"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 08, 2010

Gula Dah Naik, Minyak Pun Nak Naik, Tol Pulak Menyusul...

Reactions: 
  • Kerajaan kini dalam peringkat akhir kajian penstrukturan semula kadar tol lebuh raya, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
  • Beliau berkata kadar baru itu akan mengutamakan kepentingan dan kepuasan pengguna serta mengambil kira tahap kualiti lebuh raya yang tinggi.
  • "Kini, ia dalam peringkat akhir dan saya akan umumkan (kadar baru tol) nanti," katanya ketika merasmikan Persada PLUS di sini hari ini.
  • Najib menegaskan kadar baru tol itu adalah 'munasabah' kepada rakyat.

Paham-paham la 1Malaysia weh..!

11 comments:

pisangmalaysia said...
This comment has been removed by the author.
Jeffry said...

TU LERR..ANUWAR DPT GAJI SINGGIT TP TERMA PERLANTIKAN PUN TARAK. APE KEJE YG DIA BUAT? UPAH BAKAR GEREJA KERR? ERR APE DH JADI DGN YBK? SONYAPP JO JANG? SIMPAN BIKIN JERUK KERRR KEHKEHKEH

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

Kaki Merayap said...

don't worry la bro..

kadar tol kt malaysia adalah antara yg terendah kt asia..kehkeh

hmm yg kaya makin kaya..n yg miskin makin papa kedana
2 seconds ago ·

baginda® said...

kristen tukar god ke Allah melayu marah...

tapi melayu tukar dari takbir kepada takebeer orang melayu terutama bernama jeffrey sgt suke... errr jeffrey nm melayu ke? hahah

Kaki Merayap said...

ntah..! perangai cm haram..

biarla..da mak die bg name yahudi tu!
mmg malang ar die...

Anonymous said...

Najib ni bodoh ke? takkan dia tak biasa naik lebuhraya PLUS. Main cakap sedap saje, lebuhraya kualiti tinggi?Pundek punya PM, cakap tak serupa bikin. Lebuhraya kat Malaysia ni beralun-alun. Tanah mendap sana-sini macam naik kereta lembu kita jadinya. Bertampung sana bertempek sini, dia kata kualiti tinggi. Akai ada ka?

mankeldai said...

jeffry contoh pencacai umno yang bengap!

Anonymous said...

Woi Jeffry bodoh orang cerita pasal toll ko ckp lain ... komen la skit pasal tol nak naik ....komen la ...bodoh betul la taik UMNOk ni...

Anonymous said...

ni najib bangang ni....hidup kalau tak nyusahkan org mmg tak sah. dah abis duit kot kerajaan ni. sebelum nasihat org kurangkan gula demi kesihatan jeling2 kat 'laki' ko kat sebelah...badak kalau jumpa pun mesti bengang gile. pasal pe minyak nak ada dua harga...? kalau rakyat malaysia pergi brunei takde pulak minyak lain harga. yg pakai kereta mewah sama je minyak dengan yg pakai kereta biasa. pasal hiway..tengok LPT camne...naik kereta mcm masuk pertandingan piala monsoon je...bingai punya PM...mmg regu sgt ngan mail saberi..sama2 dr pahang...bodoh

Anonymous said...

oi jepri.............berak merata. puih pungkok busuk

Anonymous said...

Anonymous said...
YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK CHAIRMAN) MAKES BUDDHIST & MCA SHAMEFUL!


敬爱的马来亚佛总理事先生Buddhist Maha Vihara, Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia佛寺理事先生以及佛教信徒.

自从Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)当任主席, 有预谋的迫走本地和尚(吉兰丹), 而遠聘缅甸和尚, 当任主持之后Samnak Sambodhi Thai Buddhist Temple No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia(暹廟)就一直发生种种的是是非非, 以引起方民間議論纷纷.

其因是Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)所领导的理事会, 勾结外耒的缅甸和尚, 以啇業経营, 不依佛法的精神办事, 只借宗教之名捞取权和私利所引起………. 最近又自行一套商业手法, 规定任和人, 若想出家当和尚修道者, 必先供给RM400大元, 否则免谈. 這种啇業手法, 已引起广大的信徒愤怒而不满.

Samnak Sambodhi Thai Buddhist Temple (暹廟)是佛总之联会, 而身佛堂之主席Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)不以佛陀的教誨, 修心養性, 却反其道而行, 接着权势, 无悪不做, 三妻四妾, 骗财骗色, 破坏別人的家庭.....现在他的排聞满天飞, 不但给佛寺帶耒不好的名声, 也間接的耻辱佛教信仰者.

所从我们祈望马来亚佛总与Buddhist Maha Vihara, Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia理事同仁, 给以关注, 共創義举, 维护佛法

此致, 并
祝安康, 工作愉快.