"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, August 20, 2009

Rohaizat Pengkhianat..! - Yusri

Reactions: 
Yusri Isahak, bekas rakan kongsi calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir, hari ini tampil untuk memberi penjelasan kepada seluruh rakyat tentang kedudukan sebenar Rohaizat dan bagaimana calon BN itu ditarik lesen perkhidmatan peguamnnya.
Dalam satu sidang media khas yang diadakan di Yayasan Aman dekat sini, pagi ini, beliau telah mengatakan rakan kongsinya itu, bukan sahaja mengkhianatinya, bahkan mengkhianati UMNO dan Barisan Nasional (BN) dengan tidak memberitahu perkara yang sebenarnya.

Kenyataan akhbar beliau akan disiarkan kemudian.

40 comments:

Anonymous said...

Syabas perisik-rakyat dedahkan lagi ..bagi amno gok dan pencacainya cuba bercakap dan hujah dgn fakta jgn menyokong boss membabi buta ..dah belajr dan cerdik jgn dah besar jadi bodoh dan ego ..
kini rakyat dah celik bro..

Anonymous said...

Baru nak mula kempen dah tipu banyak pihak. Ikut sama bos bos Umno nak tipu rakyat. Rohaizat patut menyaman Bar kounsel kalau tuduhan bar kounsel tu tak benar. Kalau benar pasal aper nak takut.

Memang takut, takut nanti Yusri pulak yang hilang cam kes Bala dan dikecam pengkhianat atau musuh Islam.

Anonymous said...

parah, parah, camne UMNO nak menang nie,??

pemerhati bebas said...

pada UMNO yang betul akan jadi salah dan yang salah akan jadi betul..UMNOngok

tajul ariffin said...

pada UMNO yang betul akan jadi salah dan yang salah akan jadi betul..UMNOngok....................Ini terja di sebab amno ikut mazhab baru.........Mazhab RM.suma boleh di bolehland

Anonymous said...

August 20, 2009 12:09 PM

Itulah dinamakan Bala ..
Allah dah hijabkan dan dibutakan hati ..
jgnlah nak mati kelak kena bala mcm ni ..
Sedarlah Wahai puak amno ..Allah dah bagi signal tu..takkan nyawa kat kerongkong bagi nak taubat.

Anonymous said...

PR ,... jaga yusri, anak & isteri beliau,
nanti hilang disorok,.

chot said...

memang geng kuda longkang sungguh....

tak pikiaq dulu sebelum buh calon..

mangkung tingkat btol...

aizat hang ni geng kuda longkang ka?

Tayadih Maysia said...

boleh kenyataan akhbar yang discan di www.duniacacamarba.blogspot.com

Anonymous said...

kita tanya pendapat zali lak..

Anonymous said...

ulama umno tak dibawa berbingcang pemilihan aizat jd calon ni

pria malaya said...

haha..abis la umno...pasni kompem bersumpah la..hehe...

TP...mintak izin amik gambor ni...

Anonymous said...

muzakharah majlis fatwa kebangsaan kata boleh pilih calon macam rohaizat yang tak amanah ni

MeriamBuluh said...

Mana pergi Ustaz Tongaklangit..haritu siap edit hadis lagi...kali nie ko nak pakai hadis mana pulak boleh menipu..
mungkin hadis P ramlee kot..bohong sunat...hehehehehe

zali said...

malas la nak tulis...baca je la nih yang di cilok dari : http://sd-malaysia.blogspot.com/2009/08/perang-sama-pakatan-rakyat.html

Aduan telah dibuat oleh Haji Che Ani, Pengerusi Koperasi Pekebun Getah Pulau Pinang kepada Majlis Peguam terhadap firma Saif-Ariff - T.Jayaraj dan Rohaizat.

Pembelian hartanah untuk koperasi dan ianya diuruskan oleh BEKAS RAKAN KONGSI rohaizat bernama Yusri Isahak. Pembelian itu telah dibatalkan dan koperasi telah membuat aduan di BAR Council.

Yang sebenarnya, Rohaizat tidak terlibat pun dalam urusan jualbeli tersebut. Semuanya diuruskan oleh Yusri Isahak, termasuk la segala urusan akaun dan tandatangan surat jual beli. Namun pada tahun 2003 rakan kongsi Rohaizat ini telah pun keluar dari firma tersebut.

Oleh yang demikian, didalam aduan Koperasi Pekebun Getah Pulau Pinang, Rohaizad telah dinamakan, beliau telah menjadi MANGSA KEADAAN demi untuk menyelamatkan firma dan rakan kongsi.

Rohaizat tidak dapat memberi keterangan kepada Lembaga Tatatertib Majlis Peguam (BAR Council) kerana beliau jatuh sakit pada hari tersebut dan beliau punyai surat cuti sakit yang sah. Namun rohaizat tetap dijatuhkan hukuman oleh Lembaga Tatatertib Majlis Peguam dan namanya telah 'dikeluarkan' daripada senarai daftar peguambela/cara. Keputusan ini memang TIDAK ADIL!

Rohaizat telah menyelesaikan hal Koperasi bagi pihak rakan kongsi yang telah keluar. Pada tarikh 28/3/2008 koperasi telah menghantar surat kepada Lembaga Tatatertib Majlis Peguam dan telah menarik balik kesemua aduan terhadap Rohaizat. Kes ini masih lagi dalam proses rayuan.

"Dari penjelasan yang diberikan oleh penasihat undang-undang bahawa pihak Koperasi Pekebun-pekebun Kecil Getah Pulau Pinang, yang diperjelaskan oleh Bendaharinya, Tuan Haji Omar (Hamid), pembayaran terhadap wang yang dipegang oleh syarikat guaman Saudara Rohaizat telah pun diselesaikan lama dahulu.

"Oleh yang demikian, mereka juga telah lama menarik balik laporan yang dibuat terhadap penggunaan wang pelanggan oleh firma guaman Saudara Rohaizat, di mana yang melakukan perbuatan itu bukanlah saudara Rohaizat tetapi bekas rakan kongsinya... di mana perkara ini telah pun diselesaikan,"

zali said...

tengah tunggu kenyataan akhbar
yusri isahak...

apa la agaknya cerita belah dia
ya...

yang penting cerita belah dia tu
tak la di taja oleh pengkhianat
negara dan apek yang nak
berkuasa...

tak gitu TiPU?

Anonymous said...

muhyiddin cakap bulan posa ni tak boleh kata rohaizat tak bersih..
zahid cakap rohaizat bersih masa bulan posa ni

Anonymous said...

Habislah umno macam ni. Menangislah si zali. Apa nak di hairankan zali, puak umno ni banyak mazhab. Bermula dengan mazhab mahafiraun, kemudian mazhab had hari dan terakhir mazhab 1Malaysia(1 Israel) semuanya mazhab sampah belaka.

Kesemua mazhab2 ni mazhab RMMMMMMMM...

Anonymous said...

inilah akibatnya memisahkan agama dan politek macam rohaizat..
mazhab umno membenarkan pemilihan calon mereka walaupun makhamah tinggi membenarkan keputusan majlis peguam negara mengenai pemecatan rohaizat kerana pecah amanah..

Anonymous said...

Takpa lepas ni suruh Rohaizat bersumpah dalam masjid macam ketua dia orang mat monggolia. Problem settle.

Anonymous said...

umno menggunakan muzakharah majlis fatwa kebangsaan untuk membela calon mereka iaitu rohaizat..ulama ini lah sebenarnya telah menyesatkan rakyat malaysia selama lebih 50 tahun

Anonymous said...

betul tu.lepas tu suruh imam-imam umno men'SAH'kan sumpah tersebut.

Anonymous said...

dah nak kalah baru nak pegi masjid,

Anonymous said...

muka muhyiddin saja kat tv,najib dan zahid dah mati ke?

Anonymous said...

Lepas nie tengoklah muhyiddin akan suruh rohaizat angkat sumpat kat masjid pulak.

Anonymous said...

tak payah..lawan tetap lawan

chot said...

lepas ni SPRM ngan AG pon masok campor....kata rakan kongsi si aizat ni rasuah le..pecah amanah...kene humban dlm lokap...

najib p mana ek? kene H1N1 ke? senyap jekkkkkkkkkkk...

Anonymous said...

pegi mampos la najib.dia kena kuarantin oleh bini dia..

Anonymous said...

Anonymous said...

muka muhyiddin saja kat tv,najib dan zahid dah mati ke?

-------------------

Pasainya dia nak cover bau busuk bangkai ikan paus tu ..hahahaha

chot said...


anon 2:19

jgn emo gampang...

kita mesti perihatin kat dia gak

hahahaha

Anonymous said...

syurga Allah nak..tapi engkar cakap Allah..ciiitt !!

apa..?? AMNO tak boleh masuk syorga..?? kome heran ke..? mesti orang AMNO sedih bebenor ye..? tak payah le kome nak marah dan sedih...memang la di akhirat esok Allah tak tanya kome PEH ke AMNO..tak ade nye Allah mandang parti kat Malaysia ni..ko PEH ke AMNO ke PKR ke..DAP ke..parti kome tak tersenarai dalam list untuk masuk syorge atau neraka...yang Allah pandang amal ibadat kome tuu..

ate kalau kome nak masuk syorga bebenor..tak gheti2 ke nak perbanyakkan amal ibadat..tinggalkan bende2 yang dilarang dek Allah..buat mana yang Allah suruh..bukan susah bebenor kalau nak masuk syorga..ikut aje la apa yang Allah dah perintah..bukan suruh langgor perintah Allah...ini bila orang kata AMNO tak boleh masok syorga ngamuk tak tentu hala..melompat ngalahkan berok..

tu laaa...lain kali ngaji bior habis2..jangan sekerat2 inilah padahnye..tak paham cakap orang berkias..ishhh payah le kome nii...orang kata AMNO tak boleh masok syorga ..udoh maghah tapi perkara yang dilarang Allah kome buat jugak..apa ke jadahnye..pastu nak maghah2..buat digelakkan dek orang jek..

Qoran ada Allah bagi..bukak dibaca..dikaji..dia amal..bukan takat ngaji khatam pastu udah..simpan le Qoran tu berabuk kat lemari..Allah dah kata Al-Quran itu panduan hidup..bukan hiasan lemari..bukan untuk bertanding tilawah aje..

Hadis ada untuk dijadikan panduan ..apa yang nabi kita ajorkan..diwasiatkan ..diikut bukan dengor pastu ikut cara orang lain pulak..apa ke hey nye..kalau kome nak masuk syorga jaga dan amalkan harta yang Allah dah kasi tu..AL-Quran dan Hadis Nabi junjungan kita..ada pahammm..??!!

Anonymous said...

syurga Allah nak..tapi engkar cakap Allah..ciiitt !!

apa..?? AMNO tak boleh masuk syorga..?? kome heran ke..? mesti orang AMNO sedih bebenor ye..? tak payah le kome nak marah dan sedih...memang la di akhirat esok Allah tak tanya kome PEH ke AMNO..tak ade nye Allah mandang parti kat Malaysia ni..ko PEH ke AMNO ke PKR ke..DAP ke..parti kome tak tersenarai dalam list untuk masuk syorge atau neraka...yang Allah pandang amal ibadat kome tuu..

ate kalau kome nak masuk syorga bebenor..tak gheti2 ke nak perbanyakkan amal ibadat..tinggalkan bende2 yang dilarang dek Allah..buat mana yang Allah suruh..bukan susah bebenor kalau nak masuk syorga..ikut aje la apa yang Allah dah perintah..bukan suruh langgor perintah Allah...ini bila orang kata AMNO tak boleh masok syorga ngamuk tak tentu hala..melompat ngalahkan berok..

tu laaa...lain kali ngaji bior habis2..jangan sekerat2 inilah padahnye..tak paham cakap orang berkias..ishhh payah le kome nii...orang kata AMNO tak boleh masok syorga ..udoh maghah tapi perkara yang dilarang Allah kome buat jugak..apa ke jadahnye..pastu nak maghah2..buat digelakkan dek orang jek..

Qoran ada Allah bagi..bukak dibaca..dikaji..dia amal..bukan takat ngaji khatam pastu udah..simpan le Qoran tu berabuk kat lemari..Allah dah kata Al-Quran itu panduan hidup..bukan hiasan lemari..bukan untuk bertanding tilawah aje..

Hadis ada untuk dijadikan panduan ..apa yang nabi kita ajorkan..diwasiatkan ..diikut bukan dengor pastu ikut cara orang lain pulak..apa ke hey nye..kalau kome nak masuk syorga jaga dan amalkan harta yang Allah dah kasi tu..AL-Quran dan Hadis Nabi junjungan kita..ada pahammm..??!!

Anonymous said...

syurga Allah nak..tapi engkar cakap Allah..ciiitt !!

apa..?? AMNO tak boleh masuk syorga..?? kome heran ke..? mesti orang AMNO sedih bebenor ye..? tak payah le kome nak marah dan sedih...memang la di akhirat esok Allah tak tanya kome PEH ke AMNO..tak ade nye Allah mandang parti kat Malaysia ni..ko PEH ke AMNO ke PKR ke..DAP ke..parti kome tak tersenarai dalam list untuk masuk syorge atau neraka...yang Allah pandang amal ibadat kome tuu..

ate kalau kome nak masuk syorga bebenor..tak gheti2 ke nak perbanyakkan amal ibadat..tinggalkan bende2 yang dilarang dek Allah..buat mana yang Allah suruh..bukan susah bebenor kalau nak masuk syorga..ikut aje la apa yang Allah dah perintah..bukan suruh langgor perintah Allah...ini bila orang kata AMNO tak boleh masok syorga ngamuk tak tentu hala..melompat ngalahkan berok..

tu laaa...lain kali ngaji bior habis2..jangan sekerat2 inilah padahnye..tak paham cakap orang berkias..ishhh payah le kome nii...orang kata AMNO tak boleh masok syorga ..udoh maghah tapi perkara yang dilarang Allah kome buat jugak..apa ke jadahnye..pastu nak maghah2..buat digelakkan dek orang jek..

Qoran ada Allah bagi..bukak dibaca..dikaji..dia amal..bukan takat ngaji khatam pastu udah..simpan le Qoran tu berabuk kat lemari..Allah dah kata Al-Quran itu panduan hidup..bukan hiasan lemari..bukan untuk bertanding tilawah aje..

Hadis ada untuk dijadikan panduan ..apa yang nabi kita ajorkan..diwasiatkan ..diikut bukan dengor pastu ikut cara orang lain pulak..apa ke hey nye..kalau kome nak masuk syorga jaga dan amalkan harta yang Allah dah kasi tu..AL-Quran dan Hadis Nabi junjungan kita..ada pahammm..??!!

Anonymous said...

syurga Allah nak..tapi engkar cakap Allah..ciiitt !!

apa..?? AMNO tak boleh masuk syorga..?? kome heran ke..? mesti orang AMNO sedih bebenor ye..? tak payah le kome nak marah dan sedih...memang la di akhirat esok Allah tak tanya kome PEH ke AMNO..tak ade nye Allah mandang parti kat Malaysia ni..ko PEH ke AMNO ke PKR ke..DAP ke..parti kome tak tersenarai dalam list untuk masuk syorge atau neraka...yang Allah pandang amal ibadat kome tuu..

ate kalau kome nak masuk syorga bebenor..tak gheti2 ke nak perbanyakkan amal ibadat..tinggalkan bende2 yang dilarang dek Allah..buat mana yang Allah suruh..bukan susah bebenor kalau nak masuk syorga..ikut aje la apa yang Allah dah perintah..bukan suruh langgor perintah Allah...ini bila orang kata AMNO tak boleh masok syorga ngamuk tak tentu hala..melompat ngalahkan berok..

tu laaa...lain kali ngaji bior habis2..jangan sekerat2 inilah padahnye..tak paham cakap orang berkias..ishhh payah le kome nii...orang kata AMNO tak boleh masok syorga ..udoh maghah tapi perkara yang dilarang Allah kome buat jugak..apa ke jadahnye..pastu nak maghah2..buat digelakkan dek orang jek..

Qoran ada Allah bagi..bukak dibaca..dikaji..dia amal..bukan takat ngaji khatam pastu udah..simpan le Qoran tu berabuk kat lemari..Allah dah kata Al-Quran itu panduan hidup..bukan hiasan lemari..bukan untuk bertanding tilawah aje..

Hadis ada untuk dijadikan panduan ..apa yang nabi kita ajorkan..diwasiatkan ..diikut bukan dengor pastu ikut cara orang lain pulak..apa ke hey nye..kalau kome nak masuk syorga jaga dan amalkan harta yang Allah dah kasi tu..AL-Quran dan Hadis Nabi junjungan kita..ada pahammm..??!!

Anonymous said...

syurga Allah nak..tapi engkar cakap Allah..ciiitt !!

apa..?? AMNO tak boleh masuk syorga..?? kome heran ke..? mesti orang AMNO sedih bebenor ye..? tak payah le kome nak marah dan sedih...memang la di akhirat esok Allah tak tanya kome PEH ke AMNO..tak ade nye Allah mandang parti kat Malaysia ni..ko PEH ke AMNO ke PKR ke..DAP ke..parti kome tak tersenarai dalam list untuk masuk syorge atau neraka...yang Allah pandang amal ibadat kome tuu..

ate kalau kome nak masuk syorga bebenor..tak gheti2 ke nak perbanyakkan amal ibadat..tinggalkan bende2 yang dilarang dek Allah..buat mana yang Allah suruh..bukan susah bebenor kalau nak masuk syorga..ikut aje la apa yang Allah dah perintah..bukan suruh langgor perintah Allah...ini bila orang kata AMNO tak boleh masok syorga ngamuk tak tentu hala..melompat ngalahkan berok..

tu laaa...lain kali ngaji bior habis2..jangan sekerat2 inilah padahnye..tak paham cakap orang berkias..ishhh payah le kome nii...orang kata AMNO tak boleh masok syorga ..udoh maghah tapi perkara yang dilarang Allah kome buat jugak..apa ke jadahnye..pastu nak maghah2..buat digelakkan dek orang jek..

Qoran ada Allah bagi..bukak dibaca..dikaji..dia amal..bukan takat ngaji khatam pastu udah..simpan le Qoran tu berabuk kat lemari..Allah dah kata Al-Quran itu panduan hidup..bukan hiasan lemari..bukan untuk bertanding tilawah aje..

Hadis ada untuk dijadikan panduan ..apa yang nabi kita ajorkan..diwasiatkan ..diikut bukan dengor pastu ikut cara orang lain pulak..apa ke hey nye..kalau kome nak masuk syorga jaga dan amalkan harta yang Allah dah kasi tu..AL-Quran dan Hadis Nabi junjungan kita..ada pahammm..??!!

Anonymous said...

umno bodoh

Anonymous said...

Sama ajelah....Mahzab RM konon...ingat kalau PR bentuk kerajaan..tak ada Mahzab RM ke???Selagi namanya manusia...sama ajelah..Lihat saja sekarang...belum pun sepenggal memerintah negeri dah macam-macam karenah...apa lagi kalau memerintah negara...huh...huru-hara jawabnya.Kalau nak jadi pembangkang,biarlah jadi pembangkang yang positif,bukan cakap ikut sesedap rasa aje...ok..?

Anonymous said...

tu la ang byk sangat tgk tv3,tv1 keh tu benda tu ja yg ang nampak.yg xbole kuar tv ang xpenah tgk???ada media nk kecam MB Johor,Pahang,Terengganu dan semua MB BN??? Semua cerita hari-hari pasai Selangor,Kedah,Kelantan,Penang..Perak pn sejak MB Mamak masuk terus xda cerita langsung pasai dekat perak..BYK PENYOKONG UMNO NI XCELIK IT.BAGI DUIT SUH JILAT NAJIS..JILAT.

Anonymous said...

http://sd-malaysia.blogspot.com/

-blog yg ntah ape-ape ntah.aku pn tergelak tgk gelagat penulis blog ni.
bole rohaizad di agung2 kn???

http://www.youtube.com/watch?v=Tgw-DgS13YE

-singgah2 la melihat rosmah part1 - part5.xpenah dalam sejarah bini PM masuk youtube sbb mengetepikan keluarga sendiri.sampai kn adik sendiri kena lari dari malaysia sbb xbole nk mencari pekerjaan di malaysia angkara rosmah!

Anonymous said...

KENGKAWAN YANG DIKASIHI...

korang perasan tak, TV3 suku tak de microphone depan saudara Yusri...Aku pun heran puak2 UMNGOK nie, tak paham benda yang terbukti depan mata, masih lagi Puak UMGOK nie Jahil dan percaya pada benda yang mungkar!!! Bila TGNA cakap sokong UMNO tak masuk syurga dorang marah...tapi kalau sokong kemungkaran boleh masuk syurga ke???? Pikir la sendiri!!!!