"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 08, 2010

82% Pembaca Malaysiawaves Setuju Isu “Kalimah Allah-The Herald” Adalah Perangkap UMNO

Reactions: 
Mengikut poll terbaru Malaysiawaves, kira% 82% dari responden bersetuju isu Nama Allah ini adalah perangkap UMNO semata-mata. Ertinya, para responded tidak percaya yang UMNO ikhlas memperjuangkan isu ini.

Pada pendapat saya, susah bagi para responden untuk yakin dengan tindakan UMNO kerana UMNO sendiri sudah 50 tahun lebih menentang Islam. Bagaimanakah UMNO yang istiqamah menentang Islam dapat diharap untuk memperjuangkan Islam?

Lebih baik UMNO berjuang hak Dato Seri Anwar Ibrahim untuk mendapat perbicaraan dalam isu Qazaf terhadap SAiful Bukhari dari mereka memperjuangkan isu yang tidak jelas haramnya seperti isu kalimah Allah ini

BEBERAPA NOTA PASAL ISU QAZAF SAIFUL BUKHARI

Ada orang UMNO kata Saiful diperkosa oleh Anwar Ibrahim. Lantaran, hukum Qazaf tidak dapat relevan dalam kes ini.

Tapi tiada siapa yang boleh percaya Anwar Ibrahim yang pernah melalui pembedahan tulang belakang dapat mengalahkan Saiful Bukhari yang jelas lebih muda dan kuat dari beliau. Ia juga bermakna sumpah Saiful tu bohong apabila beliau kata beliau dipaksa kerana hanya orang gila sahaja yang percaya cerita macam tu. Hakikatnya, Saiful boleh mencederakan Anwar Ibrahim dengan begitu mudah kalau dia hendak. Mustahil Anwar Ibrahim mampu “memperkosa” Saiful.

Lagi pula, SAiful sendiri berubah-ubah cerita banyak kali. Sekejap kata dipaksa.Bila orang kata tak logic, dia tukar jadi dengan rela pula. Semuanya auta UMNO semata-mata.

Dan hukum Qazaf itu tetap relevan sebab SAiful sendiri ada mengaku dia berbuat demikian dengan rela.

UMNO nak berjuang isu nama Allah konon. Pooorraaaah!!!.

Tulang Besi

10 comments:

Jeffry said...

KEHKEHKEH 315 JEK?..ERR KO TAU KE SAPE YG UNDI?..ORG KRISTIAN? HINDU? MELAYU?

TAKEBEER!!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!!

Anonymous said...

Woi pencacai taik UMNOk bernama Jeffry ko boleh bukti kan dengan sahih kalau benar DSAI meliwat Sayfool adik angkat ko tu ... Besar celaka la ko ni...

tulang ikan said...

isu hudud camne lak bro????bile nk laksanakan.....xkan DAP masuk cmpur da kecut telur????????

tulang ikan said...

ala klo soalan survey puak korang yg buat da tentu la jawapan menyebelahi puak2 korang....jgn jadi bodo bro...igt ni macam survey rancangan kartun ke????

Anak Lenggong said...

Anon 11.39 Kalau nak bukti Nuar brahi tu kaki liwat ke tak suruh dia bersumpah lah dan jangan dok cari alasan untuk melewatkan perbicaraan. Ko tu kalau rasa come sangat cuba lah pegi rapat ngan nuar tu tengok bontot ko tu kena sumbat ke tak..tapi kalau setakat muka ko tu muka tembok dab bontot berkurap..baik tak payah laa...

Anonymous said...

Anak Lenggong ni bontot babi pun dia di tibai. Pasal di Lenggong sana banyak babi-babi hutan berkeliaran di sana. Sebab tu punai dia pun kurap dan kudis buta.

beruang said...

tidak ada keadilan melainkan dgn Islam,masing2 ada habuan yg menunggu di mahsyar,saiful bergambar sempoi dgn ketua satu malaysia,Anwar pula kita boleh tengok zaman mudanya macam mana,utk menjadi umat Muhammad S.A.W.tergamakkah kita tidak ikut Allah dan Rasulnya?

Anonymous said...

Woi Anak LBenggong kalau setakat sumpah semua orang boleh buat.... kalau cam tu buat ape nak bicara kat mahkamah buang masa je lebih baik kat Malaysia nie tak de mahkamah sebab sumpah je dah cukup buktikan untuk buat pengakuan...
Betul2 ko ni bebal otak ko banyak taik ...

Anonymous said...

As kum w r t/ kita harus percaya bahawa dunia yang di jadikan oleh Allah S W T ini adalah untuk hambanya/oleh itu maksud yang sebenar adalah untuk semua penganut, baik islam atau bukan islam/ oleh sebab ini jangan lah di sebabkan agama yang pada asalnya menjunjung kitab Injil ini untuk mengunakan nama Allah kita yang mengaku Islam akan memporakperandakan hubungan baik yang terjalin di antara semua ugama di negara kita ini/jangan di politik kan dengan usul kristian menggunakan perkataan Allah padahal yang mengaku Islam ini belum tentu Islamnya/ jika betul ingin berjuang dan menegakkan perintah Allah S W T maka kita buang pelembagaan yang dtg daripada penjajah ini dan mertabatkan kitab Allah S W T yang di turunkan kepada Rasul terakhir Nabi Muhammad S A W/Wallahualam

Anonymous said...

Hem.. Politik kn Agama..MMg kerja org tak ader adAb..