah ia menjadi amalan kepada penganut Islam di negara China. Sebab itulah jika kita berkunjung dimana-mana mesjid di China kita pasti akan dapat membeli colok yang dijual dimesjid.

Semasa sembahyang hari raya puasa atau haji, jangan terkejut bila kita menyaksikan kumpulan Imam dan Persatuan Islam serta AJK Mesjid berbaris masuk ke dalam mesjid dengan memegang colok yang dinyalakan sambil mengalunkan takbir hari raya, dan sebelum melangkah masuh ke dewan sembahyang colok itu ditinggalkan diluar (saya ada koleksi gambar mengenai upucara ini).

3. Kami sama-sama memegang lilin sebagai menghormati acara selingan yang diadakan dalam sidang media itu dan bukannya bertafakkur seperti yang diminta. Sebelum ini sudah sekian banyak teman bukan muslim yang menghormati upucara membaca doa dan pelbagai majlis.

CUPING MERAH said...

kita tk sepatutnya berbaik2 dengan israel laknattullah...
klau pemimpin ubn sanggup berjumpa ngan geng jahat israel dan geng jahat israel lak sanggup berjumpa ngan geng ubn..ini bermakna mereka kawan baik,bila mereka bleh ngam bermakna prinsip mereka sama MENZALIMI DAN MEMBUNUH

Anonymous said...

Cakap biar betul bro...mana buktinya Dr Zahid tu jumpe Ehud Barak?

mananya?

mana?

mana?

mana?

CUPING MERAH said...

bukti dah ada kat tangan aku...
aku yang kluarkan citer ni sblom tp..
kalo aku tunjuk kat ko pon apa ko bleh buat...

Anonymous said...

anom 7:02
bodo mu ni
ore seluruh dunia tahu doh
baca la surak kaba...surak kaba lamo'
dok bowoh purung nyo ko mu ni.
aku dok qatar buleh tahu

Nasrudin al-Tantawi said...

YANG SALAH TETAP SALAH. JGN CUBA MENEGAKKAN BENANG YANG BASAH! JGN CUBA MEROSAKKAN AKIDAH UMAT ISLAM DGN MEMBERI PERUMPAMAAN YANG AKAN MENGELIRUKAN MASYARAKAT ISLAM.

DALAM BERJUANG, MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA. JGN BUAT CERITA, SPEKULASI, FITNAH DAN BERITA-BERITA BOHONG.

ANA AMAT MENGHARAPKAN PARA BLOGGERS TIDAK MENYAMPAIKAN CERITA YANG BELUM DIKETAHUI KESAHIHANNYA ATAU PANDANGAN DAN PENDAPAT YG BOLEH MEMBERI KESAN NEGATIF KEPADA UMAT ISLAM KHASNYA.

INGATLAH BAHAWA PERJUANGAN KITA DEMI MENEGAKKAN AGAMA ISLAM TERCINTA TANPA MENGIRA FAHAMAN POLITIK. DOSA DAN PAHALA ADALAH PEMBERIAN ALLAH SWT DAN ITU BUKAN HAK KITA SEBAGAI HAMBANYA UTK MENENTUKAN SI POLAN DAN SI POLAN LAYAK KE SYURGA ATAU NERAKA.

HARAP MAKLUM DAN ANA MENYERU SEKALI LAGI SUPAYA KITA JGN MUDAH MEMPERCAYAI DAN MENYEBARKAN CERITA YG TIDAK TIKETAHUI KESAHIHANNYA!

HARAP MAKLUM DAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN DAN KERJASAMA YG DIBERIKAN.