"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, August 29, 2009

Penganut HadHari Tak Mengerti Perkataan "Takbir"

Perkataan TAKBIR dalam Islam, takrifnya adalah kalimat Allahuakbar yang diucapkan kerana mengagungkan Allah, perkataan itu hanya ada pada PENGANUT Islam saja dan tidak salah ugama lain menyebutnya, berbeza dengan ISLAM HADHARI.

Blog2 ubnRM banyak mempersendakan perkataan itu, mereka takut untuk menulis dengan perkataan “Takbir” lalu diolah menjadi TAKE BEER, semua orang tahu KRAjaan ubnRM menyediakan KILANG KILANG ARAK yang mana antara TOKEI nya orang ISLAM HADHARI, apabila mereka mengolahkan perkataan Takbir menjadi TAKE BEER, seolah mereka mempromosikan CECAIR HARAM bagi orang ISLAM yang yakin berulang ulang kali.

Kesian orang ISLAM HADHARI, rupa rupanya tiada perkataan TAKBIR dalam ISLAM HADHARI ye ?, begitu asing bagi mereka rupanya perkataan itu.
Dan korang cari lah pulak dalam kitab2 Arab makna perkataan TAKBIR, kalau dalam encyclopedia mat saleh ada, mustahil kitab Arab takada, hanya KITAB ISLAM HADHARI wangM’SIAL jah tak ada, sebab itu mereka mempermain mainkan.
  • Note that takbīr (تَكْبِير) is only the name of the expression, while the phrase itself is "Allahu Akbar". In the Islamic world, instead of applause, often someone will shout "takbir" and the crowd will respond "Allahu Akbar" in chorus.
Sumber - Murai Anak Emas

36 comments:

Anonymous said...

woi umno bodoh..korang ni mmg dah tak layak nak diberi salam..jgn main2 ngan perkataan takbir..tu perkataan utk membesarkan tuhan tuh...bodoh punya umno..

Anonymous said...

Sesungguhnya ALLAH maha besar dan berkuasa menentukan hidup seseorang.mungkin penghinaan anda kepada ucapan takbir tidak ditunjukkan oleh ALLAH kemurkaannya sekarang.Mungkin akan datang ditunjukkan kepada anak-anak juga isteri anda sendiri.berwaspadalah mengucapkannya dan jgn sesekali mempersendakannya.

MUNGKINKAH RAMADHAN & TERAWIKH KALI INI ADALAH YG TERAKHIR BUAT KITA SEMUA.

BOND 0134331159 said...

aku nak tengok waktu MENJELANG HARI RAYA

depa nak takbir KAT MESJID KA

depa nak MENGKEDARAH TAKE BEER KAT PUB KA?

puak puak ni BUKAN BOLEH HARAP SANGAT!

Anonymous said...

Ha ha ha, jelas lah skrg, UMNO sebenarnnya dah mati lepas PRU12, yang tinggal hanyalah UMNgOk. UMNgOk adalah jelmaan hantu puaka UMNO, PRU13 kita pastikan puaka-puaka ni tak menganggu kita lagi.

Anonymous said...

KEHKEHKEH DGN HASAN ALI SEKALI LEPAS TAKBIR RAYE TERUS TAKEBEER SEMEJA DGN DAP..MKN BESAR! YAMSENGGGG!!!

TAKEBEER!!...TAKEBER!...TAKEBEER!!!

Anonymous said...

kau nie memang blm dpt hidayah ya jefri.. tak bertaubat2 lagi.. semoga Allah memmaafkan kau dan menunjukkan kau jalan yg lurus.. marilah sama2 kita aminkan. udahlah jgn di take beer tue lagi. kesian kat ibubapa kau yg menjadi asbab kelahiran kau kat dunia ni. kalaulah kau lahir hasil hubungan haram/zina, itu bukan salah kau. percayalah, kau tak bersalah. dan sekiranya kau terus tersesat maka kau telah menzalimi diri kau sendir jefri. ingat, kalau nyawa dah sampai kat kerongkong, dah takde peluang lagi nak bertaubat n baru nak menyesal.

Anonymous said...

bertaubatlah segera jefri sementar peluang masih ada...

Anonymous said...

Jefri adalah hasil didikan Islam Hadhari. Apa dah jadi dengan Islam hadhari sekarang ni.Lama tak disebut2 oleh puak2 UMNO ni. Kenapa ye?

Anonymous said...

Antara contoh munafik penyokong UMNO.
Terang dan nyata.SULTAN sebagai ketua agama seharusnya bertindak dalam menangani isu ini.kadang-kadang terlintas juga dalam fikiran apakah tugas-tugas SULTAN seharian? kerpercayaan,penghormatan telah diberikan oleh rakyat.tetapi dimana SULTAN ketika rakyat sewenang-wenangnya melaungkan perkataan ALLAHUAKBAR diertikan sebagai TAKEBEER.sedangkan PEMIMPIN sendiri hanya sekadar melihat perkara ini tanpa mengambil sebarang tindakan.kita sebagai yg melihat dan tidak berkuasa hanya mampu bersedih dan mengeluh mengapa ISLAM,NAMA ALLAH dipersendakan oleh masyarakat.seolah-olah perkataan itu seronok diperlekehkan,menjadi banner diarak ke merata tempat.dimana tindakan dan dimana MARUAH KITA SEBAGAI ORG ISLAM??

KECEWA MELIHAT BEGITU MUDAH ISLAM DAN AL-QURAN DIPERMAINKAN OLEH MASYARAKAT ISLAM MELAYU KITA SENDIRI TERUTAMANYA.

Anonymous said...

Saudara Jeffry,

Saya andaikan saudara seorang Muslim. Jika saudara bukan Muslim hormatilah agama orang lain. Tak suka tak mengapa..tak ada seorang manuasiapun dalam dunia ini yang disukai oleh semua orang...termasuklah junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W. yang tidak disukai oleh orang-orang kafir hatta bapa saudaranya sendiri Abu Lahab...tetapi jangan la sampai mempermain-mainkan TAKBIR...ini antara kita dengan Allah yang Maha Esa...saya ni bukan PAS bukan UMNO tetapi kecewa tengok orang2 seperti saudara yang mempersenda2kan TAKBIR or Allah Maha Besar...jangan la ikut kata hati...takut diri sendiri yang rugi...orang seperti saudara la yang menyebabkan ramai orang seperti saya makin menjauhkan diri dari UMNO...nak bersama bagaimana? Saudara mempersenda agama saya... fikir2kan dan selamat beramal...

jepah said...

minta perisik rakyat kupas isu TGNA cakap boleh DAP tak apa hina Islam.
sbb sy terbaca dlm satu blog (xigt y mana) komen reader mangatakan dalam sinar harian (klu x silap) TGNA dah perbetul kenyataan dia. bukan tak apa, tapi tak pelik DAP hina ISLAM. banyak beza tak apa dengan tak pelik, kan?

sebab byk penyokong (bukan ahli ek...) UMngook ni guna isu ni merendahkan TGNA.

Takbir!!!

Anonymous said...

Adakah tindakan anda dibuat tanpa berfikir terlebih dahulu.ALLAHUAKBAR diertikan sebagai takebeer.mudah anda dipersendakan.
Dan kalau bahasa melayu itu di jaga mengapa tidak perkataan ALLAHUAKBAR itu di turut di jaga.ISLAM SUDAH TIADA LAGIKAH DI MALAYSIA??SUDAH TIADA LAGIKAH KEPENTINGAN ISLAM DI SISI RAKYAT??DIMANA TINDAKAN ANDA SEBAGAI RAKYAT JUGA PEMIMPIN TERUTAMANYA YG MEMPUNYAI KUASA MELIHAT PERKARA INI DGN LEBIH SERIUS??

KEPADA PUCUK PIMPINAN UMNO ANDA SEHARUS MENEGUR PENYOKONG ANDA SUPAYA BERWASPADA.JGN KELAK UMNO dan MUNGKIN ANDA AKAN DISAMAN KERANA MENGHINA ALLAHUAKBAR.

Anonymous said...

Jika dulu negara kita dijajah,apakah LAUNGAN PEMBAKAR SEMANGAT kita sebagai ISLAM pada hari itu megah dilaungkan ketika menentang penjajah tanah melayu ketika itu???bukankah laungan "TAKBIR"ALLAHUAKBAR" itu mereka laungkan bagi menyelamatkan TANAH AIR & BANGSA.itu yg terdahulu dilaungkan ketika kita hidup dan itu juga yg kita laungkan ketika kita dalam kesakitan,mati.

Mengapa anda mempersendakan islam,adakah sebenarnya anda malu beragama islam.disini saya melahirkan rasa kecewa dan malu yg teramat di atas penghinaan ALLAHUAKBAR yg diertikan oleh parti politik sebagai take beer.seolah-olah anda memperkecilkan ALLAH dan AGAMA ISLAM.

Anonymous said...

senang je puak UMNO ni, moga bila di hampiri malaikat maut maka ucapan 'take beer' menngantikan shahadah.

Anonymous said...

Pemimpin Umno macam kerismudin pun take beer juga masa kat overseas, apa nak hairan? take beer tu dah jadi laungan akidah orang umno.

Tak caya tanya KJ, Kera Jahat, dia pun take beer juga dengan kaum-kaumnya.

UMNO laungkan "Take Beer, Take Beer, Take Beer"

Pas laugkan "Takbir, Takbir, Takbir"

Tengok tu perbezaan akidah antara dua parti tersebut.

Anonymous said...

TP gam kan komen si jefry tu dari blog ni.Bila selalu dibuang komennya dia takkan masuk kesini lagi.Sebab dia macam kapir yang menghina islam.

Anonymous said...

Ayat "Take beer, Take Beer, Take Beer" ni ada aku terjumpa dalam kitab sahih imam Hadhari tulisan Al-Abdullah Al Ahmad Badawi Al- Bab,

yang mengatakan bahawasanya "menantuku dan ketua imam keris karat AL -Hisham pernah menonggeng air suci penganut mazhabku agar dapat merompak sebanyak harta dimukabumi ini sebagai menebus dosa-dosa yang telah ku lakukan semasa memerintah Malaysia dahulu."

Aku sekarang sedang dan dilaknat oleh mereka-mereka itu di sebabkan kegagalan dalam pemerintahan ku.

Anonymous said...

Ada blog umngok yang ada kesedaran spt harimau-menaip yang mengharamkan kalimah takbir dari dipermainkan.Tahniah diucapkan kpd nya.

Anonymous said...

TAKE BEER dan PUKIMAK adalah ajaran baru dari Dewa Murujib kepada penganut penganutnya.

Anonymous said...

orang umno disebabkan permusuhan politik sanggup menghina islam...

Anonymous said...

Perhimpunan membantah pembinaan kuil dengan membawa banner TAKE BEER..nampak sangat didalangi UMNGOK yahudi.

Anonymous said...

Inilah puak zali yang tak bertamadun.

Anonymous said...

Ingat pesanan Allah kepada kita (sekiranhya kita orang yang beriman). Surah Al-Maidah: 8.

Hai orang-orang yang beriman! Hendaklah kamu jadi manusia yang LURUS KERANA ALLAH, menjadi saksi dengan Adil, dan janganlah kebencian kamu atas satu kaum, menyebabkan kamu tidak adil. Berlakulah adil (kerana) iaitu lebih hampir kebaktian dan TAKUTLAH KEPADA ALLAH, kerana sesungguhnya Allah amat Mengetahui apa yang kamu kerjakan.

# tak berlaku adil sekarang ni kerana kebencian UBN yang amat ketara kpd PR hingga buat-buat tak faham saja,
hinggakan berani menghina Islam dengan menyebut "take beer".

Tak layak bagi UBN yang mengaku Islam buat begitu. Tak takutkan Allah lakunya....

Ni le yang nabi tak mengaku umat baginda kepada yang bersifat Asobiah. (sekadar menasihat, bukan menuduh, Renunglah)
Kembalilah kepada Allah.

tengala said...

This post has been removed by the author.

tengala said...

This post has been removed by the author.
Hehehehe..

Anonymous said...

salam
mana jefri ni x jawap apa..
kecut telur dah ke...
or rasa menyesal dan takut...
if sekali lagi dia muncul sekali lagi dgn take xxxx dia tu
sama sama la kita doakan agar dia insaf...kalau tak insaf lagi x tau la...jgn jgn satu hari nanti kita nampak kat chow kit ke...masjid india ke ada mamat rock rambut pjg pakai spec hitam tak pakai kasut...baju koyak bawa mug xxxx
jerit take xxxx take beer tu jefri la...nauzubillah

Anonymous said...

Sian sungguh mamat yang bawak sepanduk 'take beer'..nampak muka melayu,awat hang jahil sangat ka atau jahat sangat sampai menyamakan seruan membesarkan Allah dengan mengajak minum arak.
"sesiapa yang mengajak kepada perbuatan jahat lalu diikuti oleh org lain maka baginya dosa dan dosa orang yang mengikutinya tanpa dikurangkan sedikit pun"alhadis

tok iskandar said...

yang tinggal dalam umno puak-puak haprak yang kurang ajar.otakpun spastik

Anonymous said...

saya sokong commnet jefry .. di delete oleh TP takut menyesat pembaca disini

kemboja said...

UMNO kurang ajar....mempermain2kan perkatan "TAKBIR"

TOK HAJI BUNGA said...

UMNONONO PELAQ MANGKAQ HAYUN......

DENGAN PUAK2 UMNONONOGOK NIEEE KENA KASAQ CKIT....DEPA NIE MANGKAQ BUIH!!!!

LEBIH BAIK BERSEKONGKOL DENGAN DAP DARIPADA BERSEKONGKOL DENGAN UMNONONOTERGOKGOK NIEEE....

TERANG2 LAHIR ISLAM...TAPI DOK PERLEKEH ISLAM...MAKI ABIS TOK2 GURU...TOLAK HUKUM ISLAM...

KALIMAH TAKBIR!!! BUKAN ORG CINA ATAU INDIA YANG DOK PERLEKEH... TAPI PUAK2 UMNONONOTERGOKGOK MELAYU ISLAM!!! HIDUP MELAYU KEPALA BAPAK!!! SEMOGA ALLAH SWT BUKA PINTU HATI ORG2 YANG BER TAKE BEER NIEEE.....CILAKA PUNYA UMNONONOTERGOKGOK!!!

TAKBIRRR!!!!

ALLAHUAKBARRR!!!

ALLAHUAKBARRR!!!

ALLAHUAKBARRR!!!

Anonymous said...

kawan aku ada nama jefri. perut buncit banyak minum beer. mungkin kah org yang bernama jefri ni pun minum beer?/

Anonymous said...

Kesian mak si Jefri ni..susah payah ngadongkan dia 9 bulan..bila lahir dah besau jadi pencacai UMNO/BN saja..kecik2 x mahu mampossss...kutuk agama sendiri....tapi kalau kor KAFIR aku x heranlah sebab puak2 tu memang mcm ni...take beer jer yg tau..

Anonymous said...

Take beer...untuk PAS bacul!

Anonymous said...

sedihnya....
KENAPA hina perkataan Takbir???
Itu pujian kebesaran Allah

mantibai said...

Jeffry,

Semoga engkau akan dibakar oleh api neraka dan berada di dalamnya selamanya kerana mempermainkan laungan suci ini. Semoga mereka yang jelas bodoh mempermainkan laungan suci ini juga bersama engkau. Kerana engkau orang yang zalim.

Aku tak pernah redha engkau sebagai muslim kecuali munafik.