"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, August 20, 2009

N11: Ceramah perdana Di Bukit Indera

Reactions: 
Malam tadi di Bukit Indera telah diadakan Ceramah Perdana PRK N11. antara yang hadir ialah Dato' Mansor Osman (TKM1 Pulau Pinang), Haji Mat Sabu, Calon PAS N11, Haji Mohd Salleh Man dan juga DS Anwar Ibrahim.

Aku dan jugak Zorro dibawak oleh seorang anak tempatan berbangsa india kesana, cukup 3 bangsa dalam geng aku semalam, melayu, cina dan jugak india - 1Malaysia... hahaha...

Berpusing-pusing kami bertiga mencari lokasi... punya la terceruk tempat ni... sampai-sampai rupanya sebelah jirat cina... kawasan pengundi hantu.

Memang betul dakwaan KJ bahawa wujudnya pengundi hantu di Permatang Pasir dan malam tadi Ceramah Perdana telah diadakan dikawasan para pengundi hantu untuk memberi penerangan kepada hantu-hantu yang bakal mengundi... harap-harap hantu-hantu mendapat penerangan yang jelas dan bersama-sama kita menolak UMNO/BN dalam PRK N11.

Dato' Mansor dalam ceramahnya (ni pertama kali aku dengar TKM1 yang baru berceramah) mengupas isu-isu yang berlaku di Pulau Pinang dan beberapa penerangan mengenai gerak kerja Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang.

Kira ok la jugak bagi aku Dato' Mansor ni... orang baru, fresh, banyak idea dan bersemangat... harap-harap DUN Penanti akan jadi lebih baik dari sebelum ni.

Lepas Dato' Mansor, calon PAS pula mengambil alih pentas dengan sedikit penjelasan yang aku rasa cukup untuk dijadikan bekalan bagi para pengundi yang bakal mengundi nanti. tak banyak yang diperkatakan, sebab masa tak cukup... calon terpaksa berada di 10 lokasi ceramah malam tadi.

Ceramah diteruskan oleh Haji Mat Sabu. kalau dah Abang Mat dapat mikrofon, korang paham-paham je lah... semua dikupasnya... daripada isu perhimpunan ISA, kes salah laku Rohaizat, keganasan pihak polis, tangkapan Gobalakrishnan, TBH dan banyak lagi...

Kata Abang Mat (aku setuju sangat-sangat), Malaysia mengamalkan undang-undang "jakun".
Undang-undang "jakun" ni cukup-cukup berguna untuk mempertahankan KERAjaan UMNO/BN yang makin hari makin mendapat sokongan untuk rebah.

Perundangan "jakun" ni, kalau ada mana-mana negara yang Kerajaannya dan teruk sangat, nak rebah, tak de sokongan, elok jugak hantar wakil untuk berkursus dengan UMNO/BN. parti ni memang hebat sangat-sangat dalam memanipulasi undang-undang sedia ada dan menjadikan undang-undang itu sebagai undang-undang "Jakun".

Akhir sekali barulah DS Anwar Ibrahim mengambil alih pentas untuk sessi ceramah malam tadi.

DS Anwar pulak, macam biasa lah... macam-macam dia jelaskan dalam ucapannya... aku dah ngantuk dah ni... malas nak taip dah...

Hahahaha... biar la berita ni tergantung gini je...

Ops... lupa... akhir sekali DS Anwar Ibrahim mengumumkan kemasukan seorang bekas pimpinan UMNO kedalam PKR.

Mekasih...

24 comments:

matstim said...

mantap! lawan terus lawan!

Anonymous said...

tp..aku lupa dh muka mu camno ehh? aku tgk skali jer gambo mu masa mu tgh dok brgomol psl krisis perak dan prk bkt gantang awal thn nih errrr..yg pakai baju ijau berkopiah tu mu koh?..emsem jugak weh mu...nk jadi atuk ipar aku x? tok nek aku dh lama menjanda hehehe..

Tinta Hitam said...

Jangan la sebut jakun.Marah pulak org org asli kat Semenanjung.Nanti kena explain balik kat akhbar mcm TG Hadi dulu yg terpaks aexplain balik pasal bercawat tu..

Skg kita terpaksa berhati hati dgn terma terma yg digunakan.BN hampir kehabisan idea.perkataan jakun tu pun dia boleh politikkkan

Anonymous said...

BN ni abih benda la dia nk politikkan...k'jaan PR s'gor bagi air free pun di politiknyer..trutamanya bekas MB dia yg gila talak ni..lg la meroyannyer..ms jd MB dulu x nk buat dok besarkn poket/rumah/putihkn muka jer dia tau..PR S'gor jgn la kita jd defensif jer..buat la counter atack pulak..kadang2 tu bila kita baik sgt org pijak kepala siap berak lg..xkan nk senyum jer..Woii geng2 PR wei bila lg nk stark atack ni?

DAB said...

hooi mat sabu...hang tu yang jakun sebenarnya.

Anonymous said...

kalo nk dikira la penyelewengan khir toyol di S'gor ni byk..kalo pakai mesin kira dh tercabut spring la..mcm2 skandal ada tp kita ni baik sgt..kalo buleh nk tutup lg bawah kapet..kut2 la takut toyol ni malu ker..maklum la kita PR ni masih lg pembangkang di S'gor ni dn BN lak k'jaan..kan nk repair longkang trsumbat kat area shah alam ni nk kena mintak ngan "MB Khir" ni dulu.. x gitu?.

cucu kwantung said...

Dalam berkempen tak perlu nak hina kaum jakun atau apa2 rumpun bangsa pun. Bukankah kita sepatutnya menyampaikan dakwah islamiah kepada semua manusia tanpa mengira bangsa. Islam untuk semua manusia.

Anonymous said...

Salam

Buat Bro Hidung Kembang Topeng

Masa lalu tepi anwar tak bau hancing ke sebab dia kencing hang sampai hang mengantuk tak tahu nak buat apa.

Hahahahaha

Semoga PAS menang dan boleh lah meneruskan agenda sokongan terhadap Guan Eng untuk mengambil alih semua masjid dan surau di Penang.(hang tak tau ke?)

Hangkan topeng hidung kembang, rilah maklumat tersebut. Hahahahaha

Anonymous said...

Kita dah perhebatkan ceramah merata rata,dah naik ke bulan tapi umno masih dok bergelut kat bawah tengah sibuk membersihkan nama calon penyamunnya dan terperangkap dengan isu syurga neraka..Hahahahaha

Anonymous said...

hahaha... tanah orang Melayu PKFZ dah kena gadai dek umno kepada MCA.

umno pengkhianat..!!

Anonymous said...

madey ckp nk tau masuk syurga ke neraka jmpa nik aziz....saya ckp.xyah jmpa nik aziz,jmpa saya punda cukup.hak masuk syurga ketak hak Allah,tapi allah da tetapkan garis panduan untuk dpt masuk syuggaNya.apa la ngok sangat puak2 amno ni.Mufti pun terbabit ngok sama....ni la mazhab baru rakyat msia.mazhab RM.suma boleh

Anonymous said...

tuan punya blog medan-info-kita,ezam mat nor...xder telur.baling batu sembunyi tangan.kenapa takut dedahkan identiti

Anonymous said...

TP tunjuk la muka ko sesekali pembaca pun nk tgk muka ko jugak..
awat takut sangat hodoh sgt ka rupa smpai nk kene pakai topeng...

Anonymous said...

ezam mat nor@medan-info-kita@blogspot.com.......takder telur.bertaubat la sedara ezam

Anonymous said...

Terbaru ..

"A blatant lie, says former legal partner"

Yusri Isahak, the former business partner of Rohazait Othman, today vehemently refuted claims made by Umno leaders that the Permatang Pasir candidate was innocence from any wrongdoings.

http://www.malaysiakini.com/news/110984

zali said...

pertama : ceramah perdana...tapi
kalau TiPU tak tulis berapa ramai
yang datang tu maknanya...mesti
jejak 50k ahli dan penyokong pas
yang hadir tu...ehem.

kedua : kemasukan BEKAS pemimpin
umno dalam pkr...ini biasa
sebagai parti tong sampah yang
menerima segala macam barang
buangan yang tidak di gunakan
lagi...chin peng tu kalau boleh
pun dak di sumbat dalam parti
tong sampah nih...

ketiga : soalan khas untuk
sahabat saya DAB : lihat gambar
nuar dan soalannya mengapa nuar
di beri dua botol air mineral?

satu sumbat dalam mulut nuar dan
satu lagi nak di sumbat dalam
nuar punya apa?

Pemerhati bebas said...

"Semoga PAS menang dan boleh lah meneruskan agenda sokongan terhadap Guan Eng untuk mengambil alih semua masjid dan surau di Penang.(hang tak tau ke?)"

Lawak sungguh komen diatas tu...
saya jemaah Jumaat masjid pematang Pauh,sesekali masjid seberang jaya.

Apa yg saya nampak ler..lepas PR ambil alih kuasa..majid pematang pauh dapat wayering baru..kapet baru..masjid dipenuhi dengan majlis agama tanpa gangguan.
kami di penang ni hidup tenang..
byk beza Cina PR dan Cina BN dulu tu...

kalau nak komen tu biarlah telus..
jangan main tulis saja..

nak pilih calun kena bersih,cekap amanah.jgn nak selalu temberang..

sekian...

Anonymous said...

zali dan ezam mat nor sama jer.merapu dan takder telur.telur depa anjing pun tak mau makan.racunnn

Anonymous said...

zali said...

ko baca ini sekali lagi ..
"A blatant lie, says former legal partner"

Yusri Isahak, the former business partner of Rohazait Othman, today vehemently refuted claims made by Umno leaders that the Permatang Pasir candidate was innocence from any wrongdoings.

http://www.malaysiakini.com/news/110984

cuba le backup sikit

pemerhati said...

untuk cucu kwatung,,,memang pakatan berniat nak cakap yang baik dan tertib..tapi puak2 UMNOngok ni, cakap baik dan elok pun tak faham,ada baiknye cakap yang kasar2 sikit, baru faham...

DAB said...

zali my fren,
pasal 2 botol tu...satu botol nuar gunakan sumbat kat jubor topeng perak@poji

Anonymous said...

klo mcm nie lah gaye penceramah tentulah mng plak...
kali nie malu lah plak muhhidin yassin tu duk kepeng je..
kate ke tOk Guru mcm2...
tpi dah biase ngan isu nie..
dlu Tuhan Samseng.....skrang nei msuk syurga..
klo Tuhan Bg akal tu fkir lah btol2 ayat tok guru jagn duk bace surat kabo otok melayu kite nie byak otak UTUSAN MELAYU bakn Otok Quran n HADIS

Anonymous said...

http://sd-malaysia.blogspot.com/

-blog yg ntah ape-ape ntah.aku pn tergelak tgk gelagat penulis blog ni.
bole rohaizad di agung2 kn???

http://www.youtube.com/watch?v=Tgw-DgS13YE

-singgah2 la melihat rosmah part1 - part5.xpenah dalam sejarah bini PM masuk youtube sbb mengetepikan keluarga sendiri.sampai kn adik sendiri kena lari dari malaysia sbb xbole nk mencari pekerjaan di malaysia angkara rosmah!

Anonymous said...

Perisik,

Tapi ini memang aku nak tanya pasal aku tak sure. Aku ada dengar ASabu pernah kena kantoi dalam hotel. Betul ke? Atau wife dia ke?

DSAI ada. Aku dengar lawyer dia tarik diri mungkin sebab tak sihat.

Semoga yang patut memang diberi menang kat Permatang Pasir.