"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 01, 2010

2010: Tahun Baru Paling Bermakna Bagi 1Malaysia

Hari ni Jumaat, 1hb. January, 2010. hari paling bermakna bagi kita rakyat 1Malaysia. sebelum aku lupa, hari ni jugak merupakan hari ulang tahun kelahiran Ayahanda aku yang tercinta. selamat hari ulang tahun pada Ayahanda. semoga diberkati, dilimpahi rezeki dan dipanjangkan umur.

Aku nak ulas panjang-panjang, tapi aku malas. bukan bab Ayahanda aku, tapi bab tahun baru... harga baru, kesan lama, jangka panjang dan kesan pada kehidupan.

Pada aku, ulas panjang-panjang pun tak guna sebab aku dah tanam dalam kepala otak aku, pembaca website ni adalah golongan cerdik pandai, yang bijak menggunakan anugerah Allah iaitu "akal".

Terkecuali bagi pembaca bawah label "gerombolan"... nak dsalahkan pun tak boleh jugak sebab aku paham kelemahan golongan ni. tak guna melabel orang yang tak ada "akal" sebagai "bodoh". eh... kalau otak pun tak de, macam mana nak cerdik..? hahaha...!!!

Pendek

Cukup je aku ucapkan pada semua pembaca - selamat menikmati beban baru dimasa akan datang kesan dari "bajet 2010" yang akan diterjemahkan sedikit demi sedikit, dari masa ke semasa oleh perancangnya iaitu rejim UMNgOk/Beer eNd.

Matlamatnya cuma 1... lahirkan kesempitan pada rakyat, gula-gulakan dengan perlbagai "bantuan" (kununnya) dan rakyat akan berterima kasih kepada KERAjaan yang banyak membantu rakyat kala rakyat kesempitan.

Hakikatnya ialah, gerombolan melihat rakyat 1Malaysia sebagai alat elektronik yang boleh diselia dengan remote control. macam ahli-ahli UMNgOk... itu pandangan KERAjaan gerombolan.

Pada aku pulak... salah... rakyat 1Malaysia cuma menunggu masa untuk menjatuhkan UMNgOk/Beer eNd dalam PRU-13 nanti.

Himpitlah kehidupan kami & bantulah kami kala kesempitan dan balasannya ialah "kami benci Pakatan Rakyat kerana tidak mem"bantu" kami, maka dengan kebencian itu kami akan meletakkan tanda "pangkah" aka "X" dimana-mana petak Pakatan Rakyat dalam kertas undi nanti.

Ya... pangkah Pakatan Rakyat dalam PRU-13..!

Hahaha...!!!

4 comments:

pengliporlari said...

Azam Baru beserta Azab baru...selamat melangkah ke 2010 dari aku.

Anonymous said...

alahai....
Topeng perak nak nasihat orang!!!!Nasihat diri hang sendiri dulu oiiiiii!!!!!!

Anonymous said...

Sejak 1999..aku dan isteri dah haramkan untuk X Dacing senget tu..

Kalau ada lambang KATAK..aku lebih rela X KATAK..sebab dacing boleh COLEK katak...kih kah kuh..

Anonymous said...

ya betul rakyat 1malaysia tngah tunggu nak jatuhkan rejim umno/beerend. tungguuuuu....