"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, December 16, 2009

PAS Akan Lancar Kempen "UMNO Pengkhianat Rakyat"

Sumber - Tukar Tiub

60 comments:

Anonymous said...

Dah Sah. ..!! memang bakal berlaku..!!!

Anonymous said...

Buang Masa kempen macam ni. PAS nak sokongan orang Melayu dengan busukan UMNO. Ingat orang Melayu otak selut ke?

Siapa punya idea ini? Belajar sekolah sampai darjah 5 kot?

Pergi la Harvard University, atau tanya Obama atau Prof. Lim Kit Siang atau Prof. Anwar Ibrahim cara dan slogan berkempen berkesan?
PAS ini masih di zaman politik Jahiliyah.

menag pak Lebai betui!

Politik kampung!

Letih Mengundi PAS said...

Keadaan semasa sekarang PAS kena beri penerangan PERANCANGAN sekongkol PAS dengan DAP dan PKR kepada rakyat..tentang UMNGOK pengkhianat tu..tak payah ceritalah..kalau nak cerita pun dalam slot..iklan2 kecil dalam CERITA BESAR PERANCANGAN tu..kalau musuh buka langkah taraf PMR..kita bukak silat taraf SPM laaa..apasal nak rentak ikut tarian musuh tu bangang..

tulang ikan said...

stategi mcm hamPAS!!!!
Dah sah pemilik blog ni pencacai yg dibayar untuk hapuskan 3 org pemimpin pas ni klo x TP xkan publish artikel ni kt blog die...bape sen TP ko amik upah terima artikel ni?

Anak Lenggong said...

Kesian nya 3 pak lobai ni jadik mangsa dendam kesumat dan dengki puak yang nak pangkat dengan cepat..tapi aku tak heran pun sebab daripada dahulu lagi cara perjuangan pas memang cara ini yang diamalkan..dengki..gila kuasa..cantas mencantas...menghalalkan perbagai cara untuk kepentingan sendiri dan ganas didalam segala tindakan.

tulang ikan said...

nk jatuhkan pemimpin sendiri tapi kaitkan ngn umno.apa barang.........mmg dengki haram jadah...

Anonymous said...

3 muka hemsem. 3 muka yang bakal membentuk pergabungan Pas & Umno.

tulang ikan said...

beliau bertiga bakal mengubah lanskap politic pas......sesiapa yg mengkeji n mengutuk mereka bakal membayar balik harga yg mereka terima tak lame lagi..

hidup ini adil..

Anonymous said...

tulang ikan = orang UMNO = pencacai

tulang ikan said...

pi mampos la ak org umno ke org pas ke...ak punye suke la ni pandangan ak kt artikel ni....
dari ko anon pencacai yg tau menyalak xtentu pasal..apahal?

Anonymous said...

Ini tak mungkin berlaku.. percayalah ini hanya citer-citer nak menyedapkan hati penyokong UG. Tiada istilah UG dalam PAS. Yang ada hanya PR.. dan tak de pun penyokong UG dalam PAS kerana PAS tak kisah bergading dengan komunis sekali pun asal dapat menjahamkan UMNO.. itulah kesumat dendam yang tak mungkin berakhir.. ia dipenuhi dengan segala macam emosi yang di mainkan oleh syaitan untuk meruntuhkan islam.. yang tak terdaya difikir oleh akal orang-orang pas..

Sama-samalah kita berdoa agar islam terus gah dan kukuh di Malaysia ini

Anonymous said...

Kalau PAS lingkop dalam PRU akan datang... 3 mamat bengong ni lah puncanya + 1 Hasan Li...

Anonymous said...

Pergabungan Pakatan Rakyat telah membuka hati hampir kabanyakan rakyat Malaysia untuk membuat perubahan dalam geo politik di Malaysia yang semakin tenat dengan korupsi dan penindasan terhadap rakyat bawahan.Pada pilihanraya yang lepas rakyat Malaysia telah membuat keputusan Melalui peti undi untuk memberi peluang kepada Pakatan Rakyat sebagai alternatif kearah perubahan ini.Namun semenjak akhir-akhir ini harapan hampir kebanyakan rakyat Malaysia ini seakan-akan di nodai dan di khianati oleh beberapa kerat pemimpin-pemimpin dan individu-individu dari parti PAS yang membuat perjumpaan dan perbincangan sulit dengan pemimpin-pemimpin dan individu-individu dari parti UMNO yang semakin tenat selepas PRU yang lepas.Apakah mereka ini sudah lupa bahawa yang memilih mereka sebagai wakil rakyat dan pemimpin adalah rakyat yang mengundi?Kami memilih mereka bukan kerana kami mahukan mereka bersekongkol dengan UMNO,sedangkan maksud kami memilih mereka sebagai alternatif,adalah kerana kami mahukan perubahan politik di Malaysia yang sudah begitu lama dikuasai oleh UMNO/BN.Kami amat-amat kecewa dengan perkembangan yang sedang berlaku sekarang.Kalau begini lah keadaannya,kami pasti tidak akan lagi menyokong PAS kerana kami merasai kami telah di khianati oleh segelintir pemimpin PAS yang lebih mementingkan jawatan,kedudukan dan kuasa melebihi dari rakyat bawahan yang memilih mereka.Jika begini lah keadaannya,tidak ada beza diantara mereka dan parti pemerintah yang ada sekarang.Wallahu `Alam

Anonymous said...

Inilah mentaliti dan sikap buruk pemimpin dan penyokong PAS yg amat taksub. Mereka sanggup menikam saudara mereka dgn niat utk membunuh ketiga-tiga pemimpin ini. Sungguh pelik, memalukan tidak kurang menyedihkan perkara sebegini berlaku didlm PAS sebuah parti yg berteraskan Islam (kononnya). Mereka menggambarkan bahawa ketiga pemimpin ini telah melakukan satu DOSA BESAR disisi agama dan seharusnya dihukum dan dicerca. Apakah dosa besar itu? Dosa mereka hanya utk mengadakan idea UG dgn UMNO yg majoritinya satu agama dgn mereka. Pada mereka ketiga pemimpin ini dosa mereka amat besar sehingga wajar diperlakukan dan dihina sedemikian rupa. Inikah ajaran Islam yg dibawa oleh PAS? Islam jenis apa yg dibawa oleh PAS? Islam cop Nik Aziz ke?

Anonymous said...

Memang ketiga-ketiga pemimpin itu telah melakukan dosa besar kerana ingin bersokongkol dengan musuh.

Usah lupa UG. Dan sesiapa juga yang membela, menyokong dan mempertahankan mereka juga wajar dan wajib ditentang.

Pemuda PAS Kijal said...

Sekarang kita perlu sedar sebelum terlewat. Jangan masuk perangkap musuh yang sengaja menimbulkan perpecahan di kalangan kita. Di mana ukhuwah jamaah, sehingga kita menyerang sahabat dalam satu jamaah lebih hebat dari kita meyerang „musuh‟ kita sebenar. Apakah sudah hilang ukhuwah jamaah, sudah hilang rasa sayang pada saudara sesama jamaah, sehingga kita sanggup memberikan peluru kepada musuh untuk menyerang sahabat kita. Saya yakin tanpa kita sedar sebenarnya kita sedikit demi sedikit telah termasuk dalam perangkap musuh.

tamilselvam said...

Saya rasa, PAS Trengganu tidak akan menang walaupun 1 kerusi pada pilihanraya akan datang ini.

Ini kerana Kelab Penyokong PAS dan rakan2 lain di dalam PR sudah hilang keyakinan dengan Hadi Awang. Mereka termasuk saya lebih yakin Nik Aziz sebagai pemimpin PAS4All.

Anonymous said...

TP dah jadi pencacai UmnoNgok....
Pemecah belah PR....
Konon memusuhi UG tapi sebaliknya hendak menghapuskan PAS...

Munafik = talam dua muka.

Anonymous said...

Aku suka gambar..ada pakai serban, pakai kopiah putih dan kosong macam Ust Nakasone dalam debat tv baru-baru ni..kepala dogol kata ore kelate.

Kalau aku pandai photoshop aku buboh songkok hitam kepada semua kepala..hehe.

Anonymous said...

nak bersihkan PAS dari golongan bermuka-muka iaitu golongan UG.

terima kasih tamilselvam, biar PAS Trengganu bukak mata luas-luas, kamu dah tak der sokongan kaum bukan-Melayu.

Anonymous said...

LimGuanEngBlog Dan tindakan kami mengharamkan Biro Tata Negara (BTN) bertujuan untuk menghapuskan sifat sayangnya Melayu kepada sifat Perkauman ini bakal membuahkan hasil. Silat juga kami akan haramkan di Pulau Pinang seperti kami haramkan BTN, kerana dengan silat inilah Melayu begitu angkuh dan kejadian Pemuda UMNO menjulang keris amat ketara perkauman. Dengan diharamkan silat di Malaysia, kami warga cina dan India akan berasa begitu selamat. Kerana kami mementingkan pendidikan daripada membuang masa.

LimGuanEngBlog (8 months ago)
Sekali lagi saya mahu ingatkan, rahsia tetap rahsia.Kita semakin hampir untuk mentadbir Malaysia.Dan saya tahu, channel saya di dalam youtube hanya dapat dibuka dan hanya boleh dibaca kenyataan saya ini hanya untuk rakan-rakan ahli yang berdaftar sahaja.
Sekian,Terima Kasih

LimGuanEngBlog

LimGuanEngBlog (1 year ago)
page 1/3

Salam Sejahtera,
Taresa kok tidak sepatutnya terburu-buru mengeluarkan kenyataan untuk menghentikan azan,mahukan 30% zakat kepada non muslim dan tulisan jawi.Kenyataan taresa terlalu terburu-buru tanpa persetujuan Ahli parti dan saya sendiri amat kecewa dengan kenyataan beliau.Sepatutnya ini adalah rahsia DAP sehingga Anwar menjadi Perdana Menteri dan waktu itulah kita boleh menekan DS Anwar Ibrahim.Terlalu awal Taresa membuat kenyataan.Dan sekarang Taresa menafikan.Tetapi Taresa terlupa yang semuanya telah tersebar luas didalam blog DAP sendiri dan di internet.

LimGuanEngBlog (1 year ago)
page 2/3

Saya berharap semua Ahli DAP berhati-hati dalam menjalankan gerakan kita.Kita semakin hampir dan DS Anwar Ibrahim tidak boleh berbuat apa-apa.Ingat,gerakan kita ini adalah untuk anak bangsa kita yang selalu dikeji oleh Melayu.Ayuhlah bangun Cina, kuasai dan rebut apa yang melayu tidak mampu.Jangan kita berhutang budi dengan Melayu.Biar mereka yang berhutang dengan kita dan mengenang jasa kita.Kerana dengan itu kita boleh jadikan alasan yang, kita (cina) telah bertukus lumus dalam memajukan Malaysia.Dan kita mungkin dapat menukarkan tulisan Jawi kepada tulisan cina dan yang berkaitan dengan Melayu dan Islam.Seterusnya Melayu sudah tidak mempunyai apa-apa lagi.Disaat mereka berpecah itulah kita akan dapat mengambil alih tampuk kepimpinan daripada orang Melayu.

LimGuanEngBlog (1 year ago)
page 3/3

Sekali lagi saya mahu ingatkan, rahsia tetap rahsia.Kita semakin hampir untuk mentadbir Malaysia.Dan saya tahu, channel saya di dalam youtube hanya dapat dibuka dan hanya boleh dibaca kenyataan saya ini hanya untuk rakan-rakan ahli yang berdaftar sahaja.
Sekian,Terima Kasih

LimGuanEngBlog


KEHKEHKEH..TU LA SI JUBOR SLALU SGT SUKE TIPU ORG. NAH SKRG DIA PLAK KENE TIPU HIDOP2. TP YG PALING AKU KESIAN KAT PUAK2 MILITAN PAS PUN SANGGUP KENE KENCING ATAS SRBAN..PADAN MUKE KORANG KEHKEHKEH

TAKEBEER!!!

TAKEBEER!!!

TAKEBEER!!

Anonymous said...

PILIHLAH BARISAN NASIONAL
PARTI KERAMAT
PARTI PENYATUAN BANGSA

Anonymous said...

PAS SUDAH BERPECAH KA

Anonymous said...

TOLAK PAS

Anonymous said...

TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS




PILIHLAH BARISAN NASIONAL
PARTI KERAMAT
PERTI PENYATUAN BANGSA

Anonymous said...

TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS




PILIHLAH BARISAN NASIONAL
PARTI KERAMAT
PERTI PENYATUAN BANGSA

Anonymous said...

TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS




PILIHLAH BARISAN NASIONAL
PARTI KERAMAT
PERTI PENYATUAN BANGSA

Anonymous said...

TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS




PILIHLAH BARISAN NASIONAL
PARTI KERAMAT
PERTI PENYATUAN BANGSA

Anonymous said...

TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS
TOLAK PAS




PILIHLAH BARISAN NASIONAL
PARTI KERAMAT
PERTI PENYATUAN BANGSA

matstimketum said...

hayat ubn dah sampai kepenghujungnya, cayelah!

Khir Yoyo said...

Kepada 3 Jejaka Idaman PAS

Oh sayang...
Tiga jejaka idaman
Umno lah yang menanti
Menyayangi

Seperti...
Nik Aziz naik angin di pagi hari
PAS lah bunga dibasahi

Begini...
Kan UMNO genggam bara yang membara
Begitu PAS teruskan jua
Agar gabungan tidak terpisah

Akhirnya
Malu PAS bukan kerana paksa
Senyum UMNO benar-benar rela
Resah hati lagi merindu
Di kalbu.......

OH Umno......engkaulah jejaka idaman..........

Anonymous said...

KO NI TP MMG BATU API BETUL!!APE YG KO DPT KALAU ORG2 MELAYU ISLAM NI BERPECAH?? PAS PUN SATU HAL,DAH TERANG2 DAP TU MMG NAK JAHANAMKAN ORG MELAYU,HANCURKAN ORG MELAYU TP PAS TETAP NAK BERSEKONGKOL DGN DAP..NI KE PERJUANGAN ISLAM YANG PAS KATAKAN??BYK PERKARA YANG DAP DH BUAT UTK MENYAKITKAN HATI DAN IMAN ORG2 ISLAM TP PEMIMPIN TERTINGGI PAS AMIK SIKAP JAHIT MULUT TERMASUK LER KO TP YANG BODOH!!!SEBAB DENDAM KESUMAT,PEMIMPIN PAS TERMASUKLAH NIK AZIZ,DIULANGI NIK AZIZ SANGGUP PERTARUHKAN MASA DEPAN NEGARA MALAYSIA,MASA DEPAN BANGSA MELAYU ISLAM DI MALAYSIA DENGAN MENYOKONG DAP..MANE PERGI KELANTANGAN MULUT TOK GURU(TAK BOLEH PAKAI PUNYA TOK GURU)BILA DAP PERSOALKAN HAK2 ISTIMEWA ORG MELAYU,BILA TERESSA KATA HENTIKAN AZAN???
APE DAH JADI DGN TOK GURU YANG KORANG SEMUA BANGGAKAN???APA DAH JADI DGN DGN TOK GURU YG KONONNYA MAHU SISTEM PEMERINTAHAN BERDASARKAN ISLAM DIJALANKAN DI MALAYSIA??
BILA CINA & INDIA CILAKA LAKNATULLAH DALAM DAP PERLEKEHKAN ORG2 MELAYU,PERLEKEHKAN ORG2 ISLAM,KENAPA PEMIMPIN TERTINGGI PARTI ISLAM SEMALAYSIA(KONONNYA PARTI ISLAM TP PERANGAI & HATI TAK CERMINKAN ISLAM) AMBIL SIKAP DIAM DIRI,NO KOMEN????
NI LER DIA PEMIMPIN YG PENYOKONG2 PARTI PAS AGUNGKAN,BANGGA2KAN,YG DIPUJA SAMPAI SANGGUP CERAIKAN ISTERI KERANA PEMIMPIN YANG MEMPUNYAI DENDAM KESUMAT TERHADAP SAUDARA SEISLAMNYA..BILA DLM HATI TU DH PENUH DGN DENDAM MAKA SENANGLAH UTK SYAITAN & MANUSIA LAIN MEMASUKKAN JARUMNYA...

INGATLAH WAHAI PENYOKONG2 PAS & KO TOPENG PERAK YANG BATU API,APABILA ISLAM DIHINA,ISLAM DICERCA TAPI KITA SEBAGAI ORG ISLAM YANG MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH,YANG MENGAKU ALLAH SWT ITU SATU,NABI MUHAMMAD SAW ITU PESURUH ALLAH, AMBIL SIKAP DIAM DIRI,TUTUP MULUT MAKA TUNGGULAH BALASAN SIKSA DARI ALLAH SWT...SESUNGGUHNYA ALLAH SWT ITU MAHA MELIHAT DAN MAHA MENGETAHUI APA YANG TERBAIK UNTUK HAMBANYA...

YA ALLAH,TUNJUKKAN LAH KEBENARAN DAN KEAGUNGANMU..PELIHARALAH NEGARA MALAYSIA DAN UMAT ISLAM DI NEGARA INI DARI DIHANCURKAN OLEH KAUM KAFIR LAKNATULLAH DAN MEREKA YANG BERSEKONGKOL DENGAN KAUM KAFIR LAKNATULLAH INI,PELIHARALAH KAMI DAN ORG2 ISLAM DARI SIFAT DENDAM YANG AMAT DISUKAI OLEH SYAITAN NIRRAJIM DAN MUSUH2 ISLAM YANG SENTIASA BERUSAHA UTK MENJATUHKAN AGAMA ISLAM.ENGKAU BUKAKANLAH PINTU HATI SAUDARA TOPENG PERAK INI DAN KEPADA SEMUA ORG2 ISLAM YANG MEMPUNYAI DENDAM TERHADAP SAUDARA ISLAMNYA SENDIRI SUPAYA DIA TIDAK MENJADI BATU API,PENYEBAB KEPADA SEGALA MASALAH DAN PENYEBAB KEPADA KEHANCURAN AGAMA ISLAM DAN ORANG2 MELAYU DI NEGARA MALAYSIA INI.MAKBULKAN DOA HAMBAMU INI YA ALLAH,AMIN YA RABBAL ALAMIN

Bau Ketiak Masam said...

Antara 3 jantan yang paling hero lagi paling berbau minyak wangi gosok menggosok Attar Mubakhar...ialah......dan tempat pertama, pemenangnya jatuh kepada...... Gambar pertama....!!!

tulang ikan said...

ak rase TP ni pencacai barua DAP tuk laga2kan melayu..
TP agen berbayar DAP
Klo korang perasan dlm blog ni xpernah TP publish hot story pasal DAP..Klo ada pun die puji puak2 DAP.
DASAR PENCACAI
TP=TOPENG PENCACAI

Anonymous said...

Ha ha ha..akhirnya DAP pulak yang kena....cukup inovasi dan berpandangan jauh sekali...forumner kat sini. Pasal aper MCA dan MIC tak der ataupun. Pasal aper PKR, MUIP, PCM, Gerakan tak der....akhir sekali yang best DAP kena...kah kah kah...ngeh ngeh..ngeh...cukup kuat DAP kena !!

Umno paling suci dalam dunia nie...

Semua yang bangkang Umno, mesti jadi pencacai...

Poodah....ptui !!

Anonymous said...

INSAFLAH wahai saudara TOPENG PERAK...jangan kerana dendam saudara terhadap sesetengah individu di dalam UMNO/BN maka saudara berusaha sedaya mungkin,menggunakan kepandaian yang telah dianugerahkan oleh ALLAH SWT kepada saudara untuk menyebarkan FITNAH yang belum pasti saudara ketahui kebenarannya kepada orang ramai yang membaca blog saudara ini. SESUNGGUHNYA FITNAH ITU LEBIH BESAR DOSANYA DARI MEMBUNUH... BERTAUBATLAH SAUDARA SEMENTARA PINTU TAUBAT masih terbuka untuk saudara...cukup-cukuplah melaga-lagakan orang ramai terutamanya umat ISLAM..Lebih baik saudara TP memperbanyakkan berdoa supaya ALLAH SWT memberi petunjuk kepada mereka yang saudara rasakan tidak betul pada fikiran saudara itu...ALLAH itu MAHA MENGETAHUI saudara TP...Dia lebih tahu siapa yang benar dan siapa yang salah...Sesungguhnya saudara hanyalah insan kamil disisi ALLAH SWT,sama seperti insan-insan lain di dunia ini.Saudara juga bukan tukang tilik@tok bomoh@ahli nujum yang boleh meramalkan @ menentukan siapa yang bersalah dan siapa yang tidak bersalah. Serahkan sahaja tugas itu kepada YANG MAHA ESA...BERTAUBATLAH SAUDARA....

Anonymous said...

let go.. kita shout ramai-ramai..
Jahanam TB

Anonymous said...

KENAPA KORANG NIE SUKA SANGAT MENYEBELAHI DAP???APE KELEBIHAN YANG TELAH DILAKUKAN OLEH DAP???APAKAH KEBEBASAN BERSUARA YANG DILAUNGKAN OLEH DAP ITU MENYEBABKAN KEBANYAKAN DARI PENYOKONG PEMBANGKANG MENYUKAI DAP??
PEMIMPIN2 DAP SECARA TERANG-TERANGAN MENGUTUK,MENCERCA,MENCACI ORANG MELAYU KHUSUSNYA UMAT ISLAM DI MALAYSIA NI...ADAKAH INI YANG KORANG BANGGA2,SOKONG???JANGAN SAMPAI NEGARA MALAYSIA INI MENJADI REPUBLIK OF MALAYSIA BARU KORANG NAK INSAF...KALAU TERJADI BEGITU PADA NEGARA MALAYSIA YANG TERCINTA INI DAN BARU KORANG SEMUA TERUTAMANYA PENYOKONG PEMBANGKANG NAK INSAF,BARU NAK SEDAR,SUDAH TERLAMBAT...INGAT BAHAWA DAP ITU ADALAH PARTI SERPIHAN LEE KWAN YEW,PERDANA MENTERI SINGAPURA...CUBA TENGOK APA JADI PADA KAUM MELAYU ISLAM DI SINGAPURA???ADAKAH MEREKA MEMPUNYAI KEBEBASAN UNTUK BERAGAMA??ADAKAH MEREKA MEMPUNYAI KEBEBASAN UNTUK MELAUNGKAN AZAN???FIKIR-FIKIRLAH SENDIRI WAHAI PENYOKONG PEMBANGKANG YANG CETEK AKAL,FIKIRKANLAH WAHAI PENYOKONG PEMBANGKANG YANG PENUH DENGAN HASAD DENGKI DAN DENDAM KESUMAT SESAMA UMAT ISLAM....

matkambing said...

maluler umat islam yang menyokong umno! mereka sokong rasuah, kezaliman, tidak amanah dan banyak lagi kerja kotor umno.

Anonymous said...

KEPADA MAT KAMBING...

ABIS TU KALAU SOKONG DAP YANG TERANG2 MINTAK DIHAPUSKAN KETUANAN MELAYU TU TAK MALU PULAK KER??? NAMA AJE PEMIMPIN PARTI ISLAM SEMALAYSIA TAPI BILA ADA ISU2 AGAMA YANG DIBANGKITKAN OLEH DAP KENAPA PEMIMPIM2 PARTI ISLAM SEMALAYSIA TU TAK KOMEN APA-APA PUN,KENAPA NIK AZIZ SENYAP??KENAPA ANWAR IBRAHIM SENYAP,KENAPA HADI AWANG SENYAP???...CUBA JAWAP SIKIT MAT KAMBING...
YANG PENTING SEKARANG INI ORANG-ORANG MELAYU DAN UMAT ISLAM HARUS BERSATU,BARULAH KAUM-KAUM PENDATANG INI TAK BERANI NAK PIJAK KEPALA...

matstimketum said...

anon 12.41, nko rela dan sukeler harta nko dirompak umno atas nama ketuanan melayu. bodoh dan lemahnya bangsa melayu ni!

mankeldai said...

kp anon 12.41 engkau baghal sangatlah!

Anonymous said...

MANA LAGI BAIK,HARTA DIROMPAK ATAU AGAMA ISLAM DIPIJAK OLEH ORG KAFIR LAKNATULLAH???
HARTA BOLEH DICARI TAPI KALAU AGAMA TERGADAI,MUSNAH DEK KERANA KEBEBASAN YANG DICANANG2 ITU LAGI TERUK

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH...SEMOGA ALLAH TUNJUKKAN KEBENARANNYA

Anonymous said...

Ketuanan Melayu bukanlah untuk menjadikan Melayu ini Tuan dan bukan Melayu sebagai Hamba. Sebaliknya Ketuanan Melayu bermaksud atau simbol kedudukan Sultan-Sultan Melayu sebagai tunggak negara yang menjaga kepentingan agama Islam, adat istiadat Melayu dan Bahasa Melayu.

Sebab itu apabila para pemimpin kita dahulu memutuskan perjuangan mempertahankan ketuanan Melayu adalah untuk mempertahankan kedudukan kesultanan Melayu, agama Islam, adat istiadat orang Melayu dan Bahasa Melayu.

Hanya kerana generasi hari ini tidak memahami makna dan maksud ketuanan Melayu bukan bermakna ia tidak lagi relevan. Apakah hanya kerana ia dijadikan isu bagi menunjukkan UMNO sebuah parti perkauman, maka kita mahu lari dari tuduhan dengan menukar arah perjuangan kita.

Tidak ada salah dengan kenyataan atau laungan mempertahankan ketuanan Melayu sekiranya kita memberi kefahaman yang tepat kepada orang ramai. Mempertahankan ketuanan Melayu merupakan mempertahankan asas-asas Perlembagaan Negara. Apakah perlembagaan negara merupakan sebuah perlembagaan yang berunsur perkauman?

Ketuanan Melayu tidak pernah menindas bangsa lain atau menjadikan bangsa lain sebagai hamba. Selama berpuluh tahun UMNO membawa perjuangan ketuanan Melayu tidak ada satu bangsa pun yang ditindas atau menjadi hamba.

Saya melihat begitu ramai orang bukan Melayu yang menikmati kemajuan pesat negara, malah dalam banyak keadaan kaum bukan Melayu meraih kek ekonomi yang lebih besar berbanding orang Melayu.

Masalah kita hari ini, terdapat pemimpin UMNO sendiri tidak memahami erti ketuanan Melayu yang dilaung-laungkan. Ada yang merasakan mereka menjadi tuan sehingga lupa maksud asal ketuanan Melayu.

TekananBagi memberi tekanan kepada UMNO, ada kumpulan tertentu yang memperkenalkan pula slogan ketuanan rakyat. Apakah makna ketuanan rakyat tiada siapa yang tahu. Jika kita katakan ketuanan rakyat ini sebagai menjadikan rakyat sebagai tuan, apakah kita nampak ia dilakukan di negeri-negeri yang diperintah oleh kumpulan ini? Sehingga hari ini kita belum nampak rakyat menjadi tuan di negeri-negeri ini.

Saya melihat ketuanan rakyat ini merupakan satu usaha meruntuhkan asas-asas Perlembagaan Malaysia yang kita pertahankan dalam perjuangan Ketuanan Melayu.

Apakah yang ingin diruntuhkan melalui slogan ketuanan rakyat? Pada hemat saya ketuanan rakyat ini akan cuba menjadikan negara ini sebagai sebuah negara republik. Perkara ini boleh berlaku bila mana institusi beraja akan dinafikan atau dicabar haknya dalam isu-isu agama Islam.

Anonymous said...

Sekarang ini sudah nampak usaha-usaha meletakkan Islam setaraf dengan agama-agama lain. Kuasa sultan-sultan juga sedang dicabar oleh mereka yang tidak pun terbabit dalam pentadbiran negeri dan negara. Mereka juga mendesak kerajaan agar merombak kuasa pelantikan hakim-hakim oleh Majlis Raja-raja Melayu.

Apakah erti segala usaha mencabar segala struktur Perlembagaan ini? Apakah sudah wujud agenda untuk menjadikan negara ini sebagai republik melalui slogan ketuanan rakyat? Bukankah idea-idea ini merupakan usaha mencabar kedudukan Raja-raja sebagai custodian agama Islam dan orang Melayu?

Dengan runtuhnya sistem beraja, maka kedudukan agama Islam akan hanya setaraf dengan agama lain, hak-hak istimewa orang Melayu yang termaktub dalam perlembagaan juga akan turut terkubur bersama matinya sistem beraja di negara kita. Begitu juga nasib yang akan menimpa bahasa Melayu. Ini semua akan berlaku dan jadilah negara kita sebagai sebuah negara republik yang tidak mempunyai agama rasmi, tidak mempunyai hak istimewa orang Melayu dan tidak mendaulatkan bangsa Melayu.

Saya tidak tahu sama ada rakyat Malaysia terutamanya orang Melayu akan membiarkan perkara ini terjadi. Sebenarnya perkara yang sama telah pun berlaku di negara jiran kita Singapura.

Orang Melayu mesti sedar apakah di sebalik gagasan idea ketuanan rakyat ini.

Saya bimbang jika ini berlaku akan tercetus kejadian yang akan merosakkan hubungan harmoni di antara kaum yang telah terjalin hasil dari rundingan yang dilakukan di antara tiga kaum ketika merdeka.

Jangan sudah terhantuk baru tergadah. Bangsa Melayu yang tergadai akan hilang pertimbangan dan pada ketika itu emosi akan mendepani perjuangan. Tindakan yang akan diambil merupakan tindakan di luar jangkaan. Orang Melayu bila terus diasak sehingga tiada ruang untuk bergerak, mereka akan mengambil tindakan walaupun mungkin tidak akan menguntungkan negara.

BelajarRakyat Malaysia perlu belajar daripada apa yang berlaku di negara Balkan seperti Bosnia, Serbia dan Croatia bila mana masalah kaum dan agama menjadi pemisah dan pencetus kepada peperangan.

Janganlah kerana kita memikirkan untung yang sedikit tetapi akhirnya rugi seumur hidup. Biarlah kita dilihat rugi sedikit hari ini tapi hidup aman hingga akhir hayat.

Ideologi ketuanan rakyat akan membawa satu fenomena yang amat berbahaya kepada negara kita. Saya masih berpandangan orang Melayu tidak akan merelakan raja mereka dinafikan haknya, ketuanan Melayu tidak diberi tempat, agama Islam tidak menjadi agama rasmi negara lagi. Bagi orang Melayu Islam itu agama mereka dan mesti menjadi agama rasmi negara. Raja dijunjung demi mempertahankan agama Islam.

Akhirnya saya mengharapkan kepada seluruh rakyat Malaysia berfikir untuk maju tanpa mengorbankan sejarah dan pusaka bangsa kita. Perjuangan UMNO adalah untuk mempertahankan sejarah dan pusaka kita.

Kedudukan Raja-raja Melayu, hak orang Melayu, agama Islam dan bahasa Melayu akan terus menjadi tunjang perjuangan ini. Walau apa pun yang diperkatakan, UMNO perlu menegakkan perjuangan ini. "Patah sayap bertongkatkan paruh, namun gunung tetap didaki"

Anonymous said...

hayat UBN telah sampai ke penghujungnya.. begitulah juga hayat pendokong2 UG yang nak berzina dengan UBN sampai masuk dalam kelambu mereka satu ketika.

Anonymous said...

subhanallah....mana anda tau semua tu???cukup-cukuplah sebarkan khabar angin tu wahai saudara dan henti-hentikanlah fitnah yang saudara sendiri tidak tahu kebenarannya...
ingatlah ALLAH SWT saudara-saudara...esok sudah masuk tahun baru hijrah tapi sikap saudara-saudara semua masih tidak berubah...sampai bila kita semua nak sebarkan fitnah,melaga-lagakan sesama kita...adakah menjadi kesalahan disisi agama jika PAS bersatu dengan BN???

Anonymous said...

Pasai ni lah org islam lemah,sebab pecah belah sesama islam,lebih buruk lagi sampai tahap caci mencaci sesama islam.Sedangkan apabila org islam itu caci mencaci,maka Allah swt tak akan pandang mereka lagi.Ustaz2 dlm PAS dan UMNO tak pernah terangkan perkara mcm ni ke?tak pernah dakwahkan org islam supaya bersatu?Kenapa lebih banyak kita mencari keburukan dan mengaibkan saudara seagama kita sendiri?Sekarang ni Mengata-mencaci, mencari aib mcm dah jadi benda yg syok pulak buat penyokong2 PAS dan UMNO ni.Umat islam akan hancur jika perkara mcm ni berterusan.Sama2 lah kita muhasabah diri kita masing2 dan menyeru seluruh umat islam kearah penyatuan.Wallahu `Alam

Anonymous said...

Untuk sokong mana2 parti POLITIK itu adalah hak individu masing2,samaada yg beragama ISLAM atau bukan.Tapi jgn lah sampai kita sebagai seorang MUSLIM berpecah belah,caci mencaci,maki memaki,kafir mengkafir sesama kita.Biarkan kita berbeza ideologi politik,tetapi jgn sampai perbezaan ideologi ini menyebabkan kita berpecah dari ukhwah islamiah.Seorang muslim itu adalah saudara kepada muslim yg lain didunia dan akhirat.Mari lah kita hentikan fitnah,caci mencaci dan maki memaki sesama kita.Mari lah kita sama2 fikirkan bagaimana seluruh umat islam dapat disatukan,kerana kekuatan sebenar islam itu akan datang apabila umat ini bersatu.Wallahu`Alam

Anonymous said...

Ramai di antara kita ni cuma Islam sbb keturunan. Bukan Islam tulen. Cakap pandai, suka pandang rendah kpd org lain, merasa diri lebih hebat drp org lain. Riak dgn ilmu yg ada dan perasan dgn amalan yg menunjuk2. Nasihat aku kpd semua...kalau kita kenal Allah, kita pasti akan menitis air mata bila bersolat atau bertasbih kpdNya. Kalau niat kita ikhlas dan tawadduk, pahala amalan kita akan sampai ke langit ke tujuh.
Saudara ku seagama...betulkan solat anda terlebih dulu sebelum kita mencari kesilapan saudara kita yg lain. Fikir-fikirkanlah...

Anonymous said...

Nasha wayang kuat..Kalau betul2 ikhlas berjuang kerana nak tegakan syiar ISLAM...letak saja jawatan sebab hang NASHA dah jadi asbab fitnah pada org islam dan asbab perpecahan yg lebih besar.Adakah hang akan letak jawatan??Jawapannya TIDAK sama sekali,sebab hang berjuang bukan utk ISLAM,tapi untuk kepentingan peribadi dan politik hang,demi jawatan,kuasa,RM,projek DLL..atas maksud DUNIA.Sikit pun takde kena mengena dgn perjuangan ISLAM.Hang NASHA kalau ya pun tak malu dgn manusia(SEMUA TAU AKAI OTA PEMBUHUNG HANG NASHA)malu lah lah sikit dgn ALLAH..geng2 perpaduang ni pun serupa juga..DHA,mustapa ali,hassan ali,idrus,roslan sms dan lain yg terlibat.Hangpa tolong lah malu sikit dgn ALLAH..hangpa nak tipu org boleh lah..(TIPU PUN DAH PECAH LUBANG)ingat sikit,semua yg hangpa buat ada dalam rekod yg akan dipaparkan pada hangpa di pdg Masyar nanti..AKAI ADA KA???

Anonymous said...

Nabi s.a.w bersabda:

فَإِنَّهُ مَنْ يَعِشْ مِنْكُمْ مِنْ بَعْدِيْ فَسَيَرَى اخْتِلاَفًا كَثِيْرًا ...

Maksudnya:
“Barangsiapa hidup selepas dari ku maka pastinya dia akan melihat perselisihan yang banyak … ”.
(Riwayat Abu Daud)

إِنَّ أُمَّتِي لا تَجْتَمِعُ عَلَى ضَلالَةٍ ، فَإِذَا رَأَيْتُمُ الإِخْتِلَافَ فَعَلَيْكُمْ بِسَوَادِ الأَعْظَمِ.
“Sesunguhnya (ulama’) umatku tidak akan bersepakat dalam kesesatan, dan sekiranya kamu melihat perselisihan hendaklah kamu berpegang dengan al-Sawad al-A’zham (Majoriti para ulama’).”

YALA

Anonymous said...

Zaman sahabat nabi dahulu mereka bertolak-tolak tak mahu jadi pemimpin sebab takut memikul amanah yg besar.

Pemimpin PAS sekarang ni, jika terdapat bantahan terhadap kepimpinan mereka, sepatutnya berusaha untuk meletakkan jawatan untuk mengelakkan dari fitnah seperti kata-kata mereka gila kuasa dsbnya.

Ini tidak. Lagi berusaha mengekalkan kuasa ada lah. Siap nak saman masa kena tuduh buat perjumpaan gelap dulu. Punya lah kemut kuasa. Akibatnya sekarang makin pecah belah jadinya.

KUALA IBAI said...

INILAH GENG2 TERENGGANU YANG MEMERINTAH PADA MASA LALU YANG MENJATUHKAN KERAJAAN PAS TERENGGANU...PIKIRLAH NAK LAGI KER ORG YANG TIDAK PANDAI BERPOLITIK?? ORNG TERENGGANU PUN TAU JENIS NI MASA MERINTAH DULU MAKANG SANA SINI..AKU PAS PUN MELUAT..PIKIRLAH WAHAI GENG2 TERENGGANU..MUNG SUKO PAS MAMPUS DEH..!!!

Anonymous said...

Say NO To Hadi, Nasya and Stopa.
Baru selamat Parti Islam SeMalaysia!

Anonymous said...

salam, kepada mereka tg difitnah jgn lupa doakan kpd mereka yg suka buat fitnah agar Allah Taala memberi ganjaran yg secukupnya.. Amin..

Anonymous said...

sekadar renungan buat saudara seislamku,
ALLAH ITU MAHA BERKUASA..DIA BAYAR CASH TERHADAP APA YANG KITA LAKUKAN DIDUNIA LAGI:
CONTOHNYA:
1.AMANAT HAJI HADI YANG POPULAR!
KEMBALI PADA DIRI SENDIRI!
2.DOA TOK GURU NIK AZIZ!
KEMBALI PADA PAS!PENYOKONG PAS,BERPECAH,MENGATA SESAMA ISLAM!PUAK UMNO GELAK SAMPAI PECAH PERUT!!!!!


Pengkaji sejarah-orgkampungje!

Anonymous said...

Salam,
Sempena tahun baru Hijrah ni, Kepada semua2 yg bagi komen kat sini, ada perasan tak korang, kalau kauorang tengok keadaan negara kita dan parti2 politik semasa, ada nampak tak korang bahawa politik kita sekarang ni hampir sama dengan keadaan yg berlaku pd zaman Rasulullah dulu...

Macam ni,
Rasulullah asal dari Bani Quraisy, di Makkah, (sama macam PAS asal dari Umno), Rasulullah memperkenalkan 1 agama baru yg berbeza carahidup dengan yg di anuti/diamalkan oleh majoriti penduduk Quraisy. Rasulullah di tentang oleh Ketua2/pemimpin2 Quraisy Makkah yg sudah biasa dengan agama dan adat2 jahiliah yang memberikan keuntungan kepada golongan partinya dan kroni2nya selain rasuah dan menentang habis-habisan pembaharuan/agama baru yang di perkenalkan oleh Rasulullah.

Rasulullah terpaksa keluar /hijrah dari Makkah ke Madinah(biro agama Umno, keluar dari Umno-tubuhkan PAS) dan menjadi pemimpin di Madinah (macam Pakatan Rakyat)yg turut di huni oleh Yahudi (macam parti DAP) dan golongan Munafik Madinah yang mungkin ada dalam parti PAS atau PKR.

Rasulullah membangunkan/memerintah Madinah dengan menggunapakai Sahifah Madinah, yg merangkumi semua penduduk Madinah termasuk Yahudi dan golongan Munafik.

Apa yg Rasulullah buat selepas itu ialah melakukan penerangan/dakwah tentang Islam supaya org2 bukan Islam melihat kebenaran Islam (sebagaimana dibuat PAS di Kelantan, Kedah) dan kebenaran yg dibawa oleh Rasulullah menyebabkan ada Yahudi yg memeluk agama Islam atau dlm situasi di Malaysia, ada yg sudah tertarik dan menyokong kebenaran Islam di kalangan penyokong DAP atau org Cina.
Ini akan dengan sendirinya mengecilkan bilangan golongan munafik dan Yahudi yg anti kepada Islam dan Rasulullah.

Dalam jangka panjang pula, Rasulullah membanteras golongan Yahudi dan Munafik ini dengan berlakunya perang keatas golongan Yahudi dan golongan munafik ini di Madinah...peristiwa ini mungkin akan berlaku dalam Pakatan Rakyat di masa akan datang...iaitu pembersihan golongan talam dua muka dalam Pakatan Rakyat samada dalam PAS, PKR atau Dap.

Kaedah pemerintahan Rasulullah di Madinah dan keindahan Islam menyebabkan ramai pemimpin hebat Quraisy memeluk agama Islam seperti Khalid AlWalid, Abu Sufian dan lain2. Ini kita boleh kaitkan dengan kisah dalam blog Dr. Mahathir dimana Che Det ada menyatakan, adanya bekas pemimpin2 Umno yg sudah benci dengan kebusukan Umno dan akan memilih PAS sebagai wadah perjuangannya di masa akan datang kerana PAS ingin menerapkan Islam dalam semua aspek pemerintahan sebagaimana Rasulullah memperkenalkannya di Madinah keatas semua bangsa di sana.

Selepas pembanterasan dan sokongan secara senyap2 dari ahli2 dalam Umno dan Be eNd ini, maka Pakatan Rakyat akan beranjak kepada peristiwa seterusnya iaitu mengambil alih Makkah (pembukaan Kota Makkah) dari Kaum Quraisy...
pengambilalihan/PembukaanPutrajaya daripada parti perkauman Umno../puak2 Quraisy Makkah...

Mungkin berlaku pada pilihanraya umum ke 13 nanti, insya'Allah,
Wallahuaklam

mosabit said...

selamat menjahanamkan umno dan geng pas yg menyokong umno......

tiada umno ada islam.......