"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, August 21, 2009

Sumpah UMNO Tak Guna Masjid..!

Reactions: 
Tadi aku gi solat jumaat dekat Masjid Permatang Pasir... depan tempat aku solat ade benda alah ni...
Nampak..? kalau tak nampak, aku zoom in kasi nampak...
Lepas tu dekat pintu masuk masjid aku jumpa pulak budak-budak muda tengah bagi risalah dekat jemaah yang keluar dari masjid...
Sumpah UMNO tak pernah guna masjid untuk berpolitik...!!!

27 comments:

dab said...

karut marut...BODOH
budak sekolah bolehlah kau TiPU

sasaudengo said...

BNgok + UMNgOk = BONGGOK!

sasaudengo said...

BNgok + UMNgOk = BONGGOK!

arce said...

UMNO tahu masjid tempat peranan menyatukan ummah, tapi bila bercakap kat PR jangan menggunakan masjid untuk berpolitik, jadi puak2 ni malu la sebelum ni war2kan PR jgn guna masjid.biasa le kan UMNO dulu kini dan selamanya silap,

Anonymous said...

dab said...

aik dah meracau kena rasuk hantu amno ni..minta2 taubat sebelum mati..
kebenaran itu pahit .. tapi manis bagi pejuang Islam..
Berhujahlah jika berilmu dan tangkis dgn faktalah jika anda betul..

Anonymous said...

dab said...

aik dah meracau kena rasuk hantu amno ni..minta2 taubat sebelum mati..
kebenaran itu pahit .. tapi manis bagi pejuang Islam..
Berhujahlah jika berilmu dan tangkis dgn faktalah jika anda betul..

Anonymous said...

yeke TP asal xletak gmba masjid?hang solat kt bilik gerakan BN ke apa ni?agak2 la TP hang ni dah la xda keje lain asyik menipu je.....sudah2 la sebarkan benda fitnah....ak tau hang xda isu kehabisan modal so pandai la hang nk reka cipta cerita....mcm babi pakai topeng la ko ni babi bertopeng pun org leh tau tu namanye babi..tukar nama la TB = TOPENG BABI

Anonymous said...

bn baik jer...bn x berpolitik dalam masjid..bn berpolitik depan pagas masjid jer...hahahah

Anonymous said...

UmnOngok berpeluh sebelah ketiak ...
...
...
...
silap pilih calon Omak oii..
den silap pilih calon..
den silap pilih calon..
den silap pilih calon...

apo nak kato mohyidden, zaid, maslan sumo kono karang cerito katun..

cito katun ultraman taro..

hahahha. Umno dan bloggerr Umno ... kepala letak kat tutup botoi

matstim said...

nak tipu rakyat lagi! bak kata pak said jangan percaya cakap orang yang telinga satu dan lidah bercabang. orang umno tak reti malu ke?

Anonymous said...

Selalu aku dengar khutbah umno dok perguna masjid..Taatlah kepada pemerintah,jangan melawan kerajaan,wajib sokong kerajaan...
Bukannya nak kata wajib taat kepada Allah dak..

Anonymous said...

ari ni boleh lagi nak bantai orang umno cukup2..esok dah start posa nak stop dulu..tengok keadaanlah,kalo dia bengong gak,bantai jugak..
Lepas raya sambung bantai balik sampai umngok ni mampuih.

Anonymous said...

Abang sekalian.

Sebelum aku bagi comment ni, hendak saya minta maaf jika silap. Saya pengetahuan tak seberapa.

Banyak kali aku type dan delete.

Jadi ni aku cuba. Cara aku menerima khutbah adalah seperti nasihat daripada seseorang yang sangat saya hormati. Memberi saya peluang untuk berfikir dan menghayati isi dan kandungan. Saya seperti orang lain akan cuba mengambil yang terbaik dalam khutbah tersebut. Dan maaf saya katakan bahawa khutbah yang saya rasa selesa adalah dari zaman sewaktu khutbah itu diselaras (tidak pasti jika masih) jika tak silap (tak tahu dari JAIS ke Mufti ke tak ingat la). Sebab ia memberi kita peluang untuk membaiki diri sendiri. Sebab semua orang buat kesilapan.

Tetapi jika khutbah itu digunakan untuk perli, sindir dan berpolitik, bagaimana Abang sekalian rasa?

Saya pernah lihat risalah di berikan oleh AJK masjid sendiri, atau dari orang luar yang berbau politik. Itukah sebab kita ke masjid? Kalau diluar masjid saya tak berapa kesah tetapi didalam masjid?

Macam dalam gambar Abang perisik rakyat pemuda menghantar risalah diluar perkarangan masjid. Bukan didalam.

Anon August 21 534 PM - Masa BILA ada khutbah mengatakan wajib sokong kerajaan? Kalau taat kepada pemerintah (Sultan/Raja bukan pemerintah ke?). Dan kalau nak guna nama tuhan ko BAIK pikir baik baik sebelum main type je. Guna otak berfikir.

Din PP said...

apasal tak sebut nama masjid tu? aku solat jumaat kat masjid kg.sama gagah, aku tengok ada org UMNO edar risalah letak kat kenderaan lepas tu ada pulak org2 PAS pegi kutip balik dan buang risalah tu? Apasal depa ni takut sangat sampai sanggup buat lagu tu? org2 PAS lagi teruk, edar risalah dlm masjid.letak risalah PAS dalam bakul hijau kat pintu masjid....risalah tu pulak adalah fitnah memburuk2 kan org....ni apa cerita?

PAS lagi hina pasal menjerit2 tgh jln sampai aku nak balik rumah pun jammed. buat jalan depan rumah aku macam harta mak bapak dia punya. parking kat rumah aku lintang pukang sampai parking berbumbung kereta aku pun depa rembat.lepas tu buat bodoh je bila aku 'sound' siap ajak aku bertumbuk lagi..mamat tu bercakap pelat kelantan pakai baju PAS dengan lilit kepala DAP, PKR. aku pikiaq panjang je, taknaklah bergaduh dgn org yg bodoh tak reti bahasa!!!!kalu korang tak caya nanti aku letakkan gambar!!!

Anonymous said...

Salam Bro..

Sebentar tadi Utz DR Asri telah menyampaikan kutbah jumaat di masjid kg Mengkuang Titi iaitu di kg halaman beliau sendiri.

Antara intipati kuthba beliau ialah:

1)Siapa dia org yg muflis.
2)Kedudukan agama islam semakin terancam.
3)Siapa yg masuk syurga dan neraka Allah SWT.

Saya lihat ada mereka yg cendrong ke arah parti pembangkang TERTUNDUK malu mendengar penjelasaan secara ilmiah oleh Utz Asri.

Menurut beliau,pemimpin islam suatu masa dulu cukup berlembut sesama agama islam ibarat lembutnya lalang di tiup angin tetapi cukup keras mengalahkan besi apabila berhadapan dgn org kafir.
Tapi sekarang dah terbalik sesama agama di pijak-pijak sebab berlain fahaman,walhal apabila mereka yg kafir menghina islam cuba pula utk berdeplomasi.

Mengenai syurga dan neraka plak,hanya mereka yg baik dan sesungguhnya baik dan beragama islam akan ke syurga Allah swt manakala yg jahat dan sesungguhnya jahat akan menempah ke neraka.

Pesan beliau pd mereka yg selalu mengatakan diri mereka sj betul bertaubat la kembali pd Al-Quran jgn smpi wujudnya puak seperti di zaman saidina Ali bin Abu Talib ra,apabila puak tersebut telah mengkafirkan Ali bin Abu talib dan muauwiyiah bin Abu Sufian kerana tidak bersependapat dgn mereka.Kewujudan puak ini telah di khabarkan oleh Allah SWT pada Muhammad SAW.

Sy merupakan penduduk mengkuang titi sekampung dgn calon BN Rohaizat Othman berharap agar tidak ada apa-apa yg buruk berlaku
semasa pilihanraya di kawasan ini tempat sy mencari makan.
Turut kelihatan DS Sahidan Kassim di masjid tersebut.

KEE

kemboja said...

Calun UMNO Ngok tu betol2 jenis muka tak malu....

Kalau tak silap aku yg depa edarkan kat masjid tu jadual berbuka puasa kot. Tapi yg peliknya apasal ada muka pemuda yg songlap duit rakyat kat situ....

Malunya.....buang dalam tong sampah aje....

CUPING MERAH said...

habis masjid kena NAJIS..KENA SAMAK TUUU...

lintahmalaysia said...

beotl betol

Anonymous said...

Puak umno kat sini bangang...sEmua dok menyamar.......ngok

Anonymous said...

Setelah 52 tahun memerintah Barisan Najis dah banyak buat kemungkaran dan kezaliman... Habis duit pembayar cukai digunakan sesuka hati macam duit mak bapak dorang punya. Rakyat masih membisu...yang kaya bertambah kaya...yang miskin lagi merana...Nak tunggu dah tak makan baru nak memberontak ke wahai PRO Barisan Najis??? Aku pun heran Puak UMNGOK nie tak lalu kat Highway ke?? Tak naik bas ke?? tak isi minyak ke??? tak membeli barang ke??? Semua nie membebankan rakyat sebab negara kaya tapi rakyat sengsara... Sokong kezaliman nerakalah tempatnya... ALLAH HUAKBAR!!!

Anonymous said...

Bukan menyamae\r ngok...tapi puak2 UM NO nie memang NGOK!!! UM NO memang suka puak2nya ngok sebab lagi senang pemimpin UM NO nak tipu...nak rompak..nak bagi rasuah..nak guna kuasa..Sebab tu masih ada manusia yang di beri akal dan fikiran tapi tak menggunakan akal berfikir..Puak2 yang menyokong BARISAN NAJIS (BN ) nie adalah diibarat macam haiwan...ada otak ALLAH beri tapi tak guna sebaiknya!!!

Anonymous said...

nk dekat pilihanraya ja baru la nampak muka-muka org UMNO nk p masjid semayang jumaat.
PEGI SEMATA-MATA NK TUNJUKKAN DEKAT TV1 DEPA NI LA YG BERJASA PADA RAKYAT MESRA RAKYAT KONON.padahal semua mcm ROSMAH MANSUR!

PANDAI BERMUKA-MUKA.

Anonymous said...

DAH LA BARU PEGI MASJID 1st TIME ..BARU NK COMPLAIN!! ORG BUAT TAZKIRAH LEPAS SMYG CKP ORG BUAT PERHIMPUNAN HARAM>

NI LA KLU HATI DAH GELAP MASJID DTINGGALKAN> DEKAT PILIHANRAYA BARU NK DATANG>BKN SALAH KALAU NK NK DATANG TP NIAT TU KENA DGN ALLAH BKN NIAT NK REPORT POLIS CKP ADA PERJHIMPUNAN HARAM>

JAHIL BETUL ORG UMNO NI>ROSAK PANDANGAN RAKYAT ANGKARA TV1

Anonymous said...

kalau orang yang kaki minum arak, tiap2 hari dia minum arak, dia sudah ketagih. Rasa2 dia mabukkah minum arak tu. Tak. Dia minum tu hanya nak lepaskan ketagihnya!.
Saya ada seorang kawan cina yang memang ketagih minum anchor stout. Dia boleh minum botol besar tu seorang diri sebanyak 5 botol!. Dan tiap2 hari, pukoln 5.30 ptg selepas opis, dia akan order stout tu dari kedai kopi berhampiran opisnya. Ini ketagih stout

Bagi umno, menipu ni dah jadi ketagih bagi mereka. Kalu kawan saya tu tak mabuk minum stour 5 botol besar sorang2, umno tak rasa bersalah lagi menipu TIAP2 HARI!. Bila umno 'main politik', segala2nya boleh, halal.

Berdosa? APA ITU DOSA? DOSA DENGAN SAPA??. TUHAN?. ......inilah penyakit orang me-layu umno.....apa nak jadi?. mereka sebanarnya minoriti dikalangan orang melayu semuanya.

Anonymous said...

kalau orang yang kaki minum arak, tiap2 hari dia minum arak, dia sudah ketagih. Rasa2 dia mabukkah minum arak tu. Tak. Dia minum tu hanya nak lepaskan ketagihnya!.
Saya ada seorang kawan cina yang memang ketagih minum anchor stout. Dia boleh minum botol besar tu seorang diri sebanyak 5 botol!. Dan tiap2 hari, pukoln 5.30 ptg selepas opis, dia akan order stout tu dari kedai kopi berhampiran opisnya. Ini ketagih stout

Bagi umno, menipu ni dah jadi ketagih bagi mereka. Kalu kawan saya tu tak mabuk minum stour 5 botol besar sorang2, umno tak rasa bersalah lagi menipu TIAP2 HARI!. Bila umno 'main politik', segala2nya boleh, halal.

Berdosa? APA ITU DOSA? DOSA DENGAN SAPA??. TUHAN?. ......inilah penyakit orang me-layu umno.....apa nak jadi?. mereka sebanarnya minoriti dikalangan orang melayu semuanya.

Anonymous said...

kertas tu buat lapik periuk hitam aku boleh lah...jimat surat khabar lama kitar semula..

Anonymous said...

itu kat luar masjid la...mamat tu edar risalah ok apa..apasal korang nak kecoh2 sangat! apasal..takut salleh Man yg kalah 6 kali tu takut kalah lagi ker!!!!!

Ganjilkan kekalahan Salleh Man sebanyak 7 kali...ayuh sokong calon BN anak tempatan bukan Salleh Man yg guna duit PAS RM60 ribu naik kereta Mercedes S320 biru gelap plat WHG XXX....

Mesti si Lim Guang Babi Eng yg sponsor tu!!!takpe duit arak halal!!!!!!! Dulu TAKBIr sekarang Take beer!